Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka työkkäri on unohtanut? Eli ei ole uusittu työnhakusuunnitelmaa, jonka mukaan pitää hakea 4 paikkaa kuussa.

Vierailija
18.03.2026 |

Tekemättömiä asioita ei ole työkkärin sivuilla, työnhaku voimassa ja työttömyystuki rullaa. En pysty hakemaan edes sitä 4 paikkaa kuussa, sillä siellä ei ole tällä hetkellä mitään sellaista tehtävää "auki odottamassa".

Ikää on jo sen verran, että tuskin edes työllistyn.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitettiin viimeksi alkuvuodesta 2024. Olen ollut vuosia työkyvytön, työtön työnhakija, ja koska virkailija näki koulutus- ja työhistoriastani, että kaikenlainen työ on kelvannut, minulle ei edelleenkään asetettu pakkohakua. Tulevaisuus pelottaa, kuten aina, mutta toistaiseksi työmarkkinatuki on tullut ajallaan. 

Olisi kyllä kiva, että työkkäristä soitettaisiin. Tämä minulle osoitettu uusi virkailija oli nimittäin niin mukava, että tällaisena yksinäisenä ihmisenä juttelisin hänenkin kanssaan mielelläni. 

Ikää on 61 vuotta. Voi olla, että en ole jonon etupäässä, kun työkkäri jakaa työpaikkoja. (Vitsi.)

Vierailija
42/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne soittavat tämän maaliskuun aikana. Ilmoittavat etukäteen milloin puhelu tulee. Muista vastata.

Laittavat txt ennen soittoa milloin ottavat yhteyttä, ei tarvitse kytätä.

Niin laittavat, mutta puheluun on vastattava, muuten napsahtaa karenssia.

Ei tule jos soitat takaisin heti kun pystyt.

Tai mieluummin vastaa siihen tekstariin heti, että on esim. hammaslääkäri tms jos et pääse vastaamaan tuolloin. Muutoin, miksi et vastaisi. Omat puheluni työkkärin kanssa ovat olleet asiallisia ja ihan hyviä. Kartoitettu mahdollisuuksia, mitä minun ikäisellä voisi olla. En tajua, miksi näitä puheluita pitäisi vältellä.

Harva kantaa paskalla, suihkussa tai roskia viedessä kännykkää mukana. Joten ihan turha ihmetellä miksi et heti vastaa.

Sieltä tulee tekstari, jossa kerrotaan, että soitetaan päivänä xx klo yy. Olen menettänyt työpaikkani, en järkeäni tai toimintakykyäni. Osaan olla vielä puhelimen ääressä annettuna aikana. Paskahätä joo ei aina kysy aikaa, mutta olen vielä kyennyt suolenikin toiminnan hallitsemaan. En tunge puunhakuun tai suihkuun juuri annettuna aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siinä työnhakusuunnitelma tapaamisessa viime elokuussa ja sen jälkeen ei ole soiteltu. Vein sinne tapaamiseen hakemuksia joita olen lähettänyt ja näytin sille naiselle että olen hakenut kaikkiin äihin paikkoihin kuten telakalle laivan rakentajaksi.

Vierailija
44/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa puuhastelua tuo pakkohaku. Resurssit voisi käyttää paremminkin mutta kyykyttäminen on tärkeämpää.

Vierailija
45/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuavatko nämä sadoissa ketjuissa pakkohakuja pelkäävät lainkaan sitä tosiasiaa että oikeasti työhön epätoivoisesti pyrkivät työttömät jättävät nykyään satojakin hakemuksia saamatta edes yhtä kutsua ensimmäiselle haastattelukierrokselle? Niillä ei ole minkäänlaisia vaivoja tai sairauksia ja takana nousujohteista uraputkea, kansainvälistä työkokemusta ja korkeakoulutukset päälle eikä kukaan kutsu niitäkään edes haastatteluun kun jokaiseen paikkaan on kymmeniä, satoja tai tuhansia muitakin hakijoita joten voidaan aina valita jo työssä oleva.

Sitten täällä täristään kauhusta että voivoi kun työkkärin täti voi pakottaa minut jättämään neljä työhakemusta kuukaudessa niin nyt joudun varmasti jo kolmen päivän päästä töihin kun työnantajilla on niin huutava työvoimapula että tulevat ihan kotisohvalta noutamaan. Ne työnantajat kun palkkaavat ihan ensimmäiseksi pinon päältä ne koulut kesken jättäneet moniongelmaiset pitkäaikaistyöttömät jotka eivät ole jättäneet ainoatakaan hakemusta muuten kuin pakon edesssä.

Vierailija
46/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kohta 64 v. Työkkäri soittaa kolmen kk:n välein. Seuraavalla kerralla menen toimistolle näyttäytymään. Haluavat ilmeisesti tarkastaa, että olen vielä hengissä.

Vierailija
47/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet ei ole niin makoisia että ihminen ei etsisi töitä ihan itsekseen. Mielummin ihminen tekee töitä kuin elelee köyhyydessä. Miettikää mikä säästö jos kyttäyslaitos eli työkkäri lakkautettaisi.

Vierailija
48/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin tammikuussa virkailijan puhelua, ei soittanut. Sitten huomasin, että oli laittanut sähköpostia, että ilmoittaa uuden soittoajan pikimmiten. No eipä ole tullut ilmoitusta. Odottelen. Joskus aiemmin hän on soittanut ilman mitään ennakkoilmoitusta. 

Nyt ei siis ole ollut 2 kuukauteen työnhakusuunnitelmaa, joka aiemmin oli 4/kk. Ikää jo 63 v., joten mitään haluttua "ainesta" en todellakaan ole työmarkkinoilla. 

Ainoa oljenkorsi olisi tuo uusi työllistämistuki yli 55-vuotiaiden palkkaamiseksi, jopa 1770 euroa 10 kk:n ajaksi. (Kts. 55 vuotta täyttäneiden työllistämistuki)

Vierailija
49/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä pakkohaut on älyttömintä mitä on nähty, sanon näin työnantajan hr-puolelta. Meiltä menee kaikki paikat vanhanaikaisesti tiskin alta, koska kukaan ei pysty edes teköälyn kanssa mitenkään järkevästi sulppuamaan jotain 400 hakemusta johonkin normispessun paikkaan.

Jos nykyään pääsee haastatteluun on jo hyvissä asemissa. Silloin todella kiinnostaa sitä työnantajaa. 

Vierailija
50/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pakkohaku on saanut sen aikaiseksi, etteivät työnantajat enää ilmoittele työpaikoista. Kenellä on resursseja käydä satoja hakemuksia, joista osa on vaan niitä, kun pakko johonkin hakea. 

Vierailija
51/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän kohta 64 v. Työkkäri soittaa kolmen kk:n välein. Seuraavalla kerralla menen toimistolle näyttäytymään. Haluavat ilmeisesti tarkastaa, että olen vielä hengissä.

Voi luoja, miksi eivät käytä nuoriin vähäisiä voimavarojaan?! Itse olen samaa ikäluokkaa, mutta vielä ei ole tullut kutsua näyttäytymään. Jos tulee, niin hankin harmaan nutturaperuukin ja vähän hämähäkinseittiä harteille.

Vierailija
52/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nämä pakkohaut on älyttömintä mitä on nähty, sanon näin työnantajan hr-puolelta. Meiltä menee kaikki paikat vanhanaikaisesti tiskin alta, koska kukaan ei pysty edes teköälyn kanssa mitenkään järkevästi sulppuamaan jotain 400 hakemusta johonkin normispessun paikkaan.

Jos nykyään pääsee haastatteluun on jo hyvissä asemissa. Silloin todella kiinnostaa sitä työnantajaa. 

Neljä paikkaa on vaan joka kuukausi raavittava kasaan. Toisinaan huomaa ettei ihan sovi haettavan tehtävän vaatimuksiin. Joskus taas työtehtävät eivät ole lainkaan kiinnostavia. Ajan tuhlausta molemmin puolin. 

Vierailija
53/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly ja robotiikka tulevat korvaamaan suurinta osaa maapallon väestöstä joka tarkoittaa sitä ettei töitä ole sen jälkeen kuin hyvin hyvin hyvin pienellä prosentuaaliselle väestölle ja nekin esim robottien huoltotyöt tai jotkut duunarityöt. 

Vierailija
54/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä pakkohaku on saanut sen aikaiseksi, etteivät työnantajat enää ilmoittele työpaikoista. Kenellä on resursseja käydä satoja hakemuksia, joista osa on vaan niitä, kun pakko johonkin hakea. 

Kesätyönhakijoita tänä vuonna jopa 4-5 kertaa enemmän kuin normaalisti, sit nuoret jopa satoja pakotetaan samaan tilaan yhdessä huutamaan ja kehuskelemaan itseään, kovaäänisin, "supliikki" ja muiden yli kiljuja saa paikan. 

Vierailija
55/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, miksi eivät käytä nuoriin vähäisiä voimavarojaan?! Itse olen samaa ikäluokkaa, mutta vielä ei ole tullut kutsua näyttäytymään. Jos tulee, niin hankin harmaan nutturaperuukin ja vähän hämähäkinseittiä harteille.

😂😂😂😂

Vierailija
56/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne soittavat tämän maaliskuun aikana. Ilmoittavat etukäteen milloin puhelu tulee. Muista vastata.

Laittavat txt ennen soittoa milloin ottavat yhteyttä, ei tarvitse kytätä.

Niin laittavat, mutta puheluun on vastattava, muuten napsahtaa karenssia.

Ei tule jos soitat takaisin heti kun pystyt.

Tai mieluummin vastaa siihen tekstariin heti, että on esim. hammaslääkäri tms jos et pääse vastaamaan tuolloin. Muutoin, miksi et vastaisi. Omat puheluni työkkärin kanssa ovat olleet asiallisia ja ihan hyviä. Kartoitettu mahdollisuuksia, mitä minun ikäisellä voisi olla. En tajua, miksi näitä puheluita pitäisi vältellä.

Harva kantaa paskalla, suihkussa tai roskia viedessä kännykkää mukana. Joten ihan turha ihmetellä miksi et heti vastaa.

Sieltä tulee tekstari, jossa kerrotaan, että soitetaan päivänä xx klo yy. Olen menettänyt työpaikkani, en järkeäni tai toimintakykyäni. Osaan olla vielä puhelimen ääressä annettuna aikana. Paskahätä joo ei aina kysy aikaa, mutta olen vielä kyennyt suolenikin toiminnan hallitsemaan. En tunge puunhakuun tai suihkuun juuri annettuna aikana.

Jospa nykyään tulisi tekstari. Mulle on ihan randomisti soiteltu. Kerran satuin olemaan kuntosalilla ja puhelin pukkarissa. Sen jälkeen piti kytätä milloin soittavat uudestaan. Nykyään olen itse soittanut takaisin. Olisi kyllä todella helpompaa, että ilmoittaisivat etukäteen.

Vierailija
57/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pahoja työkykä heikentäviä sairauksia ja ollut yli 10v työttömänä. Eivät enää soittele

Vierailija
58/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi heillä ei ole yhtenäisiä sääntöjä? Täältä lukee, että monelle ilmoitetaan puhelusta etukäteen. Ei mulle ole mitään ilmoitettu ja olen vuosia ollut työtön. Nykyään soitan itse heti takaisin jos en ehdi vastaamaan. 

Vierailija
59/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pahoja työkykä heikentäviä sairauksia ja ollut yli 10v työttömänä. Eivät enää soittele

Miksi et pääse sairaseläkkeelle?

Vierailija
60/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaus: en pysty ilmoittamaan haettuja paikkoja, koska siellä ei ole sellaista kohtaa avoinna tai tekemättä, mihin ilmoittaa.

Mulla on ihan sama. Elokuusta lähtien ollut jo. Soitin sinne syksyllä itse ja kysyin asiaa, niin vastaus oli että soittavat ihan pian. Mulla myös ikää ja pitkä työura takana, mutta eipä vaan osaaminen näytä kelpaavan 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän