Mikä minua vaivaa? Oudot oireet
Mikä minua vaivaa? Ensimmäiset oireet alkoi jo pari kuukautta sitten, ja nyt koko ajan lisääntynyt ja pahentunut erilaiset oireet. Lääkärissä kävin, sanottiin että voi olla jonkin virusinfektion jälkioireet, mutta en ole ollut kipeänä pitkään aikaan. En tiedä voisiko olla allergiaa, mutta en keksi yhtään mille voisin olla allerginen? Minulla ei ole koskaan ennen ollut allergiaa mihinkään.
Oireeni:
Hengästyminen jo normaalissa kävelyssä (ja ei, en ole ylipainoinen, ja ei, en ole muuttanut liikuntatottumuksiani millään tapaa. Kuntoni ei siis ole huonontunut)
Oksentelu
Pahoinvointi
Toispuoleinen päänsärky
Voimakas väsymys
Lihasheikkous
Kurkkukipu (usein vain vasemmalla puolella)
Verikokeessa eosinofiilit koholla
Näitä oireita ei siis ole aiemmin minulla ollut. Olen nuori nainen. Mitä mieltä olette? Mikä minulla voisi olla?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites rauta-ja kilppariarvot?
Varsinkin ferritiini.
Ota pervetiini ja juokse korttelin ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Nekin katsottu ja ovat normaalit.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kevätväsymystä. Syö D-vitamiinia.
Käskettiin syömään paskaa.
Tuo hengastyminen on kyllä jo hälytys kello joten jotain häikkää verisuonissa pumpussa keuhkoissa mutta miksi yhtä äkkiä nuorella ihmisellä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käskettiin syömään paskaa.
Missä on käsketty? En usko.
Vaikuttaa syövältä. Voi se nuoriinkin iskeä ja yleensä selittää nipun "selittämättömiä" oireita. Hengästyminen voi myös olla merkki sydämen ongelmista.
Täyttä mutuiluahan tämä on, mutta mikä oikein odotit täältä?
Vierailija kirjoitti:
Tuo hengastyminen on kyllä jo hälytys kello joten jotain häikkää verisuonissa pumpussa keuhkoissa mutta miksi yhtä äkkiä nuorella ihmisellä??
Mt kun herätyskello on paskana ja päässä soi humppa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mitkä ne oli? Kerro meillekin. Ja kun kerta olet käynyt lääkärissä ja sulta on otettu kokeita, niin eikö lääkärissäkään tiedetty, mikä sua vaivaa?
Ap. Joko sait neuvoja tarpeeksi vaivaasi. Käy lue uudelleen se taudinkuva 🤣🤣🤣
Mulla oli tuota ja vähän muutakin vuosia, tutkittiin kaikki mahdollinen, mutta mitään ei löytynyt. Terapeutti sanoi heti, että ne ovat somaattisia oireita, eli ovat olemassa mutta ei näy tutkimuksissa. Syy näihin on lyhyt tai pitkäkestoinen trauma, jossa olet joutunut selviämään ilman käsittelyä ja tunne jäänyt kehoon juuri tuollaisina lihaskireyksinä ja muina ongelmina. Keholliset harjoitukset (emdr, tre, eft, jooga, hengitysharjoitukset ja meditaatio) auttoivat. Mutta tutkituta ensin, ettei oikeasti ole jotain sairautta.
Mulla on sama, tosin verikokeita ei ole otettu. Väsymys samanlaista kun koronassa (ei ole). Mulla on hyvä pohja kunto, tuntuu että voimatasot on n 1/4 normaalista. Juoksu on vaihtunut kävelylenkeiksi joka sekin uuvuttaa.
Syön tarpeeksi, otan lisävitamiineja, en tajua.
Kärsin pari kolme vuotta kroonisista traumaoireista väkivaltaisen suhteen takia sen jälkeen. Oon miettinyt alkaako se vuosien ylivireys, aliravitsemus ja jatkuva valppaana olo nyt kostautumaan.
Väsymykseen ja oksetuaoloon ei auta mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ne voi olla pielessä vaikka lääkäri sanoisi normaaleiksi. Niin paljon tietämättömyyttä, tai välinpitämättömyyttä lääkäreilläkin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mitkä ne oli? Kerro meillekin. Ja kun kerta olet käynyt lääkärissä ja sulta on otettu kokeita, niin eikö lääkärissäkään tiedetty, mikä sua vaivaa?
Missä lie käynyt, varmaan vaan terveyskeskuksen kiireisellä päivystävällä hoitajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet raskaana tai burnoutti on iskemässä. Tai hartiaseutu on niin jumissa, että vähentää verenkiertoa tärkeisiin elimiin.
PersesuolenPersesuolenlaskeuma ja paska jumissa....kusi ei päässä kierrä 😝😝😝
Trollotiloo ja 0/5
En jaksanut edes naurahtaa tälle provoyritykselle
eosinofiilit menevät stressissä alas, stressi ei siis selitä oireita