Transmies Frans synnytti esikoisensa vuosien haaveilun jälkeen
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
MInä en tuosta jutusta ymmärtänyt, että mitä se miehenä oleminen Fransille oikein on, jos siihen kuuluu synnyttäminen ja naisen sukuelimet.
Ilmeisesti myös kaikki naisen sukupuolikokemukset lukuun ottamatta niitä rintoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo joku ihmisoikeus että saa muuttaa sukupuolensa toiseksi ja jatkaa edelleen samaa mitä entisenä sukupuolena olisi voinut tehdä.
Jotenkin tuo kuulostaa kovasti ristiriitaiselta.
Tarjotaanko näille minkäänlaisia apuja omien ajatustensa selkiyttämiseksi jotta tietäisivät täysin mitä haluavat olla ja mistä haluavat luopua vai haluavatko sittenkään.
Jos hänellä on biologinen mahdollisuus kantaa lapsia, miksi hänen pitäisi luopua siitä? Etenkään jos hän haluaa lapsia.
Hän ei silloin voi kokea olevansa mies. Se kokemus ei ole rehellinen
Vierailija kirjoitti:
Eniten kiinnitin huomiota tuohon että hän yritti ennen hirveästi olla naisellinen nainen ja voi siinä roolissa huonosti. Koska eihän kenenkään naisen tarvitse olla mitenkään erityisen naisellinen nainen. On vain rauhassa sellainen nainen kuin on.
Ja mikä edes on sitä naisellisuutta, josta aina puhutaan?
Sanopas sinä kun olet ensimmäisenä kertomassa muiden puolesta mikä on nainen ja mikä mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten kiinnitin huomiota tuohon että hän yritti ennen hirveästi olla naisellinen nainen ja voi siinä roolissa huonosti. Koska eihän kenenkään naisen tarvitse olla mitenkään erityisen naisellinen nainen. On vain rauhassa sellainen nainen kuin on.
Olla nainen. Naisen tärkein ominaisuus on kyetä synnyttämään jälkikasvua. Ei se sen erityisempää ole
Näinhän me tavikset ajattelemme, että sukupuoli on pieni juttu. Mutta jos on dysforia, se ei ole. Juttelin kerran erään transihmisen kanssa, ja hän kysyi minulta, että eikö minustakin tuntuisi, että minua lyötäisiin puukolla, jos joku kutsuisi minua mieheksi tai herraksi. Sanoin, että ei tosiaankaan, lähinnä naurattaisi, että eipä tällaista suomalaista tuulipukumammaa paljon miehestä erota.
Silloin ymmärsin, mistä dysforiassa on kysymys. Toisten ihmisten katseen ottaa aivan hypertosissaan. Ei varmastikaan kadehdittava olotila, ei ennen sukupuolen muuttamista eikä varmasti sen jälkeenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa että rinnat amputoidaan helpolla mutta jos identifioituu jalattomaksi, halvaantuneeksi tai sokeaksi niin lekurit ei yhtäkkiä haluakaan helpottaa potilaan oloa.
Rinnat ehkä koetaan elämän kannalta sekundaariseksi ruumiinosaksi. Ne saa esimerkiksi poistattaa, jos pelkää syöpää, eikä kukaan ihmettele. Jalkaa harva poistaa syövän pelossa.
Mutta eihän rintojaan saa Suomessa naisena poistattaa, ellei ole sitä rintasyöpägeeniä. Ei riitä mikään syövän pelko. Eikä mikään muukaan syy. Silikonia niihin tisseihinsä saa kyllä laitattaa, mutta poistaa niitä ei saa. Ei ole oikein mun mielestä.
Itse haluaisin poistaa rinnat, koska elämä ilman niitä olisi huomattavasti helpompaa, mutta jos en koe itseäni mieheksi, niin silloin niitä ei pois saa ja en todellakaan koe itseäni mieheksi, olen naisellinen nainen, mutta en halua pitää rintoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olla nainen. Naisen tärkein ominaisuus on kyetä synnyttämään jälkikasvua. Ei se sen erityisempää ole
Niin. Miksi pitäisi olla naisellinen? Tuossa tapauksessa voisi miettiä vaikuttaako ulkopuoliset odotukset liikaa olemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut Fransia Tiktokissa, siellä on kertonut paljon tästä matkastaan.
Hänestä tullut kuva, että on todella herkkä. Lapsi saa tässä kohtaa paljon rakkautta, mutta odotettavissa taitaa olla että sukset menee ristiin jossain vaiheessa kumppanien kanssa. Miten se sitten vaikuttaa kaikkeen, sitäpä ei tiedä.
Mites sulla? Parisuhteita nyt kaatuu vaikka on lapsia, jos sulla on kokemusta asiasta, miksi kokemus olisi hänellä erilainen?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole mikään femme fatale, niin ei se tarkoita sitä, että olisi mies. Ei kaikki ihmiset ole jompaa kumpaa ääripäätä. Suurin osa jotain siltä väliltä.
En minäkään ole mikään kliseinen naisellisuuden perikuva, mutta nainen, äiti, puoliso, tytär ja sisko kuitenkin. Nainen, jolla on tiettyjä maskuliinisia ominaisuuksia. Mutta silti nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän me tavikset ajattelemme, että sukupuoli on pieni juttu. Mutta jos on dysforia, se ei ole. Juttelin kerran erään transihmisen kanssa, ja hän kysyi minulta, että eikö minustakin tuntuisi, että minua lyötäisiin puukolla, jos joku kutsuisi minua mieheksi tai herraksi. Sanoin, että ei tosiaankaan, lähinnä naurattaisi, että eipä tällaista suomalaista tuulipukumammaa paljon miehestä erota.
Silloin ymmärsin, mistä dysforiassa on kysymys. Toisten ihmisten katseen ottaa aivan hypertosissaan. Ei varmastikaan kadehdittava olotila, ei ennen sukupuolen muuttamista eikä varmasti sen jälkeenkään.
Onko se dysforia nyt muka parantunut, kun on tissit poistettu ja kuitenkin toimittu naisellisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanopas sinä kun olet ensimmäisenä kertomassa muiden puolesta mikä on nainen ja mikä mies.
No mies on mies ja nainen on nainen.
Ennen wokea tässä ei ollut pienintäkään epäselvyyttä.
Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo joku ihmisoikeus että saa muuttaa sukupuolensa toiseksi ja jatkaa edelleen samaa mitä entisenä sukupuolena olisi voinut tehdä.
Jotenkin tuo kuulostaa kovasti ristiriitaiselta.
Tarjotaanko näille minkäänlaisia apuja omien ajatustensa selkiyttämiseksi jotta tietäisivät täysin mitä haluavat olla ja mistä haluavat luopua vai haluavatko sittenkään.
Jos hänellä on biologinen mahdollisuus kantaa lapsia, miksi hänen pitäisi luopua siitä? Etenkään jos hän haluaa lapsia.
Hän ei silloin voi kokea olevansa mies. Se kokemus ei ole rehellinen
Tuleepas erikoisia vaatimuksia. Mistä voit olla varma, että sinunkaan kokemuksesi sukupuolessasi on rehellinen? Ja eikö ole kuitenkin parasta olla onnellinen perheensä kanssa, vaikka sitten sen kokemuksen rehellisyyden hinnalla? Kun saa lapsia, ei välttämättä jaksa niin paljoa märehtiä sukupuolikokemuksessaan.
Vierailija kirjoitti:
Hänestä tullut kuva, että on todella herkkä. Lapsi saa tässä kohtaa paljon rakkautta, mutta odotettavissa taitaa olla että sukset menee ristiin jossain vaiheessa kumppanien kanssa. Miten se sitten vaikuttaa kaikkeen, sitäpä ei tiedä.
Lapsi tarvitsee muutakin kuin rakkautta.
naiseuteen kuuluu biologisesti olennaisena lasten saaminen, sen takia me olemme hormonikoneita, ja ne hormonit vaikuttavat läpi elämän, kuukautiskipu muokkaa aivoja ja lopulta estrogeeni saa raivohulluksi. se on osa naiseutta, aivan kuten se kirjailija, jota vihataan, sanoi. naiseus ei ole paksua meikkaamista tai pukeutumista paljastaviin vaatteisiin, se on kuvakerrontaa, opittua jostain elokuvista tai viihteestä. ja sen tarkoitus on palvella miestä, siis sitä samaa, josta nämä haluavat eroon, he haluavat olla palvelijoita ei mastereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin ymmärsin, mistä dysforiassa on kysymys. Toisten ihmisten katseen ottaa aivan hypertosissaan. Ei varmastikaan kadehdittava olotila, ei ennen sukupuolen muuttamista eikä varmasti sen jälkeenkään.Onko se dysforia nyt muka parantunut, kun on tissit poistettu ja kuitenkin toimittu naisellisesti
Jutusta en saanut suoraa vastausta, mutta eiköhän raskaus ja lapsen saaminen useimmiten ole eheyttävä kokemus, paitsi ehkä niille, joilla muutenkin on ollut pinnallinen suhtautuminen kehoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites sulla? Parisuhteita nyt kaatuu vaikka on lapsia, jos sulla on kokemusta asiasta, miksi kokemus olisi hänellä erilainen?
En ole niin herkkä ja joka asiasta loukkaantuva, kuin kyseinenhenkilö vaikuttaa olevan.
No toivotan heille onnea, jospa kaikki menisi hyvin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mies on mies ja nainen on nainen.
Ennen wokea tässä ei ollut pienintäkään epäselvyyttä.
Sori siitä.
Höpsistä. Woke ei transsukupuolisia tuottanut vaan sinä tulit heistä tietoiseksi ja aloit kutsua sitä wokeksi kun asiasta alettiin puhua. Koitapa jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa että rinnat amputoidaan helpolla mutta jos identifioituu jalattomaksi, halvaantuneeksi tai sokeaksi niin lekurit ei yhtäkkiä haluakaan helpottaa potilaan oloa.
Rinnat ehkä koetaan elämän kannalta sekundaariseksi ruumiinosaksi. Ne saa esimerkiksi poistattaa, jos pelkää syöpää, eikä kukaan ihmettele. Jalkaa harva poistaa syövän pelossa.
Mutta eihän rintojaan saa Suomessa naisena poistattaa, ellei ole sitä rintasyöpägeeniä. Ei riitä mikään syövän pelko. Eikä mikään muukaan syy. Silikonia niihin tisseihinsä saa kyllä laitattaa, mutta poistaa niitä ei saa. Ei ole oikein mun mielestä.
Itse haluaisin poistaa rinnat, koska elämä ilman niitä olisi huomattavasti helpompaa, mutta jos en koe itseäni mieheksi, niin silloin niitä ei pois saa ja en todellakaan koe itseäni mieheksi, olen naisellinen nainen, mutta en halua pitää rintoja
Jep, tämä just. Kyllä mun mielestä pitäis olla oikeus naisenakin poistattaa rintansa, jos niin haluaa.
Parempi vanhempi transhenkilö lähtökohtaisesti on kuin nisti, n a t s i tai muu hörhö.
Minjakin kielsi olevansa kommunisti samoin kuin Juudas kielsi tuntevansa Jeesuksen.