Eläkkeesi
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Ikäni pienipalkkaista työtä tehneenä saan nyt eläkettä noin 1520 netto ja maksan itse kaikki kulut asumisesta alkaen. Jos en olisi tehnyt pätkääkään töitä saisin suunnilleen samat tulot takuueläkkeenä ja asumistukina! Mietin nyt että kannattiko kärvistellä palkkaorjana.
Minä tlen saamaan n. 1400 bruttona. Mutta jos en olisi tehnyt töitä, ei minulla olisi velatonta asuntoa, sijoituksia ja säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Ikäni pienipalkkaista työtä tehneenä saan nyt eläkettä noin 1520 netto ja maksan itse kaikki kulut asumisesta alkaen. Jos en olisi tehnyt pätkääkään töitä saisin suunnilleen samat tulot takuueläkkeenä ja asumistukina! Mietin nyt että kannattiko kärvistellä palkkaorjana.
Sinä sait sentään koko työikäsi palkkaa.
Arvio Ilmarisen sivuilla: 3500e/kk.
Vielä n. 6v tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4000 netto... olenhan ollut valtiolla
Siellähän ne hyvät palkat onkin 🤣🤣
Itse asiassa valtiolla on paremmat palkat kuin kunta- tai yksityissektorilla.
Nettona 1230 euroa/kk. Kaksi ja puoli vuotta olen ollut eläkkeellä ja hyvin on riittänyt. Asun yksin vanhassa omakotitalossa ja menot on pienet. Onneksi säästöjä on noin 67000 euroa, jos tulee tarvetta isompiin hankintoihin. M66
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat vähän enemmän,minulla 2421euroo (brutto)
eli olet ollut toimialajohtajan tasoisilla palkoilla
Lähellä samaa summaa ja työni tein kyllä haalarit, suojalasit ja kuulosuojaimet päällä. Tk eläkkeelle jäin viiskymppisenä romuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä sait sentään koko työikäsi palkkaa.
Kyllähän toimeentulotuella olisi ollut enemmän rahaa käytössä. Eiku.
Tein 46vuotta töitä,aloitin 17v.
63vuotiaana eläkkeelle
Eläkkeeni on 2759eur
Vierailija kirjoitti:
Onko puolisoa sinulla, asumiskulut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko puolisoa sinulla, asumiskulut?
Ei liity asiaan millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kannatti kuitenkin jos oma asunto= )
Takuueläke noi 900€ ehkä asumistuki päälle 250€
Tietysti eläke on pienempi kun palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat vähän enemmän,minulla 2421euroo (brutto)
eli olet ollut toimialajohtajan tasoisilla palkoilla
sori, hätäpäissäni koiran kuselle halutessa tuli äkkiseltään tulkittua netoksi, mun moka, väärä kommentoiti
Lienee 0€ kun tuskin elän sinne asti mihin eläkeikä tässä lähivuosina nyt nouseekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatti kuitenkin jos oma asunto= )
Takuueläke noi 900€ ehkä asumistuki päälle 250€
Tietysti eläke on pienempi kun palkka.
Jos saat takuueläkkeen, et ole työtä tehnyt koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Takuueläke
Eli olet loisinut koko ikäsi työttömänä ja loisit edelleen Kelan takuueläkkeellä.
Siellähän ne hyvät palkat onkin 🤣🤣