Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurattaa kun näen ihmisten keittiössä moccamasterin

Vierailija
14.03.2026 |

2026-luvulla. Luulevatko olevansa vuodessa 1971?

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on perselaattori keittää hyvät kuumat kahvit ja kolestrolit on ihan tapissa.

Vierailija
162/179 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. En ymmärrä, miksi toisten ihmisten kahvinkeittimet - tai muutkaan triviaalit käyttötavarat - herättävät kenessäkään mitään tunteita. Luulisi, että aikuiselle ihmiselle em. kaltaiset asiat ovat neutraaleja / yhdentekeviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa. En ymmärrä, miksi toisten ihmisten kahvinkeittimet - tai muutkaan triviaalit käyttötavarat - herättävät kenessäkään mitään tunteita. Luulisi, että aikuiselle ihmiselle em. kaltaiset asiat ovat neutraaleja / yhdentekeviä.

Joo niinkuin naapurin ökyauto joo en ole kateellinen mulla on Lada harasoo.

Vierailija
164/179 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö moccamasterin ajastamaan käynnistymään tiettyyn aikaan? Itse en ole ainakaan löytänyt tällaista mallia ja siksi on jäänyt meillä kauppaan. 

Juot siis kahvisi yön yli seisoneeseen veteen, yök sentään. Olipa keitin minkälainen hyvänsä, pitää se suodattaa juuri hanasta laskettuun veteen tai juuri kaivosta haettuun veteen. 

Moccamaster ihmiset ei ole kuulleet ajastimesta joka on siinä keittimessä 

Vierailija
165/179 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kun näen apn makkarissa moccaciccelin

Vierailija
166/179 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccakulli suoraan ulkomailta tulee ja nusasee meidän vaaleat pohjoiseneidot on se niin väärin.

Vierailija
167/179 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli töissä Moskamaster, ei mitenkään erikoinen kahvikeitin, ihan perus. Kyllä sillä Juhla-Moskat keittää, jos on sellaisen perään.

Mutta helvetin ruma se on. Ja vie tilaa. En ottaisi missään nimessä kotiini.

Minun mielestä Moccamaster on myös ruma, se kusenkeltainen iso ruma laite keittiöön ? Joo ei, tiedän on niitä muitakin värejä, mutta edelleen ruma. Siksi Moccamaster ihmisillä on aamiaiskaappi. 

Vierailija
168/179 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö moccamasterin ajastamaan käynnistymään tiettyyn aikaan? Itse en ole ainakaan löytänyt tällaista mallia ja siksi on jäänyt meillä kauppaan. 

Juot siis kahvisi yön yli seisoneeseen veteen, yök sentään. Olipa keitin minkälainen hyvänsä, pitää se suodattaa juuri hanasta laskettuun veteen tai juuri kaivosta haettuun veteen. 

Et sitten ymmärtänyt taaskaan. Tuossa ajastuksessa vesi seisoo keittimessä yön yli, eli pahimmillaan se on jo limoittunutta siinä vaiheessa, kun kahvi alkaa tippumaan. Olen joskus töissä joutunut juomaan kahvia, jossa vettä on seisotettu keittimessä puolenpäivän ruokiksesta iltapäiväkahden kahvituntiin asti ja jo se kahvi on kammottavaa, saati sitten kymmenkunta tuntia seisseeseen veteen keitetty kahvintekele. Kokeile itse, jos et usko.

Vierailija
169/179 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ymmärtänyt taaskaan. Tuossa ajastuksessa vesi seisoo keittimessä yön yli, eli pahimmillaan se on jo limoittunutta siinä vaiheessa, kun kahvi alkaa tippumaan. Olen joskus töissä joutunut juomaan kahvia, jossa vettä on seisotettu keittimessä puolenpäivän ruokiksesta iltapäiväkahden kahvituntiin asti ja jo se kahvi on kammottavaa, saati sitten kymmenkunta tuntia seisseeseen veteen keitetty kahvintekele. Kokeile itse, jos et usko.

Minuakin vtuttaa kun hanasta tulee miljoonia vuosia vanhaa vettä.

Vierailija
170/179 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli töissä Moskamaster, ei mitenkään erikoinen kahvikeitin, ihan perus. Kyllä sillä Juhla-Moskat keittää, jos on sellaisen perään.

Minun mielestä Moccamaster on myös ruma, se kusenkeltainen iso ruma laite keittiöön ? Joo ei, tiedän on niitä muitakin värejä, mutta edelleen ruma. Siksi Moccamaster ihmisillä on aamiaiskaappi. 

Meillä on täysmusta ja mökillä täysvalkea. Taitaa tuo kusenkeltainen olla harvinaisimpia värejä nykyisin tai sinun näköaistisi vääristää värit.

Vierailija
171/179 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun moccis on jo 20 v.

Vierailija
172/179 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä, pienituloinen eläkeläinen. Haluan Moccamasterin! Siispä säästän siihen. Ostan sitten vaikka syksyllä jos en jo aiemmin.

Vierailija
173/179 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on tosi vanha keitin, jos väri on kusenkeltainen. Sitä väriä oli -60, -70, -80, luvulla. Nykyiset värit ovat hopea, musta, valkoinen ja vaalean punainen.

Vierailija
174/179 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on tosi vanha keitin, jos väri on kusenkeltainen. Sitä väriä oli -60, -70, -80, luvulla. Nykyiset värit ovat hopea, musta, valkoinen ja vaalean punainen.

Jaa, on siellä näköjään myös punainen, oranssi, keltainen ja vihreä nykyään.

Vierailija
175/179 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelussa on moneen kertaan sanottu, että joku on ostanut Moccamasterin, koska sillä saa kuumaa kahvia.

Vertailin huvikseni kahvinkeittimien tehoja (tehohan tarkoittaa lämmityskykyä). Yli 200 euron Moccamasterissa teho on 1 450 W, kun alle satasen keittimisessä teho on 1 600 W. Aika huono argumentti tuo lämmitysteho siis.

Tärkeintä on veden täsmällinen oikea lämpötila kahvin valmistukseen, ei suinkaan se, mikä keitin tekee kaikista kuuminta vettä.

Ehkä niin. Tässä keskustelussa on kuitenkin selvästi käytetty Moccamasterin perusteena sitä, että valmis kahvi on kuumaa. Eli omistajat eivät oikein itsekään tiedä että miksi ovat sen ostaneet.

Vierailija
176/179 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jucca, mocca, cucca, succa, tucca, moccamestari.

Vierailija
177/179 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nocca pocca masteri se ei oo?

Vierailija
178/179 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuusi sivua keskustelua alkaa olla täynnä. Listataanpas argumentit, miksi joku ostaa Moccamasterin:

siihen saa varaosia.

=> Halpoihinkin keittimiin saa varaosia. Lisäksi MM:n hinnalla voi ostaa kymmenen halpaa keitintä.

kahvi on kuumaa.

=> Kuumushan ei ole vaikea asia saavuttaa kodinkoneella. Halpiskeittimestäkin voi saada tulikuumaa kahvia. Eihän se vaadi muuta kuin tarpeeksi kuuman levyn keittimeen, mikä ei ole mikään insinöörisuunnittelun huipputuote Moccamasterissa.

MM kestää kauan käyttöä.

=> Halpiskeitinkin voi kestää. Meidän omamme on ollut jo 14 vuotta todella suuressa käytössä jatkuvasti.

paremman makuista kahvia.

=> Kukaan ei kuitenkaan väitä erottavansa keittimiä sokkotestissä.

Unohdinko jonkin huippuhyvän syyn ostaa Moccamaster? Kuuden sivun joukossa on varmasti kymmenittäin erittäin teräviä perusteluja sille.

Valmiin kahvin kuumuus ei ole se pointti vaan nimenomaan tippuvan uuttoveden kuumuus (liian kylmä ei irrota aromeja vs liian kuuma polttaa kahvin) - ja siinä kuumalla levyllähän sitä kahvia ei nimenomaan saa eikä pidä säilyttää, saati lämmittää, kun viimeistään on kahvi pilalla (vai mitä sanotte huoltoasemien levyillä seisotetuista tervaliejuista).

Mutta kuitenkin hyvin harva Moccamasterin omistaja sanoo erottavansa eri keittimien kahvit sokkotestissä, vaikka tämä lämpötilojen vaikutus aromeihin on mukamas niin tärkeä asia.

Vierailija
179/179 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle Moccamaster on vähän samaa kategoriaa kuin Peak Performancen hupparit. Varmaan samat ihmiset ovat innoissaan molemmista.

Mitä ihmeellistä on Peak performancen huppareissa? 

Olen lapsille niitä ostanut kun ovat olleet kestäviä. En ole ajatellut niidenkin olevan jotain erikoista?

Huvittaa kyllä vähän nämä kun lapsilta löytyy myös Kånkenit päiväkotiajalta, jolloin oli tärkeää et oli samanlaiset reput kuin kavereilla 😄 ehkä myöhemmin hommaan heille myös moccamasterit 😂

Ei muuta ihmeellistä, kuin että kovin kalliita ne ovat.