Huvila ja Huussi 2026 :)
Katso lähetysajat : Huvila & Huussi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (583)
Mielestäni integroidut jääkaapit ovat käytännössä hankalia eli epämiellyttävä avata ja sulkea. Itse en missään nimessä haluaisi.
Muutenkin nuo vanhat ovet antavat lupauksen kivasta oikeasta komerosta niiden takana ja jota ei siis ole.
Ikävästi pilattu myös keittiö. Hyvä jos omistaja ns tykkää. Ehkä ei tykkää enää, kun enemmän ehtii tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni tuli ihan mukavan näköinen mökistä ja sininen kaappi sai paremman sävyn. Hauska ja eläväinen herra oli omistaja. :)
Kaapin omisti rouva.
Tämä Nelli höösäsi turhan paljon ottaen huomioon, että mökki ei ollut hänen.
Tottakai Nelli oli mukana, sillehän tehtiin oma huone.
Emilian huvilan keittiössä jäin miettimään, saako leivinuuni olla ihan kiinni sähköuunissa.
Vuorisalmella ja isällään varmaan varaa teettää korjausremonttia (niin ikävää kuin se onkin) mutta miten jos joku teettää pitkän harkinnan ja säästämisen jälkeen remontin joka epäonnistuu? Eikö tuotannolla ole mitään vastuuta? Järkyttävää! Hyvä sentään, että Emilia ja isä sanoivat mielipiteensä kaunistelematta!
Mihin hävisi se isän hankkima puuliesi?
Tämä kausi ei ole katsojalle mukava kun joutuu pelkäämään omistajien talojen puolesta.
Kuten kelohonkamökki (musta katto) ja Emilian vanha huvila (leivinuuni ahdettuna nurkkaan sähköhellan viereen ja harmaa ruusutapetti).
Tietääkö joku, minkälainen sopimus noilla on? Maksat 100 000 euroa remontista ja lopputuloksen nähtyäsi nieleskelet kyyneleitä? Onko mitään takapakkia, että saisi kameroiden sammuttua muutettua jotain?
Katselin Emilian ja isän huvilan remonttia ja mietin koko ohjelman ajan: missä on Mikko?!?
Mikon käsissä tuosta huvilasta olisi tullut ihan erilainen. (Jos Mikko on ollut kesälomalla niin ensi kaudelle vinkkinä: perutaan Mikon loma.)
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku, minkälainen sopimus noilla on? Maksat 100 000 euroa remontista ja lopputuloksen nähtyäsi nieleskelet kyyneleitä? Onko mitään takapakkia, että saisi kameroiden sammuttua muutettua jotain?
Tälläinen tieto tulee netistä kun asiasta kysyy:
Huvila & Huussi -ohjelmaan osallistuva henkilö ei voi lähtökohtaisesti pyytää korjausta lopputulokseen vain siksi, ettei pidä siitä.
Tässä keskeiset asiat, jotka liittyvät ohjelman remontteihin:
Valmis konsepti: Osallistujat sitoutuvat ohjelman sopimuksessa siihen, että asiantuntijat (sisustusarkkitehti ja remonttitiimi) tekevät päätökset suunnittelusta ja toteutuksesta.
"Avaimet käteen" -periaate: Remontti tehdään usein yllätyksenä, eikä omistaja välttämättä näe lopputulosta ennen paljastushetkeä.
Tyytymättömyys: Tuotannon mukaan suuria tyytymättömyyden aiheuttamia korjaustarpeita ei ole juurikaan ollut, vaikka lopputulos vaatiikin joskus tottumista.
Virheet: Jos remontissa tapahtuu selkeä rakennusvirhe, siihen sovelletaan normaaleja rakennusalan takuuehtoja, mutta "makukysymyksiä" ei korjata
Eli nää Marun tekemät rimanalitukset ja mökkien "tuhoamiset" jää omistajalle maksettavaksi anyway, piti tai ei. Ei tälläinen ohjelma ole enää edes viihdyttävä.
Myötähäpeä uusimmasta jaksosta missä vaaleanpunaiseen taloon tehdään remonttia. Kiusallinen tunnelma paljastuksessa, kun asukkaat eivät pitäneet Marun suunnittelemasta remontista. Keittiö oli sinällään ok mutta se seinän aukko ja jättimäinen niemeke. Ois mieluummin tehnyt pienemmän saarekkeen johon tuolit ympärille. Viherkasveilla, yrteillä olisi saanut viihtyisyyttä ja lämpöä paljastukseen.
-tigr
Se keskelle jätetty seinä oli kieltämättä myös outo ratkaisu. Olisiko voitu ratkaista jotenkin muutoin, jos oli kantava?
Kokonaisuudesta tuli mieleen Onnelin ja Annelin leikkimökki.
Ei ole kyllä taito hyppysissä tällä suunnittelijalla tämän vuoden jaksoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni tuli ihan mukavan näköinen mökistä ja sininen kaappi sai paremman sävyn. Hauska ja eläväinen herra oli omistaja. :)
Kaapin omisti rouva.
Tämä Nelli höösäsi turhan paljon ottaen huomioon, että mökki ei ollut hänen.
Tottakai Nelli oli mukana, sillehän tehtiin oma huone.
Mökkihän oli koko perheen yhteinen paikka, vaikka vanhemmat sen virallisesti omistaisivatkin.
Joillekin lapset on perhettä vielä silloinkin, kun nämä ovat aikuisia ja heidänkin mielipiteillään on väliä.
Varsinkin, kun Nellihän siellä ilmeisesti kokkaili ja leipoi, sekä hänelle tuli sinne oma huonekkin.
Voi Emilia parka.
Ei kyllä totu varmastikaan harmaapohjaiseen kukkatapettiin, jos harmaa on vaikea väri. Muutenkin tehty aukko ja jätetty vino seinän pätkä.. voi hyvänen aika mikä sillisalaatti. Ainoa kiva oli keittiön puusepän tekemät kaapit. Mutta eipä ne paljoa pelasta. Nyt kyllä harmitti omistajien puolesta ja myötähäpeä suunnittelijan osalta.
Vierailija kirjoitti:
Emilian huvila meni pilalle! Lopputulos sekava ja sellaisen näköinen, että tuosta juuri vasta aloitettaisiin remppa. Katsojana aloin jo miettiä hätäratkaisuja maaleilla, verhoilla… Ehkä suunnittelija ei ymmärtänyt miten tuollaisen huvilan tyyli rakennetaan arvokkaaksi.
Emilian kesähuvila näyttää hienommalta kuin monien ihmisten vakituiset kodit, ja mielestäni tapetti on hyvän värinen.
Mutta rouva itse näytää nirppanokalta, jolle ei mikään kelpaa. Hyvin on Emilian asiat, kun kehtaa tyhjästä valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi Emilia parka.
Ei kyllä totu varmastikaan harmaapohjaiseen kukkatapettiin, jos harmaa on vaikea väri. Muutenkin tehty aukko ja jätetty vino seinän pätkä.. voi hyvänen aika mikä sillisalaatti. Ainoa kiva oli keittiön puusepän tekemät kaapit. Mutta eipä ne paljoa pelasta. Nyt kyllä harmitti omistajien puolesta ja myötähäpeä suunnittelijan osalta.
Minä tunsin myötähäpeää Emilia Vuorisalmen ikävästä asenteesta, kun kysymys on kuitenkin pelkästä vapaa-ajan asunnosta. Jos tytär on tyytyväinen rempan lopputulokseen, niin silloin hän on luultavasti isäänsä tullut...
Tuollaisia tyytymättömiä ne ökyrikkaat rouvat on, kun olen itse iloinen vanhasta rähjäisestä merenrantamökistäni.
Sisustissuunnittelija-titteliä voi käyttää ilman ammattipätevyyttä tai koulutusta.Näitä ns sisustussuunnittelijoita on vaikuttajissa suurillakin seuraajamäärillä
Vierailija kirjoitti:
Mihin oli muuten unohtunut jääkaappi keittiöstä? XD
Jääkaappi sijoitettiin isoon komeroon.
Voi itku. Villekin olisi toivonut et hirret jää näkyville. Mutta ei, järkyt tapetit piti laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi Emilia parka.
Minä tunsin myötähäpeää Emilia Vuorisalmen ikävästä asenteesta, kun kysymys on kuitenkin pelkästä vapaa-ajan asunnosta. Jos tytär on tyytyväinen rempan lopputulokseen, niin silloin hän on luultavasti isäänsä tullut...
Tuollaisia tyytymättömiä ne ökyrikkaat rouvat on, kun olen itse iloinen vanhasta rähjäisestä merenrantamökistäni.
Ne piirtää kenellä on liitua! Miten ihmeessä sinun rähjäistä mökkiä (kuten itse sanot) pitäisi ylipäätään verrata Emilian ja hänen isänsä kesähuvilaan?
Emilia on itse kouluttautunut ja varmasti kotoisin olosuhteista ja suvusta missä on varallisuutta. Eikö silloin ole oikeutta vaatia haluamaansa remonttia yhdessä isänsä kanssa?
Puuhellan poistaminen oli hullua.
Oli siellä jääkaappi, mutta se on piilotettu niiden vanhojen ovien taakse, että vanha tunnelma säilyy.
Sinällään hyvä idea, mutta muutenhan tuo sisustus oli epäonnistunut.