Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS gallup 3/26 Persut nousee muut laskee

Vierailija
18.03.2026 |

Uusin gallup: Demareiden kannatus alkaa laskea. Samoin Kokoomuksen ja Keskustan. Ainoa nousija on PS. Mitäs palstan persuhullut tästä ajettelee?
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011882075.html

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen, joka edelleen kannattaa persuja, on päästään vialla. Tai pahasti yksinkertainen. Mutta kyllähän heitä riittää tässä maassa. Riikka ja kumppanit voivat tyytyväisinä nostella maljoja Petterin ja muiden kokkareiden kanssa.

Oletko avo-vai pakkohoidossa vai ihan vaan demariäänestäjä kun noin yksinkertainen idiootti ole.

Vierailija
102/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuista päästään eroon vuoden päästä onneksi! Tain nyt kokonaan eroon, mutta tiedätte mitä tarkoitan. Sitten juhlitaan! 🤩😎🥳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituspuolueiden yhteenlaskettu suosio on tällä hetkellä 38,4 prosenttia. Sdp:n ja vasemmistoliiton yhteenlaskettu kannatus 35,2 prosenttia. Tämä kuvaa jo yksistään hallituksen luottamusta..siis luottamuksen puutetta.

Jos eduskuntavaalit pidettäisiin nyt, saisi kokoomus 17,8 prosenttia äänistä. Se on puolueelle huonoin tulos hallituskaudella.

Sdp jatkaa suosituimpana puolueena 24,8 prosentin kannatuksella. Perussuomalaisia puolestaan äänestäisi 13,4 prosenttia vastaajista ja keskustaa 13,7 prosenttia.

Oppositiossa olevan vasemmistoliiton tulos pysyi ennätyslukemassa 10,4. Tulos on sama kuin edellisessä HS:n gallupissa, missä puolue sai mittaushistoriansa parhaan tuloksen.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011882075.html

Niin, Keskusta ei lähde SDP ja Vas kanssa hallitukseen, joten ainoa vaihtoehto saada enemmistöhallitus on nykypohja Keskustalla vahvistettuna. 

Kyllä kepu punamultaan lähtee tulet näkemään sen vaalien jälkeen.

Ei lähde koska SDP ja Vas ajavat työmarkkinauudistusten perumista. Ja se ei Keskustalle käy.

Kyllä kepu esim. lupaa palauttaa suojaosan niin kyllä siitä kompromissi hierotaan tulette näkemään sen.

Vierailija
104/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuista ei ole ollut hallituksessa mitään hyötyä tavalliselle suomalaiselle, päinvastoin vain haittaa. Persut ovat kaikessa mahdollistaneet kokoomuksen harjoittaman kyykytyspolitiikan. Ja Purra syöksi saksineen Suomen lamaan.

Tämä! Ja siis olen yrittänyt täällä persuilta kysyä Riikan onnistumisista valtionvarainmisterinä, mutta en ole saanut vielä yhtään vastausta. 

Itse siis tiedän kyllä hyvin pitkän listan tilastoilla ja faktoilla todennettavia epäonnistumisia. 

Olen kysynyt,mihin Marin hukkasi 41velkamiljardia yli budjetin?Olen kysynyt,miksi Marin teki kymmenien miljardien pysyvät menolisäykset,olen kysyny miksi Marin lahjoitti Uniperin Ja Italian taloremppoihin rahat?

Sipilä osti Uniperin, mikä teki 2022 tappiota 19 miljardia, mikä oli syy myyntiin.

Te vaan kyselette, kun se on helpompaa, kuin oikeasti tutkia asioita.

Ai jaa, sittenhän sen voi myydä tekstiviestillä. 

Neuvottelematta. 

Olipa paskaa valeinfoa taas, mutta sitähän persut harrastaa, kun niiden puoluelehtikin on pelkkä mielipidemedia.

Marin sanoi hoitaneensa myyntiä kahdella tekstiviestillä. Saksa oli varautunut neuvotteluun mutta niiden ehdottama ostohinta hyväksyttiin neuvottelematta. Tekstiviestillä. 

Aika mielenkiintoinen valhe kaupasta, mikä vaati mm. EU-komission luvan, jotta se ei rikkoisi valtiontukisääntöjä, mutta jatkakaa vaan valehtelua, kun muuta ette osaa.

Miksi sitä lupaa ei tulisi alihintaan ostolle? Saksa ostajana vielä.. 

Vierailija
105/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13 % vaaleissa oli päälle 20%. hyvä kannatuskäyrä. 

Persut saivat faninsa vihaamaan työttömiä ja köyhiä kuten jo persujen vihaamia ryhmiä. 

Ei työttömiä vaan sossupummeja, elämäntapatyöttömiä ja jos tunnet itsesi sellaiseksi niin sitten olet.

Vierailija
106/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuista päästään eroon vuoden päästä onneksi! Tain nyt kokonaan eroon, mutta tiedätte mitä tarkoitan. Sitten juhlitaan! 🤩😎🥳

Eli päästiinkö me eroon demareista ja vihreistä 2023?

Vierailija
107/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen, joka edelleen kannattaa persuja, on päästään vialla. Tai pahasti yksinkertainen. Mutta kyllähän heitä riittää tässä maassa. Riikka ja kumppanit voivat tyytyväisinä nostella maljoja Petterin ja muiden kokkareiden kanssa.

Ainoa puolue joka ajaa sitä asiaa että maa h a n muuuttoa vähennettäisiin. Ja puhuvat siitä tärkeästä jutusta että kyllä Suomessa suomalaisilla on oikeus säilyä selvänä enemmistönä. Muut puolueet haluaa Suomesta jonkun USA:n kaltaisen kansojen sekametelisopan. Miksi? Onko USA jotenkin ihailtavan hieno paikka?

Vierailija
108/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuista ei ole ollut hallituksessa mitään hyötyä tavalliselle suomalaiselle, päinvastoin vain haittaa. Persut ovat kaikessa mahdollistaneet kokoomuksen harjoittaman kyykytyspolitiikan. Ja Purra syöksi saksineen Suomen lamaan.

Paremmin menee nyt kuin edellisen rahantuhlaajahallituksen aikana, on rahaa muillakin kuin sossupummeilla, siksi persut.

Vierailija
109/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi muutin jo pois Suomesta. Persuuntunut avohoitola, jossa ei riitä toimeentulomahdollisuuksia kansalaisille.

Et sinä ole muuttanut minnekään. Elät edelleen tuilla ja juot kotona kiljua.

Vierailija
110/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Ja siis olen yrittänyt täällä persuilta kysyä Riikan onnistumisista valtionvarainmisterinä, mutta en ole saanut vielä yhtään vastausta. 

Itse siis tiedän kyllä hyvin pitkän listan tilastoilla ja faktoilla todennettavia epäonnistumisia. 

Olen kysynyt,mihin Marin hukkasi 41velkamiljardia yli budjetin?Olen kysynyt,miksi Marin teki kymmenien miljardien pysyvät menolisäykset,olen kysyny miksi Marin lahjoitti Uniperin Ja Italian taloremppoihin rahat?

Mihin OrpoPurra hukkaa 60-70 velkamiljardia, kun ei ole edes pandemiaa? 2024: 15,3 mrd€, 2025 uusi SE velanotossa 17,8 mrd€ ja tänä vuonna ensimmäisen lisätalousarvion jälkeen kasassa jo yli 13,5 mrd€ eli 20 mrd€ saattaa hyvin ylittyä vuoden loppuun mennessä. Velkarahalla saatu vain leikkauksia ja pahoinvointia. 

Niin, ne Marinin kymmenien miljardien menonlisäykset tekee juuri sen 60-70 miljardia. Pakko ottaa kun hupakot tuhosivat Suomen talouden.

Kyllä tämän hallituksen EU:n korkeimmaksi paskoma työttömyys ja pahimmat konkurssit 30 vuoteen 2024-2026 sekä leikkaustoimien aiheuttama kulutuksen jarru sen velanoton ovat aiheuttaneet. Nyt sulivat myös verotuotot, eipä yllättänyt. 

Siinä on jotain todella ankeaa, että nykyhallituksen kannattajia ei tunnu faktat ja tilastot kiinnostavan. 
Koska Suomi muuttui tällaiseksi? 

Sanna Marinin hallituksen aikana.

Vierailija
111/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perskokkareet   on  ottaneet   34  miljardia  euroa  velkaa  vajaassa  3  vuodessa.

Se on kuitenkin aika paljon vähemmän kuin Antti ja demarit tulevat ottamaan samassa ajassa

Vierailija
112/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Suomi on tyhmien rasistien maa. Ei yllätä.

Joo maahan muutto onkin tuonut Suomeen ihan kauheasti hyvää, kuten ennätys suuret työttömyysluvut ja päivittäiset rais kausuutiset.

Noi asiat ei demariäänestäjiä kiinnosta, eihän niitä oikeesti kiinnosta edes oman maan hyvinvointi, kunhan itse saavat olla aina kädet muitten taskuilla.

Vierailija
113/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo valmistautunut klikkaamaan kaikki varani suoraan indeksirahastoihin sillä sekunnilla jos demari voittaa vaalit. Se on sellainen inflaatiorysäys jälleen että huhhuijjakkaa.

Vierailija
114/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin OrpoPurra hukkaa 60-70 velkamiljardia, kun ei ole edes pandemiaa? 2024: 15,3 mrd€, 2025 uusi SE velanotossa 17,8 mrd€ ja tänä vuonna ensimmäisen lisätalousarvion jälkeen kasassa jo yli 13,5 mrd€ eli 20 mrd€ saattaa hyvin ylittyä vuoden loppuun mennessä. Velkarahalla saatu vain leikkauksia ja pahoinvointia. 

Mihin sannukka levitteli pandemian aikana rahaa, mitä lehdistä lukenut niin ihan vääriin osoitteisiin kun muut maat saivat velkaansa maksettua samaan aikaan eikä tehtyä sitä lisää niinkuin sannukka. Turha siitä plörönästä itkeä. Nyt niitä velkoja maksellaan.

Vierailija
115/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen moniosaajan tekemä rikastus lisää persujen kannatusta. 

Ja niitä tuntuu olevan vähän jokapäivä, demukoitahan ei pikkutyttöjen kohtalot kiinnosta, moniosaajat on niille arvokkaampia kun matubisnes kukoistaa.

Vierailija
116/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sannukka levitteli pandemian aikana rahaa, mitä lehdistä lukenut niin ihan vääriin osoitteisiin kun muut maat saivat velkaansa maksettua samaan aikaan eikä tehtyä sitä lisää niinkuin sannukka. Turha siitä plörönästä itkeä. Nyt niitä velkoja maksellaan.

Sannukan porukka ei juurikaan levitellyt rahaa koronaan liittyen. Koronan varjolla Sannuli lisäsi valtion PYSYVIÄ menoja kymmenillä miljardeilla. Pitkälti tästä johtuu tämän hetken järkyttävä velkaantuminen. 

Vierailija
117/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ne Marinin kymmenien miljardien menonlisäykset tekee juuri sen 60-70 miljardia. Pakko ottaa kun hupakot tuhosivat Suomen talouden.

No, mutta Riikan piti mm. sopeuttaa 10 miljardia, mutta totuus oli 3. Riikan piti estää tarkkikselle meno, eipä onnistunut. Riikan aikana verotulot laskivat 3 miljardia, vaikka riikka nosti alvia lähes korkeammaksi Euroopassa. Riikan aikana suomen työttömyys on kasvanut ennätysmäisesti. Riikan aikana luottoluokitus on laskenut. Riikan aikana sosiaalimenot kasvaneet.  Riikan aikana ei pitänyt ottaa EU:n yhteisvelkaa, mutta otettiin silti. Yms. Kaikki muu, lista on loputon.

Olisi kiva kuulla yksikin Riikan onnistuminen valtionvarainmisterinä? 

Ja sinä itkit jo niistäkin sopeutuksista. Yritä nyt päättää leikataanko lisää vai otetaanko velkaa. 

Sopeutetaan, sopeutetaan, mutta leikataan oikeista kohteista eli eliitin, elinkeinoelämän, pääomapiirien ja institutionaalisten sijoittajien mm. säätiöiden lukemattomista veroeduista ja elinkeinotuista tällä kertaa, kuten VM, IMF ja OECD Sdp:n lisäksi suosittelevat. 

Vierailija
118/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä hallitus on tehnyt sellaista, että se vaikuttaa heikentävästi tavalliseen työssä käyvään suomalaiseen?"

Kaikki työelämän "uudistukset". Jos et ole vielä huomannut niin työntekijän asema on heikentynyt selvästi.

Vierailija
119/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlikaa nyt gallupeillanne, se on ihan sama kuka on vallassa, edustettuna on edelleen silti vain sijoittajien salkut niin kauan kuin tämä on todellisuutta:

ongelma ei ole järjestelmä, ongelma on että sen terveydestä ei enää huolehdita, käytännössä jokainen järjestelmä toimii kun se toteutaan oikein, mutta yksikään ei kestä kun mekanismeja ei suojella, kun eliitille sallitaan laillistettu rikos.

Lobbaukset on lahjuksia eli demokratia on kaupan.

Sisäpiirikauppoja ei valvo enää oikein kukaan, eikä niistä vastuusen joudu.

Eturistiriidat sijoituksissa ajaa käytännössä kaikki poliitikot ajamaan vain oman ja kavereidensa lompakkojen etua.

Työn arvo on irroitettu tekemisestä kikkailuun ja vedonlyöntiin pörsseissä.

Ei ole semmoista järjestelmää joka kestäisi tämmöistä määrää korruptiota.

jokainen korruptioon osallistuva aina sen perustelee itselleen näin, "tämä minun korruptio on niin pientä ja kaikkihan sitä tekee", niistä puroista kasvaa iso joki, postin yksityistämisen olisi kestänyt, taksi-alan tuhoamisen myös, julkisten varojen siirtämisen yksityiseen terveydenholtoon, tekevän työn lähettämisen halpa-maihin, ulkomaalaisten raijaamisen tänne halpa-työvoimaks jne jne, mutta kaikki yhtä aikaa on se kusinen soppa jossa me nyt uimme.

Tämän tien päässä on se että täältä tuikataan pörssi ja data-keskukset tuleen ja velat nollataan, työnteon välineet ja korruptoituneen oligarkki-porvariston omaisuus jaetaan uudelleen ja heitä jahdataan pitkin maailmaa vuosikymmen vastuuseen, usko euroon katoaa ja markka tulee takas ja me aloitetaan alusta banaanivaltiona.

Vierailija
120/123 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mihin sannukka levitteli pandemian aikana rahaa, mitä lehdistä lukenut niin ihan vääriin osoitteisiin kun muut maat saivat velkaansa maksettua samaan aikaan"

Suurimmalla osalla koronan aiheuttamista lisämenoista oli myös silloisen opposition siunaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi