Saatko sormet lattiaan siten että jalkasi ovat suorina?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu hyvin. Seison jalat vierekkäin noin 15 cm päässä toisistaan ja taivutan ylävartaloa siten, että saan kädet lattiaan. Olen 64v ikäinen, ylipainoinen ja minulla on pitkä selkä.
... ja lyhyet jalat
Lyhytjalkaisille ja pitkäselkäisille lisähaaste on pistää rystyset lattiaan.
Saan sormet, mutta koko kämmenien kanssa tekee tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Saan 5 minuutin venyttelyn jälkeen. Kämmenet menee 10 min venyttelyn jälkeen.
Kannattaisko ruveta harrastamaan jotain joogaa jos tosiaan on noin kankeina nivelet? Ei siis netti-läppänä ehdotettu vaan oikeasti?
Olen aina ollut taipuisa vaikken harjoittelekaan, joten en pysty edes kuvittelemaan ettei pystyisi jotain tuollaista.
Kevyesti. Mutta en ole koskaan pystynyt olemaan kyykyssä niin, että kantapäät pysyy maassa.
N57
Kannattaisko ruveta harrastamaan jotain joogaa jos tosiaan on noin kankeina nivelet? Ei siis netti-läppänä ehdotettu vaan oikeasti?
Olen aina ollut taipuisa vaikken harjoittelekaan, joten en pysty edes kuvittelemaan ettei pystyisi jotain tuollaista.
Onkohan sullakin yiliikkuvat nivelet?
En tiedä, kun ei ole tapana kävellä gorilla-asennossa.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Eikö muka kaikki saa?
Ei, ja se on yleensä oire nivelten yliliikkuvuudesta eli hypermobiliteetistä.
#26 kumpikaan
(lainaus + jatko)
ei minun.
Eihän tämä mikään
Teräsmies-kilpailu
sentään ole. x
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu hyvin. Seison jalat vierekkäin noin 15 cm päässä toisistaan ja taivutan ylävartaloa siten, että saan kädet lattiaan. Olen 64v ikäinen, ylipainoinen ja minulla on pitkä selkä.
... ja lyhyet jalat
NImneomaan silloin tuo on helpompaa kuin niillä, joilla on pitkät jalat ja lyhyenlännät käsivarret.
Mutta summa summarum - moni vanhus pystyy tuohon, entistä useampi nuori ei.
En ole koskaan saanut. Jäykkä selkä.
Kyllä saan, kämmenet samaten. Eikä ole yliliikkuvat nivelet. Saan myös jalkani seinää vasten pystyyn yli pääni korkeudelle. En harrasta voimistelua tmv. mutta venyttelen kyllä epäsäännöllisen säännöllisesti. 44v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 5 minuutin venyttelyn jälkeen. Kämmenet menee 10 min venyttelyn jälkeen.
Jooga ei ole venyttelyä. Kannattaa siis harrastaa jotain muuta kuin joogaa, jos haluaa venytellä.
Tästä löytyy yliliikkuvuustesti: https://reumaliitto.fi/reuma-aapinen/nivelten-yliliikkuvuus-hypermobili…
Sormien ja kämmenten lattiaan ylettyminen ovat omia kohtiaan. Ensimmäistä lukuun ottamatta mulla on nuo kaikki.
Kyllä mutta minun pitää istua lattialla että onnistuu. Saan ihan kämmenetkin kiinni lattiaan.
Vierailija kirjoitti:
Tästä löytyy yliliikkuvuustesti: https://reumaliitto.fi/reuma-aapinen/nivelten-yliliikkuvuus-hypermobili…
Sormien ja kämmenten lattiaan ylettyminen ovat omia kohtiaan. Ensimmäistä lukuun ottamatta mulla on nuo kaikki.
Yliliikkuvuutta voi hillitä lihaskunnon kasvattamisella, jolloin lihakset tukevat niveliä, eivätkä nivelet pääse yliliikkumaan.
Saan jopa kämmenet lattiaan ja olen 73v ja ylipainoinen. Olen saanut koko ikäni.
Ja se ei ole kiinni iästä, painosta tai pituudesta, vaan nivelten liikkuvuudesta, joku 10v ei välttämättä saa, mutta ysikymppinen saa kämmenet lattiaan tai sormenpäät.
Saan. Slaavikyykkyyn en enää pääse. Ikä on vähän kangistanut niveliä. 70+
Saan. Spaga irtoaa myös.
Leuanveto samoin.
E