Kotoisa 2026 OFFICIAL
Ensimmäisessä jaksossa kunnostetaan Anni Ihamäen toinen mökki. Mielipiteitä!
Katso lähetysajat : Kotoisa - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan se viinilasillinen mielessä rouvalla.
2 kertaa mainitsi.
Kerran ohjelman alussa ja kerran lopussa.
Viini lasillinen voisi rentouttaa sinunkin kireää pipoa🍷🥂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan se viinilasillinen mielessä rouvalla.
2 kertaa mainitsi.
Kerran ohjelman alussa ja kerran lopussa.
Viini lasillinen voisi rentouttaa sinunkin kireää pipoa🍷🥂
Viini lasillinen meni sensuurin läpi, mutta vii*nilasillinen yhdessanana ei 😂
Vierailija kirjoitti:
Aten ja Karoliinan pihasta laitettiin heille tärkeä syreeni pois. Olisi voinut ostaa uuden. Vaan ei, kun piti ostaa bonsai... ja se vielä olisi menetellyt, mutta että ostettiin lehtikuusi, joka on talvet tylsä risu, keväällä toki kaunis, syksyllä keltainen ja sitten roskaa kaiken lähiympäristön varistelemalla sen keltaisen pupun pois.
Syreeni ei viihdy tuollaisessa pihassa, siksi se olikin nääntynyt. Liian pieni kasvu/multatila ja liian kalloinen paikka.
Syreenin kasvualustan tulisi olla tuore, ravinteikas, runsasmultainen ja vettäläpäisevä.
Kasvit pitää valita sen mukaan mikä missäkin viihtyy.
Tuo syreeni oli kyllä nyt kesälläkin melkoinen risu ja sitähän se olisi ollut talvellakin. Ja kyllä syreenikin syksyisin sotkee, kun varistaa lehtensä ja vielä niin myöhään, että aina joutuu sen alta vielä myöhemmin uudelleen haravoimaan.
Toki syreeni on ihana pensas, ja kukinta on kaunis ja tuoksu huumaava, mutta ei se viihdy kalloilla.
Pergola ja bonsai ovat selvästi tämän kauden juttu, eli kynitty puu ja katettu terassi, jonka katon läpi tulee vesi läpi. 😅 No ihan hienoja juttuja toki molemmat, vaikka vähän ehkä kyllästyttää toi, kun aina on joku juttu, jota toistetaan.
Kati on ammattitaitoinen ja jotenkin raikas ja positiivinen monen Kotoisan Helka-vuoden jälkeen. Tykkään! Tässä ohjelmassa on kyllä huipputiimit: Seija& Vilja sekä Kati&Teemu.
Suomen paras sisustussuunnittelija. Jokainen lopputulos täydellinen. Joka muuta väittää ei ymmärrä koko asiaa.
Miksi eivät siirtäneet syreeniä toiseen paikkaan, hyvään kasvualustaan. Siinäpä olisivat asukkaat seuranneet pysyykö hengissä vai ei. Puheista kuuli, että Kati alun alkujaan aikoi poistaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan juuriko se sireeni oli kuolemassa ja miten pihan omistajat eivät sitä huomanneet?
Ei monikaan tavis huomaa puun lahoamista. Huudetaan naama punaisena, jos kaupunki poistaa yhtä ainoaa puuta kulkuteiden tai talojen viereltä, vaikka ne olisivat kuinka lahoja. Sitten, kun se kasvamaan jätetty puu katkeaa lahouttaan myrskyssä ja kaatuu jonkun elävän olennon päälle tai tuhoaa asuintalon rakenteita, sitten se huutaminen vasta eskaloituukin. Sitten huudetaan, miksi ei toimittu aiemmin, vaikka aiemmin oli huudettu päinvastaista eli ei niihin saa koskea ollenkaan.
Itsehän tuossa huudat, muka tietäväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Pergola ja bonsai ovat selvästi tämän kauden juttu, eli kynitty puu ja katettu terassi, jonka katon läpi tulee vesi läpi. 😅 No ihan hienoja juttuja toki molemmat, vaikka vähän ehkä kyllästyttää toi, kun aina on joku juttu, jota toistetaan.
Pergoloita on tehty kyllä aina ja aina ne on haukuttu,(näissä ohjelmissa siis) kun ei ole kattoa. Niiden tarkoituskaan ei ole olla katettuja(toki voivat sitäkin olla. )
Pergolan tarkoitus on luoda pihaan viihtyisä ja osittain varjoisa oleskelutila joka toimii myös tilanjakajana ja näkösuojana . Ja onhan ne kivan näköisiä, kun niihin köynnökset ja muut kasvis kunnolla pääsee kasvamaan. Pergoloita on ollut jo 1700-luvun puutarhoissa ja 1800-1900-lukujen taitteessa niitä oli jo muuallakin, kuin kartanoiden puutarhoissa.
Bonsait on tulleet myöhemmin ja ovat enemmänkin 2000-luvun juttu, ja onhan ne aika hinnakkaita joten niiden käyttö on sen takia varmaan kuitenkin vähäisempää. Ja moni varmaan ajattelee, että niitä on vaikea pitää mallissaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi eivät siirtäneet syreeniä toiseen paikkaan, hyvään kasvualustaan. Siinäpä olisivat asukkaat seuranneet pysyykö hengissä vai ei. Puheista kuuli, että Kati alun alkujaan aikoi poistaa sen.
Sillä tontilla ei ollut hyvää kasvualustaa syreenille.
Turhaa jankuttaa jostain kuolevasti syreenistä. Eihän ne asukkaatkaan sitä enää kaivanneet.
Ja piankos sellaisen käy kaupasta ostamassa jos sellaisen haluaa ja istuttaa sen jonnekin. Mutta sille pitää saada multaa paksu kerros, ei se jaksa kalloilla kasvaa eikä voi hyvin.
Ja tuskin se olisi siirtoa kestänyt. Vanhalla puskalla on isot juuret ja ainakin tuollaisessa paikassa missä on pitänyt kasvattaa pitkät juuret, kun on kallio vastassa, ja multaa vähän, mistä kasvi saa ravinteet.
Olis siinä siirrossa kuollut lopullisesti kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kati on ammattitaitoinen ja jotenkin raikas ja positiivinen monen Kotoisan Helka-vuoden jälkeen. Tykkään! Tässä ohjelmassa on kyllä huipputiimit: Seija& Vilja sekä Kati&Teemu.
Juuri niin! Vilja ja Teemu ovat kumpikin sellaisia, että kun heitä kuuntelee, vakuuttuu heidän ammattitaidostaan. Kertovat töistä selkeästi ja helppotajuisesti ja työn jälki on upeaa. Samoin Seija ja Kati, heihin voi aina luottaa.
Kati ja Teemu onnistuivat loistavasti nuoren parin pihan kanssa. Vaikka siihen tuli selkeät alueet, pihasta ei tullut kylmää ja jäykkää, vaan lämmin ja kutsuva. Lisäksi se bonsai oli piste iin päälle, sopi pihalle todella hyvin. Pihasta saatiin suojaisa ja perheen toiveiden mukainen.
Inkoon talossa tehtiin lähes täysremppa.
Vilja ja kumpp tekivät taas tasaisen varmaa työtä.
Moni asia onnistui hienosti.
Portaikko oli upea, samoin kaikki valaistus.
Keittiön ja makkarin paikkojen vaihto jäi mietityttämään.
En pidä hyvänä ratkaisuna keittiön paikkaa olohuonetiloissa.
Tiedän, että se modernia tätäpäivää, mutta haluan keittiön erikseen.
Upea uudistu Seijalta 20 vuotta vanhaan taloon . Paljon uutta ja säilytystilat parani . Vihreä sohva aivan ihana ja keittiö ja olkkari upeat . Myös vanhempien makuuhuone kiva .perhe oli varmasti tyytyväinen , saivat aivan uuden ja käytännöllisen talon . Koirakin viihtyi uudella sohvalla.
Kyllä oli hieno alakerran remontti. Perhe sai mitä tilasi ja olivat selkeästi tyytyväisiä. Kyllä tuo Seija on hyvä suunnittelija ja toki ohjelmassa on viimeisen päälle ammattitaitoisia remonttimiehiä/naisia. Pariskunta sai leveämmän sängyn ja muutosten myötä tilaa jäi myös petaamiseen.
Kun tuota 20 vuotta vanhaa kotia näytettiin niin ihmettelin miksi tuonne tarvitaan remonttia. Oli kaunis ja viihtyisä sellaisenaankin. Kyllästyminenkö ainoa syy?
Uusi sohva oli pienempi kuin edellinen ja jotenkin koko olohuone näytti pienemmältä. Keittiö olohuoneen jatkona ei tosiaan ole käytännöllinen, ruoantuoksut tulevat olohuoneeseen. Lisäksi jokainen astia täytyy laittaa heti koneeseen käytön jälkeen ettei keittiö näytä sotkuiselta.
Ruma takka jäi teknisistä syistä vaihtamatta, siihen olisi sopinut pienempi takka.
Portaat oli upeat valaisuineen.
Massiivinen muutos oli tavallaan turha koska koti ei mielestäni välttämättä tarttenut remonttia.
Vierailija kirjoitti:
Kun tuota 20 vuotta vanhaa kotia näytettiin niin ihmettelin miksi tuonne tarvitaan remonttia. Oli kaunis ja viihtyisä sellaisenaankin. Kyllästyminenkö ainoa syy?
Uusi sohva oli pienempi kuin edellinen ja jotenkin koko olohuone näytti pienemmältä. Keittiö olohuoneen jatkona ei tosiaan ole käytännöllinen, ruoantuoksut tulevat olohuoneeseen. Lisäksi jokainen astia täytyy laittaa heti koneeseen käytön jälkeen ettei keittiö näytä sotkuiselta.
Ruma takka jäi teknisistä syistä vaihtamatta, siihen olisi sopinut pienempi takka.
Portaat oli upeat valaisuineen.
Massiivinen muutos oli tavallaan turha koska koti ei mielestäni välttämättä tarttenut remonttia.
Miten niin ruma takka? Sitä paitsi se ei ollut takka, vaan takkaleivinuuni. Pienempi takka ei olisi edes toiminut, uuniruoat olisivat jääneet laittamatta sekä mahdolliset leipomukset ilman sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Inkoon talossa tehtiin lähes täysremppa.
Vilja ja kumpp tekivät taas tasaisen varmaa työtä.
Moni asia onnistui hienosti.
Portaikko oli upea, samoin kaikki valaistus.
Keittiön ja makkarin paikkojen vaihto jäi mietityttämään.
En pidä hyvänä ratkaisuna keittiön paikkaa olohuonetiloissa.
Tiedän, että se modernia tätäpäivää, mutta haluan keittiön erikseen.
Ei auta, jos remppaihmiset tekee hyvää työtä, jos suunnittelu on pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Kun tuota 20 vuotta vanhaa kotia näytettiin niin ihmettelin miksi tuonne tarvitaan remonttia. Oli kaunis ja viihtyisä sellaisenaankin. Kyllästyminenkö ainoa syy?
Uusi sohva oli pienempi kuin edellinen ja jotenkin koko olohuone näytti pienemmältä. Keittiö olohuoneen jatkona ei tosiaan ole käytännöllinen, ruoantuoksut tulevat olohuoneeseen. Lisäksi jokainen astia täytyy laittaa heti koneeseen käytön jälkeen ettei keittiö näytä sotkuiselta.
Ruma takka jäi teknisistä syistä vaihtamatta, siihen olisi sopinut pienempi takka.
Portaat oli upeat valaisuineen.
Massiivinen muutos oli tavallaan turha koska koti ei mielestäni välttämättä tarttenut remonttia.
Nosti ainakin talon arvoa, kun nyt sijoittivat remonttiin. Nättiä tuli ja koko perhe tykkäsi kovasti. Vanhemmat halusivat isomman sängyn, kun ikää tulee niin ei ehkä halua kokoajan nukkua niin kiinni toisessa. Portaat olivat upeat.
Miten niin mummot?
Mistä sinä tiedät, että tuota kuollutta syreeniä juuri mummot puolustaa?
Et voi tietää yhdenkään kommentoijan ikää.
Minä olen tosi vanha mummo ja tuollaista rankkaa en kyllä pihassani katselisi.
Joutuikin mennä. Se bonsaipuu oli ihana ja sopi pihaan kuin nenä päähän.