Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sannan perhe saa Kela-tukia 4200 e/kk "Olemme ihan ok-tuloisia ihmisiä"

Vierailija
16.03.2026 |

Harva tietää, että ADHD-lapsista voi saada rahaa. Tuhansia euroja nostanut Sanna kertoo, miten se onnistuu. Perhe saa Kela-tukia 4200 e/kk.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fedeb768-7ee1-4093-8b36-4e04a86601e6

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pitää alkaa poistamaan tällaisia tukia. Miksi edes haluamme tukea vammaisuutta? Se on haitallista yhteiskunnalle.

Mitä helvettiä nyt? Siis tuetaanko vammaistuilla sinusta vammaisuutta? 😂

Rohkaisee tekemään niitä viallisia useamman

Vierailija
62/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa pitää alkaa poistamaan tällaisia tukia. Miksi edes haluamme tukea vammaisuutta? Se on haitallista yhteiskunnalle.

Mitä sinä sitten teet omille vammaisille lapsillesi?

Voisi jättää tekemättä useamman, monta niitä  jutun perheessä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te kateellisisa ADHD-lasten vanhemmille? Ei jumalauta. Kokeilkaa saatana itse onko helppo elämä.

Nykyään jokainen lapsi saa ADHD diagnoosin jos vanhemmat niin päättää.

Höpöhöpö. 

Eikä ADHD:lla yleensä saa vammaistukea. 

Vierailija
64/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä nyt? Siis tuetaanko vammaistuilla sinusta vammaisuutta? 😂

Rohkaisee tekemään niitä viallisia useamman

Ai satanen kuussa? 

Vierailija
65/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saletti että jokainen somalien kymmenestä lapsesta diagnosoidaan ADHD että tuet menee taivaisiin.

Vielä samanhenkinen lääkäri tekemään ne diagnoosit.

Vierailija
66/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysmaissa vanhemmat pajoinpitelevät lapsen raajarikoksi kun säälittävä raajarikko-lapsi saa kerjätessään enemmän rahaa perheelle.

Suomessa vanhemmat jättävät lapsen kasvattamatta ja hankkivat lapselle diagnoosin kun diagnosoitu kapsi tuo perheelle enemmän rahaa.

Vierailija
67/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha laittaa linkkiä, kun se on maksumuurin takana. ja turha edes keskustella aiheesta, jotsta ei näin ollen kukaan pääse mitään lukemaan. 

Mutta tämä nyt ainakin todistaa, että kyllä suomalainenkin saa kela tukea, eikä vaan aina ne muualta tulleet :D

Miten teillä on tuo maksumuuri? Minä itse pääsen lukemaan kaikkia.

Vierailija
68/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tuo vähän hurjalta. itse olen tk-eläkkeellä ja koska minulla on adhd-lapsi minun tulot laski koska päädyin tavalliselle asumistuelle eläkkeensaajan asumistuen sijaan, me "pärjäillään" tonnilla kuukaudessa. Ei myönnetä mitään vammaistukia päälle, vuokran ja sähkölaskun jälkeen ei jää juuri mitään.

Vierailija
69/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannan mukaan kukaan noista penskoista ei syö lääkkeitä.

Vierailija
70/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehitysmaissa vanhemmat pajoinpitelevät lapsen raajarikoksi kun säälittävä raajarikko-lapsi saa kerjätessään enemmän rahaa perheelle.

Suomessa vanhemmat jättävät lapsen kasvattamatta ja hankkivat lapselle diagnoosin kun diagnosoitu kapsi tuo perheelle enemmän rahaa.

Niin ja sitten sillä vielä leuhkitaan.

Vierailija
71/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luin Ilkka lehdessä nuoresta lääkäristä joka sai kelalta äitiys lomalla 5000 euroa kuukaudessa....

Sitten lääkäri sai myös vielä lapsilisät päälle..

Hyvätuloiset saa kaikista suurimmat tuet

Kateus, kateus, kateus, kateus,........

