Muita, joiden on pakko pestä hiukset joka aamu?
Mikäli haluaa niiden näyttävän asiallisilta. Jos pesen illalla, niin hiukset ei ole koskaan hyvät, ja jos jätän aamupesun välistä, niin iltapäivällä hiukset on hirveä rasvainen liiska.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kuontalo yön jäljiltä niin tarhapöllömäisen sekainen, ettei se asetu ilman kastelua. Pakko pestä hiukset aamuisin. Kun pesee joka päivä, rasvoittuu se myös nopeasti.
Jos hiukset rasvoittuu nopeasti liiallisen pesun takia, niin miksi kuivahiuksiset eivät hoida omaa ongelmaansa pesemällä useammin?
Kuivahiuksisuus ja rasvaletti ei ole toistensa vastakohtia.
Mutta kuivaa päänahkaa voisi tuolla logiikalla hoitaa pesemällä mahdollisimman usein? Eikö?
Rasvoittuvaa joutuu pesee usein. Kuivaa harvemmin. Hikoilu yms. lika on hyvä pestä pois. Shampoo ja hoitoaine valitaan hiuslaadun mukaan.
Jatkuva hiusten peseminen on yleinen kierre, jossa päänahka käy läpi jatkuvaa "rasvoittumista ja kuivattamista" ja tämä on elämäntapatekijä vaikuttavat hiusten rasvoittumiseen.
Missä ajassa sinun mielestä hiusjuuren rasvoittuminen loppuu? Vuoden kuluttua? Neljänkymmenen vuoden kuluttua?
On ne pakko pestä joka aamu kun muuten ne sojottaa nukkumisen jälkeen kirjaimellisesti ihan kaikkiin ilmansuuntiin. Ei tuohon muu auta kuin pesu.
Monet ei tunnu tajuavan, että päänahka on ihoa.
Jos jonkun naama on näppylöillä rasvoittumisen takia, neuvoisitko sitä vähentämään kasvojen pesua? Tuskin. Silti rasvoittuvalla iholla kuvitellaan olevan muisti, jos se sijaitsee lähellä aivoja.
"Kyllä se tulee ajan mittaan parempaan kuntoon, jos harvennat pesukertoja."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sama juttu, pesen hiukset joka toinen päivä ja otsahiukset joudun pesemään joka päivä. luulen tämän olevan piikkisuorien hiusten ongelma, menevät pitkin päätä, rasvoittuvat ja myös näyttävät siltä. jos on kihara tai taipuisa tukka, niin sehän nousee päänahasta irti.
Minä luulen että syynä on teidän mätisäkkien ruokavalio..
No, joo. Terveellinen ruokavalio tasapainottaa talintuotantoa, kun taas epäterveellinen ruoka ja stressi kiihdyttävät päänahan rasvoittumista.
Ruokavalio, liikunta ja lepo, eli elintavat vaikuttaa myös päänahan kuntoon. Sen sijaan, että hinkkaa päätäni joka aamu käytän sen aja nukkumiseen. Meillä kaikilla on joskus rasvaiset hiukset.🤷
Vierailija kirjoitti:
Ootko koittanut toisenlaisia shampoota.. Jotain kuorintaa sinne hiuspohjaan... Ei sitä nyt aina voi olla likaiset jos pesee.. Ja missä vaiheessa hiuspohja edes rauhoittuu kun oot koko ajan sitä hinkkaamassa.. Ootko kokeillut että pesisit vaikka joka toinen päivä.. Ja se hiuspohja kuuluis vain pestä
En tietenkään ole kokeillut, vaan pessyt vuosikymmeniä samalla shampoolla. Ihan oikeasti nyt..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Monet ei tunnu tajuavan, että päänahka on ihoa.
Jos jonkun naama on näppylöillä rasvoittumisen takia, neuvoisitko sitä vähentämään kasvojen pesua? Tuskin. Silti rasvoittuvalla iholla kuvitellaan olevan muisti, jos se sijaitsee lähellä aivoja.
"Kyllä se tulee ajan mittaan parempaan kuntoon, jos harvennat pesukertoja."
Kyllä neuvon ihan samalla tavalla muunkin ihon kanssa. Vähennä sitä naaman ja hiusten räpeltämistä. Ne rakastaa lepoa siinä missä aivotkin.
Hiustyyppejä ja hiuspohjia on niin monta erilaista kuin on meitäkin ja jokainen meistä on uniikki tässäkin asiassa. Hiukset voi olla joko hennot tai karheat, suorat tai kiharat, tummat tai vaaleat, punaiset tai harmaat.
Myös hiuspohja voi olla joko kuiva, rasvoittuva tai hilseilevä. Saattaa olla hiustenlähtöä tai haurastumista syystä tai toisesta.
Oikeat hiustenhoitotuotteet sekä oikeanlainen kotihoito auttaa ja voi jopa estää ongelmien synnyn.
Vierailija kirjoitti:
Hiustyyppejä ja hiuspohjia on niin monta erilaista kuin on meitäkin ja jokainen meistä on uniikki tässäkin asiassa. Hiukset voi olla joko hennot tai karheat, suorat tai kiharat, tummat tai vaaleat, punaiset tai harmaat.
Myös hiuspohja voi olla joko kuiva, rasvoittuva tai hilseilevä. Saattaa olla hiustenlähtöä tai haurastumista syystä tai toisesta.
Oikeat hiustenhoitotuotteet sekä oikeanlainen kotihoito auttaa ja voi jopa estää ongelmien synnyn.
Really?!
Mulla loppui hiusten ja kasvojen ihon rasvoittuminen pari vuotta sitten, olen nyt 66-v. Nykyään riittää hiusten pesu kaksi kertaa viikossa, kun ennen se oli mullakin joka-aamuista. Asiantuntemattomia neuvoja täällä. Ei rasvoittumiseen ruokavaliolla tai pesemättä jättämisellä voi vaikuttaa. Meidän lapsuuden perheessä oli kaikilla sama ruokavalio ja vain isä, minä ja mun isoveli kärsittiin rasvoittuvista hiuksista ja ihosta. Se hyvä puoli rasvaisesta naamasta on, että ryppyjä ei juurikaan tule. Rasvoittuvista hiuksista en keksi mitään hyvää sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla loppui hiusten ja kasvojen ihon rasvoittuminen pari vuotta sitten, olen nyt 66-v. Nykyään riittää hiusten pesu kaksi kertaa viikossa, kun ennen se oli mullakin joka-aamuista. Asiantuntemattomia neuvoja täällä. Ei rasvoittumiseen ruokavaliolla tai pesemättä jättämisellä voi vaikuttaa. Meidän lapsuuden perheessä oli kaikilla sama ruokavalio ja vain isä, minä ja mun isoveli kärsittiin rasvoittuvista hiuksista ja ihosta. Se hyvä puoli rasvaisesta naamasta on, että ryppyjä ei juurikaan tule. Rasvoittuvista hiuksista en keksi mitään hyvää sanottavaa.
Eli voi ottaa sen asenteet ettei voi mitään ja musuttaa sitä ranskanleipää ja lauantaimakkaraa? 🤷
Mites kasvissyöjien proteiinin saanti, lihakset on pelkkää höttöä. Vältän hiilareita ja pesen tukan neljän päivän välein. Pysyy siistinä koko ajan. Päänahka terve ja luonnonkiharat voi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli voi ottaa sen asenteet ettei voi mitään ja musuttaa sitä ranskanleipää ja lauantaimakkaraa? 🤷
No ei loppunut rasvoittuminen, vaikka vuosikymmeniin en ole ranskanleipää tai lauantaimakkaraa edes maistanut.
Alapa sitten joka aamu sen takia laittamaan suihkusuoja, ettei yläkroppa kastu. Luulen, että jää joka aamuinen suihku välistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei loppunut rasvoittuminen, vaikka vuosikymmeniin en ole ranskanleipää tai lauantaimakkaraa edes maistanut.
🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sama juttu, pesen hiukset joka toinen päivä ja otsahiukset joudun pesemään joka päivä. luulen tämän olevan piikkisuorien hiusten ongelma, menevät pitkin päätä, rasvoittuvat ja myös näyttävät siltä. jos on kihara tai taipuisa tukka, niin sehän nousee päänahasta irti.
Minä luulen että syynä on teidän mätisäkkien ruokavalio..
Olen kasvissyöjä. Onko hiusten rasvoittumisella ja kasvissyönnillä todettu yhteys? Syön siis hyvin terveellisesti enkä mässäile juustoilla ja kermoilla. Kerropa nyt kun näköjään olet asiantuntija.
Sokeri, nopeat hiilihydraatit, maitotuotteet ja ultraprosessoidut ruoat.
Et siis tiedä asiasta yhtään mitään mutta joku ihme pakko kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Ja ei todellakaan auta mitkään pesuvälin pidentämiset.
Ehkä sulla on vain sen tyyppinen tukka?
Toisillahan on sitten päinvastoin, eli ei kannata pestä liian usein eikä missään nimessä päivittäin.
Mutta sitä en tiedä, miten kaltaisesi pärjäsivät entisaikoina? Tuohan on todella uusi juttu, että pestään päivittäin hiukset. Edes joka toinen päiväkin on tosi uusi asia ihmisen historiassa, aivan viime vuosikymmenillä tullut.
Joo, mulla on itselläni tunkkainen olo jos en pese. Mutta myös hiustyyppini on niin ohut ja herkkä, että se painuu ihan linttaan jo pienestä rasvasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, et ole vuosikymmeniin syönyt valkoistaviljaa, etkä makkaraa.😂
Sokeri, nopeat hiilihydraatit, maitotuotteet ja ultraprosessoidut ruoat.