Muita, joiden on pakko pestä hiukset joka aamu?
Mikäli haluaa niiden näyttävän asiallisilta. Jos pesen illalla, niin hiukset ei ole koskaan hyvät, ja jos jätän aamupesun välistä, niin iltapäivällä hiukset on hirveä rasvainen liiska.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on hiuspohjassa ongelma. Mitä jos hoitaisit sitä, etkä vain sen oiretta?
Ja ihminen on sitä mitä syö. Ihmiset valuttaa uskomattoman määrän rahaa viemäristä alas hoitamalla seurauksia, mutta ei sitä juurisyytä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on hiuspohjassa ongelma. Mitä jos hoitaisit sitä, etkä vain sen oiretta?
Olen 55v, luuletko etten ole kokeillut ihan kaikkea elämäni aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihminen on sitä mitä syö. Ihmiset valuttaa uskomattoman määrän rahaa viemäristä alas hoitamalla seurauksia, mutta ei sitä juurisyytä.
Ja niin moni ihminen kuluttaa aikaansa miettimällä muiden asioita ilman mitään tajua. Niin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kuontalo yön jäljiltä niin tarhapöllömäisen sekainen, ettei se asetu ilman kastelua. Pakko pestä hiukset aamuisin. Kun pesee joka päivä, rasvoittuu se myös nopeasti.
Jos hiukset rasvoittuu nopeasti liiallisen pesun takia, niin miksi kuivahiuksiset eivät hoida omaa ongelmaansa pesemällä useammin?
Kuivahiuksisuus ja rasvaletti ei ole toistensa vastakohtia.
Mutta kuivaa päänahkaa voisi tuolla logiikalla hoitaa pesemällä mahdollisimman usein? Eikö?
Rasvoittuvaa joutuu pesee usein. Kuivaa harvemmin. Hikoilu yms. lika on hyvä pestä pois. Shampoo ja hoitoaine valitaan hiuslaadun mukaan.
Kyllä kerran viikossa suihkussa käydessä tulee hiukset pestyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 55v, luuletko etten ole kokeillut ihan kaikkea elämäni aikana?
Kokeillut, oletko mitään projektia viennyt loppuun saakka?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ei ole koskaan mitään hilseitä, näppylöitä ja kutinoitakaan. Mun ihotyyppi vaan on rasvoittuva ja samaa ihoa mulla on kasvoissa, korvanlehdissä ja jopa yläselässä.
Ap
Nuorempana pesin aamuisin. Nykyään pesen illalla suihkussa. On rasvoittuva hiusjuuri ja kuivat pituudet. Mulla on luonnonkiharaa ja melko paksu tukka. On pitkä tukka. Shampoo on rasvoittuville hiuksille. Hoitoaine on kuiville/kiharille hiuksille. En laita hoitoainetta jokaisen pesun jälkeen.
56v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kuontalo yön jäljiltä niin tarhapöllömäisen sekainen, ettei se asetu ilman kastelua. Pakko pestä hiukset aamuisin. Kun pesee joka päivä, rasvoittuu se myös nopeasti.
Jos hiukset rasvoittuu nopeasti liiallisen pesun takia, niin miksi kuivahiuksiset eivät hoida omaa ongelmaansa pesemällä useammin?
Kuivahiuksisuus ja rasvaletti ei ole toistensa vastakohtia.
Mutta kuivaa päänahkaa voisi tuolla logiikalla hoitaa pesemällä mahdollisimman usein? Eikö?
Rasvoittuvaa joutuu pesee usein. Kuivaa harvemmin. Hikoilu yms. lika on hyvä pestä pois. Shampoo ja hoitoaine valitaan hiuslaadun mukaan.
Jatkuva hiusten peseminen on yleinen kierre, jossa päänahka käy läpi jatkuvaa "rasvoittumista ja kuivattamista" ja tämä on elämäntapatekijä vaikuttavat hiusten rasvoittumiseen.
"Ei ole. Ei ole koskaan mitään hilseitä, näppylöitä ja kutinoitakaan. Mun ihotyyppi vaan on rasvoittuva ja samaa ihoa mulla on kasvoissa, korvanlehdissä ja jopa yläselässä.
Ap"
Sama on mulla ja mun äidillä.
56v.
Näen päivittäin sellaisia hiuksia, joiden kanssa en todellakaan lähtisi julkisille paikoille, joten osittain kyse on varmaan myös sietokyvystä. Jotkut kestävät olla likaisilla hiuksilla, mutta itseäni ällöttää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ei ole koskaan mitään hilseitä, näppylöitä ja kutinoitakaan. Mun ihotyyppi vaan on rasvoittuva ja samaa ihoa mulla on kasvoissa, korvanlehdissä ja jopa yläselässä.
Ap
Siksi sinun pitäisikin olla hellävarainen. Jatkuva "kuuraaminen" ja mekaaninen hankaus vain suututtaa ihon, mikä johtaa entistä suurempaan talintuotantoon.
Vierailija kirjoitti:
kylmällä vedellä huuhtelu pää alaspäin- ei valu kylmyys selkään... hillitsee mm rasvoittumista. sulkee hiusta ja lisää verenkiertoa . tee sama varpaille- eivät hikoa niin kovin tai enemmän myös raikkaana pysyvät.
joo ainakin vp pv pidät pesemättöminä.
hyvä muotovaahto auttaa jos illalla peset, pidemmät hiukset- tee nutturasykerö yäksi, sen kun avaat aamulla, kuohkeat hiukset ja älä säikähdä- se laantuu siitä vähitellen loivemmaksi. lakka tyveen, mutta sekin suihkuta 20 cm päästä, ei suutinta suoraan tyveen- nostele osioita js sinne sihtaat.
jokin väri tekee myös vrt naturel, että hiukset pysyvät kuohkeina. ja irti päänahasta.
jättirullillakin saat tyvikuohkeutta, sillä välin puuhaat muuta. jokin muotoilutuote ja f öönilla- muista jäähdyttää rullat ettei läsähdä.
Vierailija kirjoitti:
Näen päivittäin sellaisia hiuksia, joiden kanssa en todellakaan lähtisi julkisille paikoille, joten osittain kyse on varmaan myös sietokyvystä. Jotkut kestävät olla likaisilla hiuksilla, mutta itseäni ällöttää.
Ap
Jaxuhali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siksi sinun pitäisikin olla hellävarainen. Jatkuva "kuuraaminen" ja mekaaninen hankaus vain suututtaa ihon, mikä johtaa entistä suurempaan talintuotantoon.
Kiitos neuvoista. En kuuraa enkä hankaa.
Ap
Ootko koittanut toisenlaisia shampoota.. Jotain kuorintaa sinne hiuspohjaan... Ei sitä nyt aina voi olla likaiset jos pesee.. Ja missä vaiheessa hiuspohja edes rauhoittuu kun oot koko ajan sitä hinkkaamassa.. Ootko kokeillut että pesisit vaikka joka toinen päivä.. Ja se hiuspohja kuuluis vain pestä
Jos talin tuotanto runsasta, hiuksia on pestävä riittävän usein. Toiset pärjäävät parilla pesulla viikossa, mutta joidenkin on pakko pestä hiukset päivittäin. On väärä luulo, että hiukset lakkaisivat rasvoittumasta, jos niitä ei pese. Ennemminkin siitä seuraa ongelmia, kuten päänahan ihottumia.
Jos talia ei pese pois, se härskiintyy ja hiuksista tulee nopeasti rasvaiset ja tunkkaisen hajuiset. Myös ihon normaaliflooraan kuuluvat bakteerit ja hiivat viihtyvät rasvaisessa päänahassa turhan hyvin, jolloin päänahka alkaa herkästi hilseillä, kutista ja punoittaa.
Peseminen vähentää päänahan mikrobikantaa ja talin määrää. Jos talin tuotanto on vilkasta, pese hiukset päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Näkyvästi likaisista hiuksista julkisella paikalla tulee heti epäilys avohoidosta.
-Äitini, 72 v,
Kyllä. Pesen aina hiukset, jos olen menossa jonnekin sinä päivänä. Jos olen vain kotona, voi se päivä mennä likaisellakin tukalla. Mutta kyllä on jo yhden yön jäljiltä on niin rasvaisen oloinen, etten ilman pipoa liiku :D
No, joo. Terveellinen ruokavalio tasapainottaa talintuotantoa, kun taas epäterveellinen ruoka ja stressi kiihdyttävät päänahan rasvoittumista.