Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopit, miksi inhoatte miniöitä?

Vierailija
15.03.2026 |

Jos istun kahvipöytään anopin viereen nousee anoppi saman tien pois, jos ravintolassa ainut vapaa paikka on minun vieressäni menee yksin viereiseen pöytään istumaan. Tässä vain joitain esimerkkejä. 

Olisi mukava kuulla anopeilta, millaisia tunteita miniät teissä herättävät? 

Kommentit (202)

Vierailija
81/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että mun anoppi kadehti mua. Olin nuori,kaikki vielä edessäpäin ja mahdollista. Usein huokasi miten helppoa nykyään on olla äiti,paremmat vaipat ja tiskikoneet. Vaikkei sanonut mitään suoraan,vihjailu ja ilmapiiri aina jotenkin kireä. Piti pienentää ja vähätellä itseään jottei anoppi olisi aivan tikahtunut kateuteensa. Varmasti toivoi meille pelkkää hyvää,kuitenkin otti vaan koville, kun pääsin muka niin vähällä vaivalla elämässäni. Ihan niinku se olis ollut häneltä pois!

Luulen että mun anoppi kadehti mua. Olin nuori,kaikki vielä edessäpäin ja mahdollista. Usein huokasi miten helppoa nykyään on olla äiti,paremmat vaipat ja tiskikoneet. Vaikkei sanonut mitään suoraan,vihjailu ja ilmapiiri aina jotenkin kireä. Piti pienentää ja vähätellä itseään jottei anoppi olisi aivan tikahtunut kateuteensa. Varmasti toivoi meille pelkkää hyvää,kuitenkin otti vaan koville, kun pääsin muka niin vähällä vaivalla elämässäni. Ihan niinku se olis ollut häneltä pois!

Saman kokenut. Minulla oli ihanat pienet lapset. Arvosteli koko ajan äitiyttäni, vaikka olin fiksu ja tunnollinen äiti. Samoin koko ajan  puhuttiin, miten helppoa minulla oli pienten lasten kanssa verrattuna heidän sukupolveen ym.  Juoruili minusta epäsuotuisasti muille sukulaisille. No, omapa oli menetyksensä, kun sitten ei kovin paljoa oltu tekemisissä vaikka asiallisissa väleissä ollaan. 

Vierailija
82/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniäthän ne täällä kirjoittelee :D

Tässä myös yksi syy miksi miniät on epämukavia. Vievät kaiken tilan. Anoppien ketjussakin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vei anopilta pojan eli anopin elämän miehen.

🤮

Vierailija
84/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä on elämässäni tasan niin kauan kuin hän on poikani kanssa. Ero on hyvin todennäköinen ja viimeistään siinä kohtaa suhde hiipuu ja katkeaa. Todennäköisesti vie lapsetkin.

Vierailija
85/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini, edesmennyt, inhosi kaikkia lastensa puolisoita tasapuolisesti. Ei hyvää sanaa kenestäkään. 

Vierailija
86/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän kyllä miniääni. Silloin tällöin.

Vierailija
87/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppini, edesmennyt, inhosi kaikkia lastensa puolisoita tasapuolisesti. Ei hyvää sanaa kenestäkään. 

:D No ainakin on tasapuolinen.

Vierailija
88/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kuinka kieroja ja julmia naiset on ja miten ne kohtelee miehiä. Ja tottakai puolustan omaa lastani kieroilulta ja julmuudelta  minun velvollisuus äitinä on puokysraa poikaani kun olen ainoa nainen koko maailmassa joka ei näe poikaani vain hyväksikäytön kohteena 

Sinä heijastelen vain omaa sieluasi kun ajattelet millaisia naiset on yleisesti. Jos olet itse ollut kiero ja julma, niin luulet kaikkien olevan sellaisia.

Vierailija
89/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ehkä ymmärtää naisena että miniä tulee vielä pettymään hänen poikaansa, tulee pettämään hänen poikaansa ja ehkä ottamaan eronkin jossain vaiheessa. Anoppi on pettynyt mieheensä, poikansa isään, mies on ehkä jäänyt kiinnikin pettämisestä mutta anoppi on jäänyt katkeraan liittoonsa . Anoppi myös tietää että miniän vanhemmat tulevat aina olemaan hänen lapsenlapsilleen rakkaampia kuin hän ja miehensä. 

Varmasti miniä vanhemmat ovat lapsenlapsen kanssa enemmän tekemisissä ja läheisempiä jos anoppi on noin kieroon kasvanut ja maalailee etukäteen katastrofiajattelua.

Vierailija
90/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi anopilla on suosikki miniä? Ja miksi suosikki miniä suostuu tähän rooliin?

Vierailija
91/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista ikävää kieroilua on tullut koettua. Nyt iäkkäänä kun on viisastunut, ei voi kuin ihmetellä motiivejaan.

En voi ymmärtää.

Vierailija
92/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukavat miniät minulla. Samoin vävy. Luulisin, että heilläkäön ei ole mitään minua vastaan.

Vierailija
93/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki. Meidät oli kutsuttu häihin. En tuntenut hääparia ennestään. No joo. Anoppi oli järjestellyt asioita niin, että minä jouduin istumaan aivan eri puolelle salia kuin hän ja poikansa. En tuntenut ketään ja vieraat katselivat minua ihmeissään, että kuka olen ja miten olen joutunut häihin. Tilanne oli tosi tukala ja outo.  
Tällaisia juttuja järjesteli varalleni. 

Vierailija
94/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki. Meidät oli kutsuttu häihin. En tuntenut hääparia ennestään. No joo. Anoppi oli järjestellyt asioita niin, että minä jouduin istumaan aivan eri puolelle salia kuin hän ja poikansa. En tuntenut ketään ja vieraat katselivat minua ihmeissään, että kuka olen ja miten olen joutunut häihin. Tilanne oli tosi tukala ja outo.  

Sairasta! Jotkut ovat vain niin pikkumaisia, että kiusaa tarvitsee tehdä aikuisenakin. 

Vierailija
95/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmänhän näissä keskusteluissa miniät inhoavat anoppeja.  Kuten aloituksessakin.

Ja outoa sekin, että ap yleistää, puhuu "anopit" monikossa, vaikka kyse on vain yhdestä anopista, eli hänen omastaan. 

Ei minun anoppi ainakaan noin toiminut. 

Mutta me tultiinkin ihan hyvin toimeen. Oli mukava anoppi.

Suurin osa anopeista ei takuulla vihaa/inhoa miniöitään. Tää on vaan tätä vauvakuraa :D

Vierailija
96/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi kertoi, että perheen naisilla oli ollut tapaaminen. Siellä oli ollut aivan kaikki naiset mukana. Ai niin? Sinuahan ei ollut kutsuttu. Ja jatkoi sitten muuta asiaa.

Vierailija
97/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta! Jotkut ovat vain niin pikkumaisia, että kiusaa tarvitsee tehdä aikuisenakin. 

Mistä tuo ihminen tietää, että anoppi oli tuon istumajärjestyksen junaillut?

Jos luulee vaan? 

vai kertoiko anoppi, että hän järjesti?

Vierailija
98/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ja mieheni tunsi hääparin hyvin, siksi sinne mentiinkin.

Vierailija
99/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan koskaan ole kenenkään häissä tuntenut jokaista vierasta, enkä ikinä ole miettinyt, että kukahan tuokin on ja miten se on häihin "joutunut".

Läheistenkin ihmisten häissä suurin osa vieraista on minulle tuiki tuntemattomia. 

Enkä todellakaan mieti, miksi he ovat häissä. Heidät on ilmiselvästi sinne kutsuttu ja ovat hääparin sukulaisia, ystäviä, opiskelukavereita tai näiden puolissoita , kumppaneita jne. 

Vierailija
100/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta haluaisin kyllä vielä ymmärtää syyn sille, että anoppi halusi minulle pahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme