Naisvihasomevaikuttajat. Louis Theroux: Inside The Manosphere (Netflix)
Joko katsoitte. Minä aloittelen juuri. 😬
Kommentit (255)
Vierailija kirjoitti:
Dokumentissa haastatelluilla "miehillä" oli taustalla isoja traumoja. Yhden oli isä hylännyt jo ihan pienenä ja toisen äiti esti lasten isää tapaamasta lapsiaan ja hakkasi itse lapsia. Ihan selkeästihän näillä tyypeillä on käsittelemättömät traumat ja turvallisten mieshahmojen puuttuminen tämän ällöttävän arvomaailman takana.
Mikä sitten on sinänsä inhimillisesti ihan ymmärrettävää, että sellaisista kokemuksista mieli voi pahoin vinoutua. Osin ilmeisesti uhreja hekin.
Vierailija kirjoitti:
Myös naiset jotka valitaan haastatteluihin niin eivät ole niitä 'vassaste knivarna i besticklådan', niiku täällä ruotsissa sanotaan. Vaan useimmiten instabeibejä joilla OF sivut. Silikoonihuulet ja rinnat. Nämäkin vuorostaan rahastavat onnettomia miehiä.
Molemmat nauravat hyväuskosille inkkeleille matkalla pankkiin.
Nimenomaan. Asiahan voi olla mikä tahansa, mikä kehenkin uppoaa. Ja kuitenkin tosielämässä tavallisilla työpaikoilla on tavallisia ihmisiä, joiden on vaan tultava toimeen toistensa kanssa. No, ehkä työelämä ei näitä koske?
Vierailija kirjoitti:
Vaikea käsittää, miten joku ottaa noita urpoja tosissaan. Sama nää suomipodcastien vetäjät ja vakivieraat: arvoset, puopolot, heikelät, rostilat, bergbomit. Hirvee kohkaaminen, sylki lentää ja kädet viuhuu. Ja joku MAKSAA niiden kuuntelemisesta. Ihan kreisi koko toi some.
Nuoret miehet on lampaita. Vaikka luulevat olevansa koviakin itsenäisiä ajattelijoita. Ne menee täysillä rahapusseillaan mukaan näihin peterson- ja maga-kultteihin. Surkeaa. Suomessa joku Halla-aho edusti samaa kyynistä maailmankuvaa.
Mutta siis ohan hyvä dokkari ja niin ajattelinkin, että ei ihan normiporukkaa tuollaisen tuuban somettajat. Suoltavat kaksinaimoralistista vihakontsaa ja jopa pahoinpitelevät sivullisia. Mitään oikeasti miehekästähän tuossa hommassa ei ole.
Pikkupojat noita katsoo
Vierailija kirjoitti:
Mietin, miten sitä äitinä suhtautuisi, jos poika alkaisi horista jotain misogynististä shittiä. Olis aika kova paikka.
Törmäsin sellaiseen juttuun jossa miehet kertoi miten pääsivät pois noista porukoista. Oli aika simppeleitä juttuja, katsoivat äitiään kunnolla silmiin. Huomasivat, että ne jutut ei pidä paikkaansa, esim. että naiset ei välitä ja sitten kun on huono vaihe elämässä, niin vain naiset kyselee miten menee ja onko kaikki kunnossa. Tai, että naiset ei ole hauskoja ja silti hauskin ihminen jonka tuntee on nainen jne
Nää voitas kerätä ensin leirille ja sieltä lennättää valvotusti Kabuliin. Saavat siellä sitten toteuttaa fantasioitaan.
Ikävä aihe mutta katsoin Theroux'n vuoksi, joka on asiallinen ja miellyttävä haastattelija. Vielä tympäisevämpi oli hänen ohjelmansa edesmenneestä viihdyttäjä Jimmy Savilesta joka oli koko Englannin lemmikki. Käsittämätöntä. Iljettävä ukko jonka vuosikymmenten pedofiilihommat tulivat julki vasta kun heppu potkaisi tyhjää.
Nythän ei enää pelkkä naisviha riitä, vaan oikeistolaisempi suunta edelleen. Juutalaisvastaisuus selvästi seuraava trendi.
Olisipa mielenkiintoista, että onko koskaan kukaan mies saavuttanut onnellisuuden ja tasapainon noita alfagurujaan seuratessaan ja heidän ohjeitaan noudattaessa?
Vierailija kirjoitti:
Ikävä aihe mutta katsoin Theroux'n vuoksi, joka on asiallinen ja miellyttävä haastattelija. Vielä tympäisevämpi oli hänen ohjelmansa edesmenneestä viihdyttäjä Jimmy Savilesta joka oli koko Englannin lemmikki. Käsittämätöntä. Iljettävä ukko jonka vuosikymmenten pedofiilihommat tulivat julki vasta kun heppu potkaisi tyhjää.
Minua vähän Threoux tympäisi sen Saville jutun jälkeen. Tai se itsesäälidokkari jonka julkaisi, kuinka häntä on huijattu ym.
Mutta nyt se on unohdettu.
En ole vielä katsonut tuota dokumenttia, mutta sinänsä ihan kiinnostavasta aiheesta.
Olen ymmärtänyt, että monella tuossa dokumentissa nähtävällä nuorella miehellä on traumataustaa. Minua kyllä jollain tapaa kiinnostaa, miten trauma muuttuu tarpeeksi vihata ja pahimmillaan väkivallaksi. Itse olen mies, jonka molemmat vanhemmat olivat melko huonoja, mutta ajatus siitä, että alkaisin vihaamaan jotain, varsinkaan naisia, tuntuu todella vieraalta.
Säällitäviä reppanoita. Miesten versio enkelihoidoista ja horoskoopeista.
Vierailija kirjoitti:
Maailman säälittävin ammatti: somettaja, joka valehtelee feminismistä ja miesvihasta saadakseen tilaajia ja ansaitakseen miljoonia.
Huarausta se on tuokin.
Nyt varmaan moni joka noita Theroux klippejä näki, nuoret miehet siis, katsovat tuon dokkarin ja se herättää kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Säällitäviä reppanoita. Miesten versio enkelihoidoista ja horoskoopeista.
Ehkä Maria Nordinin seuraajiin verrattavaa porukkaa enemmänkin
Outoa tuossa hommassa on myös se, että kun nuokin miesfluensserit on aloittaneet tosi nuorena, niillä on paine ylläpitää sitä roolia ja identiteettiä, vaikka henkistä kasvua tapahtuisikin. Että siitä tulee rahan takia sellainen itseään ylläpitävä koneisto.
Taten veljekset on niin vanhoja, että kyse on varmaan jostain dark triad -hommasta, mutta näistä näkyi nuoremmista että ne on vaan tosi keskenkasvuisia. Toivottavasti tulisi jokin positiivisempi ja naisille parempi trendi, johon voisivat hypätä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Outoa tuossa hommassa on myös se, että kun nuokin miesfluensserit on aloittaneet tosi nuorena, niillä on paine ylläpitää sitä roolia ja identiteettiä, vaikka henkistä kasvua tapahtuisikin. Että siitä tulee rahan takia sellainen itseään ylläpitävä koneisto.
Taten veljekset on niin vanhoja, että kyse on varmaan jostain dark triad -hommasta, mutta näistä näkyi nuoremmista että ne on vaan tosi keskenkasvuisia. Toivottavasti tulisi jokin positiivisempi ja naisille parempi trendi, johon voisivat hypätä mukaan.
Eiköhän se ole joku myyvä salaliittoteoria.
En pystynyt kerralla katsomaan loppuun asti. On niin turhaakin turhempia ihmisiä niin nämä miehet kuin heidän ympärillään pyörivät naisetkin.
Siinä tapauksessa rupea heti muistuttelemaan siitä kuinka kauan ja kivuliaasti synnytit sitä poikaa. Luulis edes vähän häpeävän juttujaan!
Aikoinaan mun veljenpoika oli tosi suloinen pikkulapsi, joka tykkäsi meistä naispuolisista sukulaisistaan. Ei mennyt kuin pari viikkoa päiväkotiin menosta, kun poika alkoi kotona puhella kuinka "tytöt ovat tyhmiä, eikä niiden kanssa pidä leikkiä yhdessä".
Kun nassikka minulle toisteli noita toisilta pojilta kuulemiaan juttuja, minä kysyin häneltä, että "Mutta etkös sinä rakasta minua, siskoasi ja mummoasi? Mehän ollaan myös tyttöjä." Pojan suu loksahti auki, ilmeisesti aivot vähän nyrjähtivät, ei ollut tullut mieleen tämä tosiasia.
En muista koskaan tuon jälkeen kuulleeni pojalta mitään naisvihajuttuja enää. Nyt jo aikuinen mies, avoliitossa elää.