Onko muita, jotka työkkäri on unohtanut? Eli ei ole uusittu työnhakusuunnitelmaa, jonka mukaan pitää hakea 4 paikkaa kuussa.
Tekemättömiä asioita ei ole työkkärin sivuilla, työnhaku voimassa ja työttömyystuki rullaa. En pysty hakemaan edes sitä 4 paikkaa kuussa, sillä siellä ei ole tällä hetkellä mitään sellaista tehtävää "auki odottamassa".
Ikää on jo sen verran, että tuskin edes työllistyn.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Täytän kohta 61v. Työkkäri soittaa kolmen kuukauden välein. Olen ollut hiukan yli kolme vuotta työttömänä ja käynyt näyttäytymässä työkkärissä kolme kertaa eli kerran vuodessa, muuten soitetaan. (pk-seutu)
Olen samaa ikäluokkaa, työttömänäkin ollut suunnilleen yhtä kauan. Pk-seudulta. Kertaakaan ei ole pyydetty näytille vaan kaikki on hoidettu puhelimitse tai verkossa. Viimeksi puhuin tai viestittelin omavirkailijan kanssa pari vuotta sitten. Vuosi tässä mennyt ilman työllistymissuunnitelmaa.
Aika tavalla vaihtelee käytännöt.
Vierailija kirjoitti:
Olen noissa tilanteissa laittanut virkailijalle viestin työmarkkinatorin viestitoiminnon kautta ja kysynyt, milloin seuraava raportointipohja avautuu.
Luuletko keksineesi jotain ainutlaatuista? Mulle sanottiin kaksi vuotta sitten että ovat yhteydessä ihan näillä näppäimillä ja uusivat suunnitelman. Eipä ole mitään kuulunut tai tapahtunut. Vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole unohtanut! Soitto tulee heti kun vanha suunnitelma on mennyt eli seuraavana päivänä.
Olen jo 59v ja ollut työtön 3v (pk-seutu).
Olen sua vuoden tai kaksi vanhempi ja odottanut yhteydenottoa yli kaksi vuotta. Ei niillä tunnu kiirettä olevan lakisääteisen velvoitteensa hoitamiseen. Kyselin itse uuden suunnitelman perään sekä puhelimitse että kirjallisesti yhteydenottopyyntönä. Vastattiin kumpaankin että ovat automaattisesti yhteydessä noin kaksi viikkoa suunnitelman vanhennuttua. Siitä on tosiaan yli kaksi vuotta jo. Voisivat siirtää eläkkeelle meikäläiset turhat systeemiä kuormittamasta.
Mistä päin olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytän kohta 64 v. Työkkäri soittaa kolmen kk:n välein. Seuraavalla kerralla menen toimistolle näyttäytymään. Haluavat ilmeisesti tarkastaa, että olen vielä hengissä.
Toi olisikoin iltapäivälehden otsikko: "kuollut henkilö ei hakenut aktiivisesti töitä, karenssia pukkaa!"
Eikö joku tämmönen tapaus ollut viime vuoden lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytän kohta 64 v. Työkkäri soittaa kolmen kk:n välein. Seuraavalla kerralla menen toimistolle näyttäytymään. Haluavat ilmeisesti tarkastaa, että olen vielä hengissä.
Kuulut eläkeputkeen, mikset jo ole? Vaikea uskoa että pk-seudulla joku ja vieläpä muutamassa kuukaudessa eläkkeelle siirtyvä joutuisi käymään henkilökohtaisesti paikalla näyttäytymässä. En oikein suoraan sanottuna usjo että soittavat säntillisesti 3kk välein.
Olen itsekin pk-seudulta, muutaman vuoden nuorempi ja viimeksi puhunut työvoimaviranomaisten kanssa 1,5v sitten. Työnhakusuunnitelma vanheni noin 2,5 v sitten. Kuulemma ottavat yhteyttä parin viikon sisällä suunnitelman vanhennuttua. Ei ole kuulunut yhteydenottoa 🤣🤣 En toki tarvitse turhia puheluita sen enempää kuin työnhakusuunnitelmaa. Osaan hakea ilmankin. Määrää vaan vois tarkistaa näin kuuskymppisen kohdalla. Eiköhän yksi riittäisi kun tiedetään ettei mua minnekään kelpuuteta kuitenkaan.
Eläkeputki aikaa sitten lakkautettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulut eläkeputkeen, mikset jo ole? Vaikea uskoa että pk-seudulla joku ja vieläpä muutamassa kuukaudessa eläkkeelle siirtyvä joutuisi käymään henkilökohtaisesti paikalla näyttäytymässä. En oikein suoraan sanottuna usjo että soittavat säntillisesti 3kk välein.
Olen itsekin pk-seudulta, muutaman vuoden nuorempi ja viimeksi puhunut työvoimaviranomaisten kanssa 1,5v sitten. Työnhakusuunnitelma vanheni noin 2,5 v sitten. Kuulemma ottavat yhteyttä parin viikon sisällä suunnitelman vanhennuttua. Ei ole kuulunut yhteydenottoa 🤣🤣 En toki tarvitse turhia puheluita sen enempää kuin työnhakusuunnitelmaa. Osaan hakea ilmankin. Määrää vaan vois tarkistaa näin kuuskymppisen kohdalla. Eiköhän yksi riittäisi kun tiedetään ettei mua minnekään kelpuuteta kuitenkaan.
Eläkeputki aikaa sitten lakkautettu.
Eläkeputki on edelleen olemassa ja siihen pääsee vielä 1964 syntyneet työttömät. Sitä nuoremmat eivät enää eläkeputkeen pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole unohtanut! Soitto tulee heti kun vanha suunnitelma on mennyt eli seuraavana päivänä.
Olen jo 59v ja ollut työtön 3v (pk-seutu).
Olen sua vuoden tai kaksi vanhempi ja odottanut yhteydenottoa yli kaksi vuotta. Ei niillä tunnu kiirettä olevan lakisääteisen velvoitteensa hoitamiseen. Kyselin itse uuden suunnitelman perään sekä puhelimitse että kirjallisesti yhteydenottopyyntönä. Vastattiin kumpaankin että ovat automaattisesti yhteydessä noin kaksi viikkoa suunnitelman vanhennuttua. Siitä on tosiaan yli kaksi vuotta jo. Voisivat siirtää eläkkeelle meikäläiset turhat systeemiä kuormittamasta.
Mistä päin olet?
Pk-seutu
Saatanan idiootti!!!! Kukaan loisi, jos työpaikka tahtomattaan. Älä avaudu, kun et mitään ymmårrä😠😠😠
Vierailija kirjoitti:
Saatanan idiootti!!!! Kukaan loisi, jos työpaikka tahtomattaan. Älä avaudu, kun et mitään ymmårrä😠😠😠
Turpakiinni kela loinen.
Luojan kiitos, että pääsin normieläkkeelle, ja ei tarvitse enää työtön, työtön...- sarakkeita täyttää kelasivuille joka himskatin kuukausi.
Nyt juoksee eläke joka kuukausi säännöllisesti tililleni ilman mitään ilmoituksia laatimatta ja lähettämättä vakuutuslaitokseen. Saan vihdoin elää rauhassa ilman jonkun suojatyöpaikkavirkailijan kontrollointisoittoja, jotka olivat aivan naurettavan turhia vuosien ajan.
Nautin suuresti, saan kaikenlisäksi enemmän netota rahaa kuin työttömänä ollessani joka ikinen kuukausi.
Voin matkustella ulkomaita myöten ja oleskella ilman vahtaajia vaikka kuukausien ajan poissa kotonta.
Työttömille vinkiksi: Töihin kannattaa aina kylläkin mennä, eikä jäädä tyttömänä lojuilemaan, sillä tuleva eläke on siten muhevampi.
Vierailija kirjoitti:
Keskitä ne energiasi nyt siihen työnhakuun. Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi.
Vasemmisto väittää, että me emme pärjää ilman kielitaidottomia kehitysmaalaisia ja he tuovat maahan veronimijöitä kehitysmaista, joissa naisilla ei ole mitään oikeuksia ja he haluavat, että rakennamme kehitysmaalaisten varaan tulevaisuutemme.
Surullista ja tyhmää. Mutta niinhän vasemmisto on.
Vierailija kirjoitti:
Työttömille vinkiksi: Töihin kannattaa aina kylläkin mennä, eikä jäädä tyttömänä lojuilemaan, sillä tuleva eläke on siten muhevampi.
Joo ne sata tuhatta perssekoomuksen luomaa täyspäiväistä työpaikkaa odottavat edelleen avoimina että joku työtön vaan "menisi töihin"
Meillähän on huutava työvoimapula jota hallitus yrittää selättää kolmatta vuotta hakkaamalla työttömiä oikein olan takaa että ne "menisivät töihin'.
Joo monta vuotta on tullu loisittua.