Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesarissa juttu, kuinka turkulainen pelaaja ei laittanut pride-paitaa päälle

Vierailija
08.03.2026 |

Pienempi riesa on siis laittaa ideologian paita päälle, niin ei joudu päälehden maalittamaksi? Vai mikä on jutun tarkoitus?

Kommentit (830)

Vierailija
441/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmallista tässä on myös se, ettei TPS:lla käytännössä ollut mitään mahdollisuuksia kieltäytyä tästä paitahommasta. En myöskään ihan käsitä, miten pakkopukeminen edistää vähemmistöjen asiaa. Tämä muistuttaa jo sitä painetta, johon homot ovat aina joutuneet kun täytyy esittää heteroa. 

Miksei ollut mahdollisuutta kieltäytyä? Aina on mahdollisuus kieltäytyä joten turhaa selittelyä. Mikään yhdistys ei voi pakottaa toista yhdistystä tekemään yhtään mitään.

Miten Tps olisi voinut kieltäytyä tästä, jos Setan Turkulaisen jaoston päällikkö nostaa tällaisen haloon yhden pelaajan kieltäytymisestä?

Miksi ihmeessä TPS ei olisi lähtenyt mukaan? Kyseessä on iso organisaatio, joka varmasti haluaa, että niin seksuaali- kuin sukupuolivähemmistöihin kuuluvat (etenkin lapset ja nuoret) ovat tervetulleita mukaan TPS:n toimintaan. Olisi hälyttävää, jos suuren kaupungin tunnetuin urheiluseura olisi tällaisessa mukana vain, koska joitakin persuja vähän ahdistaa. Menkää muihin harrastuksiin, jos noin ahdistaa. 

Uskaltaahan nuoret harrastuksiin mukaan ilman mitään pridesymboleita. Ei se ainakaan minulle ole mikää tae suvaitsevaisuudesta, että joukkue puetaan tietynlaisiin paitoihin.

Pelkästään tätä ketjua lukemalla selviää, että Suomi on hyvin ahdasmielinen maa, joten kyllä esimerkiksi seksuaalivähemmistöön kuuluvan lapsen voi olla vaikeaa olla osa joukkuetta.

Vierailija
442/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantajasi kannattaa Kokoomusta, niin alatko kulkea ruiskukka rinnassa? Miten olisi hyvin tunnistettava vaali slogan selkämyksessä?

Jos se on määrätty työasu, niin kyllä. 

"Työnantaja voi edellyttää tietyn työasun käyttöä, jos se on perusteltua esimerkiksi työturvallisuuden, hygienian tai siisteyden vuoksi. "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuussa boikotoin kaikkia sateenkaariliputtavia yrityksiä.

Että tiedoksi vaan jos haluatte menettää yhden maksukykyisen asiakkaan, niin liputtakaa vaan innokkaasti.

Mä käännyn nykyään kannoillani heti jos näen yhdenkin sateenkaarilipun. Mulla on nollatoleranssi tuohon asiaan.

Ja joulukuussa boikotoit kaikkia yrityksiä joilla on joulukoristeita?

Vierailija
444/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työnantajasi kannattaa Kokoomusta, niin alatko kulkea ruiskukka rinnassa? Miten olisi hyvin tunnistettava vaali slogan selkämyksessä?

Miten sateenkaarilippu joka edustaa rakkautta, yhteisöllisyyttä ja taistelua syrjintää vastaan ja joku helkkarin kokoomus ovat verrattavissa toisiinsa? 

Helposti. Molemmat ovat aatteellisia ja poliittisia järjestöjä.

Sateenkaarilippu sitä paitsi tarkoittaa kaikkea vastenmielistä seksuaalista ja perverssiä. Rakkauden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Johan se tulee ilmi tässäkin pakotuksessa.

Vierailija
445/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mitään homoja vastaan, mutta en silti vetäisi mitään sateenkaari rekvisiittaa päälleni, en vaikka miten vainottaisiin. Pride liikkeen arvot eivät ole minun arvojani. Pelottavan suurella osalla tuntuu olevan vaikeuksia hahmottaa, että maailmaan mahtuu paljon muutakin kuin vain puolesta tai vastaan. En ylipäätään halua ottaa pukeutumisellani kantaa.

Tavishomot haluavat ihan vain kohtaamista ja kohtelua tasavertaisena kanssaihmisenä, eivätkä mitään setalipun tunnustamisia ja pronominikylttejä.

Lupaan sen toteutuvan omasta puolestani ihan jokapäivä.

Vierailija
446/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sateenkaarilippu joka edustaa rakkautta, yhteisöllisyyttä ja taistelua syrjintää vastaan ja joku helkkarin kokoomus ovat verrattavissa toisiinsa? 

No ei näytä syrjinnän vastustaminen toteutuvan, eikä rakkaus. Viesteistä  ja tapauksesta päätellen.

Vierailija
447/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että tiedoksi vaan jos haluatte menettää yhden maksukykyisen asiakkaan, niin liputtakaa vaan innokkaasti.

Mä käännyn nykyään kannoillani heti jos näen yhdenkin sateenkaarilipun. Mulla on nollatoleranssi tuohon asiaan.

Samoin 👍

Maksukykyisen :D

Vierailija
448/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään suostu käyttämään pride-kaulanauhaa töissä, vaikka ystävinä onkin kaikenlaista hiihtäjää.

Onneksi siihen ei voi pakottaa.

Meidän työpaikalla osastoille jaetaan Pride-pinssit, joita velvoitetaan käyttämään kun teema on ajankohtainen. Olen ollut palavereissa, joissa esihenkilö on omin käsin kiinnittänyt pinssin työasuun mikäli henkilö on sen unohtanut tai ollut haluton laittamaan. Ne on olleet melko kiusallisia tilanteita. 

Voisi tietenkin sanoa, että sen lauluja laulat kenen leipää syöt, mutta osa työntekijöistä on olleet talossa jo kauan ennenkuin mitään Prideä oli edes olemassa. 

"Voisi tietenkin sanoa, että sen lauluja laulat kenen leipää syöt, mutta osa työntekijöistä on olleet talossa jo kauan ennenkuin mitään Prideä oli edes olemassa"

Ehkä ne 60-luvulla taloon tulleet voisivat harkita eläkkeelle jäämistä? 

Vierailija
449/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seta, Pride ja muut aktivistit voisivat keskittyä tilaisuuksiin, jossa heidän kannattajansa käyvät...

Etkö sinä kannata tasa-arvoa ja yhteisöllisyyttä?

Seta ja pride eivät omista yksinoikeutta tasa-arvoon ja yhdenvertaisuuteen. Pelkkä tuo ajatus jo paljastaa kieroutuneiauuden jota on syytä vastustaa.

Vierailija
450/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seta, Pride ja muut aktivistit voisivat keskittyä tilaisuuksiin, jossa heidän kannattajansa käyvät...

Etkö sinä kannata tasa-arvoa ja yhteisöllisyyttä?

En. En siten miten seta sen määrittelee. En suin surminkaan kannata mitää mitä seta kannattaa!

Vierailija
451/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon ihmisiä, joita ei kiinnosta marssia minkään lipun tai tunnuksen alla. Luonne ei anna periksi liittyä poliittisiin, ideologisiin tai uskonnollisiin yhteisöihin.

Vierailija
452/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Go woke, go broke.

Vierailija
453/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jos se on määrätty työasu, niin kyllä. "

Miten se voisi olla määrätty työasu, ellei kyseessä ole Kokoomuksen puoluetoimisto, jossa työskentelet? Sama juttu Priden kanssa. Jos työskentelet Setalla, niin toki pukeudut siihen työasuun ja niihin sateenkaaritunnuksiin, jotka heidän työasuunsa kuuluu. Jos taas et työskentele, mikä ihme voisi pakottaa käyttämään ideologisia merkkejä ja tunnuksia?

