Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimuksen mukaan etätöitä halutaan tehdä eniten maanantaisin ja perjantaisin 😂🤣😆

Vierailija
10.03.2026 |

KAS KUMMAA! 🤔

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisen sektorin lihavat naiset. 

No ei, etkö oikeasti ymmärrä mitä julkisella pääosa tekee työkseen? Hoitaja tai opettaja ei oikein voi tehdä etätöitä. 

Julkisella sektorilla työskentelee 660 000 tuhatta henkilöä.

Suomessa hoitajia on 47 000 tuhatta ja opettajia 50 000.

Eli julkisella sektorilla työskentelee 560 000 henkilöä, jotka eivät ole hoitajia tai opettajia.

Joo, no totta! Poliisin ja pelastuslaitoksen tai puolustusvoimien hommat hoituukin tosi näppärästi etänä. Siis kyllähän ne varusmiehet ihan itekseen siellä sen esim. aseenkäsittelyn voi opetella, kapianen kattelee siinä vähän päältä teamsin välityksellä.  

Puolustusvoimissa tehdään etätyötä kuten myös poliisissa. Puolustusvoimien työtehtävistä on suurin osa muuta kuin varusmieskoulutusta.

Vierailija
82/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen koko ajan etätöitä, ja mies tekee sen perjantaihin. Mökillä on kiva tehdä hommia takkatulen ääressä. En ole koskaan ajatellut, että tämä naurattaisi ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen näistä etäilijöistä tietää, että kotona puuhaillaan kaikkea muuta kuin tehdään töitä.

Niin. Minä saatan hyvin pyörittää koneellisen pyykkiä ja ladata astiat koneeseen ja pois. Pyykin ripustaminen on hyvä taukojumppa. Mitä sitten?

Vierailija
84/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkunraikkaana suoraan putkasta töihin😄

Vierailija
85/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin kauppakeskukset ovat täynnä parhaassa työiässä olevia ihmisiä nimenomaan perjantaisin, jo n klo 12:00. 

(Olen itse eläkkeellä joten olen ihan laillisesti kaupassa silloin)

Laillisesti? Ja ne muutko ovat laittomasti? :D Miksi et soittanut poliisille kun näit laittomuuksia?

Vierailija
86/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin- mikä ongelma? Järkevintähän se on ottaa ne ylityöt pois perjantain työpäivän päätteeksi ja pääsee sitten salille/lenkille lähtemään jo klo 14-15, eikä työmatkaan mene aikaa. Maanantaisin aamulla ja perjantaisin iltapäivällä on myös eniten ruuhkaa joten myös niitä voi vältellä samalla.

Aloitus kertoo vaan aloittajan vähä-älyisyydestä ja jos kuvittelee kaikkien etätyöläisten jotenkin huijaavan, niin taitaa vaan ap itse olla melko kusettaja. Kateellinen pazka ap

Ongelma on lähinnä koko kansantalouden koska etätyöläiset eivät tee 100% töitä vaan vain 60-80% koska viikon työrutiinit jotka he tekevät ovat liian helppoja että ne saa tehtyä n 30 tunnissa ja loppuajan sitten laiskotellaan, ja koska ei olla työpaikalla niin eivät pomot voi laittaa heitä tekemään muita töitä vaikka olisi tarvetta.  

Sinun ongelmasi on se että et tiedä mistä puhut. Jos työntekijöiden työteho kärsii etätöissä, on vika puhtaasti johdossa: lähes kaikki työsopimukset mahdollistavat työntekijän tulemaan toimistolle mikäli esihenkilö niin vaatii. Tuo kertoo siis ennen kaikkea osaamattomasta esihenkilötyöstä.

Omassa työpaikassa tilanne on päinvastoin: etätöissä tehokkuus on kasvanut jonka takia meidän koko yksikkö on tehnyt etänä jo vuosia. On sekä työntekijöiden että työpaikan etu.

Vierailija
87/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin kauppakeskukset ovat täynnä parhaassa työiässä olevia ihmisiä nimenomaan perjantaisin, jo n klo 12:00. 

Oetkos kuullut sellaisesta kansanosasta kuin työttömät? Niitä on muuten aika paljon. Samoin vuorotyöläisiä. Tai flex-tunteja perjantai-vapaisiin käyttäviä henkilöitä. Ei ne kaikki ole loisivia etätyöläisiä.

Tässä on se ero että muina viikonpäivinä ei ole niin paljon työikäisiä ihmisiä kaupoissa keskellä päivää, vaan juuri perjantaisin. Muina viikonpäivinä lähinnä eläkeläisiä ja pienten lasten äitejä, sekä keikka- ja vuorotyöläisiä haalareissaan. Ymmärrän että haluat selittää että etätyöläiset eivät laiskottele mutta koska niitä on satojatuhansia tässä maassa niin kaikki eivät ole niin rehellisiä kuin sinä.

Vierailija
88/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen etätyötä ja minulla on vapaat työajat. Saatan tehdä töitä klo 14-22 ja hoitaa muita asioita aamupäivällä. MIten tämä nyt on keneltäkään pois?

Vierailija
89/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oetkos kuullut sellaisesta kansanosasta kuin työttömät? Niitä on muuten aika paljon. Samoin vuorotyöläisiä. Tai flex-tunteja perjantai-vapaisiin käyttäviä henkilöitä. Ei ne kaikki ole loisivia etätyöläisiä.

Tässä on se ero että muina viikonpäivinä ei ole niin paljon työikäisiä ihmisiä kaupoissa keskellä päivää, vaan juuri perjantaisin. Muina viikonpäivinä lähinnä eläkeläisiä ja pienten lasten äitejä, sekä keikka- ja vuorotyöläisiä haalareissaan. Ymmärrän että haluat selittää että etätyöläiset eivät laiskottele mutta koska niitä on satojatuhansia tässä maassa niin kaikki eivät ole niin rehellisiä kuin sinä.