Vierailija
72/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luin Ilkka lehdessä nuoresta lääkäristä joka sai kelalta äitiys lomalla 5000 euroa kuukaudessa....

Sitten lääkäri sai myös vielä lapsilisät päälle..

Hyvätuloiset saa kaikista suurimmat tuet

Kateus, kateus, kateus, kateus,........

Kyseessä ei ole kateus kun moisia tukia ei saa kaikki vastaavassa tilanteessa olevat, tässä puututaan epäoikeudenmukaisuuteen.

Vierailija
73/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäistapaus.

Vierailija
74/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vammaisten tukeminen, vähentää mitää "haittoja". Ja joko ollaan menty tähän natsisaksan oppeihin? Eikö kaikenlaiset ihmiset juuri muodista sen yhteiskunnan?

Vierailija
75/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammaisten tukeminen, vähentää mitää "haittoja". Ja joko ollaan menty tähän natsisaksan oppeihin? Eikö kaikenlaiset ihmiset juuri muodista sen yhteiskunnan?

Korjaus . Kaikenlaiset ihmiset muodostaa sen yhteiskunnan. 

Vierailija
76/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa vammaistuissa on vielä se, että tuenhakija kuvailee ne ongelmat mitä vamma aiheuttaa  eli mitä törkeämmin kehtaa valehdella, sitä enemmän tulee rahaa. 

Todellakin nämäkin tuet voisi lopettaa

Höpsis, ihan tarvitaan lääkärinlausunto kanssa jne. 

Tietysti tarvitaan lääkärinlausunto, mutta ratkaisevaa on se, miten itse täyttää nuo hakemukset.

Sosiaalityöntekijäni kehotti minua liioittelemaan kun kerroin hakemuksissa lapsen päivittäisiä haasteita. Eikä kuulemma mitään positiivista kannattanut kirjoittaa.

Aikanaan ihan hyvät tuet sain autisminkirjolla olevasta lapsesta, korotettu vammaistuki ja omaishoidon tuki palkan päälle.

Vierailija
77/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu tuo vähän hurjalta. itse olen tk-eläkkeellä ja koska minulla on adhd-lapsi minun tulot laski koska päädyin tavalliselle asumistuelle eläkkeensaajan asumistuen sijaan, me "pärjäillään" tonnilla kuukaudessa. Ei myönnetä mitään vammaistukia päälle, vuokran ja sähkölaskun jälkeen ei jää juuri mitään.

No jos olet tk-eläkkeellä,saat silloin eläkkeensaajan asumistuen.

joku sun jutussa ei täsmää.

T..kelan täti

Vierailija
78/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näköjään sinäkin saat olla mukana yhteiskunnassa.

Vierailija
79/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi erityislasta. Vanhempi on saanut paljon tukea varhaislapsuudesta lähtien, sillä hänen erityisyytensä näkyi varhain. Sai kaikenlaista tukea, puheterapiaa, paikan päiväkodin pienryhmästä, taksikyydit alakouluun, toimeentulotukea lukion ajalle ja niin edelleen. Hän valmistuu maisteriksi nyt keväällä. On rahoittanut opintonsa työskentelemällä kaupassa. 

Nuorempi sai diagnoosin vasta teininä ja ongelmat olivat jo eskaloituneet siinä vaiheessa niin pahoiksi, että tarvitsi terapiaa ja on opiskellut lukiossa nyt kuntoutusrahalla. Totisesti yritin diagnoosia hänelle saada aikaisemmin, mutta perheneuvolan puoskari-psykologi torppasi kaikki tutkimukset. Kuntoutusraha on hyvä raha ja hän on säästänyt lähes kaiken tulevaa opiskelua varten. 

Vierailija
80/130 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee lapsistasi ADHD-häirikköjä ja saat tuhansien tuet. Kasvatus, ruoka ja lääkkeet apuna. 

Pelkkä diagnoosi riittää. 

Ei todellakaan riitä pelkkä diagnoosi vammaistukeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän