Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka huolissaan pitäisi olla? Tein Me Naisten 'Mikä Suomen kaupunki olet' testin ja sen mukaan olen henkisesti Kemi

Vierailija
15.03.2026 |

En ole tainnut koskaan edes käydä Kemissä. Miksi olen Kemi?

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000011877353.html

Kommentit (201)

Vierailija
181/201 |
18.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli Hanko, joka on ok.

Kokeilin myös vastata niin, että vastaus on Kemi, ja onnistuin ensimmäisellä yrityksellä. Piti vain vastata päinvastoin omiin mieltymyksiin nähden, joka omasta näkökulmastani tuntui ankealta. Eli ihmiset on erilaisia, mikä on aivan luonnolista, ja hyväkin asia. Kaikki samanlaisia olisi tylsää sekin.

Olisin silti huolissani.... 😁🥰🤩😇😇😇

Hanko on hyvä 🤭

Vierailija
182/201 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä olen Kemi ja olen tyytyväinen. Ei mitään tekemistä politiikan kanssa, rauha, luonto, introverttiys jne osuvat kohdalleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/201 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin Kemi, enkä näe siinä mitään vikaa.

Vierailija
184/201 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs hemmettiä, Kemi tuli minullekin

Vierailija
185/201 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemi on Oulu pienoiskoossa, koska Kemissä haisee niin kuin Oulussakin. Kemiläiset puhuvat myös Oulun murretta.

Vierailija
186/201 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Hanko. 

Vierailija
187/201 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kemi on Oulu pienoiskoossa, koska Kemissä haisee niin kuin Oulussakin. Kemiläiset puhuvat myös Oulun murretta.

Ei puhu, Kemissä sanotaan sie-mie. Oulussa sanotaan nää. Se on eri murre. Sitä paitsi Oulussa haisee paljon enemmän. 

Vierailija
188/201 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siellä Kemissä yhä haisee, kun eikös ne tehtaat ole ajettu alas ja laitettu säppiin aikapäiviä sitten? Sen vuoksi siellä on jo purettu asuinkerrostaloja ja kouluja, kun on vahvasti muuttotappiolla eikä töitä ole. En siis ole paikallinen enkä siellä käynyt, vaan uutisia näistä asioista lukenut. 

Vierailija
189/201 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on hyvä paikka. Lähellä kainaloa, josta paeta Ruotsiin, jos Rys sä hyökkää.

Vierailija
190/201 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siellä Kemissä yhä haisee, kun eikös ne tehtaat ole ajettu alas ja laitettu säppiin aikapäiviä sitten? Sen vuoksi siellä on jo purettu asuinkerrostaloja ja kouluja, kun on vahvasti muuttotappiolla eikä töitä ole. En siis ole paikallinen enkä siellä käynyt, vaan uutisia näistä asioista lukenut. 

Kemi on köyhä Oulu.

Vierailija
191/201 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä testit on ihan tuulesta temmattuja. Mutta jos ap haluaa innostua testituloksesta, niin ei muuta kuin Kemiin sitten muuttamaan. Sehän nimettiin vastikään Suomen huumepääkaupungiksi, joten itse en kyllä innostuisi, jos olisin henkisesti Kemi. Mutta kait sieltä sitten jotain muutakin löytyy.

Vierailija
192/201 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli Hanko. Ei huono. 

"Olet kuin Hanko! 

Merellinen Hanko on Suomen idyllisimpiä matkakohteita. Olet kuin Hanko, sillä olet itsekin kuin raikas tuulahdus. Olet tyylikäs ja elegantti, kulturelli tyyppi. Nautit elämyksistä ja arvostat laatua ja luksusta. Nautit huolettomasta ja rennosta menosta etkä halua huhkia, ellei ole ihan pakko. Sielusi lepää, kun saat istuskella kalliolla meren aaltoja tuijotellen."

Vierailija
193/201 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, siinähän sulla on nyt syy käydä Kemissä. Mene kesällä, silloin se on mukavampi. Pitkä viikonloppu kuluu helposti. Hienoja rantoja ja vähäsuolaista murtovettä uitavaksi, vähän pidemmällä oleviin paikkoihinkin pääsee tutustumaan kaupunkipyörällä. Kesällä Kemin edustan lähisaariin pääsee vuoroveneellä ja mahdollisesti muutaman kerran kesässä pääsee myös Perämeren kansallispuiston upeisiin ulkosaariin. Pari hyvää kahvilaa ympäri vuoden, ja kesällä monta kivaa terassia erityisesti sisäsatamassa. Ihan ok ravintoloita.

Onko Kemissä talvella vielä Lumilinna? Joskus ainakin oli. 

Kemin alkuperäinen lumilinnahan paloi joku talvi (!). Nykyään niillä on vähän eri paikassa sillä nimellä iso ravintola-majoitus-elämysmaa-konferenssirakennus, jossa on ympärivuotinen jäähuone ja talvella teemapuisto pihalla. En tiedä, onko siinä teemapuistossa vastaavaa linnarakennelmaa talvisin.

Vierailija
194/201 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle suositteli Kremliä.

Ano Turtiainen

Vierailija
195/201 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei puhu, Kemissä sanotaan sie-mie. Oulussa sanotaan nää. Se on eri murre. Sitä paitsi Oulussa haisee paljon enemmän. 

Kyllä me ainakin puhuttiin mää ja sää, kun asuttiin Kemissä 1990-luvulla?

Vierailija
196/201 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvola! :DDD

Vierailija
197/201 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, siinähän sulla on nyt syy käydä Kemissä. Mene kesällä, silloin se on mukavampi. Pitkä viikonloppu kuluu helposti. Hienoja rantoja ja vähäsuolaista murtovettä uitavaksi, vähän pidemmällä oleviin paikkoihinkin pääsee tutustumaan kaupunkipyörällä. Kesällä Kemin edustan lähisaariin pääsee vuoroveneellä ja mahdollisesti muutaman kerran kesässä pääsee myös Perämeren kansallispuiston upeisiin ulkosaariin. Pari hyvää kahvilaa ympäri vuoden, ja kesällä monta kivaa terassia erityisesti sisäsatamassa. Ihan ok ravintoloita.

Onko Kemissä talvella vielä Lumilinna? Joskus ainakin oli. 

Kemin alkuperäinen lumilinnahan paloi joku talvi (!). Nykyään niillä on vähän eri paikassa sillä nimellä iso ravintola-majoitus-elämysmaa-konferenssirakennus, jossa on ympärivuotinen jäähuone ja talvella teemapuisto pihalla. En tiedä, onko siinä teemapuistossa vastaavaa linnarakennelmaa talvisin.

Miten LUMILINNA voi PALAA? Lumihan on käytännössä vettä, ei vesi pala. Mitä siellä Kemissä oikein tapahtuu? Huoli on viimeistään nyt herännyt. 

Vierailija
198/201 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan saa Helsinkiä kaupungikseen?

Mullekin tuli Kemi, koska tykkään luonnosta ja olen introvertti. Helsingin lähiössä kuitenkin asun ja metsään on alle puoli kilometriä. Kemiin en muuttaisi, vaikka saisin sieltä ilmaisen talon. Helsinki on best!

Mitä olen Kemissä käynyt useamman kerran, en sitä luontoa ole nähnyt. Meren rannalle ei pääse ja tasainen kaupunki. 

Vierailija
199/201 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tuli Kouvola. Tein uudestaan, niin tuli Kemi....

Vierailija
200/201 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen Kemi 

Sattumoisin äidin puolen suku isoisoisoisäni on sieltä 

Onhan siinä Tornionjoki ja Perämeri ja Ruotsi lähellä