Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimuksen mukaan etätöitä halutaan tehdä eniten maanantaisin ja perjantaisin 😂🤣😆

Vierailija
10.03.2026 |

KAS KUMMAA! 🤔

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen näistä etäilijöistä tietää, että kotona puuhaillaan kaikkea muuta kuin tehdään töitä.

Nukutaan, syödään, hoidetaan kotitöitä. 

Kenen työ on oikeasti sellaista, ettei edes huomattaisi jos ne jättäisi tekemättä?

Itse meinaan jäisin kiinni heti, jos käyttäisin työpäivät nukkumiseen ja kotitöihin. Koska niin olennaiset jutut olisi siinä kohtaa tekemättä.

No tämä nyt on niiden tyyppien käsitys jotka eivät voi tehdä etätöitä. Luulevat että pelkkää laiskottelua. Kateutta lähinnä.

Vierailija
62/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisen sektorin lihavat naiset. 

No ei, etkö oikeasti ymmärrä mitä julkisella pääosa tekee työkseen? Hoitaja tai opettaja ei oikein voi tehdä etätöitä. 

Julkisella sektorilla työskentelee 660 000 tuhatta henkilöä.

Suomessa hoitajia on 47 000 tuhatta ja opettajia 50 000.

Eli julkisella sektorilla työskentelee 560 000 henkilöä, jotka eivät ole hoitajia tai opettajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin- mikä ongelma? Järkevintähän se on ottaa ne ylityöt pois perjantain työpäivän päätteeksi ja pääsee sitten salille/lenkille lähtemään jo klo 14-15, eikä työmatkaan mene aikaa. Maanantaisin aamulla ja perjantaisin iltapäivällä on myös eniten ruuhkaa joten myös niitä voi vältellä samalla.

Aloitus kertoo vaan aloittajan vähä-älyisyydestä ja jos kuvittelee kaikkien etätyöläisten jotenkin huijaavan, niin taitaa vaan ap itse olla melko kusettaja. Kateellinen pazka ap

Vierailija
64/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei, etkö oikeasti ymmärrä mitä julkisella pääosa tekee työkseen? Hoitaja tai opettaja ei oikein voi tehdä etätöitä. 

Julkisella sektorilla työskentelee monta sataa tuhatta henkilöä, jotka eivät ole opettajia tai hoitajia.

Valtiolla: Lähes puolet (48 %) palkansaajista teki etätöitä vähintään puolet työajastaan.

Kunnilla ja hyvinvointialueilla: 15 % palkansaajista teki etätöitä vähintään puolet työajastaan.

Yliopistot: 41 % teki etätöitä vähintään puolet työajastaan.

Vierailija
65/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli julkisella sektorilla työskentelee 560 000 henkilöä, jotka eivät ole hoitajia tai opettajia.

Riippuu myös vähän siitä työnkuvasta mitä se hoitaja tekee. Ajanvarauksia, etäkonsultaatioita yms. voi tehdä etänä.

Vierailija
66/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu myös vähän siitä työnkuvasta mitä se hoitaja tekee. Ajanvarauksia, etäkonsultaatioita yms. voi tehdä etänä.

Joka tapauksessa väite, ettei julkisella sektorilla tehtäisi etätöitä on täyttä puppua.

Vierailija
67/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt toimistolla kahdesti sitten kun kotitoimistolle korona aikaan jäin. Toivottavasti useammin ei tarvitse käydä

Vierailija
68/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla keskellä viikkoa. Epäreilua lähityötä tekeviä kohtaan tälläiset vapaudet venyttää viikonloppua kummastakin suunnasta viikkoa. 

Vierailija
69/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka tapauksessa väite, ettei julkisella sektorilla tehtäisi etätöitä on täyttä puppua.

Ai jaa, onko joku väittänyt niin?

Vierailija
70/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, no totta! Poliisin ja pelastuslaitoksen tai puolustusvoimien hommat hoituukin tosi näppärästi etänä. Siis kyllähän ne varusmiehet ihan itekseen siellä sen esim. aseenkäsittelyn voi opetella, kapianen kattelee siinä vähän päältä teamsin välityksellä.  

Vierailija
71/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla keskellä viikkoa. Epäreilua lähityötä tekeviä kohtaan tälläiset vapaudet venyttää viikonloppua kummastakin suunnasta viikkoa. 

Se nyt puolestaan on ihan ammatinvalintakysymys, ei mikään epäreiluus.

Vierailija
72/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nostetaan se esiin, että aika moni etätyöläinen jättää sairaan lapsen vuoksi hoitovapaat pitämättä vaan hoitaa myös työnsä sekä sairaan lapsen samanaikaisesti. Olen ollut ja olen yhä töissä suurissa globaaleissa yrityksissä ja on enemmän sääntö kuin poikkeus, että varsinkin kouluikäisen lapsen sairastaessa, toimistotyötä tekevä vanhempi on etätöissä, siinä missä lähityössä olevat ovat pois töistä. Omalla kohdallakin on jäänyt pitämättä parikymmentä tälläistä päivää. Tämä on suoraa seurausta korona-ajasta, jolloin opittiin siihen, että töitä voi tehdä samalla vaikka lapset ovatkin kotona.

Mun esikoinen syntyi 2002, näin olen toiminut siitä asti. Ei edes liity mitenkään korona-vuosiin, kv yrityksissä tämä oli ihan arkipäivää jo tosiaan vuosituhannen alussa. Pahimmillaan olin osittaisella hoitovapaalla eli 1pvä/vko kotona lasten kanssa JA tein töitä samaan aikaan.

Vierailija
73/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska nostetaan se esiin, että aika moni etätyöläinen jättää sairaan lapsen vuoksi hoitovapaat pitämättä vaan hoitaa myös työnsä sekä sairaan lapsen samanaikaisesti. Olen ollut ja olen yhä töissä suurissa globaaleissa yrityksissä ja on enemmän sääntö kuin poikkeus, että varsinkin kouluikäisen lapsen sairastaessa, toimistotyötä tekevä vanhempi on etätöissä, siinä missä lähityössä olevat ovat pois töistä. Omalla kohdallakin on jäänyt pitämättä parikymmentä tälläistä päivää. Tämä on suoraa seurausta korona-ajasta, jolloin opittiin siihen, että töitä voi tehdä samalla vaikka lapset ovatkin kotona.

Mun esikoinen syntyi 2002, näin olen toiminut siitä asti. Ei edes liity mitenkään korona-vuosiin, kv yrityksissä tämä oli ihan arkipäivää jo tosiaan vuosituhannen alussa. Pahimmillaan olin osittaisella hoitovapaalla eli 1pvä/vko kotona lasten kanssa JA tein töitä samaan aikaan.

Oletko harkinnut muuttavasi toimintatapaa? Koska se on haitallinen sinulle ja yritykselle? 

Vierailija
74/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, onko joku väittänyt niin?

"No ei, etkö oikeasti ymmärrä mitä julkisella pääosa tekee työkseen? Hoitaja tai opettaja ei oikein voi tehdä etätöitä. "

Vierailija
75/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, no totta! Poliisin ja pelastuslaitoksen tai puolustusvoimien hommat hoituukin tosi näppärästi etänä. Siis kyllähän ne varusmiehet ihan itekseen siellä sen esim. aseenkäsittelyn voi opetella, kapianen kattelee siinä vähän päältä teamsin välityksellä.  

Älä jaksa. Julkinen sektori on todella laaja ja siellä tehdään paljon etätöitä.

Valtiolla: Lähes puolet (48 %) palkansaajista teki etätöitä vähintään puolet työajastaan.

Kunnilla ja hyvinvointialueilla: 15 % palkansaajista teki etätöitä vähintään puolet työajastaan.

Vierailija
76/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kauppakeskukset ovat täynnä parhaassa työiässä olevia ihmisiä nimenomaan perjantaisin, jo n klo 12:00. 

(Olen itse eläkkeellä joten olen ihan laillisesti kaupassa silloin)

Vierailija
77/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin kauppakeskukset ovat täynnä parhaassa työiässä olevia ihmisiä nimenomaan perjantaisin, jo n klo 12:00. 

(Olen itse eläkkeellä joten olen ihan laillisesti kaupassa silloin)

Oetkos kuullut sellaisesta kansanosasta kuin työttömät? Niitä on muuten aika paljon. Samoin vuorotyöläisiä. Tai flex-tunteja perjantai-vapaisiin käyttäviä henkilöitä. Ei ne kaikki ole loisivia etätyöläisiä.

Vierailija
78/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti perjantai ja maanantai. Minullakin oli viime viikonloppuna meno, jonne ajossa meni aikaa. Ja viikonlopun nukkuminen oli niin ja näin, ei suinkaan omasta syystä vaan samassa huoneessa kuorsaavan kanssahenkilön joka ei ollut älynnyt järjestää itselleen yhden hengen majoitusta. Kun sunnuntaina sitten väsyneenä ajoi taas kotiin, niin mielellään sitä nukkui maanantaina viimetippaan. Tänään tiistainakin lähtö kotoa toimistolle venyi, sillä univelkaa on vieläkin.

Vierailija
79/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai koska pääsee viikonlopun viettoon aikaisemmin kun jää työmatka ajallisesti pois. Tuossa mitään omituista ole.

Vierailija
80/94 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin- mikä ongelma? Järkevintähän se on ottaa ne ylityöt pois perjantain työpäivän päätteeksi ja pääsee sitten salille/lenkille lähtemään jo klo 14-15, eikä työmatkaan mene aikaa. Maanantaisin aamulla ja perjantaisin iltapäivällä on myös eniten ruuhkaa joten myös niitä voi vältellä samalla.

Aloitus kertoo vaan aloittajan vähä-älyisyydestä ja jos kuvittelee kaikkien etätyöläisten jotenkin huijaavan, niin taitaa vaan ap itse olla melko kusettaja. Kateellinen pazka ap

Ongelma on lähinnä koko kansantalouden koska etätyöläiset eivät tee 100% töitä vaan vain 60-80% koska viikon työrutiinit jotka he tekevät ovat liian helppoja että ne saa tehtyä n 30 tunnissa ja loppuajan sitten laiskotellaan, ja koska ei olla työpaikalla niin eivät pomot voi laittaa heitä tekemään muita töitä vaikka olisi tarvetta.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan