Harmittaa kun olen ostannut vuosikymmeniä tavaraa jota en tarvi.
Kesti kauan viisastua. Tuhansia ja tuhansia olen käyttänyt krääsään nyt vuoden ollut ostamatta turhaa.. vaatteita , sisustustavaroota, työkaluja, laukkuja, huonekaluja ym ym .Sitten vielä ennen vaihdoin autoa vaikka entinen oli hyvä ..olisin rikas jos olisin säästännyt rahani.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun on tullut siihen ikään, että vanhemmat sukulaiset alkavat kuolla, tavaraa tulee vain lisää!
Sama ratkaisu minkä tuolla ketjussa aiemmin jo joku mainitsi: irtolava / -lavoja pihaan ja kaatopaikkakuljetus.
Köyhistä oloista tulette, jos mitään säästettävää ei jäämistössä ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei työkalut oo turhia lähtökotaisesti. Nimimerkki ostin vikakoodinlukijan kun oli tarpeen nollata vikakoodit. Ostin iskevän poran kun oli tarpeen asentaa ulkokatoksen pilarikengät betoniin. Jne... jne.. Sama kone käy sitten taulujen ja muidenkin asennukseen. Viimeksi voimistelurenkaat meni kattoon
Voi niitä toki lainailla ja vuokraillakkin. Mutta oma on aina oma.
Mun mies on samaa mieltä. Työkaluja on pilvin pimein ja aina löytyy syy hommata lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun on tullut siihen ikään, että vanhemmat sukulaiset alkavat kuolla, tavaraa tulee vain lisää!
Sama ratkaisu minkä tuolla ketjussa aiemmin jo joku mainitsi: irtolava / -lavoja pihaan ja kaatopaikkakuljetus.
Köyhistä oloista tulette, jos mitään säästettävää ei jäämistössä ole.
Mun äidiltä ei jää mitään säästettävää, mutta muutama sijoitusasunto kyllä. Omassa asumisessaan pihi suurten ikäluokkien tapaan.
Mietin, johtuuko ostosten jättäminen iästä. Kun täytin 60, innostus kaikkeen ostamiseen loppui täysin. Nyt en ihmettele, miksei anoppini sillon ikäisenäni halunnut ostaa mitään uutta, vain tarpeellista. Sitä ihmettelin silloin, nyt en enää. Nyt olen alkanut syömään ulkona, käymään kahviloissa, matkailun. Ja tykkään kodistani, jossa ei ole mitään ylimäärästä.
Olen samaa mieltä. Juuri mietin, että en tarvitse mitään. Vaatteita on loppuelämäksi. Olisi kannattanut säästää/ sijoittaa, eikä ostaa tarpeetonta.
Kierrätin useamman vuoden. Myin ja annoin. Enää en ostele. Se oli siinä. Aloitin sijoittamisen ja se jos mikä kannattaa. Ostomania purkautuu myös osakkeita ostaessa.
Ei enää tavaraa.