Oletko seurannut kuinka paljon asuntosi arvo on laskennut?
Olisin itse saanut 100000 enemmän talosta jos oisin myynnyt 5-6vuotta sitten... kyllä se harmittaa. On paljon rahaa verovapaasti.
Kommentit (34)
13 vuotta olen tässä asunut ja ehkä asun seuraavat 20 vuotta vähintään. Eläkkeellä voi miettiä myynkö ja muutanko muualle. Mulle kelpaa sit ihan kuollut pikkupaikkakunta. Kunhan on ruokakauppa ja apteekki.
Arvo nousee kun viereen rakennetaan juuri urheilupuistoa.
23 vuotta asunnut ..varmaan omat saan pois jos korkoja ei lasketa
Eipä juuri kiinnosta, kun en ole myymässä.
Ostin halvan asunnon 2021. Olen tehnyt siihen parannuksia noin 20 000 edestä.
Naapuri pyysi omastaan 15 000 enemmän vuonna 2023. Luulen että saikin sen, koska tarjous tuli heti.
Eli uskoisin että saisin ainakin sen mitä maksoin tästä, mutta voisin menettää osan tuota 20 000:sta. Ei se haittaisi. Rahaa se vaan on ja sitä minulla on muutenkin. En ole kuitenkaan vielä myymässä. Parin vuoden sisällä ehkä laitan myyntiin tai vuokralle. Tekee mieli jo vaihtaa maisemaa.
En ole muuttamassa, eli asunnon tämänhetkisellä arvolla ei ole mitään väliä
23 vuotta asunut ja en ole juuri seurannut hintoja.
Mulla 3 sijoitusasuntoa ja kaikissa tulee kylmät suihkut
Asuntoni arvo nousee koko ajan. Kolmen vartin päässä Helsingin keskustasta. Ei nee ke rei tä mailla eikä halmeilla.
Mitä helv tolla tiedolla tekee, kun ei ole myymässä? Jossainhan sitä on asuttava?
En, aiotaan asua tässä niin kauan että ei enää pystytä, hyvin halpaa asumista on. Jos pitää myydä niin myydään sillä mitä saadaan. Jos joku lapsista tai lapsenlapsista silloin haluaa talon niin puljataan se sille halvalla.
Samankokoinen asunto samalta alueelta myytiin, en tiedä miten vertailukelpoinen on kun en tiedä onko sinne tehty remontteja vai ei. Hinta oli 10 000 vähemmän kuin mitä maksoin omastani 5 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helv tolla tiedolla tekee, kun ei ole myymässä? Jossainhan sitä on asuttava?
Onhan se nyt tärkeä tietää paljonko on omaisuutta... voi hyvänen sika mikä pöllö
Me ostimme tämän 8 v sitten hintaan 195 k. Päälle 70 k putkiremppa.
Nyt asunto on myynnissä hintaan 260 k.
Voittoa ei tule, mutta ei taida tulla tappiotakaan.
Ei ole arvo muuttunut, mitä nyt vähän asunto kulunut. Mahdollinen myyntihinta on muuttunut, mutta se on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt tärkeä tietää paljonko on omaisuutta... voi hyvänen sika mikä pöllö
Mä en edes tiedä paljon mulla on lainaa jäljellä. Mitä mä sillä tiedolla teen? Joku päivä vaan tulee pankista viesti, vika erä meneillään. Jahuu!!
Kaikkihan seuraa..täällä vähätellään romahdusta
Enpä ole. Asun alueella, jossa asunnot menevät kaupaksi enkä täältä kovin kauas lähtisi, joten se seuraavankin asunnon ostohinta toisaalta olisi matalampi.