Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden on pakko pestä hiukset joka aamu?

Vierailija
11.03.2026 |

Mikäli haluaa niiden näyttävän asiallisilta. Jos pesen illalla, niin hiukset ei ole koskaan hyvät, ja jos jätän aamupesun välistä, niin iltapäivällä hiukset on hirveä rasvainen liiska.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sama juttu, pesen hiukset joka toinen päivä ja otsahiukset joudun pesemään joka päivä. luulen tämän olevan piikkisuorien hiusten ongelma, menevät pitkin päätä, rasvoittuvat ja myös näyttävät siltä. jos on kihara tai taipuisa tukka, niin sehän nousee päänahasta irti.

Minä luulen että syynä on teidän mätisäkkien ruokavalio..

No, joo. Terveellinen ruokavalio tasapainottaa talintuotantoa, kun taas epäterveellinen ruoka ja stressi kiihdyttävät päänahan rasvoittumista. 

Jos sen päänahan rasvan pesee joka aamu pois, terve päänahka tuottaa sitä nopeasti lisää. Ei siinä sen kummempaa syy-yhteyttä ole, eikä kyse ole mistään häiriöstä. Pesukertoja pitäisi vähentää ja ajan myötä se rasvoittuminen normalisoituu. Minä en kuitenkaan lähde tukka rasvaisena töihin, joten omapa on ongelmani. Teini-iässä asia erikseen, kun hormonitoiminta jyllää ja näkyy ihossa.

Vierailija
62/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveelliset elämäntavat ei muuta hiusten rasvoittumista tai ihotyyppiä. Se on ja pysyy mikä on ollut aina. 

Usko nyt jankkaaja!

Ja en ole ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyshampoilla voi pestä joka päivä, jos tarvetta on. Valitsee vain hiuspohjalleen sopivan shampoon.

Vierailija
64/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana pesin joka päivä, yleensä aamulla, jotta hiukset eivät menneet lyttyyn tai ihmeellisille kulmille yön aikana. Nykyisin iho on myös hiuspohjasta kuivunut, joten pesu kaksi kertaa viikossa riittää. Pesen ajossa itaisin ja kuivaan hiukset, vasta aamulla muotoilen.

Vierailija
65/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites kasvissyöjien proteiinin saanti, lihakset on pelkkää höttöä. Vältän hiilareita ja pesen tukan neljän päivän välein. Pysyy siistinä koko ajan. Päänahka terve ja luonnonkiharat voi hyvin.

Mitä tarkoitat kasvissyöjällä? Et ilmeisesti vegaania, kun kasvissyönnistä puhut?

Itse syön pääosin kasvisruokaa, mutta eläinkunnan tuotteista menee säännöllisesti: kananmunat, kala, juusto, turkkilainen jogurtti, suklaa. Nautaa syön ehkä kaksi tai kolme kertaa vuodessa, ja poroa pari kertaa vuodessa. Kanaa myös joskus. 

Minulla on ihan hyvä haba ja absit näkyvissä, iho kunnossa, tukka on tuuhea luonnonkihara ja kasvaa nopeasti. Pesen sen pari kertaa viikossa. Erittäin kuiva hiuslaatu, joten ei rasvoitu, vaan oikein pesen sen öljyllä jotta pysyy parempana.

Vierailija
66/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sama juttu, pesen hiukset joka toinen päivä ja otsahiukset joudun pesemään joka päivä. luulen tämän olevan piikkisuorien hiusten ongelma, menevät pitkin päätä, rasvoittuvat ja myös näyttävät siltä. jos on kihara tai taipuisa tukka, niin sehän nousee päänahasta irti.

No, joo. Terveellinen ruokavalio tasapainottaa talintuotantoa, kun taas epäterveellinen ruoka ja stressi kiihdyttävät päänahan rasvoittumista. 

Jos sen päänahan rasvan pesee joka aamu pois, terve päänahka tuottaa sitä nopeasti lisää. Ei siinä sen kummempaa syy-yhteyttä ole, eikä kyse ole mistään häiriöstä. Pesukertoja pitäisi vähentää ja ajan myötä se rasvoittuminen normalisoituu. Minä en kuitenkaan lähde tukka rasvaisena töihin, joten omapa on ongelmani. Teini-iässä asia erikseen, kun hormonitoiminta jyllää ja näkyy ihossa.

Testasin tuota, ja päänahka meni rasvoittumisen takia niin pahaan kuntoon, että kesti puoli vuotta korjata tilanne.

Älkää ihmeessä uskoko näitä. Jos päänahka on rasvainen, pesukertojen vähentäminen voi saada hiukset tippumaan päästä ja ihon näpyille.

Eivät taida tajuta miten rasvaiset hiukset voi olla.

Vierailija
67/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kuontalo yön jäljiltä niin tarhapöllömäisen sekainen, ettei se asetu ilman kastelua. Pakko pestä hiukset aamuisin. Kun pesee joka päivä, rasvoittuu se myös nopeasti.

Jos hiukset rasvoittuu nopeasti liiallisen pesun takia, niin miksi kuivahiuksiset eivät hoida omaa ongelmaansa pesemällä useammin?

"Jos hiukset rasvoittuu nopeasti liiallisen pesun takia, niin miksi kuivahiuksiset eivät hoida omaa ongelmaansa pesemällä useammin"

Koska kuivat hiukset kuivuvat pesusta lisää. Pesen kerran viikossa ja eka päivä pesun jälkeen, mulla on pörheä pehko, vasta toisena päivänä se tasoittuu. Laitan toki myös hiusöljyä aina pesun jälkeen. Miksi ihmeessä joku luulee, että kuivahiuksisten omgel.a ratkeaa kuten rasvoittuvilla hiuksilla?

Vierailija
68/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja eikös rasvoittuvasta tukasta kärsivillä tule päänahasta käsin se rasvoittuminen? Eli ei latvat rasvoitu, vaan ylhäältä alaspäin?
Kuivahiuksisillahan taas kaivataan kosteutta nimenomaan latvoihin, ei päänahkaan. Ei esim. minulla ole ollenkaan kuiva päänahka, vaikka tukkani on erittäin kuivaa hiuslaatua. Kosteassa ilmastossa ei mitään ongelmaa, mutta Suomen kuivuudessa tietysti varsinkin talvella eri asia.

Vierailija
69/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kuontalo yön jäljiltä niin tarhapöllömäisen sekainen, ettei se asetu ilman kastelua. Pakko pestä hiukset aamuisin. Kun pesee joka päivä, rasvoittuu se myös nopeasti.

Jos hiukset rasvoittuu nopeasti liiallisen pesun takia, niin miksi kuivahiuksiset eivät hoida omaa ongelmaansa pesemällä useammin?

"Jos hiukset rasvoittuu nopeasti liiallisen pesun takia, niin miksi kuivahiuksiset eivät hoida omaa ongelmaansa pesemällä useammin"

Koska kuivat hiukset kuivuvat pesusta lisää. Pesen kerran viikossa ja eka päivä pesun jälkeen, mulla on pörheä pehko, vasta toisena päivänä se tasoittuu. Laitan toki myös hiusöljyä aina pesun jälkeen. Miksi ihmeessä joku luulee, että kuivahiuksisten omgel.a ratkeaa kuten rasvoittuvilla hiuksilla?

Epäilen, että tuo oli sarkasmia eräiden logiikkaa kohtaan.

Että jos rasvaisten hiusten pesun vähentäminen vähentää rasvaa, sillä logiikalla kuivat hiukset korjaantuu pesemällä enemmän.

Mutta taisi mennä YLI HILSEEN monelta.

Vierailija
70/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on millin sänki, kerta viikossa riittää. Muuten voi pyyhkiä liiat rasvat päänahasta talouspaperilla.

Vierailija
71/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testasin tuota, ja päänahka meni rasvoittumisen takia niin pahaan kuntoon, että kesti puoli vuotta korjata tilanne.

Älkää ihmeessä uskoko näitä. Jos päänahka on rasvainen, pesukertojen vähentäminen voi saada hiukset tippumaan päästä ja ihon näpyille.

Eivät taida tajuta miten rasvaiset hiukset voi olla.

Sama täällä. Päänahka meni huonoon kuntoon. Rasvoittuminen ei vähentynyt.

Hoidan hiuksiani oikein ja hiukset/päänahka voi hyvin. On pitkä paksu taipuisa tukka.

Vierailija
72/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos on kuiva tukka, jonka voi pestä 3-4 päivän välein ilman rasvoittumista. Mulla pitkät ja paksut hiukset ja hiusten pesemiseen tehohoitoineen ja stailauksineen menee 1.5h, joten ei todellaakaan kiinnosta herätä kukonlaulun aikaan tuohon hommaan.

Vierailija
73/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos on kuiva tukka, jonka voi pestä 3-4 päivän välein ilman rasvoittumista. Mulla pitkät ja paksut hiukset ja hiusten pesemiseen tehohoitoineen ja stailauksineen menee 1.5h, joten ei todellaakaan kiinnosta herätä kukonlaulun aikaan tuohon hommaan.

Ole onnellinen hyvästä tuurista ja hyvistä hiusgeeneistä.

Vierailija
74/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee pelkkään harjaamiseen niin kauan (kun on niin monta kerrosta harjattavaa), että on onni, kun tyylini ei vaadi sen päälle enää minkäänlaista hiusten laittelua. 

Vierailija
75/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aamulla vaan joka ilta, näin olen mennyt teini-iästä asti, eli 80- luvulta. Jos en pese niin heti päänahka kutiaa, olen atoopikko

Vierailija
76/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yleensä se on päänahka mikä pestään shampoolla ei hiukset 

Vierailija
77/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yleensä se on päänahka mikä pestään shampoolla ei hiukset 

Saippua hierotaan päänahkaan, huuhdellaan huolellisesti pää alaspäin, ja jos käyttää hoitoainetta niin se sitten latvoihin ja pituuksiin, jonka jälkeen jälleen huolellinen huuhtelu lämpimällä vedellä pää alaspäin. Tämän jälkeen hiusten "sulkeminen" jääkylmällä vedellä huuhdellen, samoin kroppa ja naama kannattaa suihkun lopuksi huuhdella jääkylmällä vedellä. Eikä tunnu sen jälkeen pahalta astua suihkusta poiskaan, kun on juuri saanut kylmäsuihkun.

Vierailija
78/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on millin sänki, kerta viikossa riittää. Muuten voi pyyhkiä liiat rasvat päänahasta talouspaperilla.

Hyi hemmetti. Päänahka on se mikä kaipaa pesua, oli hiuksia tai ei.

Vierailija
79/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo "peset vain harvemmin, niin hiustyyppisi muuttuu"-ihmiset on varmaan samoja, jotka kuvittelee että luontaisen päivärytminkin voi vaan muuttaa, ihotyypin voi vaan elintavoilla muuttaa jne.

Totta kai monilla asioilla voi vaikuttaa siihen, että homma on balanssissa, mutta tietyt asiat vain on meissä, ja niiden mukaan pitää myös rakentaa se balanssi (eli samat palikat ei välttämättä toimi kaikille).

Vierailija
80/93 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveelliset elämäntavat ei muuta hiusten rasvoittumista tai ihotyyppiä. Se on ja pysyy mikä on ollut aina. 

Usko nyt jankkaaja!

Ja en ole ap.

Aivan varmasti vaikuttaa ihoon jos mätät vaikkapa juustoja ja suklaata tai hiilihydraatteja koko ajan. Kysypä vaikkaihotautilääkäriltä jos et usko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän