Huvila ja Huussi 2026 :)
Katso lähetysajat : Huvila & Huussi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökkipihan kuuluukin olla pehemeämpi ja enemmän luonnonmukaiseen suuntaan. Se on vaikea laji näköjään.
Onko kellään ideoita miten tuon kohteen mökin pihan olisi saanut enemmän mökin pihaksi mutta täyttäen omistajien toiveet kun nyt näytti ihan omakotitalon pihalta ja sisäänkäynniltä?
Ainakin tuollaiset laatat kuvastavat juurikin sitä omakotitalon pihaa.
Mä olisin varmaan tehnyt esimerkiksi sorapolun tai kivituhkalla. Toisaalta se alapihakin oli iso vihreä läntti eikä mikään mökkimäinen minusta ollenkaan eli tuohon kohteeseen sopi tuo ratkaisu. Minusta kiva. Jos olisi mökki niin tommonen kyllä kelpaisi ihan hyvin ainakin mulle.
Nytkö se kivituhka kelpaakin? Aikaisemmin se on haukuttu polkumateriaalina todella huonoksi, koska kantautuu sisälle, sotkee koirien tassut ym. Sama hiekassa. Mitkään laatatkaan ei sitten ole hyviä materiaaleja.
En mä siitä mitään tiedä, että onkose jotenki haukuttu. Mulla on kotona piha sitä ja ihan siistiä on. Ei kyllä ole koiraa eikä pieniä lapsia.
Laatat olisi toki kivat, mutta ei jaksaisi savimaahan perustaa semmosta, kun ihan älyttömät pohjatyöt tai se routii.
No se kivituhka haukuttiin sen takia, kun Laura käytti sitä paljon :D tuotteessahan ei ole mitään vikaa.
Ja kaikki mitä Laura teki haukuttiin maanrakoon.
Tykkäsin sekä Laurasta , että Annista, mutta olen tyytyväinen, etteivät nyt ole mukana, kun koko 2025 vuoden ketju meni heidän haukkumiseen :(
Meillä on kivituhkaa pihassa ollut jo kymmenen vuotta ja vieläkin likaa lattiat. Karseaa kamaa.
Ja paikkaan, jossa on koiria tai lapsia, se on aivan mahdotonta. Koirienkaan tassuista sitä ei saa millään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökkipihan kuuluukin olla pehemeämpi ja enemmän luonnonmukaiseen suuntaan. Se on vaikea laji näköjään.
Onko kellään ideoita miten tuon kohteen mökin pihan olisi saanut enemmän mökin pihaksi mutta täyttäen omistajien toiveet kun nyt näytti ihan omakotitalon pihalta ja sisäänkäynniltä?
Mä olisin varmaan tehnyt esimerkiksi sorapolun tai kivituhkalla. Toisaalta se alapihakin oli iso vihreä läntti eikä mikään mökkimäinen minusta ollenkaan eli tuohon kohteeseen sopi tuo ratkaisu. Minusta kiva. Jos olisi mökki niin tommonen kyllä kelpaisi ihan hyvin ainakin mulle.
Nytkö se kivituhka kelpaakin? Aikaisemmin se on haukuttu polkumateriaalina todella huonoksi, koska kantautuu sisälle, sotkee koirien tassut ym. Sama hiekassa. Mitkään laatatkaan ei sitten ole hyviä materiaaleja.
En mä siitä mitään tiedä, että onkose jotenki haukuttu. Mulla on kotona piha sitä ja ihan siistiä on. Ei kyllä ole koiraa eikä pieniä lapsia.
Laatat olisi toki kivat, mutta ei jaksaisi savimaahan perustaa semmosta, kun ihan älyttömät pohjatyöt tai se routii.
Onko oikeasti noin, että teillä(kin) on koko talo sisältäkin kivituhkassa, kuten täällä väitetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se kivituhka haukuttiin sen takia, kun Laura käytti sitä paljon :D tuotteessahan ei ole mitään vikaa.
Tykkäsin sekä Laurasta , että Annista, mutta olen tyytyväinen, etteivät nyt ole mukana, kun koko 2025 vuoden ketju meni heidän haukkumiseen :(
Meillä on kivituhkaa pihassa ollut jo kymmenen vuotta ja vieläkin likaa lattiat. Karseaa kamaa.
Oisko mitään, jos ottaisi ne kengät pois jaloista vaikka eteisessä? Eteisen lattalle nyt tuppaa tulemaan likaa kengistä, oli piha millainen tahansa. Se on ihan normaalia.
Kesällä kuljetaan paljain jaloin. :)
ohis
Kivituhkassa???
No ei kannattaisi. Kivituhka voi sisältää teräviä kiviä jotka voi viiltää jalkapohjan auki. Lisäksi se voi tuntua epämiellyttävälle ja jopa kivuliaalle . Tumma kivituhka on auringon paahteessa todella kuuma. Yleensä kesälläkin kävellään paljain jaloin nurmikoilla ja rantahiekalla. Harva asvaltilla/kivituhkalla tai sepelipihalla paljain jaloin kulkee. Ja vaikka kulkisit laattapinnalla ulkona niin varmasti on jalanpohjat likaisina.
Kannattaa pestä ne jalanpohjatkin sisälle tullessa.
Jos kulkee kesällä ilman kenkiä pihalla ja sitten itkee, että lattiat likaantuu niin voi voi.
Likaa kivituhkasta tulee pyykkitupaan, terassille, saunaan, rappukäytävään, tiloihin, mihin ei voi kävellä ilman kenkiä. Lisäksi koirat tuovat likaa sisälle, koska ei joka kohdassa voi olla pesemässä koiran tassuja. Mökillä, missä laura käytti kivituhkaa pihassa, oli mahdotona pestä koiran tassuja sisälle tullessa. Jos asiakas maksaa näistä remonteista, pitäisi käyttää sopivinta tuotetta, ei mitään sponsorin antamaa. Tuossahan petkutetaan asiakasta ja pahimmassa tapuksessa asiakas joutuu tekemään uuden remontin juurikin tuon kivituhkan takia.
Onko jonkun kerrostalon pihassa kivituhkaa????
Tuskin. Harvalla omakotiasujalla on rappukäytävää ja saunaankaan ei tarvitse mennä ulkokautta, pyykkituvasta puhumattakaan.
Koiran tassut tuo talvea lukuunottamatta aina likaa sisälle jos ei niitä pestä lenkin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein levitetty, kasteltu ja täristyslevyllä tiivistetty kivituhka ei sotke.
Teillä ei ilmeisesti ole tehty kunnolla tuota työtä . Liian pehmeänä se ei toimi oikein.
Just tämän takia ei kannata luottaa yksittäisten ihmisten kokemuksiin, koska monesti huonon kokemuksen takana on se, että asiat on tehty jotenkin väärin.
Sitten kyseinen tuote haukutaan, vaikka oikeasti tuotteessa ei ole vikaa vaan käyttäjässä.
Kyllä se kivituhka olisi hävinnyt käytöstä jo aikapäiviä sitten, jos se olisi niin huonoa, kuin täällä annetaan ymmärtää.
Mitta ehkä noita viime kauden juttuja ei enää kannata puida.
Keskitytään tähän uuteen kauteen.
Mukavia katselu hetkiä kaikille ja nautitaan ihanasta ohjelmasta.
Kivituhkalla tai ilman
Melkosia linnoituksia on nämä mökit. 1800-luvun huviloissa piti olla tilaa palveluskunnalle, mutta näissä? Ja jos ulkona voi olla paljain jaloin eikä luonnonlika haittaa, miten se haittaa jos on hitusen sisällä. Eihän sisällä pöydillä ei tuoleilla kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsee se, että Annin Hautalan, nykyinen Ihamäki mökki rempattiin aikoinaan tässä ohjelmassa ja tänä vuonna sille TAAS rempattiin uusi mökki Kotoisassa. Yhden julkkiksen rempat tehdään näköjään eri ohjemien puitteissa "halvalla". Ei kiva 👎
Se perhe osaa maksattaa kaiken muilla. Sitten kelpaa esitellä hampaitaan lehdissä ja telkkarissa.
Siis miten katkeaa puhetta :D ja toiset peukuttaa.
Eiköhän Anni perheineen maksa rempat ihan niin kuin muutkin , jotka tähän ohjelmaan osallistuu.
Ei niitä kenellekään ilmaiseksi tehdä, jos niin luulette.
Annin naama kyllästyttää ihmisiä mutta ei se tajua pysyä julkisuudesta pois. Tyhmä kun on.
Tiedätkö kun juontaminen on sen työ. Vaihdatko säkin työpaikkaa, kun joku kyllästyy sun naamaas.
Vierailija kirjoitti:
eipä tartte kattoa enää tuotakaan ohjelmaa! meni ihan vit...si kun siihen tuli uusia akkoja jotka tuntuu ihan typeriltä!takaisin vanhat sisustusarkkitehdit esim.Seija,Anita ym. remontti kordinaattori Vilja on tosi hyvä sekä Mikko Vesanen ehdottomasti! POIS SE LAURA,YÄK!!! sekä muut uudet!
No älä katso! EI ole pakko!
jäi kelohonkamökki paljastusta vaille valmiiksi kun tuli vieras!
Jännittää!
Hieno tuli kelomökistä. Keittiön siirto oli todella hyvä ratkaisu ja teki tilasta paljon käytännöllisemmän. Asia mikä jäi mietityttämään nimenomaan käytännöllisyyden näkökulmasta oli että tuossa ei tullut minkäänlaista eteisratkaisua, eli mihin laittaa takkia ja kenkää kun astuu ovesta sisään (siinä oli kaapisto ennen). Ainakin omasta mielestä myös mökillä tarpeen.
Sohva ja erititen nojatuoli ei ihan malliltaan omaan makuun, mutta makuasia tämä.
Voi nekku, kun kelohonkamökin sisustus näyttää ihan lastulevyltä ja halpishuonekaluilta. Hieno kelotunnelma olis mun mielestä kaivannut jotain luonnonmateriaalisempaa kalustusta. Eikä mitään tapettia. Nättiä siis tuli, juu, mutta vähän kuin olis mennyt Veken liikkeeseen katsomaan mallisisustettua tilaa, josta puuttuu kaikki ajallinen kerrostuma.
Kelomökin uudistus oli outo. Myös siskosten ulkonäkö oli jotenki tosi outo, siis kasvonpiirteet, ei yhtään perisuomalaista kauneutta ja se ihme kikatus päälle
Toivoivat että tunnelma säilyisi, mutta se oli täysin tiessään. Mihin ihmeeseen tosiaan laitetaan ulkovaatteet ja kengät ulkoa tullessa ja miten mahtaa vanhat ihmiset kontata tuohon parisänkyyn? Toivottavasti he itse tykkäsivät, mutta minusta tämä oli kaikkien aikojen huonoin toteutus.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni osuvampi juontaja tähän olisi Janni Huussi.
Housuissas sulla on huussi!
Vierailija kirjoitti:
Voi nekku, kun kelohonkamökin sisustus näyttää ihan lastulevyltä ja halpishuonekaluilta. Hieno kelotunnelma olis mun mielestä kaivannut jotain luonnonmateriaalisempaa kalustusta. Eikä mitään tapettia. Nättiä siis tuli, juu, mutta vähän kuin olis mennyt Veken liikkeeseen katsomaan mallisisustettua tilaa, josta puuttuu kaikki ajallinen kerrostuma.
Joo samaa mieltä. Kelomökin tunnelma meni pilalle. Aitoa puuta olisi kalusteiden pitänyt olla. Ihan karseat harmaat lastulevukaapistot. Kylppäri parani kyllä.
Itse tykkäsin kelohonkamökin sisustuksesta muuten, mutta kaappien ovimateriaaliksi olisin valinnut jotain muuta, vaikkapa tummanharmaa puisen peilioven. Eteisen puuttuminen ihmetytti myös, mutta ajattelin että ehkäpä katettua terassia käytetään vaatteiden säilyttämiseen (olen nähnyt vastaavanlaisen ratkaisun eräällä mökillä).
Ruma tuli kelomökistä mustaa kattoa myöten.
Minne jäi tunnelma?
Vihreä sohva ruma.
Vierailija kirjoitti:
Tissit olivat oikein mainiot kaikilla, nam nam.
Onkohan tämä väärä ketju sun kommenteille? Mene jonnekin po*rnosivuille ne sopii sulle paremmin.
Meitä ei tissit kiinnosta, vaan remontit.
Kelomökki oli alunperin upea, mutta kieltämättä monin tavoin haasteellinen kohde uudistaa. Olisin valinnut ehkä hieman luonnollisemman ja mökkimäisemmän tyylin, jossa esim. vanhempaa ajan henkeen sopivaa kotimaista muotoilua ja värit ja materiaalit ympäröivästä luonnosta. Onneksi sisarukset vaikuttivat kuitenkin pitävän muutoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ruma tuli kelomökistä mustaa kattoa myöten.
Minne jäi tunnelma?
Vihreä sohva ruma.
Minusta se sohva oli hyvä. Meillekin pitäisi ostaa vuodesohva ja ajattelin, että tuo olis aika kiva.
Likaa kivituhkasta tulee pyykkitupaan, terassille, saunaan, rappukäytävään, tiloihin, mihin ei voi kävellä ilman kenkiä. Lisäksi koirat tuovat likaa sisälle, koska ei joka kohdassa voi olla pesemässä koiran tassuja. Mökillä, missä laura käytti kivituhkaa pihassa, oli mahdotona pestä koiran tassuja sisälle tullessa. Jos asiakas maksaa näistä remonteista, pitäisi käyttää sopivinta tuotetta, ei mitään sponsorin antamaa. Tuossahan petkutetaan asiakasta ja pahimmassa tapuksessa asiakas joutuu tekemään uuden remontin juurikin tuon kivituhkan takia.