Huvila ja Huussi 2026 :)
Katso lähetysajat : Huvila & Huussi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (215)
Mitäs pelleilyä tämä kausi nyt on? Mihin Laura on kadonnut? Ainoa syy katsoa tätä ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asikkalassa sijaitsevan mökin pihaan tuotiin järkyttävän suuri kasvihuone, jopa mökki jäi hieman pimentoon kasvihuoneen rinnalla. Suunnittelijan mukaan sinne voi laittaa vaikka joulukuusen.
Perhe myös toivoi ettei pihaan mitään asfalttia koska kyseessä on kuitenkin mökki ja halu säilyttää mökkimäisyys. Kuitenkin suunnittelija laatoitti koko pihan ja levensi polun joka johti pihaan ja sai sen näyttämään joltain kaupunkilähiö talon pihalta tai lentokentän kiitoradalta. Rouvan ilme ja kehonkieli paljastivat ettei piharemppa ollut mieluinen vaikka ystävällisesti kehuikin. Sanoi kuitenkin jotain tyyliin kiva se entinen polkukin olisi ollut mutta..
Olisin kuvitellut erilaista suunnittelua koska kyseessä oli mökki eikä omakotitalo. Lopputulos oli suurellinen mökin kokoon nähden, eikä laisinkaan viihtyisä.
Nää on makuasioita ja suunnittelijahan sanoi, että kasvit jotka tuonne on valittu kasvavat isoiksi ja reheviksi, eli tuovat sitä tunnelmaa, mitä asukkaat halusivat.
Kyllähän perheen tyttö sanoi, että se uusi tie on parempi ja helppo pitää lumettomana, kun ennen piti tulla pientä lumeen painautunutta kinttupolkua.
Ja asukkaat kai kuitenkin halusivat että piha näyttää hienolta, kun pihaan tullaan, vaikka eivät siitä omakotitalon pihaa halunneetkaan.
Kasvihuone on suuri, koska perhe oli innostunut kasvienkasvattamisesta ja pieni kasvihuone olisi siihen ihan liian pieni. Tuo oli just hyvän kokoinen. Itellä on se tavallisen kokoinen ja ei sinne mitään mahdu. Eniten kaipaan sitä, että kasvihuoneeseen saisi tuolin ja pöydän, koska siellä olisi ihanaa viettää aikaa aikaisin keväällä ja syksyllä myöhään, kun se on lämmin, vaikka ulkona on jo kylmä. Ja ihailla kättensä töitä ja kasveja.
Kyllä tuo iso kasvihuone on puutarhaharrastajan unelma.
Kotipihassa kyllä mutta ei mökillä jossa ei asuta koko kesää vaan käydään viikonloppuisin ja lomilla. Kasvihuoneessa on kuuma, kasvit tarttevat vettä kaksi kertaa päivässä, sanoi joku siinä ohjelmassa.
Kotipihassa tuo olisi ihanteellinen juurikin kertomistasi syistä.
Toiset asuu mökillään huhtikuusta syyskuuhun. Eli mikä sä olet sanomaan, kuinka kauan tuokin perhe mökillään aikaa viettää. Mun mielestä varsin hyvin perusteltu se suuri kasvihuone kasteluineen ja kattomekanismeineen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta perheen isä näytti jotenkin harmistuneelta kun nimenomaan oli sanonut että alapihalle tulee nurmikko ja se laitetaan itse. Yläpihalle vaan toivoivat apua mutta nyt alapihakin oli tehty siirtonurmella valmiiksi
Ei laita itse, vaan hankkivat sen toiselta urakoitsijalta. Nehän oli käynyt nurtsin sitten laittamassa asukkaan toiveiden mukaan ja tää telkkaritiimi hääräili yläpihalla.
Katso jakso uudestaan jos et muuten usko. :D
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsee se, että Annin Hautalan, nykyinen Ihamäki mökki rempattiin aikoinaan tässä ohjelmassa ja tänä vuonna sille TAAS rempattiin uusi mökki Kotoisassa. Yhden julkkiksen rempat tehdään näköjään eri ohjemien puitteissa "halvalla". Ei kiva 👎
Se perhe osaa maksattaa kaiken muilla. Sitten kelpaa esitellä hampaitaan lehdissä ja telkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Lauran osuudet katson.
Sama. Mistähän johtuu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökkipihan kuuluukin olla pehemeämpi ja enemmän luonnonmukaiseen suuntaan. Se on vaikea laji näköjään.
Onko kellään ideoita miten tuon kohteen mökin pihan olisi saanut enemmän mökin pihaksi mutta täyttäen omistajien toiveet kun nyt näytti ihan omakotitalon pihalta ja sisäänkäynniltä?
Ainakin tuollaiset laatat kuvastavat juurikin sitä omakotitalon pihaa.
Mä olisin varmaan tehnyt esimerkiksi sorapolun tai kivituhkalla. Toisaalta se alapihakin oli iso vihreä läntti eikä mikään mökkimäinen minusta ollenkaan eli tuohon kohteeseen sopi tuo ratkaisu. Minusta kiva. Jos olisi mökki niin tommonen kyllä kelpaisi ihan hyvin ainakin mulle.
Minä laittaisin pronssinväristä liuskekiveä. Se hohtaa kauniisti auringossa.
Tosin kyllä tuossa huvilassa on värinä mustaa, joten ei taitaisi pronssi sopia viereen. Ja musta liuskekivi on plääh, sitä on joka paikassa.
