Entä jos ei vaan halua mennä töihin?
Töistä saatava palkka ei mitenkään riitä korvaamaan kaikkea sitä rasitusta ja vaivaa mitä työnteko aiheuttaa.
Kommentit (72)
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähtää korkeammalle. Matalapalkkatyö ei ikinä ole erityisen kannattavaa ellei ole sitten sellainen työ, joka on intohimo ja siitä nauttii. Sitten kun alkaa tienaamaan yli 6-numeroisen summan vuodessa työ alkaakin tuntua kannattavalta.
Haluaisin lähes mihin tahansa työhön. Hyllyttäjäksi ei otettu, siivoomaan - ei. Hain jopa Parkkipetelle pysäköinninvalvojaksi - ei.
Seuraavat hakemukset hk avustaja ja lastensuojelu. Varmaan taas tulee viesti kiitos hakemuksesta.
Pitäiskö alkaa tekemään jotain hämärästi - ikkunanpesua/lastenhoitoa/koiran pissityksiä?
Miksi nuo mainitsemasi pitäisi tehdä hämärästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos me töissä käyvät emme halua maksaa elämääsi?
Ei ole pakko käydä töissä sinunkaan.
Ap
En ymmärrä, miten saat aikasi kulumaan.
Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
Aika äkkiä menee netti-telkkari-kävelylenkki- kaupassakäynti -linjalle, kun mikään ei saa maksaa.
Jos sulla on kumppani, lapsia tai säästöjä, on ainakin seuraa ja mielekästä ajankulua. Silloin tilanne on ihan eri.
En ole koskaan nähnyt onnellista työtöntä. Ehkä sinä olet ensimmäinen.
Jotenkin tunnen ymmärtämystä niitä kohtaan, jotka alkavat juoda, kun pää ei kestä.
En ymmärrä, miten saat aikasi kulumaan.
Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
Aika äkkiä menee netti-telkkari-kävelylenkki- kaupassakäynti -linjalle, kun mikään ei saa maksaa.
%%%%%
En ymmärrä, siis saatko aikasi kulumaan vai et? Ilmeisesti saat, mutta mielestäsi väärällä tavalla?
Olen myös työkyvyttömyyseläkkeellä ja ongelmani on se, ettei aika riitä. Sairauden vuoksi ei ole aktiivisia tunteja vuorokaudessa kovin montaa. Ja niille olisi sitten suma kaikenlaista, mistä 90 % jää tekemättä.
Jos nykyisen koulutuksen tuoma palkkataso ei miellytä voit vaihtoehtoisesti kouluttautua ylemmäs tai ryhtyä konkin asteen yrittäjäksi. Passiivinen elämäntyyli saattaa ruveta viemään henkisiä voimavaroja.
T. 22v työttömänä, nyk. ompelija yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Jos nykyisen koulutuksen tuoma palkkataso ei miellytä voit vaihtoehtoisesti kouluttautua ylemmäs tai ryhtyä konkin asteen yrittäjäksi. Passiivinen elämäntyyli saattaa ruveta viemään henkisiä voimavaroja.
Olin huomattavasti passiivisempi, kun kävin töissä. En jaksanut työpäivän jälkeen tehdä yhtään mitään ja makasin vaan keräämässä voimia suihkuun menemiseen ja syömiseen. Viikonloput meni kotitöiden tekemiseen, töistä palautumiseen ja töihin valmistautumiseen.
Työttömänä jaksan liikkua, kokkailla ja sivistää itseäni.
Ap
No sitten pitää olla muita tulonlähteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin huomattavasti passiivisempi, kun kävin töissä. En jaksanut työpäivän jälkeen tehdä yhtään mitään ja makasin vaan keräämässä voimia suihkuun menemiseen ja syömiseen. Viikonloput meni kotitöiden tekemiseen, töistä palautumiseen ja töihin valmistautumiseen.
Ap
Miksi olet noin heikko ja saamaton?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi olet noin heikko ja saamaton?
Enpä tiedä. Jos en saa nukkua, niin en pysty tekemään mitään ylimääräistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko käydä töissä. Rahaahan silloin on syytä olla.
Ei mulle ole vaikeaa elää ihan mininibudjetilla.
Ap
Kaikille ei vaan slummi elämä maistu.mutta kiva että sinä tykkäät.
Taas tämä sama kehitysvammainen työtön kertoo kuinka kiva olla työttömänä.
Kyllä pitää päässä olla vikaa kun kertoo että paskatuilla kalliissa suomessa on hyvä elellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En elä mitään slummi_elämää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En elä mitään slummi_elämää.
Ap
Kyllä elät.asut kerrostalo luukussa ja olet perseauki.
Myös iRakit on mielisairauksien takia varhaiseläkkeellä