Sinulla ei ole kyllä mitään tietoa siitä, millainen työtilanne ostoskeskuksessa näkemilläsi ihmisillä on.

Vierailija
90/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateushan se täällä ennen kaikkea paistaa. Koska itse ei saa niin haluaa ettei kukaan muukaan saa.

Vierailija
91/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin- mikä ongelma? Järkevintähän se on ottaa ne ylityöt pois perjantain työpäivän päätteeksi ja pääsee sitten salille/lenkille lähtemään jo klo 14-15, eikä työmatkaan mene aikaa. Maanantaisin aamulla ja perjantaisin iltapäivällä on myös eniten ruuhkaa joten myös niitä voi vältellä samalla.

Aloitus kertoo vaan aloittajan vähä-älyisyydestä ja jos kuvittelee kaikkien etätyöläisten jotenkin huijaavan, niin taitaa vaan ap itse olla melko kusettaja. Kateellinen pazka ap

Ongelma on lähinnä koko kansantalouden koska etätyöläiset eivät tee 100% töitä vaan vain 60-80% koska viikon työrutiinit jotka he tekevät ovat liian helppoja että ne saa tehtyä n 30 tunnissa ja loppuajan sitten laiskotellaan, ja koska ei olla työpaikalla niin eivät pomot voi laittaa heitä tekemään muita töitä vaikka olisi tarvetta.  

Sinun ongelmasi on se että et tiedä mistä puhut. Jos työntekijöiden työteho kärsii etätöissä, on vika puhtaasti johdossa: lähes kaikki työsopimukset mahdollistavat työntekijän tulemaan toimistolle mikäli esihenkilö niin vaatii. Tuo kertoo siis ennen kaikkea osaamattomasta esihenkilötyöstä.

Omassa työpaikassa tilanne on päinvastoin: etätöissä tehokkuus on kasvanut jonka takia meidän koko yksikkö on tehnyt etänä jo vuosia. On sekä työntekijöiden että työpaikan etu.

Tämän päivän esimiehet ovat aloittaneet työuransa jo  monta vuotta sitten ja se on ihan totta että etätöiden johtaminen ei ole parhaalla mahdollisella mallillaan koska sitä ei yksinkertaisesti harrastettu edes maailmanlkaajuisesti niin paljon ennen v 2020. 

Jos pitää tosissaan johtaa laumaa etätyöläisiä niin pitää olla aikamoinen ninja ja kytätä ja  lähetellä viestejä yhtenään ja nakittaa töitä niille joilla on löysää aikaa. Siksi he eivät viitsi ettei tule paha mieli. Tavallisiin tiimiesimieshommiin ei ole edes tungosta koska tiedetään että se kuormittaa ja ain aon vaara että jos ei tule tulosta niin ulos. Kun kaikki oli toimistolla se oli helpompaa kun esimiehet saivat paremman kokonaiskuvan. 

Vierailija
92/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole kyllä mitään tietoa siitä, millainen työtilanne ostoskeskuksessa näkemilläsi ihmisillä on.

Sen näkee vaatteista ja esim siinä onko muita perheenjäseniä mukana.

Vierailija
93/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuokin harrastus. Kytätä ihmisiä arkena kauppakeskuksissa että ovatko työikäisiä. Mene nyt vielä kyselemään niiltä että onko vapaapäivä..

Vierailija
94/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuokin harrastus. Kytätä ihmisiä arkena kauppakeskuksissa että ovatko työikäisiä. Mene nyt vielä kyselemään niiltä että onko vapaapäivä..

Se ei ole harrastus. Olen tuore eläkeläinen ja ihmetellyt miksi  kauppakeskuksissa on ihan pienenlainen tungos perhjantaisin klo 12:00 alkaen.

Vierailija
95/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole harrastus. Olen tuore eläkeläinen ja ihmetellyt miksi  kauppakeskuksissa on ihan pienenlainen tungos perhjantaisin klo 12:00 alkaen.

Koska se on perjantai ja viikonloppua vasten käydään kaupassa. Jottei tarvitse käydä lauantaina kun siellä on vielä enemmän prukkaa. Aika loogista tämäkin.

Vierailija
96/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laillisesti? Ja ne muutko ovat laittomasti? :D Miksi et soittanut poliisille kun näit laittomuuksia?

Kaikki poliisit oli etätöissä.

Vierailija
97/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen näkee vaatteista ja esim siinä onko muita perheenjäseniä mukana.

Näkee vaatteista? No eikä nää. Kun olin työttömänä puolisen vuotta niin ei mun vaatetus mitenkään muuttunut siitä kuin työllisenäkään.

Vierailija
98/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on perjantai ja viikonloppua vasten käydään kaupassa. Jottei tarvitse käydä lauantaina kun siellä on vielä enemmän prukkaa. Aika loogista tämäkin.

Työaika ei pääty perjantaina klo 12 vaan 16. Silloin kun itse olin töissä niin ei olisi käynyt mieleenkään että lähdetään perjantaina klo 12 ostoksille. 

Vierailija
99/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs outoa tässä on? Minä teen etätöitä junassa matkalla pohjoiseen tai autossa matkalla mökille. Tai menemme mökille jo torstaina ja etänä sieltä. 

Vierailija
100/131 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työaika ei pääty perjantaina klo 12 vaan 16. Silloin kun itse olin töissä niin ei olisi käynyt mieleenkään että lähdetään perjantaina klo 12 ostoksille. 

Jaa, mutta ne työttömät ja vapaa-aikalaiset saattaa siellä käydä että säästyvät lauantain ruuhkilta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan