Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä minua vaivaa? Oudot oireet

Vierailija
08.03.2026 |

Mikä minua vaivaa? Ensimmäiset oireet alkoi jo pari kuukautta sitten, ja nyt koko ajan lisääntynyt ja pahentunut erilaiset oireet. Lääkärissä kävin, sanottiin että voi olla jonkin virusinfektion jälkioireet, mutta en ole ollut kipeänä pitkään aikaan. En tiedä voisiko olla allergiaa, mutta en keksi yhtään mille voisin olla allerginen? Minulla ei ole koskaan ennen ollut allergiaa mihinkään.

Oireeni:

Hengästyminen jo normaalissa kävelyssä (ja ei, en ole ylipainoinen, ja ei, en ole muuttanut liikuntatottumuksiani millään tapaa. Kuntoni ei siis ole huonontunut)

Oksentelu

Pahoinvointi

Toispuoleinen päänsärky

Voimakas väsymys

Lihasheikkous

Kurkkukipu (usein vain vasemmalla puolella)

Verikokeessa eosinofiilit koholla

Näitä oireita ei siis ole aiemmin minulla ollut. Olen nuori nainen. Mitä mieltä olette? Mikä minulla voisi olla?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites rauta-ja kilppariarvot?

Nekin katsottu ja ovat normaalit.

Ap

No mitkä ne oli? Kerro meillekin. Ja kun kerta olet käynyt lääkärissä ja sulta on otettu kokeita, niin eikö lääkärissäkään tiedetty, mikä sua vaivaa?

Missä lie käynyt, varmaan vaan terveyskeskuksen kiireisellä päivystävällä hoitajalla.

Ei kun kävin prismassa paikalla.

Vierailija
42/66 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama, tosin verikokeita ei ole otettu. Väsymys samanlaista kun koronassa (ei ole). Mulla on hyvä pohja kunto, tuntuu että voimatasot on n 1/4 normaalista. Juoksu on vaihtunut kävelylenkeiksi joka sekin uuvuttaa.

Syön tarpeeksi, otan lisävitamiineja, en tajua.

Kärsin pari kolme vuotta kroonisista traumaoireista väkivaltaisen suhteen takia sen jälkeen. Oon miettinyt alkaako se vuosien ylivireys, aliravitsemus ja jatkuva valppaana olo nyt kostautumaan.

Väsymykseen ja oksetuaoloon ei auta mikään.

Mene ihmeessä traumaterapiaan! Elämä ei ole tuollaista, ja oireista voi päästä eroon.

https://www.kela.fi/kuntoutuspsykoterapia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole muuttanut liikuntatottumuksiasi vaikka hengästyt jo kävellessä? Siis pystytkö edelleen harrastamaan raskaampaakin liikuntaa vai et ole aiemminkaan harrastanut sitä?

Vierailija
44/66 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pari voileipä, kummallekin 1 kynsi valkosipulia pilkottuna, päälle vaikka juustoa. Tai yritä saada 2 kynttä  sekoitettuna hunajaan jotenkin alas.

Auttaa loisiin, vaikuttaa jonkun verran syöpäsoluihin, on vahva antipiootti. 

Vierailija
45/66 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo hengastyminen on kyllä jo hälytys  kello joten jotain häikkää verisuonissa pumpussa keuhkoissa mutta miksi yhtä äkkiä nuorella ihmisellä??

Nuo eufenosyytit koholla ja hengenahdistus viittaa allergiaan tai astmaan. Lumen alta nouseva katupölykin voi aiheuttaa. Nyt samoin kuin siitepölyaikana, jos pesee tukan ennenkuin painaa pään tyynyyn illalla voi vähentää pölyä. Ne pölyhiukkaset on jotain minimikrobeja joita ei näe.

Noin yleisesti jos on tukossa, tyynynkin voi pestä

Vierailija
46/66 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmassa tapauksessa se on Me/CFS ja lasketaan vuosissa aika, joka menee diagnoosin saamiseen, kunnes olet jo täysin puolikuollut. 

PEM-oire liian rasituksen jälkeen (ei välittömästi) on kurkkukipu ja flunssan kaltaiset oireet ilman oikeaa sairastumista. 

Voi olla, että herää kurkkukipuun ja vaikka toinen sierain tukossa ja nielusta tulee limaklimppi tai useampi. Ja se saattaa mennä ohi päivällä tai jos on paha päivä, on yleisheikko ja kivulias olo päivänkin ajan. 

Vierailija
47/66 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole muuttanut liikuntatottumuksiasi vaikka hengästyt jo kävellessä? Siis pystytkö edelleen harrastamaan raskaampaakin liikuntaa vai et ole aiemminkaan harrastanut sitä?

Ehkäpä hän tarkoitti ennen oireiden ilmenemistä eli suora romahdus. 

Vierailija
48/66 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lienee trolli.

Vierailija
49/66 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet raskaana tai burnoutti on iskemässä. Tai hartiaseutu on niin jumissa, että vähentää verenkiertoa tärkeisiin elimiin.

PersesuolenPersesuolenlaskeuma ja paska jumissa....kusi ei päässä kierrä 😝😝😝

Oletpa typerä.

Vierailija
50/66 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo hengastyminen on kyllä jo hälytys  kello joten jotain häikkää verisuonissa pumpussa keuhkoissa mutta miksi yhtä äkkiä nuorella ihmisellä??

Mt kun herätyskello on paskana  ja päässä soi  humppa

Jaa homppeli olet jääny kiinni humppaan onko mukavaa, paa piipuun .toivottavasti sulla kusipäällä happi riittää.

Vierailija
51/66 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Long covid

Vierailija
52/66 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama, tosin verikokeita ei ole otettu. Väsymys samanlaista kun koronassa (ei ole). Mulla on hyvä pohja kunto, tuntuu että voimatasot on n 1/4 normaalista. Juoksu on vaihtunut kävelylenkeiksi joka sekin uuvuttaa.

Kärsin pari kolme vuotta kroonisista traumaoireista väkivaltaisen suhteen takia sen jälkeen. Oon miettinyt alkaako se vuosien ylivireys, aliravitsemus ja jatkuva valppaana olo nyt kostautumaan.

Mene ihmeessä traumaterapiaan! Elämä ei ole tuollaista, ja oireista voi päästä eroon.

Kuntoutuspsykoterapia on onnenkauppaa, vaikka terapeutti "traumaterapeutti", koska KELAn terapia ei sisällä kehollisia muotoja, taideterapiaa tms. Eikä traumaterapeutti välttämättä kestä traumojasi. 

Se, jolle tätä vinkattiin, katso Youtubesta Sam Millerin kanava. Miksei Irene Lyonin myös. 

Vierailija
53/66 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites rauta-ja kilppariarvot?

Se on kilpirauhanen eikä mikään ari-päätteinen.

Vierailija
54/66 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntoutuksia myönnetään vain ulkomaalaisille. Suomalaisen hakemus tulee hylättynä takaisin. Somppujen r utsa laumoille kyllä riittää. 

Vierailija
55/66 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen vastaus VOI olla piilevä keuhkokuume, bakteeripohjainen. Eli lääkäriin ja labrat. Siitä pääsis antibioottikuurilla.

Pahempi vaihtoehto ois sepelvaltimo. Mulla on ollut molemmat ja oireet on olleet tuon suuntaiset ja aika epämääräiset.

Joka tapauksessa mene lääkäriin.

Vierailija
56/66 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona, sanon minä

Vierailija
57/66 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiv

Vierailija
58/66 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loispalstaripuli, hanki elämä.

Vierailija
59/66 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silent reflux. Googlea. 

Vierailija
60/66 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ihmeessä heti tänään terveysasemalle, minusta tämä sivusto ei ole hyvä paikka kysellä kun oot sairas....