Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa kun olen ostannut vuosikymmeniä tavaraa jota en tarvi.

Vierailija
10.03.2026 |

Kesti kauan viisastua. Tuhansia ja tuhansia olen käyttänyt krääsään nyt vuoden ollut ostamatta  turhaa.. vaatteita , sisustustavaroota, työkaluja, laukkuja, huonekaluja ym  ym .Sitten vielä ennen vaihdoin autoa vaikka entinen oli hyvä ..olisin rikas jos olisin säästännyt rahani.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen havahtunut samaan. Olen nyt 50 vuotias. En ole vielä valmis tekemään kuolinsiivousta, mutta voisin pysäyttää ostamisen kokonaan. Ostan vain tarpeeseen ja alan heivaaman roinaa pois. Ehkä sitten 70 vuotiaana on koti siisti ja roinavapaa.

Sama olen 53v ja iso talo täynnä kaikenlaista 

Vierailija
22/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut shopaholic koko ikäni. Se määrä rahaa mitä olen laittanut vaatteisiin, kenkiin, laukkuihin, kosmetiikkaan, sisustustilpehööriin, astioihin ja muuhun krääsään on tähtitieteellinen. Nyt ikää on jo yli 60v ja istun täällä romppeitteni keskellä ja mietim, että eihän tässä ole ollut mitään järkeä 😳

I feel you. Se on aika kylkähiki otsalla kun katselee niitä tavaroita ja laskee miten paljon siihenkin on mennyt rahaa, rahaa ja rahaa. Katselin youtubesta sellaisia videoita mitkä koskee kuluttamista ja tässä oravanpyörässä pyörimistä ja voin sanoa että jonkinlaista heräämistä on tapahtunut mielessä. Harmi kun en ole tajunnut vaikka 10-20 vuotta sitten. Mutta parempi tietysti edes nyt kuin ei milloinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, itekin lopettanut oikestaan kaiken ostamisen, koska oikeasti ei enää tarvii mitään ja entiset kelpaa oikein hyvin. 

Olis alunperinkin pitänyt jättää ostamatta mitään, mitä ei oikeasti tarvii.

Tässähän on se pohjasyy miksi Eurooppaa miehitetään nuoremmilla uudisasukkailla.  Kun me vanhenevat asukkaat emme kuluta tarpeeksi!  Globalismi on kansainvälisen suurpääoman ideologia, sinnehän ne meidän roposet päätyvät, miljardöörien tileille.  Meidät pakotetaan osallistumaan tähän näytelmään rahoittajina.  
Humanistit on hyödyllisiä idiootteja tässä pelissä.  

Vierailija
24/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran kalliin skootterin ja kuulin naapurilta  jälki käteen että pitää olla ajokortti jos ajelee.. .tallissa kökköttää nyt 20 vuotias ajamaton Honda

Vierailija
25/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä auton vaihtaminen on ollut perheellemme ihan järjettömän kallista.. hävettää oikein kun ajattelen että ennen vaihdettiin joka toinen tai kolmas vuosi uudenveroinen auto pois.

Joo sama. Sitä rahaa ei edes koskaan näe se vaan häviää pois eikä mitään jää jäljelle. Toisaalta se on ehkä myös helppo tapa hävittää rahaa kun se ei enää ole sun kotia täyttämässä kuten nämä vaatekasat ja muut.

Vierailija
26/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran kalliin skootterin ja kuulin naapurilta  jälki käteen että pitää olla ajokortti jos ajelee.. .tallissa kökköttää nyt 20 vuotias ajamaton Honda

Ei tarvi olla kortti skootteriin. Minäkin ajelin sellaisella kauppaan ennen mitään korttia.

Vierailija
27/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko oli moottorin kuutiomäärä? Jos alle 50cc, niin täysi-ikäinen ei tarvitse korttia skootterin ajamiseen.

Vierailija
28/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi olla kortti skootteriin. Minäkin ajelin sellaisella kauppaan ennen mitään korttia.

Niin minäkin luulin mutta en tiennyt että se on rekisteröity moottoripyöräksi kun on isompi kone kun tavallisessa

Vierailija
29/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeemi on rakennettu niin, että riittävän ison osan ihmisiä pitää juosta materian perässä. Isompi talo, hienompi auto, enemmän tavaraa. Eihän juuri kukaan muuten viitsisi tehdä kymmeniä vuosia töitä. Millä se yhteiskunta pyörisi ilman kuluttavaa keskiluokkaa? Pää pystyyn, turhien tavaroidenne keskellä olette maan selkäranka.

Vierailija
30/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 4500 cd-levyä, 500 vinyylilevyä, 200 dvd ja bluray-levyä, 300 musiikkikirjaa ja noin 1700 musiikkilehteä. Kohta joudun hommaamaan toisen asunnon, kun loppuu entisestä tila. Kyllä harmittaa.

Vierailija
31/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra Tokmanni kiittää

Vierailija
32/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jonkun verran impulsiivinen harrastaja, tykkään kokeilla, aloittaa ja opetella uusia taitoja ja opinkin ne nopeasti. Jee, se on kivaa. Mutta varjopuolena sitten on se, että olen ihan varma, että tätä harrastusta jatkan sitten pidempään ja hankin kaikki tarvittavat välineet. Jonkin aikaa harrastan kunnes innostun taas jostain toisesta mitä en vielä osaa. Ja taas mennään... voisipa pitää pään kylmänä ja vaikka lainata ne välineet jostain ja hankkia vasta sitten kun on ihan ihan varma, että tämä on se juttu jota haluan tehdä. Koti on autotalleja myöten täynnä välineitä ja keskeneräisiä projekteja. Hävettää ja ärsyttää.

Vierailija
33/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 4500 cd-levyä, 500 vinyylilevyä, 200 dvd ja bluray-levyä, 300 musiikkikirjaa ja noin 1700 musiikkilehteä. Kohta joudun hommaamaan toisen asunnon, kun loppuu entisestä tila. Kyllä harmittaa.

Huh. Mutta tuohan on sellaista keräilyä kun on aika suppea kohde? Eli ihan harrastus ja elämäntapa. En näkisi sitä niin pahana kuin sellaista tyhmää törsäilyä mihin tahansa kohteeseen mitä mulla on ollut. Tietysti jos kärsit siitä niin eihän se hyvä ole.

Vierailija
34/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niitä kuuluisia oppirahoja. Turha on jälkeenpäin harmitella, kun siitä ei ole yhtään mitään hyötyä, vain sillä on merkitystä mitä teet nyt ja jatkossa. Veikkaan että valtaosa ihmisistä on tehnyt tyhmiä hankintoja.

Vierailija
35/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Systeemi on rakennettu niin, että riittävän ison osan ihmisiä pitää juosta materian perässä. Isompi talo, hienompi auto, enemmän tavaraa. Eihän juuri kukaan muuten viitsisi tehdä kymmeniä vuosia töitä. Millä se yhteiskunta pyörisi ilman kuluttavaa keskiluokkaa? Pää pystyyn, turhien tavaroidenne keskellä olette maan selkäranka.

Ei vaan kaikki juoksee tavaran perässä, jopa ne kenellä ei siihen ole varaa. Muutenhan ihminen voisi tyytyä hyvinkin alkeellisiin ja yksinkertaisiin oloihin ja olla omistamatta yhtään mitään. Vain ruoka ja vaatteet, sänky jossa nukkua ja katto pään päällä.

Vierailija
36/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Keski-iässä krääsän määrään herännyt ja nyt ne tavarat ahdistaa kun niistä eroon pääseminen vaatii vaivaa. Yritän joka viikko laittaa yhden tavaran myyntiin. Mariskoolejakin on vielä ainakin parikymmentä ja kaikki muu lisäksi. 

Vierailija
37/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin luulin mutta en tiennyt että se on rekisteröity moottoripyöräksi kun on isompi kone kun tavallisessa

Ah, no sitten. Voisiko sen myydä? Kevät on hyvä aika myydä kaikki tuollaiset maantievälineet.

Vierailija
38/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hyvä... krääsä kauppoja on aivan liikkaa.. 

Vierailija
39/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on monelle turha ja sen ylläpito on kallista. Itse hankin kaiken kirpparilta, hyvin pärjää käytetyillä tavaroilla.

Vierailija
40/62 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis auto on köyhyyden alku

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän