Olen keksinyt uuden keinon miten takapuskurissa roikkujia saa hätisteltyä pois.
Kun joku ajaa tosi lähellä takapuskuriani niin ajan hiekalle ja tähtään jokaiseen vesilätäkköön. Hiekalle kun ajan niin niin sieltä kivasti kivä lentää sen auton etupuskuriin ja kenties tuulilasiin. Jokaiseen vesilätäkköön kun ajan niin takapuskurissa roikkujan pyyhkimet käy vaikka ei sada vettä.
Mikä teitä takapuskurissa roikkujia oikein vaivaa?
Ajan tasan sitä suurinta sallittua nopeutta enkä yhtään yli joten ajan nopeusrajoitusten mukaan, mittaristoni on tarkistettu gps laitteella.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Entä silloin kun on lunta ja pakkasta, eikä vesilätäköistä tietoakaan?
Talvella hidastaa vaan omaa vauhtiaan jotta se takapuskurissa roikkuja hermostuu entistä enemmän siitä kun ajat nopeusrajoitusten mukaan. Toki jos tie on hiekoitettu niin kyllä sieltä niitä kiviä lentelee.
Miten olisi auton pohjaan kiinnitettävä mustaa savua,pahanhajuista, kehittävä laite. Sen voisi laittaa päälle tarvittaessa.
Mihin ihmeen hiekalle ap siis ajaa? Täällä maalla on piennar kapea ja siihen pientareen reunalle jos tähtäät, niin ajat aurausmerkkejä päin.
Vierailija kirjoitti:
Jos huomaat toistuvasti vetäväsi jonoa kannattaa jatkossa pysyä kotona tai mennä bussilla. Kaikki voittaa.
Minä vedän toistuvasti jonoa vaikka ajan suurinta sallittua nopeutta eli ajan nopeusrajoitusten mukaan. Sun viesti on suorastaan ala-arvoinen koska sun mukaan he jotka ajavat nopeusrajoitusten mukaan eivät kuulu liikenteeseen.
Sinun viesti pitäisi kääntää näin
Jos huomaat toistuvasi ajavasi liian lähellä edessä ajavan auton takapuskuria niin kannattaa jatkossa pysyä kotona tai mennä bussilla. Kaikki voittaa.
Miten olisi auton pohjaan kiinnitettävä mustasavuakehittävä laite. Sen voisi laittaa päälle tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeen hiekalle ap siis ajaa? Täällä maalla on piennar kapea ja siihen pientareen reunalle jos tähtäät, niin ajat aurausmerkkejä päin.
Yleensä keskiviivalla on hiekkaa joten kannattaa ajaa siten että toinen rengas on keskiviivalla.
Teen ihan samaa. Jos joku kusinen perskärpänen ajaa luukussa kiinni, ajan pientareen laitaan ja lennätän sieltä kivet kusimutterin lasia kohti. Yleensä vetäytyvät taaksepäin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella hidastaa vaan omaa vauhtiaan jotta se takapuskurissa roikkuja hermostuu entistä enemmän siitä kun ajat nopeusrajoitusten mukaan. Toki jos tie on hiekoitettu niin kyllä sieltä niitä kiviä lentelee.
Ja sinä vilkuilet taustapeiliin verenpaine tapissa :D
Bondilla oli auto joka tuhosi perskärpäset ja muurit.
Vierailija kirjoitti:
Minä hiljennän 10-15km/h
Toi onkin paljon tehokkaampi tapa, eikä ole kiva heitättää kiviä ja vettä toisten päälle, mikä voi aiheuttaa onnettomuuden.
Vierailija kirjoitti:
Minä hiljennän 10-15km/h
Mä teen tätä samaa😂👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä keskiviivalla on hiekkaa joten kannattaa ajaa siten että toinen rengas on keskiviivalla.
Oikeastiko? No meillä maalla tiet on sen verran kapeita näköjään muutenkin, että ei kerry edes hiekkaa keskiviivalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä vilkuilet taustapeiliin verenpaine tapissa :D
Taisi osua ja upota sinulle :D Hidastan aina vauhtia kun joku kiukuspäissää ajaa takapuskurissa kiinni koska ajan nopeusrajoitusten mukaan, hymyilen vaan kun te roikkujat hermostutte :D Ehkä teidän kannattaisi pysyä poissa liikenteestä jos ette osaa nopeusrajoituksia eikä teidän hermot kestä sitä että liikenteessä on säännöt etkä sinä määrittele sitä mitä vauhtia muut ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen virittänyt takapuskurini alle piikkimaton, jonka saa napin painalluksella pudotettua tielle. Siihen jää takana roikkuva rikkinäisten renkaidensa kanssa ihmettelemään.
Tämän kun joku ääliö oikeasti tekisi niin että jäisi perässä tulevan kojelaudan kameraan, olisi hyvin lähellä linnareissu edessä. Rikosnimikkeinä törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, törkeä vaaran aiheuttaminen tai jopa tapon yritys. Mikäli joku vielä loukkaantuisi tai jopa kuolisi teon seurauksena, olisit vuosia poissa autoasi virittelemästä jopa ensikertalaisenakin
Toivottavasti pääsen ajamaan perässäsi kun tarttis saada vakuutuksesta uusi tuulilasi. Vanhassa alkaa olla naarmuja mut ei vielä halkeamia. Kai sulla on nastat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hiljennän 10-15km/h
Toi onkin paljon tehokkaampi tapa, eikä ole kiva heitättää kiviä ja vettä toisten päälle, mikä voi aiheuttaa onnettomuuden.
Jos se ikkunaan lentävä kivi aiheuttaa takana luukussa ajavan ihmispaskan ulosajon, niin voin kertoa, että ei säälitä tasan hevon v vertaa. Mitäs ajoi luukussa kiinni, oma vikansa. Miksi hemmettissä minä välittäisin tasan paskaakaan sellaisen kohtalosta?
Monesti kun on kaksi kaistaa yhteen suuntaan, vasemmalla kaistalla ajaja jumittuu vieressä ajavan viereen niin, ettei kukaan taatusti pääse ohi. Voisi jättää sen vasemman kaistan niille, keillä on kiireempi.
Perässä roikkujia tietty löytyy ärsyttävyyteen saakka muutenkin. Vaarantavat liikenneturvallisuuden malttamattomuudellaan. Opetuksia puskurissa roikkujille annettaessa kannattaa kuitenkin varmistaa, ettei itse aiheuta vaaratilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Monesti kun on kaksi kaistaa yhteen suuntaan, vasemmalla kaistalla ajaja jumittuu vieressä ajavan viereen niin, ettei kukaan taatusti pääse ohi. Voisi jättää sen vasemman kaistan niille, keillä on kiireempi.
Perässä roikkujia tietty löytyy ärsyttävyyteen saakka muutenkin. Vaarantavat liikenneturvallisuuden malttamattomuudellaan. Opetuksia puskurissa roikkujille annettaessa kannattaa kuitenkin varmistaa, ettei itse aiheuta vaaratilanteita.
Se vasen kaista ei ole mikään ohituskaista vaan siinä vasemmalla kaistalla on täysin sama nopeusrajoitus kuin oikealla kaistalla.
Kiihdytyskaistoillakin osa ajaa liian lähellä, sitten hätäilevät ja lähtevät ensimmäisenä liittymään isolle tielle, estäen näin etummaisena ajavan liittymistä tai vaarantaen sitä.
Jos huomaat toistuvasti vetäväsi jonoa kannattaa jatkossa pysyä kotona tai mennä bussilla. Kaikki voittaa.