Aivan järjetöntä. En osaa sanoa, kumpi on kuluneen viikon järjettömämpi uutinen, tämä Savinaisen kohtelu vaiko sen lapsen, joka sai muovipussin takia vartijat peräänsä. Hullu maailma. 

Vierailija
454/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Työnantaja voi edellyttää tietyn työasun käyttöä, jos se on perusteltua esimerkiksi työturvallisuuden, hygienian tai siisteyden vuoksi. "

Työnantajalla on lisäksi oikeus siirtää pelaaja pois pelaavasta kokoonpanosta, jos ei suostu pukeutumaan muun joukkueen tavoin. TPS ei käyttänyt tätä korttia, mutta siitä huolimatta persutrollit antavat ymmärtää, että mielipiteenvapautta on yritetty rajoittaa.

Vierailija
455/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmallista tässä on myös se, ettei TPS:lla käytännössä ollut mitään mahdollisuuksia kieltäytyä tästä paitahommasta. En myöskään ihan käsitä, miten pakkopukeminen edistää vähemmistöjen asiaa. Tämä muistuttaa jo sitä painetta, johon homot ovat aina joutuneet kun täytyy esittää heteroa. 

Miksei ollut mahdollisuutta kieltäytyä? Aina on mahdollisuus kieltäytyä joten turhaa selittelyä. Mikään yhdistys ei voi pakottaa toista yhdistystä tekemään yhtään mitään.

Miten Tps olisi voinut kieltäytyä tästä, jos Setan Turkulaisen jaoston päällikkö nostaa tällaisen haloon yhden pelaajan kieltäytymisestä?

Miksi ihmeessä TPS ei olisi lähtenyt mukaan? Kyseessä on iso organisaatio, joka varmasti haluaa, että niin seksuaali- kuin sukupuolivähemmistöihin kuuluvat (etenkin lapset ja nuoret) ovat tervetulleita mukaan TPS:n toimintaan. Olisi hälyttävää, jos suuren kaupungin tunnetuin urheiluseura olisi tällaisessa mukana vain, koska joitakin persuja vähän ahdistaa. Menkää muihin harrastuksiin, jos noin ahdistaa. 

Uskaltaahan nuoret harrastuksiin mukaan ilman mitään pridesymboleita. Ei se ainakaan minulle ole mikää tae suvaitsevaisuudesta, että joukkue puetaan tietynlaisiin paitoihin.

Pelkästään tätä ketjua lukemalla selviää, että Suomi on hyvin ahdasmielinen maa, joten kyllä esimerkiksi seksuaalivähemmistöön kuuluvan lapsen voi olla vaikeaa olla osa joukkuetta.

Minulle on vaikea ymmärtää miten vihervasemmisto saa osallistua suomalaiseen yhteiskuntaan vaikka heidät kuuluisi kaikki karkottaa Venäjälle tekemään myyräntyötään.

Vierailija
456/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin 👍

Maksukykyisen :D

Jep. Juurikin maksukykyisen. Mulle ei tee tiukkaakaan ostaa esimerkiksi kotimaassa valmistettuja vaatteita.

Vierailija
457/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti pikkasen ihan ääripäiden kautta.

Olet ollut firmassa töissä 20 vuotta.

Firma myydään ja uusi työnantaja pakottaa työntekijät käyttämään jotain Nzi uniformua, PS vaatteita, burkhaa burkinia, tai hikipukua vaikka olet ollut siellä 20 vuotta.
Entä, kaikkien pitäisi olla kaljuja, tai käyttää näin paljon meikkiä, jne. 

Ei se ehkä ihan niin mustavalkoista ole että työnantaja päättää mitä yllesi laitat.

Vierailija
458/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan ryhtyä samaan hiljaiseen vastarintaan

Vierailija
459/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesithän, että kaikki Suomessa toimivat tekeoperaattorit tukevat Pridea? Aloitatko boikotin niistä? 

Vierailija
460/830 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidan ryhtyä samaan hiljaiseen vastarintaan

Tervetuloa mukaan :)