Eli ei tainnut minusta olla sittenkään apua, sori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni tuli ihan mukavan näköinen mökistä ja sininen kaappi sai paremman sävyn. Hauska ja eläväinen herra oli omistaja. :)
Tais olla eri jakso. Tossa oli joku 12 neliön siisti puinen mökki ja ei sinistä kaappia
katsot ihan eri ohjelmaa! KOTOISA MTV3
Puhutaan nelosen HUVILA JA HUUSSI
Huuda vähän lisää eihän kukaan tuota kuullut!! 😒
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsee se, että Annin Hautalan, nykyinen Ihamäki mökki rempattiin aikoinaan tässä ohjelmassa ja tänä vuonna sille TAAS rempattiin uusi mökki Kotoisassa. Yhden julkkiksen rempat tehdään näköjään eri ohjemien puitteissa "halvalla". Ei kiva 👎
Muistaakseni oli kyllä piharemppa ja sauna mökin remppa.
Ei niitä ohjelma maksa, saa jotain alennuksia vaan.
Vierailija kirjoitti:
Lauran osuudet katson.
Sama täälä. Muitten kaakatuksista ohjelmassa ei niin väliä.
Voisivat tulla meidän mökille, laittamaan paskahuussin kondikseen!
T.Maukka
Vierailija kirjoitti:
Minä en jaksa katsoa kun joka pihan ja huoneen kohdalla mökin omistajan pitää sulkea silmät ennen kun saa katsoa. Typerää touhua.
Joo, toi on mun mielestäkin ihan tyhmää pelleilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en jaksa katsoa kun joka pihan ja huoneen kohdalla mökin omistajan pitää sulkea silmät ennen kun saa katsoa. Typerää touhua.
Myöskään minä en käsitä tätä pelleilyä, aikuiset ihmiset!
Usein myös ajattelisi, että eikö sen mökin omistajan olisi mukavaa katsoa, miltä se mökki näyttää kun tulee siihen pihaan. Kuten viime jaksossa perheen mies erikoisesti valitti sitä, että mökki näyttää kutsumattomalta pihaan tullessa. Nyt heidät sitten taluteltiin pihaan silmät ummessa. Kummallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se perhe osaa maksattaa kaiken muilla. Sitten kelpaa esitellä hampaitaan lehdissä ja telkkarissa.
Itse ne omistajat rempat maksaa. Saavat ehkä suunnittelun ja jotain alennuksia tuotteista, kun niitä ohjelmassa näytetään ja mainostetaan.
Halpoja nuo rempat eivät varmasti ole, joten turhaa ja katkeraa puhetta tuollainen, että osallistujat saisivat rempat halvalla.
Ja tuotanto varmaan valitsee rempat sen mukaan, mitkä parhaiten ohjelmaa mukaan sopii.
Turha tuostakin nyt on vinkua.
Mutta kun Anni..............
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökkipihan kuuluukin olla pehemeämpi ja enemmän luonnonmukaiseen suuntaan. Se on vaikea laji näköjään.
Onko kellään ideoita miten tuon kohteen mökin pihan olisi saanut enemmän mökin pihaksi mutta täyttäen omistajien toiveet kun nyt näytti ihan omakotitalon pihalta ja sisäänkäynniltä?
Mä olisin varmaan tehnyt esimerkiksi sorapolun tai kivituhkalla. Toisaalta se alapihakin oli iso vihreä läntti eikä mikään mökkimäinen minusta ollenkaan eli tuohon kohteeseen sopi tuo ratkaisu. Minusta kiva. Jos olisi mökki niin tommonen kyllä kelpaisi ihan hyvin ainakin mulle.
Nytkö se kivituhka kelpaakin? Aikaisemmin se on haukuttu polkumateriaalina todella huonoksi, koska kantautuu sisälle, sotkee koirien tassut ym. Sama hiekassa. Mitkään laatatkaan ei sitten ole hyviä materiaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöskään minä en käsitä tätä pelleilyä, aikuiset ihmiset!
Usein myös ajattelisi, että eikö sen mökin omistajan olisi mukavaa katsoa, miltä se mökki näyttää kun tulee siihen pihaan. Kuten viime jaksossa perheen mies erikoisesti valitti sitä, että mökki näyttää kutsumattomalta pihaan tullessa. Nyt heidät sitten taluteltiin pihaan silmät ummessa. Kummallista.
Kameran täytyy saada tallentaan tuoreeltaan omistajien ilmeet. Se kuuluu formaattiin, eikä se onnistu, jos kävellään joka paikkaan silmät auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta kertaa tuokin on ollut lehdissä, että osallistujat maksaa remontin itse.
Mä en kestä kun ne hokee ihana, ihana. Pidän sellaisia ihmisiä hiukan yksinkertaisina. Ihana- adjektiiville sanakirjasta löytyy noin 50 synonymiä.
Kasvihuone oli varmasti mieluinen, mutta kivetystä katsellessa perhe vaikutti vaivaantuneilta. Ainakin isä toivoi että mökkimäisyys säilyisi. Asfaltti olisi pahinta. Tämä kivetys muistutti paljon asfalttia. Eikö olisi riittänyt, kun olisi laittanut pienemmälle alueelle liuskekivipolun. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkö se kivituhka kelpaakin? Aikaisemmin se on haukuttu polkumateriaalina todella huonoksi, koska kantautuu sisälle, sotkee koirien tassut ym. Sama hiekassa. Mitkään laatatkaan ei sitten ole hyviä materiaaleja.
En mä siitä mitään tiedä, että onkose jotenki haukuttu. Mulla on kotona piha sitä ja ihan siistiä on. Ei kyllä ole koiraa eikä pieniä lapsia.
Laatat olisi toki kivat, mutta ei jaksaisi savimaahan perustaa semmosta, kun ihan älyttömät pohjatyöt tai se routii.
Miksi kommentoit kun et näköjään ole edes katsonut koko ohjelmaa tai ainakaan kuunnellut. Hohhoijaa.