Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huvila ja Huussi 2026 :)

Vierailija
16.03.2026 |

Uusi kausi alkaa tänään, aiotko katsoa? 😊

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Huvila & Huussi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (583)

Vierailija
561/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku lukenut IL ekstrasta miten asiaa selviteltiin kulisseissa? 

Vierailija
562/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo harmaa kukkatapetti näyttää ihan Pihlgren&Ritolan Juhannusruusulta. Meillä on sama vaaleana persikkasävyssä tyttären huoneessa. Ei ole kuvio yhtään noin hallitseva. En itsekään tykkää tuosta harmaasta.

Sinänsä ihan arvokas aito vanhanajan paperitapetti, joka sopii vanhaan huvilaan.

Seuraan Marua instassa. Minusta hän on oikein hauska tyyppi, mutta valitettavasti nämä pari kohdetta ei kyllä oikein ole onnistuneet.

Mielestäni hän on alanvaihtaja. Kävi jonkun n. vuoden sisustussuunnitteluja kurssin ja alkoi siitä luomaan uraa. 

Minusta hän enemminkin sopii suunnittelemaan sellaisia hyvin värikkäitä ja erikoisten väriyhdistelmien koteja. Heidän omakin on vähän sellainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emilian huvila meni pilalle! Lopputulos sekava ja sellaisen näköinen, että tuosta juuri vasta aloitettaisiin remppa. Katsojana aloin jo miettiä hätäratkaisuja maaleilla, verhoilla… Ehkä suunnittelija ei ymmärtänyt miten tuollaisen huvilan tyyli rakennetaan arvokkaaksi.  

Olen aivan järkyttynyt mikä sekametelisoppa Emilian huvilasta tuli keittiötä myöten. Lauran kanssa samaan kastiin tämä suunnittelija  eli, ei jatkoon.

Kyllä tulee ikävä niitä aikoja kun ohjelmassa oli Mikko ja "vanha" Ville! 

Esim. muistan funkkistalon jonka 2 poikaa olivat perineet isoisältään. Osin hyvin huonoon kuntoon menneen talon "sielu" tuli esiin ja lopputulos ja tunnelma olivat uskomattomia. 

Mikko on ainoa suomalainen sisustussuunnittelija, jonka antaisin koskea mun taloon/huvilaan.

Mikko tekee yleensä varman päälle ,eli niitä vaaleita värejä ja valkosia seiniä.  Ja ne on ihan ok, koska muuten vaarana on vetää harmaata ruusutapettia joka onkin omistajan kauhu. 

Ja sen takia minäkin uskaltaisin antaa kämppäni Mikon käsiin. 

Mikkoakin toki on siitä moitittu, että aina sitä valkoista ja harmoniaa.  Täysin valkoinen koti on nou nou, mutta myös sellainen joka on värien sekamelska.

Juu, Mikon jäljiltä ei synny mitään erittäin persoonallista, mutta sillä on toisaalta hyvä tyylitaju ja se on pirun kekseliäs. Olen usein yllättynyt miten hyvin se on ratkonut asiakkaiden mahdottomilta kuulostaneita toiveita ja vaikkei sen tuotokset ole kovin uniikkeja, niin se vastaavasti kyllä tajuaa mitä voi tehdä ja mitä EI pidä tehdä. Koskaan ei tuhoa mitään vaan aina se tuo suunnittelulla jotain lisää niihin tiloihin.Että jos mun pitäis valita suunnittelija, niin ehdottomasti ottaisin Mikon (ja lisäisin sitten omalla kamalla persoonallisuutta). Se on varma että se ei olisi ikinä tehnyt tollasta hiton ohutseinäistä lokerikkoa tonne huvilaan, mistä tossa lokerikossa edes on kysymys, häh eikä käyttänyt tollaista tapettia. Eikä hukannut isännän sinne tuomaa tulipesää. 

Vierailija
564/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Emilia parka.

Ei kyllä totu varmastikaan harmaapohjaiseen kukkatapettiin, jos harmaa on vaikea väri. Muutenkin tehty aukko ja jätetty vino seinän pätkä.. voi hyvänen aika mikä sillisalaatti. Ainoa kiva oli keittiön puusepän tekemät kaapit. Mutta eipä ne paljoa pelasta. Nyt kyllä harmitti omistajien puolesta ja myötähäpeä suunnittelijan osalta.

Minä tunsin myötähäpeää Emilia Vuorisalmen ikävästä asenteesta, kun kysymys on kuitenkin pelkästä vapaa-ajan asunnosta. Jos tytär on tyytyväinen rempan lopputulokseen, niin silloin hän on luultavasti isäänsä tullut...

Tuollaisia tyytymättömiä ne ökyrikkaat rouvat on, kun olen itse iloinen vanhasta rähjäisestä merenrantamökistäni.

