Verottaja kiristi lounasohjeita: valmisateriaa ei saa enää kaupasta
Verohallinto on tiukentanut lounasedun käyttöä kaupoissa, mikä vaikeuttaa erityisesti vuorotyöläisten ja etätyöläisten ruokailua.
Lounasedulla voi nyt ostaa vain myymälän itse valmistamia annoksia, mutta ei enää valmisruokia tai paistopistetuotteita.
Verohallinnon ylitarkastaja Heli Annala sanoo, että päätös perustuu luontaisetuohjeeseen, eikä vuorotyöläisten tilannetta ole huomioitu.
Kiitos hallitus, kiitos perussuomalaiset.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin ihmisille maksetaan verovaroista palkkaa että miettivät tällaisia asioita. On korkea aika ajaa julkinen sektori alas.
Juuri näin, lounasetu pois ja vastaavaati alennus tuloveroon. Kukin voi ostaa ruokansa kylmänä tai kuumana eikä yhteisistä varoista tarvitsisi maksaa sellaisten palkkaa, joiden tehtävä on kehitellä tällaisia jonninjoutavuuksia.
Ja saadaan varmaan puolet suomalaisista lounasravintoloista konkurssiin, hip hei.
Millä sektorilla kirjoitellaan arkipäivänä 9.04.?
Salaatista tulee kyllä paljon parempia, kun ne kokoaa buffasta, mutta on vaivalloisempaa ja rajaa kauppojen määrää. Valmissalaateissa proteiinin määrä on todella pieni.
Vierailija kirjoitti:
Salaatista tulee kyllä paljon parempia, kun ne kokoaa buffasta, mutta on vaivalloisempaa ja rajaa kauppojen määrää. Valmissalaateissa proteiinin määrä on todella pieni.
Terveisin Sirpa, 48 v 160 cm / 122 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin ihmisille maksetaan verovaroista palkkaa että miettivät tällaisia asioita. On korkea aika ajaa julkinen sektori alas.
Juuri näin, lounasetu pois ja vastaavaati alennus tuloveroon. Kukin voi ostaa ruokansa kylmänä tai kuumana eikä yhteisistä varoista tarvitsisi maksaa sellaisten palkkaa, joiden tehtävä on kehitellä tällaisia jonninjoutavuuksia.
Ja saadaan varmaan puolet suomalaisista lounasravintoloista konkurssiin, hip hei.
Ei kai se ole muiden suomalaisten asia pitää valitut toimistotyöläiset lounasravintoloissa pienen alennuksen turvin (joka palaa byrokratiakuluihin), jotta Suomessa olisi nykyinen määrä lounasravintoloita?
Suomessa pitää saada työtätekevien ruokapöydät työtätekeville. Nyt niiden äärellä einestää koko poliittinen koneisto ja kaikki tuensaajat.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai tulee. Mutta kaikissa kaupoissa ei ole sitä salaattibaaria, mutta myydään jotain Hetki-salaatteja tms. Mä olen itse (en lounasedulla) ostanut useinkin jonku valmissalaatin ja pienen raejuuston tai minileipäjuuston, niin tulee ne lisäproteiinitkin. Nyt ei tätä voi siis tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mulle koko lounasetu, työnantaja maksaa 2,10 päivässä, kun itse maksan loput vähintään noin 10 euron lounaasta. Käytän noin kerran kuussa talvisin, kesällä vähän useammin, mutta en huomaisi mitään vaikutusta jos poistuisi koko etu
Teen etätöitä ja käytän harvoin lounasetua. Tänä vuonna olen kerran syönyt 14,00 euron lounaan. Epassin mukaan oma osuus 10,50 ja työnantajan 3,50. Lounas lounasedulla ei tosiaan ole syöjälle ilmainen. Kotona syöty lounas on paljon halvempi. Ja nopeampi, kun tekee ruuat illalla valmiiksi ja lämmittää mikrossa.
Olenkin pyytänyt, että lounasetuni vaihdetaan rahapalkaksi, koska sen käyttö näin etätyöläisenä on aika rajoitettua
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein että läski kansa joutuu itse kokkaamaan omat terveelliset ravintonsa. Tai nyt olisi tilaisuus, ellei some "veisi kaikkea aikaa".
Vielä vähemmänhän lounasedulla saa kokata koska raaka-aineita sillä ei varsinkaan saa ostaa.
Valtion tissiruokinta duunareille pitäisi ehdottomasti lopettaa, samoin kaikki älyttömät jumppasetelit ynm kotkotukset, maksakoon se joka niitä haluaa, ei niitä ilmaiseksi saa opiskelijat, eläkeläiset eikä työttömät jotka niitä ehkä jopa enemmän tarvitsisi.
Työllistää kassojakin, kun itsepalvekassa hälyttää myyjän tarkistamaan ostokset, kun maksat lounaskortilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Sirpa, 48 v 160 cm / 122 kg.
Hetki kanatacosalattissa on 5,7 grammaa proteiinia per 100 grammaa eli 250 gramman salaatissa proteiinia on 14,25 grammaa. Aika niukkaa minusta. Mikäli tavoite olisi saada gramma proteiinia per oma painokilo, niin varsin vähän tuossa lounassalaatissa olisi proteiinia. Vaikka itse painaisi 50-65 kiloa.
Mies 49v/190cm/84kg
Mikä ongelma tuo muka on? 24/7 marketissa on take-away hylly, missä on myynnissä kaupan itse tekemiä ruokia myynnissä. Sieltä saa kaupan itse tekemiä "eineksiäkin" salaatti yms annosten lisäksi.
Kauppojen kannattaa siis alkaa kokkaamaan jotain soppaa purkkiin omissa tiloissa.
No, oikeastihan tuo lounasetu kannattaisi vaan lopettaa. Läskit toimistotyöntekijät käy vetämässä wingsejä ja oikeasti nälkäiset fyysisen työn tekijät ei edes ehdi taukoa pitää. Koko järjestelmä on ihan päätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä tuntuu siltä, että suurin osa kommenteista on yhden ja saman persukirjoittajan tekemiä. Ihmeellinen viha julkisen puolen työntekijöitä kohtaan on osa tätä uusoikeiston naisvihaa ja koulutettujen ihmisten vihaa. Kaikesta jaksetaan huutaa ja kaikkea kadehtia. Kokemattomiin tämä propaganda voi tehotakin.
En ole persu, mutta näyttää siellä julkisella puolella olevan aikaa kirjoitella "töitä" tehdessä klo 8.48. Tavoitteena tulisi olla puolittaa julkinen sektori.
Sinulla ja monella muullakin on vanhanaikainen käsitys työnteosta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma tuo muka on? 24/7 marketissa on take-away hylly, missä on myynnissä kaupan itse tekemiä ruokia myynnissä. Sieltä saa kaupan itse tekemiä "eineksiäkin" salaatti yms annosten lisäksi.
Valikoima väheni ja kaikissa kaupoissa ei ole ollenkaan tarjolla noita kaupan omia annoksia. Omassa lähi s-marketissa on omia annoksia, mutta k-marketissa ei ole kuten ei ole Lidlissäkään. K Supermarketissa vähän kauempana löytyy rajallinen valikoima kaupan omia annoksia, mitkä vissiin lounasedulla voisi ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valikoima väheni ja kaikissa kaupoissa ei ole ollenkaan tarjolla noita kaupan omia annoksia. Omassa lähi s-marketissa on omia annoksia, mutta k-marketissa ei ole kuten ei ole Lidlissäkään. K Supermarketissa vähän kauempana löytyy rajallinen valikoima kaupan omia annoksia, mitkä vissiin lounasedulla voisi ostaa.
Nyt K ja S lanseeraa omat pantilliset annosrasiansa. Palautuspullojärjestelmä, josta suomalaiset ovat kovin ylpeitä, on nostanut juomien hinnat kaksinkertaisiksi tai vielä kalliimmiksi. Palautuspullojärjestelmä nostaa kivasti alalletulokynnystä 100 %. Ellet ole täysin turhassa järjestelmässä, olet ulkona ja maksat veroa. K ja S tähtää nyt ruoka-annoksilla samaan. Ensin kokeillaan, sitten vaaditaan muille vaihtoehdoille veroa ja lopuksi otetaan roima hinta pääsystä suljettuun järjestelmään. Suomalainen taputtaa vieressä ja kaivaa kuvettaan.
En ole persu, mutta näyttää siellä julkisella puolella olevan aikaa kirjoitella "töitä" tehdessä klo 8.48. Tavoitteena tulisi olla puolittaa julkinen sektori.