Onko muita, jotka työkkäri on unohtanut? Eli ei ole uusittu työnhakusuunnitelmaa, jonka mukaan pitää hakea 4 paikkaa kuussa.
Tekemättömiä asioita ei ole työkkärin sivuilla, työnhaku voimassa ja työttömyystuki rullaa. En pysty hakemaan edes sitä 4 paikkaa kuussa, sillä siellä ei ole tällä hetkellä mitään sellaista tehtävää "auki odottamassa".
Ikää on jo sen verran, että tuskin edes työllistyn.
Kommentit (134)
Näyttää olevan kovin erilaisia käytäntöjä. Johtuuko ihan työkkärin tädistä, miten ahkerasti soittelee?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se jotenkin koomista laatia tällaiselle kehäraakille, jolla eläkeikään on reilu vuosi, vielä jotain työllistymissuunnitelmia. Satsaisivat olemassa olevat resurssit nuoriin. Ja kyllä sieltä työkkäristä ottavat suhun vielä yhteyttä. Mulla ei kyllä taidettu viimeksi soittaa, mutta piti olla sen verran hereillä, että muistaa tsekata työkkärin sivut oma-aloitteisesti silloin tällöin.
Mikset ole eläkeputkessa? Ei ton ikäseltä enää mitään vaadita. Itse olen sen verran juuri nuorempi ettei putkea ole tarjolla.
Onnea pian koittavaan eläkeläisaikakauteen! Sitä odotan itsekin. Saa rauhassa rakennella alustabisnestä ja tehdä lisärahaa pienen eläkkeen päälle. Toteutusta vaille valmiina kaikki eikä siinä vaiheessa mene viikkoa tai kahta pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minutkin unohdettu (ikää 37). Laitoin viestiä että suunnitelmaa ei ole kun eivät ole olleet yhteydessä. Tuli vastaus että heillä ruuhkaa ja ottavat yhteyttä kun ehtivät.
Ellet kykene edes itse hakemaan töitä ilman työkkärin täti määrää ja pyyhkii pyllyn niin maasta ei löydy yhtään työpaikkaa joka haluaisi sinut riesakseen edes ilmaiseksi.
Hallituksen "työllistämistoimien" ainoa seuraus on se että nyt töitä eivät saa enää edes ne jotka kykenevät työntekoon ja hakevat epätoivoisesti duunia kaikista paikoista välittämättä vitdujakaan jostain suunnitelmista ja kiintiöistä. Ne hukkuvat parin miljoonan pakkohaun tsunamiin.
Haise pahalle punikkitrolli. Pakkohaut on demareitten aivopieru, Filatov pääkätyrinä, ja sellaisena menee historian kirjoihin. Yhtenä typerimpänä ja turhimpana työttömien rankaisutoimena
Voisivat unohtaa minutkin, ettei tarvitse kerran kuussa valehdella hakeneeni muka työpaikkoja.
Mullekaan ei ihan heti soitella, vaikka suunnitelma loppuisi. Olen 35-v. ja korkeakoulutettu, haen töitä jatkuvasti ja myös miltei koko ajan olen osa-aikatöissä. Ovat todenneet itsekin, että työnhakutaidot on kunnossa niin ei ole tarvetta soitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne soittavat tämän maaliskuun aikana. Ilmoittavat etukäteen milloin puhelu tulee. Muista vastata.
Laittavat txt ennen soittoa milloin ottavat yhteyttä, ei tarvitse kytätä.
Niin laittavat, mutta puheluun on vastattava, muuten napsahtaa karenssia.
Ei tule jos soitat takaisin heti kun pystyt.
Ajan voi myös siirtää, jos ei itselle sovi.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa puuhastelua tuo pakkohaku. Resurssit voisi käyttää paremminkin mutta kyykyttäminen on tärkeämpää.
Jepp, sellasta se demaritouhu on. Simputtamista ja kyykyttämistä. Sen ne osaa. Fyi, pakkohaut edelleen on demareitten aivopieru.
Ei ole kukaan edes soittanut vuoteen. Teen kyllä osa-aika duunia, sopimus 0-40 tuntia viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle soittavat 3kk välein. Viimeksi eilen. Jos ei ole Oma asioinnissa työnhakuvelvoitetta, eipä mitään. Välillä vois vilkasta onko sinne tullu uutta tekstiä.
Nim. 63v.
Onneksi ens vuonna loppuu tää piina, ei tarvi enää hakea töitä, kun niitä ei enää saa. Tehkööt nuoremmat töitä, sitä toivon. Mä oon tehnyt jo 30v.
63 vuotias ja vain 30 vuotta olet tehnyt töitä?
Vierailija kirjoitti:
Täytän kohta 64 v. Työkkäri soittaa kolmen kk:n välein. Seuraavalla kerralla menen toimistolle näyttäytymään. Haluavat ilmeisesti tarkastaa, että olen vielä hengissä.
Kuulut eläkeputkeen, mikset jo ole? Vaikea uskoa että pk-seudulla joku ja vieläpä muutamassa kuukaudessa eläkkeelle siirtyvä joutuisi käymään henkilökohtaisesti paikalla näyttäytymässä. En oikein suoraan sanottuna usjo että soittavat säntillisesti 3kk välein.
