Kuinka huolissaan pitäisi olla? Tein Me Naisten 'Mikä Suomen kaupunki olet' testin ja sen mukaan olen henkisesti Kemi
En ole tainnut koskaan edes käydä Kemissä. Miksi olen Kemi?
Kommentit (201)
Olet niin paljon vasemmalle kallellaan että siksi.
Vähänkö te ootte kemiläisii ja kouvolalaisii 😂 sen kyllä huomaa täällä palstallakin 😁
Täällä myös Kemi. Ainoat muistot ko kaupungista ovat että tätini asui muinoin siellä ja että oii jännä päästä käymään Ruotsissa Haaparannassa 1970-luvulla.
olen erittäin huolestunut
haiseva, kutistunut, alkoholipitoinen, tylsä, ei tekemistä, kommunisti
Kaikki katuu jokka on Nurmoosta lähteny. Ja nekin katuu jokka on tullu takaasi.
Ap, siinähän sulla on nyt syy käydä Kemissä. Mene kesällä, silloin se on mukavampi. Pitkä viikonloppu kuluu helposti. Hienoja rantoja ja vähäsuolaista murtovettä uitavaksi, vähän pidemmällä oleviin paikkoihinkin pääsee tutustumaan kaupunkipyörällä. Kesällä Kemin edustan lähisaariin pääsee vuoroveneellä ja mahdollisesti muutaman kerran kesässä pääsee myös Perämeren kansallispuiston upeisiin ulkosaariin. Pari hyvää kahvilaa ympäri vuoden, ja kesällä monta kivaa terassia erityisesti sisäsatamassa. Ihan ok ravintoloita.
Vierailija kirjoitti:
No, minä olen Kouvola. Hyvä me.
Olet kuin Kouvola!
Olen asunut Kouvolassa (kuten myös Kemissä) eikä ollenkaan hullumpi paikka kumpikaan.
Niin kauan kuin vastaus ei ole Kajaani tai Kouvola, en olisi huolissani.
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni minä olen joku Raahe tai Rauma tai Porvoo tms. Eikös ne ole sellaisia pienehköjä sieviä kaupunkeja, jossa on paljon vanhaa ja hyvin säilytettyjä ja nättiä paikkoja?
Mutta testin mukaan minä tietysti olen joku hemmetin Kemi.
Tai mistä minä tiedän jos se onkin tavallista mukavampi paikka asua. Pitäisiköhän käydä siellä ihan pirruuttaan kahtomassa......
Minusta Kemissäkin on säilytetty joitain vanhoja puutaloja ja siellä on myös vaaleanpunainen Prinsessa Ruususen satulinna -tyylinen kirkko. Ollaan me pysähdytty pari kertaa siellä, hotelli ainakin on uniikki.
Vierailija kirjoitti:
Ap, siinähän sulla on nyt syy käydä Kemissä. Mene kesällä, silloin se on mukavampi. Pitkä viikonloppu kuluu helposti. Hienoja rantoja ja vähäsuolaista murtovettä uitavaksi, vähän pidemmällä oleviin paikkoihinkin pääsee tutustumaan kaupunkipyörällä. Kesällä Kemin edustan lähisaariin pääsee vuoroveneellä ja mahdollisesti muutaman kerran kesässä pääsee myös Perämeren kansallispuiston upeisiin ulkosaariin. Pari hyvää kahvilaa ympäri vuoden, ja kesällä monta kivaa terassia erityisesti sisäsatamassa. Ihan ok ravintoloita.
Onko Kemissä talvella vielä Lumilinna? Joskus ainakin oli.
Kuulostaa Lahdelta jossain määrin...
Ihmeellisiä ennakkokäsityksiä ja myötähäpeän tapaista jonkun huu-haa -testin perusteella! Matkustaisitte enemmän itse paikan päälle katsomaan ja toteamaan, miten kurjaa on asua siellä ja täällä, vaikka Kemissä! Eiköhän ne ihmiset itse ole siellä täysin tyytyväisiä. Muuten siellä ei asuisi yhtään ketään.
Se on mahdollisuus. Esimerkiksi halpaa asumista tarjolla, ja ehkäpä jopa työpaikkoja. Kätevän kokoinen paikkakunta ja varmasti hienoja luontoelämyksiä lähellä. Juna kulkee eri suuntiin.
Täällä päin on sanonta, että jossain voi olla aika kemiläinen meininki.
Tiedätkö, että se "Savonlinnan linna" on nimeltään Olavinlinna, ja pysyy varmasti pystyssä, koska on pysynyt pystyssä tähän asti, eikä linnaa tulla purkamaan koskaan. Katsos, joskus on osattu rakentaa! Mitä tekemistä Norjan kuninkaallisilla on Olavinlinnan kanssa, paitsi ehkä Pyhä Olavi, jonka mukaan linna on saanut nimensä?
Vai niin. Olen käynyt Tampereella, enkä liitä paikkakuntaan sanoja "eloisa, aktiivinen, mukava ja mutkaton". Pikemminkin happaman näköisenä mulkoileva ja turhia puhumaton jengi tulee mieleeni Tampereesta. Sekä vakava päihdeongelma ja katuampumiset. Sori siitä. En muuttaisi Tampereelle, vaikka saisin rahaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kouvolassa syntynyt, koko aikuiselämäni sieltä erossa pysynyt ja nyt olen taas Kouvola...
sinä lähdet Kouvolasta, mutta Kouvola ei lähde sinusta :D
täällä kans kemiläinen, hei vaan
Ihan hyvinhän AP:llä menee. Minulle tuli Kouvola.
Kiusa se on pienikin kiusa