Harmittaa kun olen ostannut vuosikymmeniä tavaraa jota en tarvi.
Kesti kauan viisastua. Tuhansia ja tuhansia olen käyttänyt krääsään nyt vuoden ollut ostamatta turhaa.. vaatteita , sisustustavaroota, työkaluja, laukkuja, huonekaluja ym ym .Sitten vielä ennen vaihdoin autoa vaikka entinen oli hyvä ..olisin rikas jos olisin säästännyt rahani.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaapeissa parisataa muumimukia, muumilautasia noin sata, muumikannuja 15, Mariskooleja, Kastehelmi astioita ja kippoja, Marimekon pussilakanoita ja pyyhkeitä pursuaa kaapeista. Tulisipa joku ja hakisi kerralla kaiken pois.
Kierrätyskeskus hakee. Muttei taida silti kiinnostaa niin paljon luopua niistä että luopuisit ilmaiseksi?
Onneksi en ole ostanut krääsää juuri koskaan. Työkaluja minulla on paljon ja niitä aina olen tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Systeemi on rakennettu niin, että riittävän ison osan ihmisiä pitää juosta materian perässä. Isompi talo, hienompi auto, enemmän tavaraa. Eihän juuri kukaan muuten viitsisi tehdä kymmeniä vuosia töitä. Millä se yhteiskunta pyörisi ilman kuluttavaa keskiluokkaa? Pää pystyyn, turhien tavaroidenne keskellä olette maan selkäranka.
Niin, mitä tosiaan tapahtuisi jos iso osa lopettaisi kuluttamisen? Siitä on varmaan joitain skenaarioita tehty. Ihmisten ei tarvis tehdä niin paljon töitä, olis enemmän vapaa-aikaa, ehkä oikeaa onnellisuutta. Yrityksiä menisi konkurssiin kuten nyt, mutta haittaako se?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 4500 cd-levyä, 500 vinyylilevyä, 200 dvd ja bluray-levyä, 300 musiikkikirjaa ja noin 1700 musiikkilehteä. Kohta joudun hommaamaan toisen asunnon, kun loppuu entisestä tila. Kyllä harmittaa.
Vein jo 10 vuotta sitten kaikki levyt kaatopaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaapeissa parisataa muumimukia, muumilautasia noin sata, muumikannuja 15, Mariskooleja, Kastehelmi astioita ja kippoja, Marimekon pussilakanoita ja pyyhkeitä pursuaa kaapeista. Tulisipa joku ja hakisi kerralla kaiken pois.
Noi muumimukit menee vaikka isompana settinä torissa. Ja mariskooleja ihmiset kerää kyllä. Ehkä ainoa mikä ei mene kaupaksi helposti on käytetty pyyhe. Mut muuten tuollaiset suomalaisille tutut merkkitavarat menee kyllä jos vaan alat niitä myymään.
Elimme 90 luvun laman aikana sitä pahinta lapsiperhearkea, oli asuntolainat päällä ja epävarmuus tulevaisuudesta. Silloin oppi, että pitää pystyä elämään mahdollisimman pitkälle ilman velanottoa. Autoa lukuunottamatta mihinkään asiaan ei siis olla koskaan tarvittu osamaksua tai rahoitusta. Ei tarvitse katua yhtäkään ostosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 4500 cd-levyä, 500 vinyylilevyä, 200 dvd ja bluray-levyä, 300 musiikkikirjaa ja noin 1700 musiikkilehteä. Kohta joudun hommaamaan toisen asunnon, kun loppuu entisestä tila. Kyllä harmittaa.
Hullu, miksi kaatopaikalle? Musiikin harrastajat kerää ihan into piukkana vanhoja levyjä. Ne on nyt noussu uuteen arvostukseen ja on ihan kunnolla arvokasta. Jopa ne cd-levyt koska niissä on kaikki musiikin osa-alueet tallella mitä ei pakatussa musiikissa ole. Myös kasetteja kerätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin kerran kalliin skootterin ja kuulin naapurilta jälki käteen että pitää olla ajokortti jos ajelee.. .tallissa kökköttää nyt 20 vuotias ajamaton Honda
Ei tarvi olla kortti skootteriin. Minäkin ajelin sellaisella kauppaan ennen mitään korttia.
Niin minäkin luulin mutta en tiennyt että se on rekisteröity moottoripyöräksi kun on isompi kone kun tavallisessa
Millä perusteella sitten pidit sitä skootterina, kun kerran oli rekisteröity moottoripyöräksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierrätyskeskus hakee. Muttei taida silti kiinnostaa niin paljon luopua niistä että luopuisit ilmaiseksi?
Kunhan halusi luetella skoolinsa. Ihan kuin ketään kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Elimme 90 luvun laman aikana sitä pahinta lapsiperhearkea, oli asuntolainat päällä ja epävarmuus tulevaisuudesta. Silloin oppi, että pitää pystyä elämään mahdollisimman pitkälle ilman velanottoa. Autoa lukuunottamatta mihinkään asiaan ei siis olla koskaan tarvittu osamaksua tai rahoitusta. Ei tarvitse katua yhtäkään ostosta
Tuostahan ei välttämättä ole kyse, että velaksi ostettais. Minulla esimerkiksi ongelma on se, että minulla on paljon rahaa käytössä. Ei velkaa yhtään. Sillä rahalla sitten helposti ostaa kun sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin kahlaan levyissä, lehdissä ja kirjoissani koko elämäni, kuin veisin kaatopaikalle. Mieluummin etsisin henkilöitä, jotka olisivat näistä kiinnostuneita ja lahjoittaisin ilmaiseksi haluaville.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kerran kalliin skootterin ja kuulin naapurilta jälki käteen että pitää olla ajokortti jos ajelee.. .tallissa kökköttää nyt 20 vuotias ajamaton Honda
Et osannut laittaa sitä myyntiin eteenpäin? Onko sulla se sama sairaus kuin niillä hamstraajilla jotka eivät pysty luopumaan mistään tavarasta vai onko sun pyöräsi vielä kaiken huipuksi rekisteröimätönkin? Mahdollisesti varastettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei harmita juurikaan edes raha vaan nyt tämä kamala vaiva hankkiutua eroon vuosikymmenten kertymästä, ettei jää perillisen riesaksi.
Niinpä ja kun ne ei mene kaupaksi edes pilkkahinnalla vaan pitää viedä suoraan kierrätykseen. Ihan arvotonta siis. Hirveä homma. Hakiskohan mikään kirppistä harrastava kodista nuo?
Irtolava pihaan ja kaatopaikkakuljetus.
Vierailija kirjoitti:
Herra Tokmanni kiittää
Kahdesti olen elämässäni käynyt Tokmannilla. Ensimmäisestä kerrasta on varmaan 15 vuotta ja en enää muista, mitä ostin. Toisen kerran kävin marraskuussa 2025 ja ostin polkupyörän sisärenkaan. Rahoiksi on herra Tokmanni todella pistänyt kohdallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei harmita juurikaan edes raha vaan nyt tämä kamala vaiva hankkiutua eroon vuosikymmenten kertymästä, ettei jää perillisen riesaksi.
Niinpä ja kun ne ei mene kaupaksi edes pilkkahinnalla vaan pitää viedä suoraan kierrätykseen. Ihan arvotonta siis. Hirveä homma. Hakiskohan mikään kirppistä harrastava kodista nuo?
Irtolava pihaan ja kaatopaikkakuljetus.
Mieluummin kierrätyskeskukseen. Jos tavara on ehjä ja sille on vielä käyttöä niin kyllä se kierrätyskeskuksessä tekee kauppansa, vaikka ei torissa mene. Torin ongelma on kalliit lähetyskulut ja vaikka käyttäisi toridiiliä, niin silti kun muutaman euron tavaraan tulee saman verran torin kuluja, niin ihniset jättää ostamatta. Kaatopaikalle kannattaa viedä vain oikeasti rikkinäiset tavarat millä kukaan ei enää tee mitään.
Nyt kun on tullut siihen ikään, että vanhemmat sukulaiset alkavat kuolla, tavaraa tulee vain lisää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Systeemi on rakennettu niin, että riittävän ison osan ihmisiä pitää juosta materian perässä. Isompi talo, hienompi auto, enemmän tavaraa. Eihän juuri kukaan muuten viitsisi tehdä kymmeniä vuosia töitä. Millä se yhteiskunta pyörisi ilman kuluttavaa keskiluokkaa? Pää pystyyn, turhien tavaroidenne keskellä olette maan selkäranka.
Niin, mitä tosiaan tapahtuisi jos iso osa lopettaisi kuluttamisen? Siitä on varmaan joitain skenaarioita tehty. Ihmisten ei tarvis tehdä niin paljon töitä, olis enemmän vapaa-aikaa, ehkä oikeaa onnellisuutta. Yrityksiä menisi konkurssiin kuten nyt, mutta haittaako se?
Tuohon pitäisi kaikkien pyrkiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osannut laittaa sitä myyntiin eteenpäin? Onko sulla se sama sairaus kuin niillä hamstraajilla jotka eivät pysty luopumaan mistään tavarasta vai onko sun pyöräsi vielä kaiken huipuksi rekisteröimätönkin? Mahdollisesti varastettu?
Ostin sen konepäivillä liikkeestä.. on rekisteröity mutta ei ajettu