Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimuksen mukaan etätöitä halutaan tehdä eniten maanantaisin ja perjantaisin 😂🤣😆

Vierailija
10.03.2026 |

KAS KUMMAA! 🤔

Kommentit (164)

Vierailija
161/164 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti naurattaa nollatutkimus eikä itsestäänselvyys

Minua naurattaa ihmiset, jotka eivät ymmärrä tutkimuksia. 

Ensinnäkin tässä tutkimuksessa tutkittiin aika paljon muitakin asioita kuin sitä, minä päivinä ihmiset mieluiten tekevät etätyötä. On ihan järkevää esittää kysymyksiä monista eri aiheista, kun kerran tutkimus tehdään. 

Toiseksi päätöksiä ja tiedettä ei voi tehdä siltä pohjalta, että "kaikkihan tietävät, että...". Jotkut "kaikkihan tietävät" -asiat pitävät paikkansa, mutta on myös sellaisia asioita, jotka ovat osoittautuneet täysin paikkansapitämättömiksi, vaikka niitä on pidetty itsestäänselvyyksinä. Ja vaikka jokin asia osoittautuisikin todeksi, sen tutkiminen voi paljastaa siitä uusia piirteitä. 

Vierailija
162/164 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin kauppakeskukset ovat täynnä parhaassa työiässä olevia ihmisiä nimenomaan perjantaisin, jo n klo 12:00. 

(Olen itse eläkkeellä joten olen ihan laillisesti kaupassa silloin)

Vuorotyössä oli tosiaan se mukava puoli, että viikkovapaapäivänä saattoi mennä kaupoille tuollaiseen aikaan, kun ei ollut ruuhkia. 

Se olikin se ainoa hyvä puoli, en kaipaa niitä viikonloppu- ja iltavuoroja. Vaikka kivasti mahdollistivatkin kaupoilla pyörimisen arkena aamupäivällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/164 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ihan tutkimus on tarvinnut tehdä tuostakin. Senhän näkee pelkästään aamuliikenteestä perjantaisin ja maanantausin, ruuhkaa on huomattavasti vähemmin kuin keskellä viikkoa. Ja kukapa nyt ei haluaisi pidentää viikonloppunsa, jos siihen on mahdollisuus

Kysynpä nyt näin, että mitä ajattelisit etätyöläisen työpäivään kuuluvan?

Tai, että teetkö itse sellaista työtä, että kukaan ei edes huomaisi jos jonain päivänä jättäisit työt tekemättä?

Vierailija
164/164 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska nostetaan se esiin, että aika moni etätyöläinen jättää sairaan lapsen vuoksi hoitovapaat pitämättä vaan hoitaa myös työnsä sekä sairaan lapsen samanaikaisesti. Olen ollut ja olen yhä töissä suurissa globaaleissa yrityksissä ja on enemmän sääntö kuin poikkeus, että varsinkin kouluikäisen lapsen sairastaessa, toimistotyötä tekevä vanhempi on etätöissä, siinä missä lähityössä olevat ovat pois töistä. Omalla kohdallakin on jäänyt pitämättä parikymmentä tälläistä päivää. Tämä on suoraa seurausta korona-ajasta, jolloin opittiin siihen, että töitä voi tehdä samalla vaikka lapset ovatkin kotona.

Mun esikoinen syntyi 2002, näin olen toiminut siitä asti. Ei edes liity mitenkään korona-vuosiin, kv yrityksissä tämä oli ihan arkipäivää jo tosiaan vuosituhannen alussa. Pahimmillaan olin osittaisella hoitovapaalla eli 1pvä/vko kotona lasten kanssa JA tein töitä samaan aikaan.

Oletko harkinnut muuttavasi toimintatapaa? Koska se on haitallinen sinulle ja yritykselle? 

Avaatko vähän tuota haitallisuutta? Kun en nyt ihan saa kiinni tuosta.. toki mainitsemani lapsi on nykyään 24v ja asunut omillaan jo 4v eli tämä nyt ei ole enää minun kohdallani kovin akuutti tilanne,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän