Suostuisitko käyttämään työpaikallasi Pride-tunnuksia (paita, pinssi) jos esihenkilö vaatisi?
Itse en. Minun tehtäväni ei ole työpaikalla mainostaa mitään ulkopuolista aatteellista liikettä, järjestöä jne mitkä eivät liity oman työnantajan toimintaan. Olisin valmis vastaanottamaan mieluummin varoituksen kirjallisena.
Kommentit (504)
Vierailija kirjoitti:
Suostuisin, jos työni olisi viihdealalla. Kuten sillä lätkänpelaajalla.
Luistele vittun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jethro Rostedt postasi hyvin että koittakaapas tehdä peli jossa risti paidassa. Ulina ulottuisi kuuhun asti.
Niinpä, otettaisiinko peli maailmassa vainottujen 380 miljoonan kristityn hyväksi? Heidän tasa-arvonsa?
Aika moni jalkapalloilija tekee ristin merkkejä tehdessään maalin, eikä kukaan vedä siitä hernettä nenään.
Ja aika monessa maassa kristityt ovat niitä jotka piinaavat seksuaalivähemmistöjä. Ihan samalla tavalla kuin muslimit toisaalla. Voisitte vain lopettaa sen mielikuvitsmaailmassa elämisen ja hylätä ne mielikuvituskaverit.
Ja näitä pelaajia nimenomaan pakotetaan tekemään ristinmerkkejä? Eivät tee sitä omasta vakaumuksellisesta tahdostaan? Ymmärrätkö mitä eroa on pakottamisella ja vapaaehtoisuudella? Ja ymmärrätkö mitä syrjintäkielto tarkoittaa työnantajalle ja uskonnon ja vakaumuksen vapaus työntekijälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jethro Rostedt postasi hyvin että koittakaapas tehdä peli jossa risti paidassa. Ulina ulottuisi kuuhun asti.
Niinpä, otettaisiinko peli maailmassa vainottujen 380 miljoonan kristityn hyväksi? Heidän tasa-arvonsa?
Aika moni jalkapalloilija tekee ristin merkkejä tehdessään maalin, eikä kukaan vedä siitä hernettä nenään.
Ja aika monessa maassa kristityt ovat niitä jotka piinaavat seksuaalivähemmistöjä. Ihan samalla tavalla kuin muslimit toisaalla. Voisitte vain lopettaa sen mielikuvitsmaailmassa elämisen ja hylätä ne mielikuvituskaverit.
"Ja aika monessa maassa kristityt ovat niitä jotka piinaavat seksuaalivähemmistöjä. "
vai piinaavat... koitapas mennä islamilaiseen maahan seksuaalivähemmistön avoimena edustajana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan ymmärrettävää persuilta, sillä tutkitsti heillä on alhainen koulutus ja uramenestys, sekä korkea työttömyys ja syrjytyminen, ei silloin sovi poiketa muista persuista.
Ettei se nyt yllätä, jos persupojat pelkäävät ulkomaalaisia, homoja, ja kasvissyöjiä, vaikka nuo kaikki edellä mainitut oli Suomessa yleisiä jo 60-luvulla. Minunkin kansakoulun ope 60-luvulla oli homo ja eka kerran kävin kasvisravintolassa syömässä 70-luvulla vanhempieni kanssa. Mutta persuja se jaksaa yllättää.
Olen feminismiä ja tasa-arvoa kannattava kasvissyöjä nainen. Enkä silti laittaisi Pride-paitaa päälleni. En ymmärrä miten tällainen voi aiheuttaa noin voimakasta fobiaa ja paniikkia äärivasemmistossa.
Koko homma lähti yhden kumikendopelaajan kiukuttelusta. Olisi vetänyt paidan päälle ja ollut hiljaa. Iso mies.
Sankari <3
En nykyisessä työssäni suostuisi.
Kun Kimi kieltäytyi polvistumasta Hamiltonille ja BLM:lle Formuloissa, niin siitäkö se johtuikin, ettei hän jatkanut F1-uraansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan ymmärrettävää persuilta, sillä tutkitsti heillä on alhainen koulutus ja uramenestys, sekä korkea työttömyys ja syrjytyminen, ei silloin sovi poiketa muista persuista.
Ettei se nyt yllätä, jos persupojat pelkäävät ulkomaalaisia, homoja, ja kasvissyöjiä, vaikka nuo kaikki edellä mainitut oli Suomessa yleisiä jo 60-luvulla. Minunkin kansakoulun ope 60-luvulla oli homo ja eka kerran kävin kasvisravintolassa syömässä 70-luvulla vanhempieni kanssa. Mutta persuja se jaksaa yllättää.
Olen feminismiä ja tasa-arvoa kannattava kasvissyöjä nainen. Enkä silti laittaisi Pride-paitaa päälleni. En ymmärrä miten tällainen voi aiheuttaa noin voimakasta fobiaa ja paniikkia äärivasemmistossa.
Koko homma lähti yhden kumikendopelaajan kiukuttelusta. Olisi vetänyt paidan päälle ja ollut hiljaa. Iso mies.
Ja tämä on tätä vasemmiston parempaa sukupuolivihaa ja väheksyvää pilkkaamista. Ja tuotahan te ajatte, yhtä ainutta oikeaa mies- ja naiskäsitystä ja jos ei mahdu siihen kapeaan muottiin, on trans, homo tai jotakin muuta. Teille on olemassa vain yksi ainut tapa olla mies ja yksi ainut tapa olla nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sankari <3
Ihan hiton kuuma mies.
Aika moni vetäisi täällä tunniksi vaikka minkälaisen pellepuvun päälle siitä rahamäräärästä mitä noillekkin per peli laskennallisesti maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
En nykyisessä työssäni suostuisi.
Vaatisin lisää palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos työantaja olisi osallistunut vaikka tyttöjen koulutuksen kampanjaan ja tätä tarvisisi työntekijöiden tuoda esiin, vaikka jollain pinssillä ja asiakkaille myyntitilaisuuksissa (tiedän että tällaista on oikeasti)?
Kieltäytyistkö?
Kieltäytyisin ihan siitä periaatteesta, etten halua kannattaa työpaikallani mitään aatetta, ideologiaa tai poliittista puoluetta. Ihan sama mitä asiaa ajavat. Jos en ole töissä järjestössä tai työpaikassa, joka ajaa kyseistä asiaa, niin ideologian ja aatteen tyrkyttäminen EI KUULU TYÖPAIKALLE. Työpaikalla tehdään töitä ja työpaikka pitää rauhoittaa työntekoon, ei mihinkään muuhun. En halua työssäni kannattaa yhtään mitään. Vapaa-ajallani haluan päättää itse, mitä aatetta tai asiaa mainostan ja markkinoin.
Onneksi työnantaja ei voi pakottaa, koska se rikkoisi työsuojelulakia ja haastaisin työnantajan pakottamisesta oikeuteen.No, mutta itse olen huomannut, että tällaisella pyritään antamaan yrityksestä myönteinen mielikuva, jos itse tuotteella vaikea erottua kilpailijoista. Mutta jokainen tekee omat valintansa. Ja jos on kovin joustamaton tällaisen suhteen niin tottakai kannattaa valita joku muu työpaikka.
Työskentelen taloushallinnossa, en missään puoluetoimistossa, järjestössä tai mitään muutakaan aatetta ajavassa ahjossa. Minun työpaikkaani ja työnkuvaani ei kuulu ideologioiden, uskontojen ja aatteiden ilosanoman levittäminen ja jos pomoni menisi sellaiseen psykoosiin, että lähtisin jotain ideologiaa rummuttamaan työpaikalla ja hommaisi mainoskrääsää sitä varten, niin se ei tarkoita sitä että minulla olisi velvollisuus vaihtaa työpaikkaa. Koska työtehtäviini ja työnkuvaani ei kuulu mainostauluna oleminen, vaan taloushallinnon työtehtävät. Juuri siksi olen tällä alalla. Jos haluan mainostauluksi, hakisin työpaikkaa vaikka jostakin poliittisesta järjestöstä.
No, mutta jos se olisi sinun yrityksesi keino erottautua muista taloushallinnon yrityksistä. Luoda myönteinen mielikuva juuri teidän toimistosta, kun asiakas toimistoa valitsee. Ja jos esihenkilösi tästä potentiaalisille asiakkaille kertoisi, niin sinäkö olisit että mää en suostu?
Kyllä, olisin. Ihan siitä periaatteesta että minä en henkilökohtaisesti ole ideologinen mainostaulu. Ihan sama mikä aate ja ideologia. Jos työnantajani ei keksisi mitään muuta keinoa mainostaa erottumistaan, niin se ei ole minun ongelmani. Minä en ole mainostaulu.
Tämä! Arkivaatteissanikaan en julista mitään logoja enkä nimiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja aika monessa maassa kristityt ovat niitä jotka piinaavat seksuaalivähemmistöjä. "
vai piinaavat... koitapas mennä islamilaiseen maahan seksuaalivähemmistön avoimena edustajana
Voisiko nämä äärivassarit mennä vaikka Lähi-itään vaatimaan homojen ja tansihmisten oikeuksia? Vaikka sinne ihanaan Palestiinaan? Mitähän mahtaisi tapahtua?
Pitää kait alkaa pitää noita pridetunnuksellisia juttuja ihan vaan ärsyttääkseen juntteja. Halpa hupi. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sankari <3
Ihan hiton kuuma mies.
Olen lätkässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit kokeilla ihan missä tahansa Afrikan kristityssä maassa.
Jos se olisi joku erikoistapahtuma jossa teema on esillä, niin ehkäpä. Minulle Pride ei ole mikään mörkö enkä miellä sitä miksikään Setan yksinoikeudeksi vaan kansainväliseksi ajatukseksi hyväksynnästä.
onpa ilahduttava äänestystulos
sekin laittaa miettimään että kuinka paljon suomessa on muuten vaalivilppiä, siellä ne vasemmistoaktiivit availee laatikoita ja hylkää ne liput jotka haluaa... Aatteen takia! gallupit nyt tottakai vasemmistomedian mieleisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko nämä äärivassarit mennä vaikka Lähi-itään vaatimaan homojen ja tansihmisten oikeuksia? Vaikka sinne ihanaan Palestiinaan? Mitähän mahtaisi tapahtua?
Ja A f g a n i s t a n iin.
Sitä voisi jo arvostaakin.
Toki jos kyseessä olisi yhteistyökumppanin kanssa järjestetystä teemapäivästä kuten TPS tapquksessa. Ei olisi tarvetta alkaa osoittamaan omaa mieltä yrityksen tapahtumassa. Jos ottaisi oikein koville jäisin kotiin. Olen käyttänyt Roosa nauhaa ja joskus jotain lastenasia pinssiäkin työvaatteissa firman teeman mukaan. Eikä ole edes omia lapsia ääjoten kumpikaan niistä ei suoraan kosketa itseä.