Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimuksen mukaan etätöitä halutaan tehdä eniten maanantaisin ja perjantaisin 😂🤣😆

Vierailija
10.03.2026 |

KAS KUMMAA! 🤔

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin kauppakeskukset ovat täynnä parhaassa työiässä olevia ihmisiä nimenomaan perjantaisin, jo n klo 12:00. 

(Olen itse eläkkeellä joten olen ihan laillisesti kaupassa silloin)

Oetkos kuullut sellaisesta kansanosasta kuin työttömät? Niitä on muuten aika paljon. Samoin vuorotyöläisiä. Tai flex-tunteja perjantai-vapaisiin käyttäviä henkilöitä. Ei ne kaikki ole loisivia etätyöläisiä.

Tässä on se ero että muina viikonpäivinä ei ole niin paljon työikäisiä ihmisiä kaupoissa keskellä päivää, vaan juuri perjantaisin. Muina viikonpäivinä lähinnä eläkeläisiä ja pienten lasten äitejä, sekä keikka- ja vuorotyöläisiä haalareissaan. Ymmärrän että haluat selittää että etätyöläiset eivät laiskottele mutta koska niitä on satojatuhansia tässä maassa niin kaikki eivät ole niin rehellisiä kuin sinä.

Sinulla ei ole kyllä mitään tietoa siitä, millainen työtilanne ostoskeskuksessa näkemilläsi ihmisillä on.

Sen näkee vaatteista ja esim siinä onko muita perheenjäseniä mukana.

Vaatteista? Mulla on ollut ihan samanlaiset siistit vaatteet työttömänä ja työssäkäyvänä.

Hieman on ennakkoluuloinen ja yleistävä sun käsitys työttömistä.

Vierailija
102/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuokin harrastus. Kytätä ihmisiä arkena kauppakeskuksissa että ovatko työikäisiä. Mene nyt vielä kyselemään niiltä että onko vapaapäivä..

Se ei ole harrastus. Olen tuore eläkeläinen ja ihmetellyt miksi  kauppakeskuksissa on ihan pienenlainen tungos perhjantaisin klo 12:00 alkaen.

Koska se on perjantai ja viikonloppua vasten käydään kaupassa. Jottei tarvitse käydä lauantaina kun siellä on vielä enemmän prukkaa. Aika loogista tämäkin.

Työaika ei pääty perjantaina klo 12 vaan 16. Silloin kun itse olin töissä niin ei olisi käynyt mieleenkään että lähdetään perjantaina klo 12 ostoksille. 

Mun työaika perjantaina päättyy silloin kuin haluan. Liukuva työaika, olin sitten toimistolla tai kotona. Ja tunnit kirjataan koneella. Nytkin on 35 tuntia plussaa, kun oli vähän kiireempi projekti alkuvuodesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin kauppakeskukset ovat täynnä parhaassa työiässä olevia ihmisiä nimenomaan perjantaisin, jo n klo 12:00. 

Oetkos kuullut sellaisesta kansanosasta kuin työttömät? Niitä on muuten aika paljon. Samoin vuorotyöläisiä. Tai flex-tunteja perjantai-vapaisiin käyttäviä henkilöitä. Ei ne kaikki ole loisivia etätyöläisiä.

Tässä on se ero että muina viikonpäivinä ei ole niin paljon työikäisiä ihmisiä kaupoissa keskellä päivää, vaan juuri perjantaisin. Muina viikonpäivinä lähinnä eläkeläisiä ja pienten lasten äitejä, sekä keikka- ja vuorotyöläisiä haalareissaan. Ymmärrän että haluat selittää että etätyöläiset eivät laiskottele mutta koska niitä on satojatuhansia tässä maassa niin kaikki eivät ole niin rehellisiä kuin sinä.

Sinulla ei ole kyllä mitään tietoa siitä, millainen työtilanne ostoskeskuksessa näkemilläsi ihmisillä on.

Näkee vaatteista? No eikä nää. Kun olin työttömänä puolisen vuotta niin ei mun vaatetus mitenkään muuttunut siitä kuin työllisenäkään.

Olin minäkin työttömänä lyhyen aikaa ennenkuin siirryin eläkkeelle, mutta työttömiä alle 60-vuiotiaita ei ole niin paljon kuin eläkeläisiä ja toiseksi työttömiä  kuten eläkeläisiä oli kaupassa myös muina viikonpäivinä , ei perjantaisin. 

Ne jotka ovat työpaikan lounastauolla keskellä arkipäivää kauppakeskuksissa erottuvat siten että on ns toimistovaatteet ja kaulassa roikkuu nimilappu. 

Tietysti teidän etätyöläistenkin kannattaa laittaa ykköset päälle kun lähdette kauppaan kesken työpäivän, ja laittaa nimilappu roikkumaan koska pomonnekin voi tulla kaupassa vastaan :D

Vierailija
104/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laillisesti? Ja ne muutko ovat laittomasti? :D Miksi et soittanut poliisille kun näit laittomuuksia?

käyn aina kaupassa samaan aikaan eläkeläisen kanssa. T. Vuorotyöläinen 

Vierailija
105/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisen sektorin lihavat naiset. 

Ja kamera aina kiinni.

Mikä kamera ihmisellä pitäisi olla etätöissä päällä?

Tarkoittanee tietokeen kameraa etäpalavereissa.. mutta oman käsityksen mukaan työelämästä (joka tosin on vasta 35v pitkä että mitäs minä näistä tiedän?) ma ja pe on useassa firmassa ihan tarkoituksella palaverivapaita, että voi keskittyä sähköposteihin jne muuhun työntekoon.. siksi ne sitten helposti on myös niitä helpoimpia etäpäiviä. Mutta ei anneta kokemukseen perustuvien faktojen sotkea hyvää öyhötystä, eli jatkakaa toki.

No miksi se kamera pitäisi olla aina palavereissa päällä?

Vierailija
106/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee vaatteista? No eikä nää. Kun olin työttömänä puolisen vuotta niin ei mun vaatetus mitenkään muuttunut siitä kuin työllisenäkään.

Olin minäkin työttömänä lyhyen aikaa ennenkuin siirryin eläkkeelle, mutta työttömiä alle 60-vuiotiaita ei ole niin paljon kuin eläkeläisiä ja toiseksi työttömiä  kuten eläkeläisiä oli kaupassa myös muina viikonpäivinä , ei perjantaisin. 

Ne jotka ovat työpaikan lounastauolla keskellä arkipäivää kauppakeskuksissa erottuvat siten että on ns toimistovaatteet ja kaulassa roikkuu nimilappu. 

Tietysti teidän etätyöläistenkin kannattaa laittaa ykköset päälle kun lähdette kauppaan kesken työpäivän, ja laittaa nimilappu roikkumaan koska pomonnekin voi tulla kaupassa vastaan :D

Olisko ne ostamassa sitä lounasta? Kyyläätkö siis joka päivä kaupassa paljonko siellä on väkeä? Luulisi että eläkkeellä olis kivampaakin tekemistä.

Vierailija
107/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuokin harrastus. Kytätä ihmisiä arkena kauppakeskuksissa että ovatko työikäisiä. Mene nyt vielä kyselemään niiltä että onko vapaapäivä..

Se ei ole harrastus. Olen tuore eläkeläinen ja ihmetellyt miksi  kauppakeskuksissa on ihan pienenlainen tungos perhjantaisin klo 12:00 alkaen.

Koska se on perjantai ja viikonloppua vasten käydään kaupassa. Jottei tarvitse käydä lauantaina kun siellä on vielä enemmän prukkaa. Aika loogista tämäkin.

On siellä kaupassa eläkeläiset. Miksi muuten heidän pitää sinne tunkea ruuhka-aikaan?

Vierailija
108/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteista? Mulla on ollut ihan samanlaiset siistit vaatteet työttömänä ja työssäkäyvänä.

Hieman on ennakkoluuloinen ja yleistävä sun käsitys työttömistä.

Kun on kyse ison kaupungin kauppakseskuksesta niin oppii tunnistaman ihmisten ammatit ja millä asialla ovat, ihan pukeutumistyylistä ja iästä.

Työttömiä ei ole niin paljon kuin työssäkäyviä ja eläkeäisiä, että aiheuttaisivat ryysiksen juuri perjantaisin. 

Vierailija
109/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä firmalla ei edes ole toimistoa. Kaikki ovat 100% etätöissä. 

Vierailija
110/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siellä kaupassa eläkeläiset. Miksi muuten heidän pitää sinne tunkea ruuhka-aikaan?

Eivät eläkeläiset tungekaan ruuhka-aikaan vaan lähtevät pois hyvisä ajoin ennen klo 15. Ja jos eläkeläinen on kaupassa lauantaina niin se on ihan oma vika, tai mahdollisesti ollaan  siellä silloin lastenlasten kanssa että vanhemmilla oilis aikaa huilia? 

Vierailija
111/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa joka hämästyttää kummastuttaa pientä.... eläkeensaajaa.

Vierailija
112/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa joka hämästyttää kummastuttaa pientä.... eläkeensaajaa.

Repesin :D

Vierailija
113/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia työpaikkoja on aika vähän että ei ole mitään toimipaikkaa. Jopa startupeilla on joku mörskä ja on syytä olla koska muuten ei projektit sujuisi kun porukka ei tiedä mitä pitäisi tehdä. 

Vierailija
114/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät eläkeläiset tungekaan ruuhka-aikaan vaan lähtevät pois hyvisä ajoin ennen klo 15. Ja jos eläkeläinen on kaupassa lauantaina niin se on ihan oma vika, tai mahdollisesti ollaan  siellä silloin lastenlasten kanssa että vanhemmilla oilis aikaa huilia? 

Ei ne lastenlasten kanssa ole siellä kaupassa. Hämmästelee ja kummasteler ihmisiä.

Vierailija
115/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän ne pomot sieltä koneeltaan että onko hommat hoituneet vaiko eivät aivan samalla tavalla kuin lähitöissäkin. 

Vierailija
116/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko ne ostamassa sitä lounasta? Kyyläätkö siis joka päivä kaupassa paljonko siellä on väkeä? Luulisi että eläkkeellä olis kivampaakin tekemistä.

Kyylään siksi että etätöistä lintsaavat ovat aiheuttaneet tämän laman ja työttömyyden. Nuoret eivät saa töitä kun laiskat etätyöläiset istuvat kuin tatit eivätkä halua perehdyttää nuoria.

Vierailija
117/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia työpaikkoja on aika vähän että ei ole mitään toimipaikkaa. Jopa startupeilla on joku mörskä ja on syytä olla koska muuten ei projektit sujuisi kun porukka ei tiedä mitä pitäisi tehdä. 

Yhteyttä pidetään etänä joten kyllä porukka tietää mitä pitää tehdä.

Vierailija
118/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän ne pomot sieltä koneeltaan että onko hommat hoituneet vaiko eivät aivan samalla tavalla kuin lähitöissäkin. 

Eivät näe. Fuskata voi paljon helpommin etätöissä ja tosiaan jos tekee vain rutiinitöitä niin siihen menee vain n 70% viikkotyöajasta, tunti-ilmoitukseen laitetan kuitenkin 100%.

Vierailija
119/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako miljoonaa tähän nollatutkimukseen käytettiin verovaroja?

Vierailija
120/139 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät näe. Fuskata voi paljon helpommin etätöissä ja tosiaan jos tekee vain rutiinitöitä niin siihen menee vain n 70% viikkotyöajasta, tunti-ilmoitukseen laitetan kuitenkin 100%.

Pomot ei tiedä tulerko työt tehtyä vai ei. Mitä ne pomot sitten lusmuilee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme