Olen keksinyt uuden keinon miten takapuskurissa roikkujia saa hätisteltyä pois.
Kun joku ajaa tosi lähellä takapuskuriani niin ajan hiekalle ja tähtään jokaiseen vesilätäkköön. Hiekalle kun ajan niin niin sieltä kivasti kivä lentää sen auton etupuskuriin ja kenties tuulilasiin. Jokaiseen vesilätäkköön kun ajan niin takapuskurissa roikkujan pyyhkimet käy vaikka ei sada vettä.
Mikä teitä takapuskurissa roikkujia oikein vaivaa?
Ajan tasan sitä suurinta sallittua nopeutta enkä yhtään yli joten ajan nopeusrajoitusten mukaan, mittaristoni on tarkistettu gps laitteella.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Jos huomaat toistuvasti vetäväsi jonoa kannattaa jatkossa pysyä kotona tai mennä bussilla. Kaikki voittaa.
Justiinsa tuossa ajelin mökille niin joku tumpelo veti jonoa alinopeutta. Kun ohituskaista ja 100 rajoitus alkoi niin kappas kun kaasukin löytyi samalla. 120 mittarissa en päässyt edes rinnalle :D
Vierailija kirjoitti:
Jos huomaat toistuvasti vetäväsi jonoa kannattaa jatkossa pysyä kotona tai mennä bussilla. Kaikki voittaa.
Eli siis jos ajan +-1km/h nopeusrajoitusten mukaan ja minulla on jono perässä niin vika on minussa? Minun siis pitäisi ajaa ylinopeutta jotta te ylinopeutta ajavat olette tyytyväisiä? Sun ohje on kyllä surkea, se kannustaa ajamaan ylinopeutta kun sun mukaan letkaa ei saa vetää.
Mä olen pari kertaa ajanut bussipysäkille, kun olen halunnut päästä takaroikkujasta eroon joka ei pääse ohi kapealla tiellä. Jos on noin kiire, menkööt ohi. Minä väistän kyllä. Mutta puskurissa ei roikuta.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hiljennän 10-15km/h
Toi onkin paljon tehokkaampi tapa, eikä ole kiva heitättää kiviä ja vettä toisten päälle, mikä voi aiheuttaa onnettomuuden.
Jos se ikkunaan lentävä kivi aiheuttaa takana luukussa ajavan ihmispaskan ulosajon, niin voin kertoa, että ei säälitä tasan hevon v vertaa. Mitäs ajoi luukussa kiinni, oma vikansa. Miksi hemmettissä minä välittäisin tasan paskaakaan sellaisen kohtalosta?
Niin kyllähän se on perässäroikkujan ihan oma valinta ajaa laittoman ja vaarallisen lähellä sillä riskillä että peräänajon lisäksi voi lentää kamaa päälle edelläajavan renkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hiljennän 10-15km/h
Tämä toimii myös tai sitten se että käytät pissapoikaa.
jep, kummasti jää tilaa taakse
Vauhdin hiljentäminen on toimiva tapa. Täälläpäin paljon noita puskurissa roikkujia
Ylinopeutta ajavat ja takapuskurissa roikkuvat eivät tajua sitä että he ruuhkauttavat liikenteen eikä se joka vetää letkaa perässä.
Ne ketkä ajaa ylinopeutta ja ajaa takapuskurissa kiinni aiheuttavat sen että risteyksistä ei päästä liittymään tielle kun siinä vedetään surutta ylinopeutta ja kun ne perässäroikkujat ovat niitä jotka muodostavat sen letkan niin se aiheuttaa sen että sen letkan nopeus seilaa kun letkassa aina joku joutuu jarruttamaan. Ei niissä risteysalueilla turhaan ole alhaisempi nopeusrajoitus, se on juuri sen takia että sieltä risteyksestä pääsee liittymään tielle.
Se letkan eka auto ei ole syyllinen oikeastaan mihinkään vaikka se ajaisi alle suurimman sallitun nopeuden, ne jotka ajaa siinä letkassa ovat syyllisiä siihen että letka syntyy koska he eivät jätä riittäviä turvavälejä.
Vierailija kirjoitti:
Vauhdin hiljentäminen on toimiva tapa. Täälläpäin paljon noita puskurissa roikkujia
Mitä tämä siis ratkaisee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hiljennän 10-15km/h
Tämä toimii myös tai sitten se että käytät pissapoikaa.
jep, kummasti jää tilaa taakse
Jos haluaa viestin perille niin hankkii pissapojan säiliön moottorilla ja se sopivaan paikkaan mistä helppo täyttää sitten laittaa taakse ylimääräisen suuttimen ja käynnistysnappi käden ulottuville. Töihin lähtiessä aina väkevä aamupissa säiliöön ja menoksi. Perässä kun roikkuu ja suutin ampuu suoraan taaksepäin niin luulisi että sitkeimmällekin menee viesti perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisee mm sen että se perässä oleva ja ylinopeutta ajava voi lähteä ohittamaan aivan vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisee mm sen että se perässä oleva ja ylinopeutta ajava voi lähteä ohittamaan aivan vapaasti.
Eli ohittaja pääsee ajamaan nokkakolarin. Ohittajat ovat niitä jotka ajavat nokkakolareita kun eivät pysy omalla kaistallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti kun on kaksi kaistaa yhteen suuntaan, vasemmalla kaistalla ajaja jumittuu vieressä ajavan viereen niin, ettei kukaan taatusti pääse ohi. Voisi jättää sen vasemman kaistan niille, keillä on kiireempi.
Perässä roikkujia tietty löytyy ärsyttävyyteen saakka muutenkin. Vaarantavat liikenneturvallisuuden malttamattomuudellaan. Opetuksia puskurissa roikkujille annettaessa kannattaa kuitenkin varmistaa, ettei itse aiheuta vaaratilanteita.
Se vasen kaista ei ole mikään ohituskaista vaan siinä vasemmalla kaistalla on täysin sama nopeusrajoitus kuin oikealla kaistalla.
Ei kai ole tarkoitus, että ajetaan koko matka vasemmalla kaistalla, jos oikeallakin on tilaa? Kaistojen tukkijat haittaavat liikenteen sujuvuutta. Yleensä oikeanpuoleisella kaistalla ajetaan vielä rajoituksia alempaa vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Olen virittänyt takapuskurini alle piikkimaton, jonka saa napin painalluksella pudotettua tielle. Siihen jää takana roikkuva rikkinäisten renkaidensa kanssa ihmettelemään.
Tuo on ihan hyvä viritys. Vielä parempi on laite josta saa laskettua miinan. Se tosin pitää ottaa pois katsastuksen ajaksi kun siihen pitäisi olla miinan laskemisvalo ja niitä ei saa mistään autoalan myymälöistä.
Minulla on takalasin yläreunassa sumutorvi, jonka saan kytkettyä päälle kojelaudasta. Jos huomaan jonkun roikkuvan takapuskurissa, hiljennän vielä hieman vauhtia, että roikkuja tulee aivan kiinni ja sitten töräytän kymmenen sekuntia sen 120 desibeliä töräytyksen sumutorvesta. Ihan mukavaa ajanvietettä. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Minä hiljennän 10-15km/h
Se on hyvä jos teet sen suoran kohdalla että voi ohittaa. Yleensä hiljaa ajavat kiihdyttää silloin kun niitä yrittää ohittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ohittaja pääsee ajamaan nokkakolarin. Ohittajat ovat niitä jotka ajavat nokkakolareita kun eivät pysy omalla kaistallaan.
No se on sitten oma valinta se. Jos puskurissa roikkuja ei pärjää sen kanssa että ajetaan täysin rajoituksen mukaan + n. 5km/h vähennys niin se vika on siinä takana ajajassa jos lähtee tekemään typeriä. Henkeään siinä uhkaa myös puskurissa roikkumalla, koskaan kun et tiedä hyppääkö edessä olevan eteen vaikka riistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti kun on kaksi kaistaa yhteen suuntaan, vasemmalla kaistalla ajaja jumittuu vieressä ajavan viereen niin, ettei kukaan taatusti pääse ohi. Voisi jättää sen vasemman kaistan niille, keillä on kiireempi.
Perässä roikkujia tietty löytyy ärsyttävyyteen saakka muutenkin. Vaarantavat liikenneturvallisuuden malttamattomuudellaan. Opetuksia puskurissa roikkujille annettaessa kannattaa kuitenkin varmistaa, ettei itse aiheuta vaaratilanteita.
Se vasen kaista ei ole mikään ohituskaista vaan siinä vasemmalla kaistalla on täysin sama nopeusrajoitus kuin oikealla kaistalla.
Ei kai ole tarkoitus, että ajetaan koko matka vasemmalla kaistalla, jos oikeallakin on tilaa? Kaistojen tukkijat haittaavat liikenteen sujuvuutta. Yleensä oikeanpuoleisella kaistalla ajetaan vielä rajoituksia alempaa vauhtia.
Jos ajan vasemmalla kaistalla siten että ohitan ajoneuvon joka ajaa huomattavasti alle suurimman nopeuden niin miksi minun takapuskuriin tulee auto kiinni?
"kaistojen tukkijat haittaavat liikenteen sujuvuutta" aja sinä nopeusrajoitusten mukaan niin ei tarvitse hermostua meistä jotka ajetaan nopeusrajoitusten mukaan.
Sinun viesti kertoo oikeastaan sen kaikkein oleellisimman eli sen että liikenteessä pitää ajaa mahdollisimman lujaa ja ne jotka noudattaa liikennesääntöjä ovat sinulle niitä jotka tukkivat liikenteen.
Minä en reagoi tai päästän ohi koska en ole idiootti.
Teidän takia vakuutusmaksut ovat kalliita, kiitos.