Ne piirtää kenellä on liitua! Miten ihmeessä sinun rähjäistä mökkiä (kuten itse sanot) pitäisi ylipäätään verrata Emilian ja hänen isänsä kesähuvilaan?

Emilia on  itse kouluttautunut ja varmasti kotoisin olosuhteista ja suvusta missä on varallisuutta. Eikö silloin ole oikeutta vaatia haluamaansa remonttia yhdessä isänsä kanssa?

Juu juu, toki Emilia on varakkaan suvun kasvatti, joka olisi voinut teetättää mieleisensä remontin kaikessa hiljaisuudessa, ja samalla valvoen isänsä kanssa rempan edistymistä paikan päällä. Vaan kun rouvan piti päästä julkisuuteen valittamaan ja nolaamaan parhaansa tehnyttä sisustussuunnittelijaa. On siinäkin lääkäri!

Vierailija
565/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis apua uusin Hanko jakso missä rikkaille tehdään piha. Kuinka onneton suunnittelija, laittaa pitsihuvilan pihan täyteen valkeita laattoja. Muutenkin piha menetti rennon tunnelma, lopputulos on kylmä ja kliininen. Veikkaan että asukkaat tilaa seuraavaksi toisen suunnittelijan korjaamaan pihan. 

Oli minunkin mielestäni epäonnistunut veto. Jos valitsee tuommoiset laatat niin miksi ihmeessä valkoiset? Rikkaita eivät kyllä varmasti olleet. Rikkaiden kesäpaikat eivät ole kiinni vilkasliikenteisissä teissä eikä hallinnanjakotonteilla.

Tämä on Väinölän pariskunta,Kalle on entinen golfari ja vaimonsa liikunta-alalla.  

Vierailija
566/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no menikö ne emilian tapetit vaihtoon?

Vierailija
567/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin laittanut Vuorisalmien huvilan ruokailutilaan klassiset "gammalsvensk" tyyliset raitatapetit. Esim. luonnonvalkea, harmaa, salvianvihreä väripaletilla. Olisi näyttänyt yksinkertaisen arvokkaalta ja rauhalliselta.

Itselläni vain tavan mummonmökki, mutta sinnekään en nimenomaan halunnut kukkatapetteja tai muita levottomia koukeroita, vaikka moni niitä näköjään suosii. Laitoin rauhallisen vihertävän raitatapetin, kotimainen Vanaja-paperitapetti.

Vierailija
568/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa. Veikkaisin, että KYLLÄ!

Vierailija
569/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Emilia parka.

Ei kyllä totu varmastikaan harmaapohjaiseen kukkatapettiin, jos harmaa on vaikea väri. Muutenkin tehty aukko ja jätetty vino seinän pätkä.. voi hyvänen aika mikä sillisalaatti. Ainoa kiva oli keittiön puusepän tekemät kaapit. Mutta eipä ne paljoa pelasta. Nyt kyllä harmitti omistajien puolesta ja myötähäpeä suunnittelijan osalta.

Minä tunsin myötähäpeää Emilia Vuorisalmen ikävästä asenteesta, kun kysymys on kuitenkin pelkästä vapaa-ajan asunnosta. Jos tytär on tyytyväinen rempan lopputulokseen, niin silloin hän on luultavasti isäänsä tullut...

Tuollaisia tyytymättömiä ne ökyrikkaat rouvat on, kun olen itse iloinen vanhasta rähjäisestä merenrantamökistäni.

Ne piirtää kenellä on liitua! Miten ihmeessä sinun rähjäistä mökkiä (kuten itse sanot) pitäisi ylipäätään verrata Emilian ja hänen isänsä kesähuvilaan?

Emilia on  itse kouluttautunut ja varmasti kotoisin olosuhteista ja suvusta missä on varallisuutta. Eikö silloin ole oikeutta vaatia haluamaansa remonttia yhdessä isänsä kanssa?

Juu juu, toki Emilia on varakkaan suvun kasvatti, joka olisi voinut teetättää mieleisensä remontin kaikessa hiljaisuudessa, ja samalla valvoen isänsä kanssa rempan edistymistä paikan päällä. Vaan kun rouvan piti päästä julkisuuteen valittamaan ja nolaamaan parhaansa tehnyttä sisustussuunnittelijaa. On siinäkin lääkäri!

Mene jonnekin muualle vinkumaan tota katkeruutta muiden varakkuudesta. Tasan ei mee nallekarkit tässä elämässä ja jos sulla ottaa noin pahasti tunteisiin toisten ihmisten paremmat mökit, niin ei kannata katsoa tälläistä ohjelmaa missä rahalla saa... Tämänkin ajan minkä täällä nillität voisit vähän vaikka paikkailla sitä sun rähjäistä mökkiäs.

Vierailija
570/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vielä vuoden päästä on samat tapetit, mutta vaihtaa ehkä isälleen yllätykseksi jossain kohtaa. Tuumi, että onneksi vain tapetit, kun ne on helpionta vaihtaa. Keittiöstä tykkäsi.

Vierailija
571/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotanto ei ikävä kyllä paikkaa Marun mokia joten omistajat joutuvat itse maksamaan tuon tuhon korjaukset :( Toivottavasti tämän keissin jälkeen ihmiset tajuaa kiertää tän Marun kaukaa! Paitsi jos haluaa ehdoin tahdoin pilata jotain.

Vierailija
572/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin oli muuten unohtunut jääkaappi keittiöstä? XD

Jääkaappi on siinä sivutilassa - piilossa komeron oven takana! Ja näyttää, että nuo ovet ovat lukittavia, siis avaimella käännetään auki.  Onpas kätevän monimutkaista käväistä nopeasti hakemassa jääkaapista jotain puuttuvaa ainesosaa, toinen käsi jauhoissa tms. Ei voi olla todellista, että ammattilaiset ovat noin kaukana arjen todellisuudesta. Tulee ihan mieleen, että tämä Maru(?) ei tykkää Vuorisalmesta ja teki tahallisen jäynän. 

Vierailija
573/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala Hangon piha tänään, valkoiset pihalaatat. Valkoiset, leveät penkin reunat, huh huh. Palmu, joka ehkä selviää sisällä talvesta.

Vierailija
574/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty enää katsomaan Huvilaa ja huussia niin kauan kuin Maru siellä on mukana. Ennen tiesi, että saa hyvän mielen ohjelman ja kauniita sisustuksia, joissa silmä lepää. Nykyään ei. Tämän päivän jakso kukkatapetteineen oli ihan kauheaa katsella. Varisinkin se ohut seinänpätkä kukkineen tekemässä ikkunapenkistä ahdistavan kolon oli ihan hirveä. Maru vaihtoon, niin saadaan katselurauha takaisin!!!!

Vierailija
575/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala Hangon piha tänään, valkoiset pihalaatat. Valkoiset, leveät penkin reunat, huh huh. Palmu, joka ehkä selviää sisällä talvesta.

Hanko oli tosiaan epäonnistunut pihan "parannus".  Kyllä vanhaa huvila-aluetta olisi kannattanut kunnioittaa ja suunnitella jotain kaunista ja orgaanista. Aivan liian suoraviivainen rajaavine kivetyksineen. Ja aivan hirveät laatat!! Poistattaisin ne itse. Sitten vielä valkoiset kalusteet niiden seurana. Ei näytä miltään. 

Vierailija
576/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä Maarut ja Seijat jyrää asiakkaan toiveet kerta toisensa jälkeen ja kehuvat itse miten onnistunut muutos tuli tehtyä. 
Todelliset helmet kuitenkin on Mikon käsialaa vuodesta toiseen. 
Harmillisen vähän vaan on nyt Mikon kohteita ollut. 
-eiei kukkatapettia

Vierailija
577/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei toi Maru kuuntele tota remonttiammattilaista yhtään. Remppaukolla on hyvä näkemys ja asiantuntevuus asioihin.  Maru ulos, ei riitä ammattitaito tämmösiin projekteihin. 

Mulla jäi tän ohjelman kattominen, kun se yksi blondi pihasuunnittelija (Laura?) teki vaan rumia bulkkipihoja.

Vierailija
578/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioita, vaan mun mielestä taas se Hangon piha oli ihana. Tykkäisin itse juuri tuollaisesta, selkeät rajat nurmikon ja laattaterassin välillä. 

Mulle myös mielummin tuollainen laatta kuin puuterassi. Paljon helppohoitoisempi, ei lahoa niinkuin puu tekee. Ei tule tikkuja ja tosiaan laatta on helpompi pitää puhtaana. Puu imee itseensä siihen kaatuneita nesteitä, vaikka kuinka olisi suoja-aineita.

Kaikki ei tykkää, mulle valkoinen väri on ehdoton suosikki joten tykkäsin paljon tästä pihasta.

Vierailija
579/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty enää katsomaan Huvilaa ja huussia niin kauan kuin Maru siellä on mukana. Ennen tiesi, että saa hyvän mielen ohjelman ja kauniita sisustuksia, joissa silmä lepää. Nykyään ei. Tämän päivän jakso kukkatapetteineen oli ihan kauheaa katsella. Varisinkin se ohut seinänpätkä kukkineen tekemässä ikkunapenkistä ahdistavan kolon oli ihan hirveä. Maru vaihtoon, niin saadaan katselurauha takaisin!!!!

Sama fiilis aika monella, nämä Maru turhakkeet pilaa omalla toiminnallaan ja asenteellaan koko ohjelma. Minä minä ja minun päätökset??

Mistähän navetan nurkilta näitä omasta mielestään sisustussuunnittelijoita tulee? En katso enää näiden itseään täynnä olevien mokia jatkossa.

Kotoisa formaatti pyyhkii lattiaa näillä kaiken maaliman Muruilla.

Vierailija
580/583 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti-Maru.