Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopit, miksi inhoatte miniöitä?

Vierailija
15.03.2026 |

Jos istun kahvipöytään anopin viereen nousee anoppi saman tien pois, jos ravintolassa ainut vapaa paikka on minun vieressäni menee yksin viereiseen pöytään istumaan. Tässä vain joitain esimerkkejä. 

Olisi mukava kuulla anopeilta, millaisia tunteita miniät teissä herättävät? 

Kommentit (202)

Vierailija
121/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniät täällä taas mellastaa. Ja ihmettelette miksi teistä ei pidetä? 😂

Taidetaan lukea eri ketjuja koska minä en näe täällä yhtään mellastajaa. Varsin kunnioittavaan sävyyn valtaosa täällä kirjoittaa, myös miniät.

Vierailija
122/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus.

Tämä puolin ja toisin. Miniät inhoa anoppejaan (kuten tästäkin ketjusta näkyy) ja  anopit miniöitään. Miniät ovat kateelisia/mustasukkaisia miehestään, koska me kaikki tiedetään, että äiti on lapsille(niille aikuisillekin ) yleensä aika tärkeä ihminen .

Vaikka kyllä se mies varmaan pystyy ihan hyvin rakastamaan sekä äitiään, että vaimoaan.   Eikä sen pitäisi olla kummaltakaan pois. 

Minusta oli vaan hienoa, että mies selvästi arvosti äitiään. Itsekin tulin anopin kanssa hyvin toimeen. 

Se ei ole rakastamista, että puuttuu aikuisen lapsen elämään epäterveellä tavalla. Epäterve tapa rakastaa sisältää myös sen, että lyö kiilaa oman lapsen ja hänen perheensä (puoliso ja lapset) väliin. Jos rakastat lastasi, niin kunnioitat myös hänelle rakkaimpia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko ap niihin miniöihin, jotka lapsen synnyttyä ei ole päästänyt anoppia katsomaan vastasyntynyttä lapsenlastaan ensimmäiseen kuukauteen, koska "ensin haluamme tutustua itse vauvaan rauhassa"? Anopin ikäluokalle tämä on niin käsittämätöntä ja niin suuri loukkaus, että sen jälkeen välejä on vaikea korjata.

Mitä helvettiä. Ai että naisen pitäisi pillu revenneenä antaa jonkun puolituntemattoman mahon ä mmän leikkiä äitiä vauvalleen ja tulla haistelemaan synnytysveriä? 

Anoppi on tervetullut naisen ja lapsen elämään siinä mittakaavassa, mitä nainen haluaa. Anopilla tai miehellä ei ole tähän mitään sanomista. Varsinkin kun nykymuotoisessa taloudessa kun kumpikaan näistä ei elätä naista, ei tuollaisella "perinteellä" ole mitään muuta kuin misogyyninen ja äitiysväkivaltainen virka. Ihan niinkuin silläkin, että nainen ottaisi miehen nimen tai lapset nimettäisiin miehen mukaan. Nainen ne synnyttää, ja hän on äiti ja sitä kautta myös lasten luonnollinen omistaja. Ei anoppi, eikä myöskään mies. Hyi helvetti misogyyni-anoppeja ja miehiä. Anoppi avatkoon omat haaransa pojalleen jos haluaa tämän kanssa lapsen.

Sä olet kyllä henkisesti vähän sairas :( Ihan hirveätä miesvihaa ja näyttää seassa olevan viha myös anoppia kohtaan :D

Sun kannattaisi oikeasti hakea apua tuohon viha ongelmaasi.

Oot aika monessa ketjussa kommentoimassa ja sun kommentit tihkuu vihaa. 

Ja tuo nimiasia on ollut jo 80-luvun lopulta ihan naisten itsensä valittavissa.  Lapselle tulee automaattisesti äidin sukunimi jos muuta ei ilmoiteta, ja jos nainen on naimisiin mennessä pitänyt oman nimensä (niin kuin nyt jo yli puolet naisista pitää) niin lapsi saa silloin äitinsä nimen. 

Jos joku nainen haluaa itselleen ja lapselleen miehen sukunimen, et sinä sille mitään voi. 

itse olen pitänyt oman sukunimeni ja lapsilla on minun sukumini, eikä  minua ainakaan kukaan painoistanut toimimaan toisin. 

Vierailija
124/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttien perusteella anopit täällä haukkuu miniöitään huoriksi, haarojen levittelijöiksi, prinsessoiksi, lapsellisiksi jne ketkähän siis mellastaa ja ketkä kirjoittaa asiallisesti?

Vierailija
125/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan ole koskaan erityisemmin pitänyt miniästäni, poikani vaimosta. 

Aikoinaan kun alkoi seurustelemaan poikani kanssa, sekoitti täysin poikani pään, kinusi kihloihin ja naimisiin. Sitten ilmoitti ettei koskaan halua omia lapsia.  Ei kuulemma kiinnosta lasten hoito. Ei ollut kauaa kulunut siitä kuinka poikani lupaili, että tekevät minusta mummon. Poikani olisi halunnut isäksi. 

Muutenkin miniäni on melkoinen tuuliviiri. Heidän asuntonsa muistuttaa kaatopaikkaa, tavarat ovat hujan hajan sekaisin lattialla ja pölyjä ei ole pyyhitty varmaan kuukausiin. 

Miniäni harrastaa ratsastamista, on varsinainen hevoshullu. Heppa sitä ja heppa tätä. Kaikki vapaa-ajat talleilla...en vaan käsitä, miksi fiksu poikani retkahti moiseen naikkoseen. 

Vierailija
126/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan ole koskaan erityisemmin pitänyt miniästäni, poikani vaimosta. 

Aikoinaan kun alkoi seurustelemaan poikani kanssa, sekoitti täysin poikani pään, kinusi kihloihin ja naimisiin. Sitten ilmoitti ettei koskaan halua omia lapsia.  Ei kuulemma kiinnosta lasten hoito. Ei ollut kauaa kulunut siitä kuinka poikani lupaili, että tekevät minusta mummon. Poikani olisi halunnut isäksi. 

Muutenkin miniäni on melkoinen tuuliviiri. Heidän asuntonsa muistuttaa kaatopaikkaa, tavarat ovat hujan hajan sekaisin lattialla ja pölyjä ei ole pyyhitty varmaan kuukausiin. 

Miniäni harrastaa ratsastamista, on varsinainen hevoshullu. Heppa sitä ja heppa tätä. Kaikki vapaa-ajat talleilla...en vaan käsitä, miksi fiksu poikani retkahti moiseen naikkoseen. 

Lapsesi tehtävä ei ole tehdä sinusta mummoa. Hanki oma elämä. 

Vierailija
127/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus.

Tämä puolin ja toisin. Miniät inhoa anoppejaan (kuten tästäkin ketjusta näkyy) ja  anopit miniöitään. Miniät ovat kateelisia/mustasukkaisia miehestään, koska me kaikki tiedetään, että äiti on lapsille(niille aikuisillekin ) yleensä aika tärkeä ihminen .

Vaikka kyllä se mies varmaan pystyy ihan hyvin rakastamaan sekä äitiään, että vaimoaan.   Eikä sen pitäisi olla kummaltakaan pois. 

Minusta oli vaan hienoa, että mies selvästi arvosti äitiään. Itsekin tulin anopin kanssa hyvin toimeen. 

Se ei ole rakastamista, että puuttuu aikuisen lapsen elämään epäterveellä tavalla. Epäterve tapa rakastaa sisältää myös sen, että lyö kiilaa oman lapsen ja hänen perheensä (puoliso ja lapset) väliin. Jos rakastat lastasi, niin kunnioitat myös hänelle rakkaimpia ihmisiä.

Meillä miniä löi kiilan pojan ja äidin ja vähän muidenkin väliin. Enää ei minuakaan kiinnosta 

Vierailija
128/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi ja mieheni tunsi hääparin hyvin, siksi sinne mentiinkin.

Jos siellä on ollut sellainen istumajärjestys että hyvät ystävät (anoppi ja miehesi) ovat lähempänä hääparia ja tuntemattomat vieraat kauempana hääparin pöydästä. 

Kannattaako kysyä siltä mieheltäsi oliko hänen äitinsä syypää tuohon järjestelyyn?

Ja jos oli niin anoppi ei todellakaan tykkää sinusta, eli jättäisin anopin suosiolla pois elämästäni. 

Ei kenenkään kanssa tarvitse väkisin olla tekemisissä. 

No ei kai missään juhlissa pariskuntaa eroteta toisistaan. Vika on ollut tässä lapasessa jota mieheksi tässä kutsutaan. Jeesus mitä aivokääpiöitä tässä maassa elääkään.  

No ei voi ehkä sanoa juhliksi, mutta kyllä esim hautajaisissa saatetaan  erotetaan pariskunnat. Siellä on usein omaisten pöytä ja siihen tulee vain vainajan lapset, ei puolisot. 

Taidat olla paremmista piireistä, jopa kuninkaallisten sukua, ikinä kuullutkaan. 

Vierailija
129/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttien perusteella anopit täällä haukkuu miniöitään huoriksi, haarojen levittelijöiksi, prinsessoiksi, lapsellisiksi jne ketkähän siis mellastaa ja ketkä kirjoittaa asiallisesti?

Miniät ei osaa pysyä poissa anoppien ketjusta. Tietäväisinä täällä hääräävät. Ihan niin kuin oikeassakin elämässä...

Vierailija
130/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniäni tekee kaikenlaisia tulkintoja ilmeisesti omasta epävarmuudestaan johtuen. En vaan jaksa.

Vierailija
131/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus.

Meillä miniä löi kiilan pojan ja äidin ja vähän muidenkin väliin. Enää ei minuakaan kiinnosta 

Eli miniä vei teiltä ilmaisen apurin ja lahja-automaatin, jota voi pompottaa miten haluaa? Kyllähän se harmittaa, jos joku ei yhtäkkiä enää annakaan kohdella itseään huonosti.

Vierailija
132/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko ap niihin miniöihin, jotka lapsen synnyttyä ei ole päästänyt anoppia katsomaan vastasyntynyttä lapsenlastaan ensimmäiseen kuukauteen, koska "ensin haluamme tutustua itse vauvaan rauhassa"? Anopin ikäluokalle tämä on niin käsittämätöntä ja niin suuri loukkaus, että sen jälkeen välejä on vaikea korjata.

Millä vuosituhannella sinä elät tuon olettamuksesi kanssa? Olen 73 vuotias  eli kaiketi  "anoppi-ikäluokkaa" ja juuri noinhan vastasyntyneen perheen kuuluukin toimia. 

Vierailija
133/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus.

Eli miniä vei teiltä ilmaisen apurin ja lahja-automaatin, jota voi pompottaa miten haluaa? Kyllähän se harmittaa, jos joku ei yhtäkkiä enää annakaan kohdella itseään huonosti.

Kenet yllätti tämä miniän tulkinta? : D

Ei ollut apuri eikä lahja-automaatti, ihan vaan poika. 

Vierailija
134/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miniä arvostelee kaikkea mitä teen (tai en tee). Annan kiehua omissa liemisaään.

Vierailija
135/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mutta se poikako on täysin virran vietävänä eikä ollenkaan kykene itse ylläpitämään suhteita vanhempiinsa, jos miniä on se joka kiilaa lyö äidin ja pojan välille? Kyllä se poika ihan itse on joka tuon mahdollistaa.

Vierailija
136/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosi erilainen arvomaailma. Ei tee mieli olla tekemisissä. 

Vierailija
137/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta se poikako on täysin virran vietävänä eikä ollenkaan kykene itse ylläpitämään suhteita vanhempiinsa, jos miniä on se joka kiilaa lyö äidin ja pojan välille? Kyllä se poika ihan itse on joka tuon mahdollistaa.

Kyllä. Poika sen mahdollistaa. On ilmeisesti laitettu valitsemaan. Ja ok, kunnioitan hänen valintaansa.

Vierailija
138/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on monia anoppeja linjalla, hyvä. Voisko joku selittää, miksi mun anoppi inhosi mua jo ennen kuin edes tapasi mua? Samaa tehnyt mieheni veljen tytöystäväkandidaateille. 

Vierailija
139/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on monia anoppeja linjalla, hyvä. Voisko joku selittää, miksi mun anoppi inhosi mua jo ennen kuin edes tapasi mua? Samaa tehnyt mieheni veljen tytöystäväkandidaateille. 

Tämän tietää vain sun oma anoppi.

Vierailija
140/202 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukkuja sataa kun tunteet miniää kohtaan eivät ole positiivisia. Miniät...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän