Olenko ainoa, jolle on mahdoton ajatus pitää farkkuja tai muita housuja ilman takapuolen peittävää paitaa?
Kauheinta olisi lähteä julkisille paikoille tiukoissa trikoissa ja lyhyessä paidassa, jolloin takapuolen lisäksi jalkoväli on alttiina katseille. En käsitä miten monet naiset pystyy kulkemaan niin. Eikö ole liian paljas olo?
Kommentit (92)
Minä taas en käytä ikinä noita pitkiä paitoja, lyhyt selkä niin näyttää hassulta, peppu ei ole niin iso, että tarttis peittää, välillä tavis t-paidatkin liian pitkiä, Virosta löytynyt itelle parhaita paitoja näitä feikki merkkituotteita, ei vaan tule kovin usein käytyä.
Mitä rohkeata on olla kuvottavan näköinen?
Läskillä perseen paljastavat trikoot eivät ole vain rumat, ne ovat irstaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhean näköstä varsinkin läskeillä. Olen aivan hoikka, mutta silti käytän trikoita vain pitkän paidan kanssa.
Rakastan ylipainoisia, jotka pukeutuvat napapaitaan. Rakastan eniten sitä, että muiden pukeutuminen tai ulkonäkö ei kuulu minulle pätkän vertaa. Julkinen tila ei kuulu pelkästään kaltaiselleni keski-ikäiselle naiselle. Se kuuluu kaikille.
Kylläpä sitä nyt ollaan niin hienoa ihmistä.
Kylläpä sitä nyt ollaan niin ilkeitä ihmisiä, hurraa, hurraa, hurrataan kaikki mukana ja haukutaan taas muita aamusta iltaan. Girl power💪
Vierailija kirjoitti:
Mitä rohkeata on olla kuvottavan näköinen?
Läskillä perseen paljastavat trikoot eivät ole vain rumat, ne ovat irstaat.
Miehelle rohkeutta on pelastaa koiranpentu palavasta omakotitalosta tai puolustaa isänmaata vuosikausia kuolemaa peläten, pierunhajusessa korsussa Karjalan Kannaksella. Naisille rohkeutta taas on meikitön selfie. Kyllä! Kuva ilman meikkiä. Hävetkää! Vahvistatte rohkeudellanne vain sitä, että naisen kuuluu olla meikattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ysärinuori täällä. Minusta tuntuu, että se johtuu siitä, että nuorena sitä oli sellainen kävelevä saalis ja setämiehet oli heti kimpussa jos peppu näkyi. Se suojeluvaisto jäi sitten päälle vaikka ei miehet enää ole näin vanhoista kiinnostuneet (luojan kiitos). Nykyäänhän ei sitä kopeloimista enää ole sallittua tehdä, joten naiset uskaltavat näyttää muotojaan.
🥱
Selkeästi sinulla ei ole asiasta kokemusta ysärillä kasvaneena naisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ysärinuori täällä. Minusta tuntuu, että se johtuu siitä, että nuorena sitä oli sellainen kävelevä saalis ja setämiehet oli heti kimpussa jos peppu näkyi. Se suojeluvaisto jäi sitten päälle vaikka ei miehet enää ole näin vanhoista kiinnostuneet (luojan kiitos). Nykyäänhän ei sitä kopeloimista enää ole sallittua tehdä, joten naiset uskaltavat näyttää muotojaan.
Onneksi olkoon sinut on aivopesty.
Aivopesty mihin?
Peität perseesi, mutta jätät pillupuolen avoimeksi.
Miksi kuvittelet muiden olevan kiinnostuneita sinun perseestä ja haarovälistä? Yllättävä faksa, suurinta osaa ne ei kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalin ihmisen housut ei ole niin tiukat tai niin ohuet, että mitään tarvitsisi niiden lisäksi sen kummemmin peitellä.
Ei housujen tarvitse edes olla mitään ylitiukat tai ohuet, jotta ne tuntuu liian paljastavilta.
Ap
Se miltä susta tuntuu on sun sisäsyntyinen juttu.
Ei ne meistä muista tunnu mitenkään paljastavilta.
Miksi hitossa peittäisin parhaan puoleni!?
Sulla on joku aivopesutrauma, mee hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Ja noin vanha ruppana!
Useimmiten mekko tai hame. Housuista käytän eniten korkeavyötäröisiä ja väljälahkeisia, toppi housunkauluksen sisällä. Kesällä usein niine hyvineen, talvella jakun tai neuleen kanssa. Hyvältä näyttää, kun vyötärö on omalle vartalotyypille oikeassa paikassa ja housut oikeaa kokoa.
Myös entinen ysäriteini
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon sinut on aivopesty.
Aivopesty mihin?
Siihen, että naisen kuuluu olla siveä ja häveliäs ja peittää itsensä huolellisesti, koska muuten ei ole siveä, jos joku paikka hieman näkyy. Ei saa mikään näkyä edes niin, että on kangas päällä.
Koska nainenhan ei saa olla seksuaalinen vaan viaton ja siveyden sipuli.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, ja se jatkuva kommentointi. Mua on muuten puristeltu ensimmäisen kerran ala-asteella, taisin olla 10. Omakin tytär on jo aikuinen ja täytyy sanoa, että tässä on ainakin yksi asia, mikä on muuttunut parempaan suuntaan.
Joo, olen todella onnellinen nykyisten nuorten naisten suojellusta asemasta. Vaikka tietysti tapahtuu vielä huonoja asioita ja raiskauksia, pahoinpitelyjä ja netin maailma on aika armoton jos sinne laittaa itsensä arvosteltavaksi. Mutta monella tavalla arkielämä on heille hyvin paljon miellyttävämpää kuin naiselle vuosina 1980-2010. Jos laittaa pyllytrikoot, niin voi luottaa siihen ettei ainakaan ihan joka kaupassa ole rasvaiset kädet roplaamassa tai ukot viheltelemässä ällöttävästi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kun perse on ruma mutta kamelinvarvas aika pähee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ysärinuori, pieni pylly aina flanellipaidan helman alla piilossa? Mä olen hameihminen ja tunnen itseni paljaaksi ihan kaikissa housuissa. Tottumisjuttuja varmaan myös ne trikoot persvaossa.
Olen. Ja mäkin käytän mieluummin hameita ja mekkoja.
Ap
Minäkin olen ysärinuori. Joskus toiveikkaana ostan jotkut voimaantumishousut, joissa peppu näkyisi, mutta sitten en kuitenkaan kehtaa niitä käyttää. Ihaillen katson punttiksella miten rohkeita nuoret naiset on kun heillä on pyllytrikoot päällä riippumatta ovatko pulleita vai hoikkia. Minulla on sielläkin t-paita joka peittää pepun kokonaan. Mistä ihmeestä tämä häpeä oikein tulee? Ysärillä kuitenkin oli muotia myös sellainen, että levikset vedettiin tosi ylös ja vyö tiukalle. Minulla ei näin ollut mutta joillakin purkkarityypeillä ja jupeilla oli, joilla oli hyvin muodostunut pepa.
En tiedä. Mulla se tulee ainakin osittain siitä, että mun takapuoli on ruma.
Ap
Tai sitten luulet vain. Jos se onkin ihan tavallinen mitä muillakin naisilla on.
Mikä saa ihmiset luulemaan, että ovat ainoita jossain asiassa?
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en käytä ikinä noita pitkiä paitoja, lyhyt selkä niin näyttää hassulta, peppu ei ole niin iso, että tarttis peittää, välillä tavis t-paidatkin liian pitkiä, Virosta löytynyt itelle parhaita paitoja näitä feikki merkkituotteita, ei vaan tule kovin usein käytyä.
Käytä sinä toki mitä haluat. Iso peppu ei pienene peittämällä, joten ihan turhaan niitä kommentoit. Ryppyreikätrikoot taas eivät ainakaan minun mielestäni sovi kellekään ihmisten ilmoilla liikkuessa.
Sopusointuisen kropan omaava voi pukea melkein mitä kunhan tekee sen tyylillä.
Armottomasti läskiä pursuavat vaatetukset eivät kuulu näihin.
Jokainen kuitenkin pukeutuu kuin pukeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Siihen aikaan sai pelätä sydän pamppaillen miesten ohi kulkemista, saati jonkun työmaan. Sieltä tuli vislauksia ja huuteluja jos jonkinmoista ja itselle hyvin vaivautunut olo.
Eli se että pukeutuisi peittävästi siksi, kun ei ole mitä näyttää, ei ihan ysärinuorilla pidä paikkaansa. Ja saattoihan joku toki huudella jotakin ikäväänkin tyyliin arvostelevaa.
Useimmilla meistä on aiheettoman vahva usko siihen, että muistimme kuvaa menneitä tapahtumia objektiivisesti. Todellisuudessa meillä on valikoituva omaelämäkerrallinen muisti, joka sopii parhaiten siihen omaan agendaan.