Olen itsekin pk-seudulta, muutaman vuoden nuorempi ja viimeksi puhunut työvoimaviranomaisten kanssa 1,5v sitten. Työnhakusuunnitelma vanheni noin 2,5 v sitten. Kuulemma ottavat yhteyttä parin viikon sisällä suunnitelman vanhennuttua. Ei ole kuulunut yhteydenottoa 🤣🤣 En toki tarvitse turhia puheluita sen enempää kuin työnhakusuunnitelmaa. Osaan hakea ilmankin. Määrää vaan vois tarkistaa näin kuuskymppisen kohdalla. Eiköhän yksi riittäisi kun tiedetään ettei mua minnekään kelpuuteta kuitenkaan.
Ovat "unohtaneet". Helpompaa kaikille. Sinulle, heille ja työnantajille. Jos et työllisty niin et työllisty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne soittavat tämän maaliskuun aikana. Ilmoittavat etukäteen milloin puhelu tulee. Muista vastata.
Laittavat txt ennen soittoa milloin ottavat yhteyttä, ei tarvitse kytätä.
Niin laittavat, mutta puheluun on vastattava, muuten napsahtaa karenssia.
Ei tule jos soitat takaisin heti kun pystyt.
Ajan voi myös siirtää, jos ei itselle sovi.
Lopeta nyt jo toi typerä jankutus. Ketään ei kiinnosta, pilaat vaan ketjun nollakommenteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle soittavat 3kk välein. Viimeksi eilen. Jos ei ole Oma asioinnissa työnhakuvelvoitetta, eipä mitään. Välillä vois vilkasta onko sinne tullu uutta tekstiä.
Nim. 63v.
Onneksi ens vuonna loppuu tää piina, ei tarvi enää hakea töitä, kun niitä ei enää saa. Tehkööt nuoremmat töitä, sitä toivon. Mä oon tehnyt jo 30v.
63 vuotias ja vain 30 vuotta olet tehnyt töitä?
Ehkä hän ollut työttömänä 10 vuotta. Ei siinä työttömänä työvuosia kerry.
Vierailija kirjoitti:
Olen noissa tilanteissa laittanut virkailijalle viestin työmarkkinatorin viestitoiminnon kautta ja kysynyt, milloin seuraava raportointipohja avautuu.
Saatko jotenkin helpommin sen työpaikan, kun raportoit? Miksi on niin tärkeää raportoida? Kai muutenkin haet niitä työpaikkoja, ilman työkkärin hengitystä niskassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole unohtanut! Soitto tulee heti kun vanha suunnitelma on mennyt eli seuraavana päivänä.
Olen jo 59v ja ollut työtön 3v (pk-seutu).
Olen sua vuoden tai kaksi vanhempi ja odottanut yhteydenottoa yli kaksi vuotta. Ei niillä tunnu kiirettä olevan lakisääteisen velvoitteensa hoitamiseen. Kyselin itse uuden suunnitelman perään sekä puhelimitse että kirjallisesti yhteydenottopyyntönä. Vastattiin kumpaankin että ovat automaattisesti yhteydessä noin kaksi viikkoa suunnitelman vanhennuttua. Siitä on tosiaan yli kaksi vuotta jo. Voisivat siirtää eläkkeelle meikäläiset turhat systeemiä kuormittamasta.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, mutta jo toinen kerta. Luulen, että minun osalla ovat myös tehneet päätöksen, että soittelevat n. 6 kk välein...työsuunnitelma vanheni 2.12.2025 ja mitään ei ole kuulunut.
En minäkään enää töitä saa, täytän keväällä 60v, joten olen luopunut toivosta. Haen kyllä töitä ja haastatteluunkin pääsin, mutta ei kiitos taas kerran. Masentaa ja töitä toivoisin, mutta minkäs teet.
Nauratti kun edellisen kerran soiteltiin, oli ollut joku 5 kk väli, niin ikään kuin yhteisestä päätöksestä emme puhuneet aiheesta mitään. Minä en kysellyt, miksette ole soittanut ja hän ei kyselleet, mitä olen väliaikana tehnyt.
Itse täytän 64 vuotta ja töitä on haettava...Ihan älyvapaata touhua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa puuhastelua tuo pakkohaku. Resurssit voisi käyttää paremminkin mutta kyykyttäminen on tärkeämpää.
Hallitus ei osannut arvioida millaiseen katastrofi-tilanteeseen joudutaan pakkohaun vuoksi.
Nyt kannataisi reagoida viipymättä täysin kestämättömään tilanteeseen.
Pakkohaku on demareitten aivopieru keksintö!
Vierailija kirjoitti:
Täytän kohta 64 v. Työkkäri soittaa kolmen kk:n välein. Seuraavalla kerralla menen toimistolle näyttäytymään. Haluavat ilmeisesti tarkastaa, että olen vielä hengissä.
Toi olisikoin iltapäivälehden otsikko: "kuollut henkilö ei hakenut aktiivisesti töitä, karenssia pukkaa!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ei osannut arvioida millaiseen katastrofi-tilanteeseen joudutaan pakkohaun vuoksi.
Nyt kannataisi reagoida viipymättä täysin kestämättömään tilanteeseen.
"Ei osannut arvioida" my ass.
Ellei hallitus kykene tätä näkemään perssilmälläkin niin siinä tapauksessa se ei kykene arvioimaan ennakolta sitäkään mitä tapahtuu kun työntää haarukan pistorasiaan.
Voin lahjoitaa hallitukselle ihan omasta pussista henkilökohtaiset Hackmanin Savonia-haarukat ja talonmiehelle pussillisen 16A sulakkeita.
Yritä nyt tolvana jo uskoa että pakkohaut on demareitten keksimä typeryys. Miksi siis valehtelet muuta?
Kivakin olla perseauki?