Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten syntyvyys kasvuun Suomessa?

Vierailija
14.03.2026 |

Väestö ikääntyy ja syntyvyys laskee. Tämä on ikävä fakta Suomessa.

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi jos vaikka nussimalla. Yhteiskunta voi  tehdä rajotteita kuten vaikka ei opiskelupaikkaa tai sosiaalietuja naiselle joka ei ole synnyttänyt. Matala syntyvyys on yksinomaan naisten vika. Miehiä riittää kyllä jonoksi asti astumaaan naaraat tiineiksi.

Miehetkö käyttävät seuraavat 20 vuotta lapsista huolehtimiseen? Lasten hoitaminen, kasvattaminen ja elättäminen on iso työ, josta miehet usein laistavat.

20 vuotta? Sittenkö lapsi kuolee? Jos naiset ei ymmärrä että äitiys on loppu elämän asia joka on maailman paras asia niin ollaan hukassa ja sehän tässä on se ydin ongelma.

Sinä taidat olla yli nelikymppinen mies, joka asuu vielä vanhempien kanssa, eikö vaan? Mamma pesee sinun pyykit, siivoaa sinun huoneen ja tekee sinulle ruuat. Eikö sinulla ole tullut mieleen aloittaa jossain vaiheessa omaa, aikuisen ihmisen elämää?

Hyvin tyypillistä että aletaan herjaa henkilökohtaisuuksia kun ei enää kyetä vasta-argumentoimaan aiheesta.

Mitäs itse kirjoitit kommenttisi. Vanhemman tehtävä on tehdä itsensä tarpeettomaksi, koska jossain vaiheessa lapsen pitää pärjätä omillaan. Vanhemmistaan riippuvaisesta ei itsestään tule hyvää vanhempaa.

Edelleen jatkat herjaamista oletuksillasi.

Vierailija
142/147 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä ihmisille ja toimeentuloa. Ennustettavuutta tulevaisuuteen.

Ja miten tämä liittyy syntyvyyteen?

Ihan aina nainen on alkanut miettiä lasten tekemistä, kun on saanut vakituisen työpaikan. Pätkätöissä nainen miettii, pääseekö hän enää töihin lapsen syntymän jälkeen.

Mitä ihmettä? siis puhutaan lapsista ei töistä! Jos työt on 1 asia niin ei todellakaan ole kypsä vanhemmutteen. Eli onko ongelma siinä että meillä on 18-30 vuotiaita lapsia jotka ei ole kypsiä henkisesti?!

Ne lapset pitää elättää ja naisen pitää elättää myös itsensä koko loppuelämän ajan.

Minulle tosin sopisi se, että miehen palkka tulisi minun pankkitilille. Minä hoitaisin perheen rahaliikenteen ja maksaisin itselleni tulevaa eläkettä. Jos rahasta olisi pulaa, mies hankkisi toisen työpaikan. Hän saisi minuta pientä viikkorahaa. Vieläkö kiinnostaa? Valtio kustantaisi sitten minua miellyttävän asunnon ihan ilmaiseksi.

Eli sinulla ei likene 200 euroa kuukaudessa lapseen? Kaikilta löytyy jopa minulta joka on köyhä yksineläjä.

Montako lasta sinulla on? Vastaa ensin tuohon.

Ei yhtään koska en ole löytänyt naista joka haluaa perustaa perheen.

Eli sinä et tiedä yhtään mitään mistä puhut. Minä olen kasvattanut kaksi lasta aikuiseksi ja tiedän, että siitä ei selviä kuukaudessa 200 eurolla per lapsi. 

tieto perustuukin laskelmiin. Se että olet käyttänyt enemmän ei kerro muuta kuin sinun rahan käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi jos vaikka nussimalla. Yhteiskunta voi  tehdä rajotteita kuten vaikka ei opiskelupaikkaa tai sosiaalietuja naiselle joka ei ole synnyttänyt. Matala syntyvyys on yksinomaan naisten vika. Miehiä riittää kyllä jonoksi asti astumaaan naaraat tiineiksi.

Miehetkö käyttävät seuraavat 20 vuotta lapsista huolehtimiseen? Lasten hoitaminen, kasvattaminen ja elättäminen on iso työ, josta miehet usein laistavat.

Erityisesti jostain syystä miehet joutuu todella taistelee ero tilanteissa lastenhuoltajuudesta mutta suomen NAISVALTAINEN oikeus istuin kummasti nostaa luontokortin pöytään eli lapsen KUULUU  olla äidin kanssa. 

Parisuhteen aikana näkee, miten mies toimii lasten kanssa. Jos mies ei osaa edes pestä pyykkiä tai tehdä ruokaa, ei miehelle voi antaa lasten huoltajuutta.

Naiset itkee että miehen palkka on enemmän. Erikoista että miehen pitää tehdä työt ja siihen päälle koti työt ja lasten hoito. Sillä välin nainen tekee mitä? Viettää tyttöjen iltaa joka päivä?

Naisetkin käy töissä ja hoitaa lapset ja kotityöt töiden jälkeen. Noissa kaikissa riittää hommaa kahdelle vanhemmalle. Jos miehellä ei ole näyttöä, että osaa tehdä kaikkea, ei miehelle voi antaa lasten huoltajuutta.

Naisen ei tarvitse käydä töissä. Puhdas valinta.

Vierailija
144/147 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi syntyvyyden pitäisi kasvaa?

Koska ihminen on arvokas. Jos et koe niin oletko valmis ottamaan vastaan kohtelun missä sinulta viedään ihmisarvo?

Lapsi on todellakin niin arvokas, ettei sellaista pidä synnyttää tänne kärsimään. Jos lapselle voi suoda hyvän elämän, sitten voi asiaa harkita.

Eli jos sinun elämsäsi on niin kovaa kärsimystä niin olet itsetuhoinen ja minulla on velvollisuus neuvoa sinulle että hanki apua!

Olen hankkinut. Enkä yhtäkään lasta tee tähän maailmaan kärsimään samalla tavalla.

Tekstisi perusteella tarvitset edelleen hoitoa.

Vierailija
145/147 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tosin sopisi se, että miehen palkka tulisi minun pankkitilille. Minä hoitaisin perheen rahaliikenteen ja maksaisin itselleni tulevaa eläkettä. Jos rahasta olisi pulaa, mies hankkisi toisen työpaikan. Hän saisi minuta pientä viikkorahaa. Vieläkö kiinnostaa? Valtio kustantaisi sitten minua miellyttävän asunnon ihan ilmaiseksi.

Näinhän se menee aasiassa: nainen hallinnoi perheen rahoja ja mies käy orjailemassa 15h päivässä. Viikonloppuisin sitten kinuaa vaimolta kaljarahaa. Hah hah. Joskus pidin tätä outona ja rasittavana mutta ymmärrän hyvin tarpeen sille, ei noille hulluille voi antaa mitään valtaa

Tiesitkö että kun on parisuhde on yhteinen talous ja yhteiset rahat? Sellainen on pikku juttu kuin raha miehellä joka rakastaa? Jos sinulla olisi terve isä suhde niin tietäisit...

Tällä palstalla miehet puhuu aina niin kauniisti naisista, joilla ei ole työtä eikä työhaluja ja jotka haluvat vain olla kotona. Ei suomalaisilla miehillä ole halua eikä kykyä elättämään yksin perhettään.

Ei niin. Kukaan mies ei halua pitää huolta vaimosta joka käyttää ilmaisua "elättää" aivan kuin hän olisi joku riippa kivi.

Vierailija
146/147 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti jostain syystä miehet joutuu todella taistelee ero tilanteissa lastenhuoltajuudesta mutta suomen NAISVALTAINEN oikeus istuin kummasti nostaa luontokortin pöytään eli lapsen KUULUU  olla äidin kanssa. 

Parisuhteen aikana näkee, miten mies toimii lasten kanssa. Jos mies ei osaa edes pestä pyykkiä tai tehdä ruokaa, ei miehelle voi antaa lasten huoltajuutta.

Eli mies käy töissä, hoitaa lapset ja kodin... Mihin naista tarvitaan? mitä nainen tuo pöytään?

Vierailija
147/147 |
28.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottaako naisia synnyttäminen ja pilluntuhoutuminen vai mistä johtuu ettei synnytä

Paljonko sinä tienaat? Miten paljon annat rahoistasi vaimollesi?

eli kysyt paljonko pitää maksaa naiselle jotta hän synnyttää? vai mitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi