Kotoisa 2026 OFFICIAL
Ensimmäisessä jaksossa kunnostetaan Anni Ihamäen toinen mökki. Mielipiteitä!
Katso lähetysajat : Kotoisa - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (368)
Katilla on loistava taito saada pihat vaikuttamaan luonnollisilta, vaikka niihin tehdään monia eri alueita. Panun ja Heidin pihassa hiekkalaatikko oli kuin se olisi ollut paikalla vuosikymmeniä ja pihaan jäi lapsille paljon vapaata tilaa juosta. Vanhemmille suunniteltu paikat lasten leikkipaikkojen lähelle. Ja värivalinnat kyllä todella kruunasivat kokonaisuuden.
Olen katsonut Ruotsalaista ohjelma asunto sokkona/ buying Blind Sweden.
Ja kyllä täytyy ihailla Lena Nyhomia suunnittelijaa , kuinka taitava hän on !!
Siis nämä meidän TV sisustajat jäävät hyväksi kakkoseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tuli upea lopputulos Antin ja perheen kotiin. Ihan mykistävän hieno !!
Mä olisin sen kylppärin kauhean (anteeksi) punaisen seinän korvannut vesiaiheeseen sopivalla turkoosilla tai vihreällä. Sininen olis ehkä liian "viileä" väri, vaan turkoosi olisi tehnyt tuosta mun mielestä parhaan tuloksen.
Heillä näytti olevan ruokapöydän ympärillä punaiset tuolit. Ehkä sieltä tuli idea vessan kaakelin väriin.
Tosi kiva tuli pihasta tässä uusimmassa jaksossa. Suomalaiset tykkää kunnon terasseista ja pergoloista.
Kuinkahan paljon suunnittelijat käyttää tekoälyä suunnitellessaan? Seijan valaistut portaat nimittäin on juuri sellaiset mitä tekoäly ehdottaa, kokeilin pyytää luomaan kuvan tyylikkäistä portaista jotka sopii skandinaaviseen kotiin. Mun mielestä suunnittelijoiden ois hyvä olla rehellisiä jos käyttävät AI:ta apuna, eikä ottaa kaikkea kunniaa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan paljon suunnittelijat käyttää tekoälyä suunnitellessaan? Seijan valaistut portaat nimittäin on juuri sellaiset mitä tekoäly ehdottaa, kokeilin pyytää luomaan kuvan tyylikkäistä portaista jotka sopii skandinaaviseen kotiin. Mun mielestä suunnittelijoiden ois hyvä olla rehellisiä jos käyttävät AI:ta apuna, eikä ottaa kaikkea kunniaa itselleen.
Onhan niillä kaikenmaailman ohjelmat, kirjat ja lehdetkin apuna.
Viimeisen jakson, eli tuon nuoren perheen pihan suunnittelu saatiin kyllä tehokäyttöön. Kiva tuollainen monta eri aluetta yhdessä pihassa eikä vain läntti nurmikkoa. Mutta jotenkin surullinen silti se tekonurmi reunoineen ja pihahakkeet myös vähän ankeat. Ihmettelin myös, että missä se paljon puhuttu värin käyttö on. Punaiset kivet ja leikkimökki? Ruskea puu lattiana? Ei sieltä niitä rohkeita värejä paljon pukannut esiin.
Pergolan olisi voinut kattaa, niin se kestäisi sadesäät.
Mutta ehkä näitä muutoksia voi lisäillä myöhemmin.
Mielestäni kokonaisuutena joka tapauksessa jännittävämpi kuin edellinen. "Hiekkalaatikkokin" kekseliäs. Ja hyvä kun näytettiin miten tehdään pohjatyöt, eikä keskitytä vaan sisustamiseen.
Se on mukava, kun joku ottaa jotain myös laatikon ulkopuolelta eikä tukeudu siihen tuttuun, varmaan, vakioon.