Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuisitko käyttämään työpaikallasi Pride-tunnuksia (paita, pinssi) jos esihenkilö vaatisi?

Vierailija
12.03.2026 |

Itse en. Minun tehtäväni ei ole työpaikalla mainostaa mitään ulkopuolista aatteellista liikettä, järjestöä jne mitkä eivät liity oman työnantajan toimintaan. Olisin valmis vastaanottamaan mieluummin varoituksen kirjallisena.

Suostuisitko?

Vaihtoehdot

Kommentit (504)

Vierailija
121/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en helvetissä! Esihenkilö saisi unettavan leukaansa välittömästi jos sellaista menisi ehdottamaan.

Menisit nyt oikeasti töihin sinäki.

Vierailija
122/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huolestuttavaa miten moni ääriliikkeen edustaja tuntee näin huonosti työsuojelulainsäädäntöä, yhdenvertaisuusvaatimusta ja syrjintäkieltoa. Vaikka kuinka pitäisi ideologiaasi ja uskomustasi ainoana oikeana totuutena, niin Suomessa on mielipiteen, uskonnon ja vakaumuksen vapaus ja työpaikka ei saa pakottaa työntekijöitään kannattamaan minkäänlaista ideologiaa, uskontoa ja aatetta mikä on työntekijän omaa ideologiaa ja uskoa vastaan. Jos haluatte asua totalitaristisessa yhteiskunnassa, missä jokaisen on pakko kumartaa yhtä ja samaa aatetta, niin Pohjois-Koreaan pääsee varmasti muuttamaan. Tai Venäjälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos työantaja olisi osallistunut vaikka tyttöjen koulutuksen kampanjaan ja tätä tarvisisi työntekijöiden tuoda esiin, vaikka jollain pinssillä ja asiakkaille myyntitilaisuuksissa (tiedän että tällaista on oikeasti)? 

Kieltäytyistkö? 

Kieltäytyisin ihan siitä periaatteesta, etten halua kannattaa työpaikallani mitään aatetta, ideologiaa tai poliittista puoluetta. Ihan sama mitä asiaa ajavat. Jos en ole töissä järjestössä tai työpaikassa, joka ajaa kyseistä asiaa, niin ideologian ja aatteen tyrkyttäminen EI KUULU TYÖPAIKALLE. Työpaikalla tehdään töitä ja työpaikka pitää rauhoittaa työntekoon, ei mihinkään muuhun. En halua työssäni kannattaa yhtään mitään. Vapaa-ajallani haluan päättää itse, mitä aatetta tai asiaa mainostan ja markkinoin.

Onneksi työnantaja ei voi pakottaa, koska se rikkoisi työsuojelulakia ja haastaisin työnantajan pakottamisesta oikeuteen.

No, mutta itse olen huomannut, että tällaisella pyritään antamaan yrityksestä myönteinen mielikuva, jos itse tuotteella vaikea erottua kilpailijoista. Mutta jokainen tekee omat valintansa. Ja jos on kovin joustamaton tällaisen suhteen niin tottakai kannattaa valita joku muu työpaikka. 

Työskentelen taloushallinnossa, en missään puoluetoimistossa, järjestössä tai mitään muutakaan aatetta ajavassa ahjossa. Minun työpaikkaani ja työnkuvaani ei kuulu ideologioiden, uskontojen ja aatteiden ilosanoman levittäminen ja jos pomoni menisi sellaiseen psykoosiin, että lähtisin jotain ideologiaa rummuttamaan työpaikalla ja hommaisi mainoskrääsää sitä varten, niin se ei tarkoita sitä että minulla olisi velvollisuus vaihtaa työpaikkaa. Koska työtehtäviini ja työnkuvaani ei kuulu mainostauluna oleminen, vaan taloushallinnon työtehtävät. Juuri siksi olen tällä alalla. Jos haluan mainostauluksi, hakisin työpaikkaa vaikka jostakin poliittisesta järjestöstä.

No, mutta jos se olisi sinun yrityksesi keino erottautua muista taloushallinnon yrityksistä. Luoda myönteinen mielikuva juuri teidän toimistosta, kun asiakas toimistoa valitsee. Ja jos esihenkilösi tästä potentiaalisille asiakkaille kertoisi, niin sinäkö olisit että mää en suostu? 

Vierailija
124/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olihan toi nyt ihan sairasta pakottaa jääkiekkoilijalle Pride-paitaa, kun just yks iloinen pride t*ppoi sen iloisen pride-jääkiekkoilijan. Olisin kirjoittanut paitaan tussilla: RIP Janne Puhakka.

Vierailija
125/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestystilanne on muuten aika tasainen, ja aloituspostauskin oli hetki sitten saanut yhtä paljon ylä kuin alaääniäkin. 

Vierailija
126/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas persuja ja muita vähälahjaisia pelottaa.

Vierailija
127/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On huolestuttavaa miten moni ääriliikkeen edustaja tuntee näin huonosti työsuojelulainsäädäntöä, yhdenvertaisuusvaatimusta ja syrjintäkieltoa. Vaikka kuinka pitäisi ideologiaasi ja uskomustasi ainoana oikeana totuutena, niin Suomessa on mielipiteen, uskonnon ja vakaumuksen vapaus ja työpaikka ei saa pakottaa työntekijöitään kannattamaan minkäänlaista ideologiaa, uskontoa ja aatetta mikä on työntekijän omaa ideologiaa ja uskoa vastaan. Jos haluatte asua totalitaristisessa yhteiskunnassa, missä jokaisen on pakko kumartaa yhtä ja samaa aatetta, niin Pohjois-Koreaan pääsee varmasti muuttamaan. Tai Venäjälle.

Eivät taida tämän aatteen kannattajat päästä muuttamaan P-Koreaan tai Venäjälle...

Vierailija
128/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetas pakottaa kaikille työntekijöille hetero-paita päälle niin sitä joutuis häpeäpaaluun torille kivitettäväksi.   

Vierailija
129/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pride ei ole mikään viaton tasa-arvoliike. se edistää mm. lasten seksualisointia (pedofiileja varten?) ja sukupuolen vaihtamisia nuorillekin joka on hyvin vahingollista. Menee kyky saada lapsia, tulee ennenaikaisia sairauksia, onko se heille maailman tärkein asia eli seksuaalinen nautintokaan enää leikellyillä mahdollista...

Poliittinen ja antikristillinen äärivassari liike joka ajottaa perheet

Ja jokaisen pakko kannattaa. Häpeä kokkaritkin että olette mukana. RKP nyt on jo menetetty aikoja sitten 

Vierailija
130/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaisin siihen paitaan perseen kohdalle ympyrän, jonka halkaisija olisi n. 5 senttiä. Sitten liihottelisin helma hulmuten asiakkaiden luo.

Vierailija
131/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos työantaja olisi osallistunut vaikka tyttöjen koulutuksen kampanjaan ja tätä tarvisisi työntekijöiden tuoda esiin, vaikka jollain pinssillä ja asiakkaille myyntitilaisuuksissa (tiedän että tällaista on oikeasti)? 

Kieltäytyistkö? 

Kieltäytyisin ihan siitä periaatteesta, etten halua kannattaa työpaikallani mitään aatetta, ideologiaa tai poliittista puoluetta. Ihan sama mitä asiaa ajavat. Jos en ole töissä järjestössä tai työpaikassa, joka ajaa kyseistä asiaa, niin ideologian ja aatteen tyrkyttäminen EI KUULU TYÖPAIKALLE. Työpaikalla tehdään töitä ja työpaikka pitää rauhoittaa työntekoon, ei mihinkään muuhun. En halua työssäni kannattaa yhtään mitään. Vapaa-ajallani haluan päättää itse, mitä aatetta tai asiaa mainostan ja markkinoin.

Onneksi työnantaja ei voi pakottaa, koska se rikkoisi työsuojelulakia ja haastaisin työnantajan pakottamisesta oikeuteen.

No, mutta itse olen huomannut, että tällaisella pyritään antamaan yrityksestä myönteinen mielikuva, jos itse tuotteella vaikea erottua kilpailijoista. Mutta jokainen tekee omat valintansa. Ja jos on kovin joustamaton tällaisen suhteen niin tottakai kannattaa valita joku muu työpaikka. 

Työskentelen taloushallinnossa, en missään puoluetoimistossa, järjestössä tai mitään muutakaan aatetta ajavassa ahjossa. Minun työpaikkaani ja työnkuvaani ei kuulu ideologioiden, uskontojen ja aatteiden ilosanoman levittäminen ja jos pomoni menisi sellaiseen psykoosiin, että lähtisin jotain ideologiaa rummuttamaan työpaikalla ja hommaisi mainoskrääsää sitä varten, niin se ei tarkoita sitä että minulla olisi velvollisuus vaihtaa työpaikkaa. Koska työtehtäviini ja työnkuvaani ei kuulu mainostauluna oleminen, vaan taloushallinnon työtehtävät. Juuri siksi olen tällä alalla. Jos haluan mainostauluksi, hakisin työpaikkaa vaikka jostakin poliittisesta järjestöstä.

No, mutta jos se olisi sinun yrityksesi keino erottautua muista taloushallinnon yrityksistä. Luoda myönteinen mielikuva juuri teidän toimistosta, kun asiakas toimistoa valitsee. Ja jos esihenkilösi tästä potentiaalisille asiakkaille kertoisi, niin sinäkö olisit että mää en suostu? 

Kyllä, olisin. Ihan siitä periaatteesta että minä en henkilökohtaisesti ole ideologinen mainostaulu. Ihan sama mikä aate ja ideologia. Jos työnantajani ei keksisi mitään muuta keinoa mainostaa erottumistaan, niin se ei ole minun ongelmani. Minä en ole mainostaulu.

Vierailija
132/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jethro Rostedt postasi hyvin että koittakaapas tehdä peli jossa risti paidassa. Ulina ulottuisi kuuhun asti.

Niinpä, otettaisiinko peli maailmassa vainottujen 380 miljoonan kristityn hyväksi? Heidän tasa-arvonsa?

Vierailija
133/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi millään lailla minua pitää pride- pinssiä tai -T-paitaa. Olen hetero, mutta tällainen tavallisen avarakatseinen. Tämä aate kun ei ole keneltäkään mitään pois ottamassa. Ei ainakaan minulta.

Joe ego on hyvin hauras, ymmärrän, että tämä asia voi pelottaa.

Vierailija
134/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ymmärrettävää persuilta, sillä tutkitsti heillä on alhainen koulutus ja uramenestys, sekä korkea työttömyys ja syrjytyminen, ei silloin sovi poiketa muista persuista.

Ettei se nyt yllätä, jos persupojat pelkäävät ulkomaalaisia,  homoja, ja kasvissyöjiä, vaikka nuo kaikki edellä mainitut oli Suomessa yleisiä jo 60-luvulla. Minunkin kansakoulun ope 60-luvulla oli homo ja eka kerran kävin kasvisravintolassa syömässä 70-luvulla vanhempieni kanssa.  Mutta persuja se jaksaa yllättää. 

Vierailija
135/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olihan toi nyt ihan sairasta pakottaa jääkiekkoilijalle Pride-paitaa, kun just yks iloinen pride t*ppoi sen iloisen pride-jääkiekkoilijan. Olisin kirjoittanut paitaan tussilla: RIP Janne Puhakka.

Savinainen olisi voinut kirjoittaa kypärään, ja kysyä onko nyt hyvä, häh?

Vierailija
136/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on niin vahva ego, että voisin käyttää pride tunnuksia aivan mielelläni. Tasa-arvo on hyvä asia.

Paitsi, että pride ei edusta tasa-arvoa. Eihän ne hyväksy kokoomuksenkaan äänestäjiä 😀

Vierailija
137/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan ymmärrettävää persuilta, sillä tutkitsti heillä on alhainen koulutus ja uramenestys, sekä korkea työttömyys ja syrjytyminen, ei silloin sovi poiketa muista persuista.

Ettei se nyt yllätä, jos persupojat pelkäävät ulkomaalaisia,  homoja, ja kasvissyöjiä, vaikka nuo kaikki edellä mainitut oli Suomessa yleisiä jo 60-luvulla. Minunkin kansakoulun ope 60-luvulla oli homo ja eka kerran kävin kasvisravintolassa syömässä 70-luvulla vanhempieni kanssa.  Mutta persuja se jaksaa yllättää. 

En ole persu enkä ole poika. Ei pidä yleistää, en minäkään yleistä homoja yhdeksi möykyksi.

Vierailija
138/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen feminismiä ja tasa-arvoa kannattava kasvissyöjä nainen. Enkä silti laittaisi Pride-paitaa päälleni. En ymmärrä miten tällainen voi aiheuttaa noin voimakasta fobiaa ja paniikkia äärivasemmistossa.

Vierailija
139/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jethro Rostedt postasi hyvin että koittakaapas tehdä peli jossa risti paidassa. Ulina ulottuisi kuuhun asti.

Niinpä, otettaisiinko peli maailmassa vainottujen 380 miljoonan kristityn hyväksi? Heidän tasa-arvonsa?

Aika moni jalkapalloilija tekee ristin merkkejä tehdessään maalin, eikä kukaan  vedä siitä hernettä nenään. 

Ja aika monessa maassa kristityt ovat niitä jotka piinaavat seksuaalivähemmistöjä. Ihan samalla tavalla kuin muslimit toisaalla. Voisitte vain lopettaa sen mielikuvitsmaailmassa elämisen ja hylätä ne mielikuvituskaverit.

Vierailija
140/504 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taas persuja ja muita vähälahjaisia pelottaa.

Vaaditteko jatkamaan siitä, mikä jäi Kosolalta kesken?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi