Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka työkkäri on unohtanut? Eli ei ole uusittu työnhakusuunnitelmaa, jonka mukaan pitää hakea 4 paikkaa kuussa.

Vierailija
18.03.2026 |

Tekemättömiä asioita ei ole työkkärin sivuilla, työnhaku voimassa ja työttömyystuki rullaa. En pysty hakemaan edes sitä 4 paikkaa kuussa, sillä siellä ei ole tällä hetkellä mitään sellaista tehtävää "auki odottamassa".

Ikää on jo sen verran, että tuskin edes työllistyn.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne soittavat tämän maaliskuun aikana. Ilmoittavat etukäteen milloin puhelu tulee. Muista vastata.

Laittavat txt ennen soittoa milloin ottavat yhteyttä, ei tarvitse kytätä.

Eivät laita kaikki virkailijat. Viimeksi vastasin aika pitkän ajan jälkeen kun ei ollut tullut etukäteen tiedotetta ja tantta tokaisi paheksuvasti että "hyvä että vastasit". Varmaan näitä virkamiehiä jotka tekevät jatkuvasti virheitä ja syyttävät ja rankaisevat niistä asiakkaita sitten. 

Vierailija
22/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama tilanne, että haettuja työpaikkoja ei pysty ilmoittamaan. Yhden sähköpostin olen saanut, jossa etsittiin osallistujia johonkin kokeiluun. Iällä tässä tuskin minun kohdallani on merkitystä, kun eläkkeeseen on vielä yli 30 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minutkin unohdettu (ikää 37). Laitoin viestiä että suunnitelmaa ei ole kun eivät ole olleet yhteydessä. Tuli vastaus että heillä ruuhkaa ja ottavat yhteyttä kun ehtivät.

Vierailija
24/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin oli reilun vuoden tauko, ettei kuulunut mitään. En myöskään voinut paikoista ilmoittaa. Johtui varmaan  ruuhkasta työkkärissä tuo, ettei soitettu. Sitten viime vuoden lopulla soitettiin. Sain samoihin aikoihin osa-aikatyön, jossa nytkin olen. Mutta ei tuo soittamattomuus minua haitannut, hain itsekseni paikkoja. Ainut, että aloin huolestua, ettenkai tee mitään väärin, kun en voinut ilmoittaa paikoista ja hauista, kun suunnitelmaa ei ollut. Mutta ei se ole asiakkaan vika, jos eivät soita. Ja hyvä etteivät soittaneet. Turhaa stressiä ja pakkohakua kiireessä. Kun sai rauhassa etsiä töitä, löysinkin, vaikka en ole helppo tapaus mm. iän vuoksi.

Vierailija
25/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oli n työttömänä 8 vuotta. Aikaan sisältyi 2 aktiivimallia. Kertaakaan ei laadittu suunnitelmaa haettavien työpaikkojen määrästä. En hakenut tuona aikana yhtäkään työpaikkaa. Työmarkkinatuella lyhensin asuntolainaa.

Ehkä eivät niin välitä, jos ei saa muita tukia? Lisäksi, jokaisessa aktiivimallissa lähdetään liikkeelle aakkosjärjestyksessä ja minun sukunimeni alkaa Y:llä. Eivät ainakaan Helsingissä ehdi sinne saakka, ennen kuin hallitus vaihtuu, tulee uusi aktiivimalli ja taas lähdetään liikkeelle A:sta.

Vierailija
26/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne soittavat tämän maaliskuun aikana. Ilmoittavat etukäteen milloin puhelu tulee. Muista vastata.

Sehän olisi hyvä. Kerran oli tuollainen puolen vuoden hiljaisuus ja sitten vaan yksi aamu soittivat. Ei mitään ilmoitusta etukäteen.

Vierailija
27/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minutkin unohdettu (ikää 37). Laitoin viestiä että suunnitelmaa ei ole kun eivät ole olleet yhteydessä. Tuli vastaus että heillä ruuhkaa ja ottavat yhteyttä kun ehtivät.

Ellet kykene edes itse hakemaan töitä ilman työkkärin täti määrää ja pyyhkii pyllyn niin maasta ei löydy yhtään työpaikkaa joka haluaisi sinut riesakseen edes ilmaiseksi.

Hallituksen "työllistämistoimien" ainoa seuraus on se että nyt töitä eivät saa enää edes ne jotka kykenevät työntekoon ja hakevat epätoivoisesti duunia kaikista paikoista välittämättä vitdujakaan jostain suunnitelmista ja kiintiöistä. Ne hukkuvat parin miljoonan pakkohaun tsunamiin.

Vierailija
28/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on outoa, jos etukäteen ei ilmoiteta. Se ei oo asiakkaan vika, jos ei vastaa silloin. Eihän kukaan ole aina puhelin kourassa ja nykyaikana tosi monet eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin. Minulle laitettu viesti Suomi-palveluun, että soitto tulee silloin ja silloin ja siihen vastattava, ellei pakottavaa  syytä olla vastaamatta. Tuli tekstari tästä, että Suomi-palvelussa viesti. Ihan hyvä käytäntö mielestäni. 

Vierailija
29/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oli n työttömänä 8 vuotta. Aikaan sisältyi 2 aktiivimallia. Kertaakaan ei laadittu suunnitelmaa haettavien työpaikkojen määrästä. En hakenut tuona aikana yhtäkään työpaikkaa. Työmarkkinatuella lyhensin asuntolainaa.

Ehkä eivät niin välitä, jos ei saa muita tukia? Lisäksi, jokaisessa aktiivimallissa lähdetään liikkeelle aakkosjärjestyksessä ja minun sukunimeni alkaa Y:llä. Eivät ainakaan Helsingissä ehdi sinne saakka, ennen kuin hallitus vaihtuu, tulee uusi aktiivimalli ja taas lähdetään liikkeelle A:sta.

Onko Suomessa mitenkä helppoa vaihtaa nimensä esim. Öylättimäeksi?

Vierailija
30/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kade-tuttavan hyvä kaveri on työkkärissä töissä. Latasin tälle mun kade-tuttavalle suorat sanat hänen siipeilystä nykyisen kummppaninsa siivellä elämisestä.

Kas kas heti tuli kaupungin työllisyyspalveluista soitto. Sillä soittajalla on samalla alalla yritys kuin oli kadeinkkelillä täällä pikkukaupungissa. Tää kade-kaveri taas on ulosotossa, ja joutunut jättämään oman yrityksensä / lopettamaan.

Yritti takuulla saada karenssia kehiin minulle. Noh eipä onnistunut.

Nyt ei taas oo kuulunut mitään sieltä työvoima-asiantuntijan taholta pitkiin aikoihin.

Vierailija
31/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen "työllistämistoimien" ainoa seuraus on se että nyt töitä eivät saa enää edes ne jotka kykenevät työntekoon ja hakevat epätoivoisesti duunia kaikista paikoista välittämättä vitdujakaan jostain suunnitelmista ja kiintiöistä. Ne hukkuvat parin miljoonan pakkohaun tsunamiin.

En usko, että halutsunamin keskeltä enää kyetään löytämään edes niitä parhaita hakijoita. Eihän semmoisen hakemusmäärän läpikäyminen analyyttisesti ja tarkasti ole mahdollista edes.

Vierailija
32/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellet kykene edes itse hakemaan töitä ilman työkkärin täti määrää ja pyyhkii pyllyn niin maasta ei löydy yhtään työpaikkaa joka haluaisi sinut riesakseen edes ilmaiseksi.

Paljonko sun äo on? Oletpa hyvinkin kehitysvammainen

Vierailija
33/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän olisi hyvä. Kerran oli tuollainen puolen vuoden hiljaisuus ja sitten vaan yksi aamu soittivat. Ei mitään ilmoitusta etukäteen.

Minulle kävi niin, että ilmoituksesta huolimatta kukaan täti ei soittanut. Panin viestiä menemään sinne työllisyyspalveluihin asiasta. Että työllisyystäti ei vastaa numeroonsa, eikä ole soittanut sovittuna aikana.

Lopulta täti soitti. Hän ei selittänyt mitään siitä, miksi ei soittanut sovittuna aikana. Käviskö tää toisin päin laatuun?

Vierailija
34/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Het ilmoittautui yksi joka ei kykene pyyhkimään edes pyllyään itse ellei työkkärin täti ole tehnyt siitä suunnitelmaa ja käskytä.

Tällaisia tapauksiä työnantajien sitten kuvitellaan palkkaavan töihin joissa pitäisi kyetä tekemäänkin jotain palkkansa eteen.

Vierailija
35/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. 2v eikä kukaa kaivannu

Vierailija
36/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Het ilmoittautui yksi joka ei kykene pyyhkimään edes pyllyään itse ellei työkkärin täti ole tehnyt siitä suunnitelmaa ja käskytä.

Tällaisia tapauksiä työnantajien sitten kuvitellaan palkkaavan töihin joissa pitäisi kyetä tekemäänkin jotain palkkansa eteen.

Aloitus ei koske sitä, etteikö kykenisi tekemään mitään ilman työkkärintätiä. Aloitus koskee ihan muuta. Koita nyt kehitysvammainen lukea tuo aloitus uudestaan.

Ei sulla autistismia oo?

Vierailija
37/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoista vuotta mennyt tähän mennessä ilman pihaustakaan työkkäristä. 

Vierailija
38/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
39/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli soitto. Ekat 3kk meni vielä vanhan mallin mukaisella hakumäärällä, osa-aikatyön takia 1 halu /3kk, mutta nyt kuulemma laki muuttunut niin, että pitää hakea 4 hakua / 1kk. MUTTA itelleni alennettiin 1 haku kuukaudessa, koska: 

Peruste työnhakuvelvollisuuden alentamiselle
   Ei riittävästi sopivia työpaikkoja alueella

Työkkäri taistelee hallitusta vastaan työttömien puolesta, uskomatonta mahtavaa inhimillisyyttä työkkäriltä!

Vierailija
40/67 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus ei koske sitä, etteikö kykenisi tekemään mitään ilman työkkärintätiä. Aloitus koskee ihan muuta. Koita nyt kehitysvammainen lukea tuo aloitus uudestaan.

Ei sulla autistismia oo?

Työkykyisen ja -haluisen työttömän elämään ei vaikuta vittujakaan se onko työkkärin täti ottanut koskaan yhteyttä tai laatinut ensimmäistäkään suunnitelmaa. 

Tämä työhaluinen työtön käyttää aikansa työn hakemiseen jokaisesta mahdollisesta ja mahdottomasta paikasta niin tarkkaan ettei se haaskaa sekuntiakaan jonkun työkkärin tädin sepustuksiin joiden merkitys työllistymiseen on pyöreä nolla.

Suomen työllisyyspoliitiikan ainoa vaikutus työkykyisten ja -haluisten työttömien työllistymismahdollisuuksiin on se että parin miljoonan kuukaudessa pupelletun pakkohaun takia yksikään työnantaja ei enää edes yritä etsiä hakemusten joukosta niitä jotka oikeasti olisivat päteviä ja todella haluaisivat töihin. Työttömiltä menevät hakemukset laitetaan suoraan roskiin ja työvoimapulaa kierrätetään paikata toiseen palkkaamalla avoimiin tehtäviin vain jo töissä olevia.

Tilanne on mennyt oikeasti työtä hakevan työttömän kannalta jo niin katastrofaalisesti että tuoreen uutisen mukaan yritykset alkavat poistaa kiihtyvässä tahdissa kaikki linkit ja lomakkeet joiden kautta firmalle voisi lähettää edes avoimia hakemuksia. Huomasin tämän itsekin kun olin puoli vuotta sitten vähän aikaa lomautettuna ja yritin etsiä uutta duunia. Jopa nopeasti kasvavat startup-firmat jotka ilmoittelevat useista työpaikoista esim. Joblyssa (kaikki haut rekryfirman kautta) ovat poistaneet sivuiltaan "työpaikat"-välilehden kokonaan ja ilmoittavat kategorisesti että yrityksen sähköpostiin lähetettyjä hakemuksia ei käsitellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän