Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä yli 50-vuotiaan pitää opiskella ETTÄ SAA TÖITÄ

Vierailija
08.03.2026 |

Minulla on pitkä työura. Se ei kuitenkaan työllistä minua juuri nyt. Mitä pitää opiskella, että saa tehdä töitä Suomessa, vai pitääkö lähteä maasta pois saadakseen töitä, millä elättää itsensä. 

Nainen 55 vuotta

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomannut valitettavasti saman! Olen tosin vielä vähän alle 50. 

Ihan sairasta ja surullista, että 2000-luvulta esim. 10 vuoden työkokemus ei riitä enää mihinkään! Pitäisi olla KOULUTUS, KOULUTUS, KOULUTUS...

Esimerkki minun työnhausta vuosi sitten: olin eräässä siivousfirmassa lähes 10 vuotta, joista viimeiset 5 työnjohtajana. Ja siis ihan 2000-luvulla. Vuosi sitten eräs kaupunki haki "koulusiivoojia" muutamaksi viikoksi. Eli siis koululla tehtiin lasten loma-aikana suursiivous, jossa pestiin ikkunat, pulpetit, tuolit, lattiat jne jne huolellisesti. Olin haastattelussa, mutta en saanut työtä koska ei ole koulutusta! Samaan aikaan vastaavaan työhön otetaan ulkomailta tulleita, jotka eivät välttämättä ymmärrä edes kieltä!

Ei yli 55-vuotias jaksa siivousalaa, on liian fyysistä. Jos on tehnyt jo pitkään fyysisesti kuluttavaa työtä, alkaa olla polvet, selkä ja olkapäät niin rikki, ettei enää onnistu. Jos taas on tehnyt pitkään jotain fyysisesti kevyttä istumatyötä, niin ei onnistu enää 55+-ikäisenä aloittaa fyysistä työtä. 

Yksilöllistä. Minulla polvet reistailevat, mutta olkapäät ja selkä loistokunnossa.

Kunnes aloitat siivo ojana. Ei mene pitkään kun nuokin ovat rikki.

Olin 20 vuotta siivoojana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän