Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä jos ei vaan halua mennä töihin?

Vierailija
07.03.2026 |

Töistä saatava palkka ei mitenkään riitä korvaamaan kaikkea sitä rasitusta ja vaivaa mitä työnteko aiheuttaa. 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos me töissä käyvät emme halua maksaa elämääsi?

Ei ole pakko käydä töissä sinunkaan.

Ap

En ymmärrä, miten saat aikasi kulumaan.

Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Aika äkkiä menee netti-telkkari-kävelylenkki- kaupassakäynti -linjalle, kun mikään ei saa maksaa.

Jos sulla on kumppani, lapsia tai säästöjä, on ainakin seuraa ja mielekästä ajankulua. Silloin tilanne on ihan eri.

En ole koskaan nähnyt onnellista työtöntä. Ehkä sinä olet ensimmäinen.

Jotenkin tunnen ymmärtämystä niitä kohtaan, jotka alkavat juoda, kun pää ei kestä.

Vierailija
42/49 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aika äkkiä menee netti-telkkari-kävelylenkki- kaupassakäynti -linjalle, kun mikään ei saa maksaa.

Jos sulla on kumppani, lapsia tai säästöjä, on ainakin seuraa ja mielekästä ajankulua. Silloin tilanne on ihan eri.

Jotenkin tunnen ymmärtämystä niitä kohtaan, jotka alkavat juoda, kun pää ei kestä.

Ulkoilen, jumppaan, pelaan, luen kirjoja, opiskelen, siivoan, teen ruokaa, katson elokuvia ja sarjoja, kuuntelen podcasteja, nukun. Ei ole koskaan tylsää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sullahan on reilusti enemmän rahaa kuin minimipäivärahalla elävällä työttömällä ja saat asuakin leveämmin.

Vierailija
44/49 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ei työtä tee, ei pidä leipääkän syömän

Tämä lausahdus päti joskus viime vuosituhannella, kun oli vielä olemassa kaikenlaista ojankaivuuta ja oikeasti työvoimapula.

45/49 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähtää korkeammalle. Matalapalkkatyö ei ikinä ole erityisen kannattavaa ellei ole sitten sellainen työ, joka on intohimo ja siitä nauttii. Sitten kun alkaa tienaamaan yli 6-numeroisen summan vuodessa työ alkaakin tuntua kannattavalta.

Haluaisin lähes mihin tahansa työhön. Hyllyttäjäksi ei otettu, siivoomaan - ei. Hain jopa Parkkipetelle pysäköinninvalvojaksi - ei.

Seuraavat hakemukset hk avustaja ja lastensuojelu. Varmaan taas tulee viesti kiitos hakemuksesta.

Pitäiskö alkaa tekemään jotain hämärästi - ikkunanpesua/lastenhoitoa/koiran pissityksiä?

Vierailija
46/49 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ovat loisia.

Jos ei huvita mennä töihin, niin tuet pitäisi katkaista pysyvästi. M28

47/49 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin mä maksan työttömille kortistoon kuin otan jonkun motivoitumattoman tai toistaitoisen työkaverikseni. 

Meiltäkin pari vuokrafirmalaista pistettiin pihalle parin viikon jälkeen, kun ei vaan hommat suju. 

(Toki työttömissä on hyviäkin tekijöitä, mutta etukäteen ei koskaan tiedä jos ei ole ennestään tuttu)

Kaveri viime viikolla kertoi, että vuokrafirmasta oli työmaalle tullut hitsari, joka hitsaillut balttiarallaa 30 vuotta komennushommissa. 

Oikeasti ei osaa yhtään mitään. Saumat on mitä on, ei ymmärrä työkortteja -ei tätä varmaan kauaa pidetä tuolla töissä.

Vierailija
48/49 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy miksi en äänestä vassaripuolueita. En halua, että maksamillani veroilla elätetään työkykyisiä ihmisiä, jotka eivät itse kustanna omaa elämistään. En minäkään halua töissä käydä, mutta en kyllä kehtaa jäädä muiden elätiksikään. 

Vierailija
49/49 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rahaa on silti oltava, riippuen iästä, kuinka monelle vuodelle tai vuosikymmenelle. Kai se asuminen syöminen sun muu aina jotain maksaa tonnin kuussa tj"

Sillä tonnilla pärjää ihan hyvin.

Ap

Mitäs sitten, jos sairastut, ja tarvitset usein hoitoa, leikkauksia, lääkkeitä? 

Hampaat alkaa levitä suuhun? 

Alat tarvita silmälaseja? 

Kodinkoneita hajoaa? 

Tulee vesivahinko, tai vaikka tulipalo, ja kaikki tavarasi tuhoutuu tai savustuu piloille? 

Kyllä jotain pahanpäivän varaa on oltava! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi