Minulla on säästöjä enkä halua käydä töissä.
Mulla on talon myymisestä rahastoissa 300t€ ja ja säästötilillä 50 000€ asumme miehen kanssa velattomassa kolmiossa minkä mies peri vanhemmiltaan. Asumiskulut on n. 150€kk
Olen 40.v ja halusin pois työelämästä ainakin hetkeksi. Meillä on yhteinen yritys jossa mies työskentelee satunnaisesti.
Miehelle työstä poisjäänti on ok, toki kiireisinä aikoina voin auttaa mutta ei enää säännöllistä työtä.
Kavereilta on tullut syyttelyä että olen hölmö. Mietin vain miksi tällainen suhtautuminen?
Kommentit (41)
Jos et löydä tekemistä ilman käskyttämista niin älä jää.
Aika moni käy töissä, koska tarvitsee rahaa. Vain harva tekisi nykyistä työtään, jos siitä ei maksettaisi mitään. Olisivatko ihmettelijät kateellisia siitä, että sulla on tuollainen mahdollisuus? Ja mitä jos nyt kokeilisit pitää sapattivapaata vaikka puoli vuotta ensin?
No mitä väliä sillä on, mitä kaverit on mieltä?!
Jäisin välittömästi pois töistä jos rahat riittäisivät.
300k ei mulle kyllä riittäis. Varsinkaan, kun se on rahastoissa ja veroa menee niin paljon, kun niitä realisoi.
Jos saisin 800k pankkitilille, niin 2000e kuukausikäytöllä raha riittäisi 33 vuotta ja sitten voisinkin jo melkein heittää lusikan nurkkaan, koska olisin silloin 75v.
Ystäväni äiti kuoli ja sai perintöä 150 t käteen. Töissä tuli yt.t, ilmoitti esimiehelle irtisano hänet. Tiimikavereilla rahatilanne huono.
Nautti liiton päivät, just täytti 60 v ja sanoi ei enää palaa työelämään. Hakee sen 1 paikan per kk, tämän te vaatii. Kirjoittaa kirjoitusvirheitä, ei pääse edes haastatteluun
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Aika moni käy töissä, koska tarvitsee rahaa. Vain harva tekisi nykyistä työtään, jos siitä ei maksettaisi mitään. Olisivatko ihmettelijät kateellisia siitä, että sulla on tuollainen mahdollisuus? Ja mitä jos nyt kokeilisit pitää sapattivapaata vaikka puoli vuotta ensin?
Itse ajattelin että olisin ainakin pari-kolme vuotta pois töistä. Tiedostan ettei tuo raha välttämättä riitä koko loppuelämäksi mutta en tiedä ehtiikö siitä koskaan nauttia niin miksi en tekisi sitä nyt kun on mahdollisuus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
300k ei mulle kyllä riittäis. Varsinkaan, kun se on rahastoissa ja veroa menee niin paljon, kun niitä realisoi.
Jos saisin 800k pankkitilille, niin 2000e kuukausikäytöllä raha riittäisi 33 vuotta ja sitten voisinkin jo melkein heittää lusikan nurkkaan, koska olisin silloin 75v.
Niin, millään rahastojen myymisellä ei riitäkään, mutta jos tuo on osinko-osakkeissa niin hyvin riittää.
Jäisin pois töistä jos rahat riittäis, mutta niiden pitäisi riittää myös yllättävissä elämäntilanteissa, ero, puolison kuolema (kuka perii), oma tai puolison sairastuminen, miehen firma kaatuu...
Toki jos töihinpaluu olisi mahdollista vuosien poissaolon jälkeen, niin sitten ei olisi niin justiin varautua kaikkeen, mutta harvalla on niin kova osaaminen sopivalta alalta ettei se vanhenisi eikä kelpaa enää töihin kun ikääkin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mun kuukausi kulut on tällä hetkellä alle 1000€ arkena.
Ap
Sinun elämäsi, tee miten haluat. Mieti kuitenkin sitä miten elät sitten kun pääset eläkkeelle, kotonaolo ei kerrytä eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole kuitenkaan mikään miljonääri; miksi jäisit pois töistä?! Mitä tekisit sensijaan?
Mitäkö ihminen tekee, jos ei töitä? Pitää olla harvinaisen tyhmä yksilö, jos ei keksi tekemistä!
Suosittelen! En ole katunut päivääkään.
t. Kymmenen vuotta sitten saman tehdyt
Miltäs eläkelaskelma näyttää?
Sulla on 350 000 ja eläkeikään 30 vuotta, ei tule riittämään? Ja riittääkö se eläkekään silloin elämiseen seuraavat 10-30 vuotta?
Saatko töitä muutaman vuoden päästä jos nyt jo 40v jäät pois?
Sinuna ottaisin vaan muutaman pitkän palkattoman loman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Entäs autonvaihto, lomamatka, asunnon remontit tulevaisuudessa.... Ja tosiaan nuo sairastumiset, erot ja kuolemat....
Vierailija kirjoitti:
Miltäs eläkelaskelma näyttää?
Sulla on 350 000 ja eläkeikään 30 vuotta, ei tule riittämään? Ja riittääkö se eläkekään silloin elämiseen seuraavat 10-30 vuotta?
Saatko töitä muutaman vuoden päästä jos nyt jo 40v jäät pois?
Sinuna ottaisin vaan muutaman pitkän palkattoman loman.
Olen yrittäjä, maksan eläkettä kyllä. Ja voin palata yritykseeni töihin muutaman vuoden päästä. Tarkoitus ei ole siis olla pois töistä kuin pari kolme vuotta.
Ap
No pakkotyön orjat ovat aina kateellisia niille joilla on varaa ostaa itsensä vapaaksi työvankilasta
Parin vuoden jälkeen töihin paluu on vaikeaa, voi olla jopa mahdotonta. Sain työkaveriksi eläkeikää lähestyneen herran joka oli terveyssyistä jättäytynyt pois töistä ja sitten kun parin vuoden päästä alkoi hakea töitä, tukityöllistyminen puoleksi vuodeksi olikin ilmeisesti ainoa mahdollisuus.
Kannattaa tuotakin pohtia, että vaikka teillä on yhteinen yritys, työelämään paluu ei ole mikään automaatio. Tilanteesi on kuitenkin parempi kuin monella muulla.
Vierailija kirjoitti:
Sinun elämäsi, tee miten haluat. Mieti kuitenkin sitä miten elät sitten kun pääset eläkkeelle, kotonaolo ei kerrytä eläkettä.
Eikä työnteko enää nykyään, kun eläkeikä hiissataan niin ylös että valtaosa ehtii kuolla aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kuitenkaan mikään miljonääri; miksi jäisit pois töistä?! Mitä tekisit sensijaan?
Mitäkö ihminen tekee, jos ei töitä? Pitää olla harvinaisen tyhmä yksilö, jos ei keksi tekemistä!
Tekemistä varmasti löytyy, mutta löytyykö (helposti) mielekästä tekemistä? Voihan sitä kävellä vaikkapa kylän/ korttelin ympäri viisi kertaa päivässä, istuskella jonkun kauppakeskuksen käytävillä päivät pitkät .jne. jne. mutta pitemmän päälle...Eikö sekin rupea turruttamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Entäs autonvaihto, lomamatka, asunnon remontit tulevaisuudessa.... Ja tosiaan nuo sairastumiset, erot ja kuolemat....
Autoa ei ole, isommat remontit on tehty.
Lomailuun nyt tietysti menee enemmän rahaa mutta pääsääntöisesti viihdyn kyllä kotona/ vanhempien luona maaseudulla.
Ap