Onko muita, jotka työkkäri on unohtanut? Eli ei ole uusittu työnhakusuunnitelmaa, jonka mukaan pitää hakea 4 paikkaa kuussa.
Tekemättömiä asioita ei ole työkkärin sivuilla, työnhaku voimassa ja työttömyystuki rullaa. En pysty hakemaan edes sitä 4 paikkaa kuussa, sillä siellä ei ole tällä hetkellä mitään sellaista tehtävää "auki odottamassa".
Ikää on jo sen verran, että tuskin edes työllistyn.
Kommentit (92)
Työministeri kertoi esimerkiksi HS:lle syksyllä 2023 kuinka pakkohausta/tällaisesta velvoitteesta muka luovutaan. Muutoksen piti tulla voimaan syksyllä 2024.
Mutta ei vaiskaan.
Kunhan ikää on riittävästi tai sairauksia vaivaksi saakka niin mitään apua et heiltä tule saamaan, koskaan.
Mulle soittavat 3kk välein. Viimeksi eilen. Jos ei ole Oma asioinnissa työnhakuvelvoitetta, eipä mitään. Välillä vois vilkasta onko sinne tullu uutta tekstiä.
Nim. 63v.
Onneksi ens vuonna loppuu tää piina, ei tarvi enää hakea töitä, kun niitä ei enää saa. Tehkööt nuoremmat töitä, sitä toivon. Mä oon tehnyt jo 30v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa puuhastelua tuo pakkohaku. Resurssit voisi käyttää paremminkin mutta kyykyttäminen on tärkeämpää.
Hallitus ei osannut arvioida millaiseen katastrofi-tilanteeseen joudutaan pakkohaun vuoksi.
Nyt kannataisi reagoida viipymättä täysin kestämättömään tilanteeseen.
Hallitus ei voi perääntyä päätöksestään ja myöntää mokaansa, vaikka metsään menee ja rytinällä.
Olen noissa tilanteissa laittanut virkailijalle viestin työmarkkinatorin viestitoiminnon kautta ja kysynyt, milloin seuraava raportointipohja avautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle soitettiin viimeksi alkuvuodesta 2024. Olen ollut vuosia työkyvytön, työtön työnhakija, ja koska virkailija näki koulutus- ja työhistoriastani, että kaikenlainen työ on kelvannut, minulle ei edelleenkään asetettu pakkohakua. Tulevaisuus pelottaa, kuten aina, mutta toistaiseksi työmarkkinatuki on tullut ajallaan.
Olisi kyllä kiva, että työkkäristä soitettaisiin. Tämä minulle osoitettu uusi virkailija oli nimittäin niin mukava, että tällaisena yksinäisenä ihmisenä juttelisin hänenkin kanssaan mielelläni.
Ikää on 61 vuotta. Voi olla, että en ole jonon etupäässä, kun työkkäri jakaa työpaikkoja. (Vitsi.)
Onnekas sinä. Minä olen työkyvytön kanssa, ja juuri asetettiin pakkohakuvelvoite, paikka kuussa, vaikka olen virallisesti sairaslomalla ja sairauspäivärahapäätös on muutoksenhakulautakunnassa.
No, hain töitä ja heti seuraavana päivänä haastattelu ja olisin päässytkin, mutta selitin tietysti tilanteeni.
Kyllä minä kirjoitan vaikka hakemuksen päivässä, ei siinä mitään, mutta harmittaa joutua haaskaamaan työnantajien aikaa. Kun olen joskus itsekin ollut rekrytoimassa mukana, ei sitä viitsisi yhtään turhaa hakemusta lukea.
Enpä kutsuisi itseäni onnekkaaksi. Haluaisin pystyä liikkumaan kunnolla tai edes kohtalaisesti ja käymään töissä. Haluaisin myös oman kodin, auton, säästöjä ja itsekunnioituksen, jotka minulla oli ennen konkurssia. Jokusen kaverinkin haluaisin takaisin, tietysti sillä tavalla, että en tietäisi, että hiljalleen katoaisivat elämästäni, kun alkaa mennä huonosti.
Eräs työkkärin virkailija ehdotti kolmisen vuotta sitten, että voisin kokeilla työpaikan hakemista. Häntä ehkä painostettiin teettämään minulla jotakin, kun olin jo käynyt kahdella työnhakuetäkurssilla, ja minua oli kartoiteltu monella tavalla. Hain sovittuja neljää paikkaa ja sain kolmesta haastattelukutsun. Niihin piti sitten vastata, että enpä voi tulla paikalle, saati töihin. Erityisesti yksi työnantaja syrjäseudulta suorastaan säälitti, koska olisin ollut heille määräaikainen aarre. Kokeiltiin pari kertaa lisää, ja tulokset olivat samansuuntaiset. Harmittaa tosi monella tavalla.
No mikä tuossa on ongelma Ap. Olisit vain iloinen kun työkkäri on kerrankin jättänyt rauhaan eikä piinaa, kysele ja ehdottele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa puuhastelua tuo pakkohaku. Resurssit voisi käyttää paremminkin mutta kyykyttäminen on tärkeämpää.
Hallitus ei osannut arvioida millaiseen katastrofi-tilanteeseen joudutaan pakkohaun vuoksi.
Nyt kannataisi reagoida viipymättä täysin kestämättömään tilanteeseen.
"Ei osannut arvioida" my ass.
Ellei hallitus kykene tätä näkemään perssilmälläkin niin siinä tapauksessa se ei kykene arvioimaan ennakolta sitäkään mitä tapahtuu kun työntää haarukan pistorasiaan.
Voin lahjoitaa hallitukselle ihan omasta pussista henkilökohtaiset Hackmanin Savonia-haarukat ja talonmiehelle pussillisen 16A sulakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne soittavat tämän maaliskuun aikana. Ilmoittavat etukäteen milloin puhelu tulee. Muista vastata.
Laittavat txt ennen soittoa milloin ottavat yhteyttä, ei tarvitse kytätä.
Noin mäkin kuvittelin. Kun en sitten vastannut niin tyyppi sano alentuvasti että luulis että tämä numero olisi tullut jo tutuksi.
Ei, kun on oma erillinen tehtävä joka pitää kuitata toukokuun alussa. Aika inhottava juttu kun ei erikseen sanottu että tuollainen laitetaan tuonne.
Ei tarkoita.