Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä jos ei vaan halua mennä töihin?

Vierailija
07.03.2026 |

Töistä saatava palkka ei mitenkään riitä korvaamaan kaikkea sitä rasitusta ja vaivaa mitä työnteko aiheuttaa. 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Rahaa on silti oltava, riippuen iästä, kuinka monelle vuodelle tai vuosikymmenelle. Kai se asuminen syöminen sun muu aina jotain maksaa tonnin kuussa tj"

Sillä tonnilla pärjää ihan hyvin.

Ap

Okei, sulla on tonni kuussa lopuksi elämää ja vuokraan yms riittää. Mikäpä sitten on ollessa? Oliko muuta kysyttävää?

Vierailija
22/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten muumioidut sinne sohvalle, mutta omasta valinnasta ei ole valitusoikeutta eli et voi sitten narista perustuslaista ja kuinka sinulle kuuluu keskiluokkainen luksuselämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä sitten? Työtä ei saa, vaikka olisi kuinka työkykyinen ja -haluinen ja hakisi kaikin mahdollisin keinoin. 

Vierailija
24/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hätää. Se, että töihin pitäisi haluta mennä, on ihan väärä käsitys. Ei tarvi haluta, riittää kun vaan menee. Mä oon mennyt töihin säännöllisesti joka arkipäivä jo 23 vuotta, enkä ole halunnut mennä kertaakaan. Ja aina se on onnistunut silti! Tsemppiä sullekin!

Vierailija
25/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään hätää. Se, että töihin pitäisi haluta mennä, on ihan väärä käsitys. Ei tarvi haluta, riittää kun vaan menee. Mä oon mennyt töihin säännöllisesti joka arkipäivä jo 23 vuotta, enkä ole halunnut mennä kertaakaan. Ja aina se on onnistunut silti! Tsemppiä sullekin!

Mä haluaisin mennä, mutta kun ei ole työpaikkaa mihin mennä. 

Ei oo kivaa tämäkään.

Vierailija
26/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään ole pakko tehdä töitä. Alat vain yrittäjäksi  ja auot päätäsi somessa tai mediassa. Moni saa rahat elämiseen sillä.

Vierailija
27/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ei työtä tee, ei pidä leipääkän syömän

Toivottavasti sairastut parantumattomaan syöpään ja kuolet. 

Olen ollut töissä yläasteen ja lukion välisestä kesästä lähtien. Mun verorahoilla kustannetaan sinunkin elämä.

Toivottavasti löydät mielenkiinnon kohteen, josta saat ammatin. 

Vierailija
28/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtää korkeammalle. Matalapalkkatyö ei ikinä ole erityisen kannattavaa ellei ole sitten sellainen työ, joka on intohimo ja siitä nauttii. Sitten kun alkaa tienaamaan yli 6-numeroisen summan vuodessa työ alkaakin tuntua kannattavalta.

Vierailija
29/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten muumioidut sinne sohvalle, mutta omasta valinnasta ei ole valitusoikeutta eli et voi sitten narista perustuslaista ja kuinka sinulle kuuluu keskiluokkainen luksuselämä.

En mä muumioidu sohvalle vaan keksin kyllä paljon tekemistä joka päivälle. Enkä ole vaatimassa mitään luksuselämää, aiemmin jo sanoin, että pärjään ihan hyvin minimituloilla. Ei ole tarvetta ostella jatkuvasti jotain.

Ap

Vierailija
30/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä muumioidu sohvalle vaan keksin kyllä paljon tekemistä joka päivälle. Enkä ole vaatimassa mitään luksuselämää, aiemmin jo sanoin, että pärjään ihan hyvin minimituloilla. Ei ole tarvetta ostella jatkuvasti jotain.

Ap

No kunhan kustannat itse (= ei veronmaksajien rahoilla) laiskottelusi.

Vierailija
31/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos me töissä käyvät emme halua maksaa elämääsi?

Vierailija
32/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole järkeä. Sitten on vielä päsmäröinti työkavereita jotka  kuvittelee olevansa täydellisiä.

Nii just, hyi vi**u! En enää ikinä suostu tähän.

Vierailija
33/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teiltähän ei kysellä mitään ja aina sinäkin voit lopettaa työsi.

Vierailija
34/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko käydä töissä sinunkaan.

Ap

Vierailija
35/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko käydä töissä jos pystyt elättämään itsesi muulla tavoin (puoliso, perintö, sijoitukset tms.)

Vierailija
36/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään pakko käydä töissä jos pystyt elättämään itsesi muulla tavoin (puoliso, perintö, sijoitukset tms.)

Ei ole tuollaisia rahanlähteitä mulla.

Ap

Vierailija
37/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinähän se aivan varmasti haluat apn työpariksesi. Muutenkin työelämässä ollaan hyvin rajoittuneita rekryjen suhteen, hirveästi ulistaan et työttömien pitäs "mennä töihin" mutta ei olla valmiita palkkaamaan työttömiä. 

Vierailija
38/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin mä maksan työttömille kortistoon kuin otan jonkun motivoitumattoman tai toistaitoisen työkaverikseni. 

Meiltäkin pari vuokrafirmalaista pistettiin pihalle parin viikon jälkeen, kun ei vaan hommat suju. 

(Toki työttömissä on hyviäkin tekijöitä, mutta etukäteen ei koskaan tiedä jos ei ole ennestään tuttu)

Vierailija
39/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pilluu ei töitä

Vierailija
40/42 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pilluu ei töitä

Ei kiinnosta kumpikaan.