Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä minua vaivaa? Oudot oireet

Vierailija
08.03.2026 |

Mikä minua vaivaa? Ensimmäiset oireet alkoi jo pari kuukautta sitten, ja nyt koko ajan lisääntynyt ja pahentunut erilaiset oireet. Lääkärissä kävin, sanottiin että voi olla jonkin virusinfektion jälkioireet, mutta en ole ollut kipeänä pitkään aikaan. En tiedä voisiko olla allergiaa, mutta en keksi yhtään mille voisin olla allerginen? Minulla ei ole koskaan ennen ollut allergiaa mihinkään.

Oireeni:

Hengästyminen jo normaalissa kävelyssä (ja ei, en ole ylipainoinen, ja ei, en ole muuttanut liikuntatottumuksiani millään tapaa. Kuntoni ei siis ole huonontunut)

Oksentelu

Pahoinvointi

Toispuoleinen päänsärky

Voimakas väsymys

Lihasheikkous

Kurkkukipu (usein vain vasemmalla puolella)

Verikokeessa eosinofiilit koholla

Näitä oireita ei siis ole aiemmin minulla ollut. Olen nuori nainen. Mitä mieltä olette? Mikä minulla voisi olla?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin, ÄLÄ kysele täällä hulluilta mitään!!!!

Vierailija
62/66 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hoitamatta jäänyt kuppa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nivelkipuja?

Vierailija
64/66 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeä long covid. Korona on voinut olla myös oireeton tai pientä flunssaa. Tiedän mistä puhun, olen sairastanut 2 koronaa, lievät flunssan oireet mutta nuo ap oireet olleet aina monta kuukautta taudin jälkeen. Long covid on aika yleinen, tk lääkärit eivät siitä ymmärrä mitään, se harmi. 

Vierailija
65/66 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites rauta-ja kilppariarvot?

Nekin katsottu ja ovat normaalit.

Ap

No mitkä ne oli? Kerro meillekin. Ja kun kerta olet käynyt lääkärissä ja sulta on otettu kokeita, niin eikö lääkärissäkään tiedetty, mikä sua vaivaa?

"No mitkä ne oli? Kerro meillekin. Ja kun kerta olet käynyt lääkärissä ja sulta on otettu kokeita, niin eikö lääkärissäkään tiedetty, mikä sua vaivaa?"

Ihanko oikeasti ihmettelet tuota?? En ole ap, mutta minä en ole ainakaan saanut vuosikausiin mihinkään vaivaan minkäänlaista apua. En edes yksityiseltä puolelta: viiden minuutin käynti maksaa satasen, ja lopputulema on, että ota tarvittaessa buranaa ja seuraile, jos vointi huononee. En nykyään edes vaivaudu ottamaan yhteyttä mihinkään, odottelen vaan että vaiva menee ohi. Ja tähän mennessä on onneksi aina mennyt.

Huvitti aiemmalla sivulla, kun joku sanoi "tämä ei ole Omaolo". Ei niin - ja hassua kyllä, palstalaisia varmaan kiinnostaa ap:n vointi enemmän kuin sairaanhoitajia, jotka digisoten viestejä lukevat. "Ota buranaa ja ota uudelleen yhteyttä, jos kuumetta nousee". Vakiovastaus vaivaan kuin vaivaan.

Vierailija
66/66 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa joltain autoimmuunisairaudelta. Kuinka koholla eosinofiilit ovat? Yksi mahdollisuus nimittäin olisi sellainen kuin eosinofiilinen granulomatoottinen polyangiitti, joka on yksi verisuonitulehduksen muoto. Mutta niitä on muitakin.

Olen itse kärsinyt vuosien varrella verisuonitulehduksista, jotka tulevat ja menevät, joten siksi tämä tuli ensimmäisenä mieleen. Esimerkiksi toispuoleinen päänsärky on aika yleinen oire, varsinkin jos se on ohimolla.