Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9 vuotiaan lapsen kiinniotto 59 centin muovipussin takia on järjettömin juttu jonka olen kuullut aikoihin

Vierailija
06.03.2026 |

Ymmärrän toki, täällä on varmasti käyty aiheesta keskustelua. En vain oikeasti pysty ymmärtämään millään tasolla tälläistä ihmisten käytöstä. Ei mitään järjenhiventäkään, jää väkisin miettimään onko kyseisellä vartijalla jotain ongelmia, miten tälläinen ihminen voi ylipäätään edes päästä minkäänlaiseen työhön missä ollaan tekemisissä ihmisten kanssa.

Mikä ihmisiä oikein vaivaa, onko joillakin järjenvalo loppunut kokonaan.

Kommentit (2676)

Vierailija
181/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄSSÄ OIKEA TOIMINTATAPA

- Vartija huomaa tilanteen.

- Käy sanomassa myymäläpäälikölle/ vastaavalle

- Vastaava sanoo : " toihan on ihan napero, anna olla "

- Vastaava tarkentaa : " kattele silti jatkossakin myös noita, jotkut tekee ton tahallaan "

- Vartija vastaa, asia kunnossa ja palaa hommiin

JA ELÄMÄ JATKUU

Pannaan naperot asialle , säästyy ruokarahaa.  

Vierailija
182/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat taas luulee tietävänsä mitä tapahtui 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kauhea mekastus asiasta jonka taustoja kukaan ei tiedä.

Vierailija
184/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaahan on se tässä casessa, että muovikassin saa aina ilmaiseksi, kun maksat ostoksesi ensin ja siinä sitten muistat pyytää sen jälkeen.

Myyjä tekee virheen jos ei peri maksua.  Vain k-kauppias itse voi tehdä noin.

Vierailija
185/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auktoriteetti/viranomaispelko ei ole tervettä. Minä opetan lapselleni että kukaan ei ole sinun ylä-tai alapuolella. Kaikkia kohdellaan kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan ja siihen liittyy myös se että pidetään omia puolia jos täytyy. Ajatellaan itse ja järjettömiä sääntöjä ei tarvitse noudattaa vaikka kuka käskisi. Näin kasvaa ihminen joka puolustaa hyviä asioita eikä tee pahaa koska joku auktoriteetti käskee, kuten historiassa valitettavan monet tavankin kansalaiset ovat tehneet."

Just. Olet osa ongelmaa hyvin vahvasti. Tuollainen sössötys on sama kuin luottaisi että kyllä se ihminen 10 käskyä automaattisesti noudattaa. Tajuatko että teet lapsellesi elämästä järjettömän paikan? Vaikka kuinka itse toimisi aina oikein, silti sattuu ja tapahtuu. Noin kasvatettu ei osaa toimia missään tilanteessa ja on se, joka pahaa kohdatessaan (kyllä, sitä on maailmassa eikä sitä voi välttää), jähmettyy tai menee paniikkiin. 

Terve auktoriteettipelko on välttämätöntä, jotta oikeasti erottaa oikean väärästä ja kunnioittaa muita. 

Liiallinen auktoriteeteilla pelottelu lisää ansaitusti myös vastustusta sitä joka käyttää auktoriteettiaan turhan tiukasti pikkuasioista nillittämiseen.

Terve järki yleensä kertoo että meneekö kyykytyksen puolelle vai onko vain asian edellyttämää valvontaa ja toimintaa.

Vierailija
186/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki varkaudet ilmoitetaan.

Onko miten vaikea lause ymmärtää?

Onko miten vaikea ymmärtää Varkauden tunnusmerkistö? Edellyttää tahallisuutta. Unohdus ei ole tahallista eikä Varkaus.

Vierailija
187/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoita nyt kaupunkia, vaan autocorrect väänsi tämänkin toiseen muotoon. 

Vierailija
188/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki LIDL-boikotoijat! Muistakaa poistaa myös sovellus ja tili!

Toimintaohjeet tilin poistamiseen:
- Avaa Lidl Plus -sovellus
- Siirry näytön alareunassa olevaan "Tili" -valikkoon
- Valitse "Kirjautumistiedot"
- Valitse "Poista tili"

Lopuksi skannattaa poistaa sovelluskin puhelimesta

Vierailija
189/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaahan on se tässä casessa, että muovikassin saa aina ilmaiseksi, kun maksat ostoksesi ensin ja siinä sitten muistat pyytää sen jälkeen.

Mitenkähän jotkut asiakkaat saa sitten tingittyä liikkeen hinnoista alennuksia esim erikoisliikkeissä ja jotkut toiset puolestaan maksaa täyden hinnan.  Joku harkintavalta vissiin myyjilläkin.

Vierailija
190/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku asiantutija ottaa kantaa siihen, onko ylipäätään laillista pitäö lasta noin kauan, siis tunnin verran, kiinnitotettuna ilman että antaa tälle mahdollisuuden ittaa yhteyttä vanhempiinsa tai soittaa heille itse? Minusta tuo kuulodtaa kammottavalta. Pedon unelma. Vanhempana tekisin rikosilmoituksen tuosta.

Kyllä alla 15-vuotiaan yhteydenpitoa voidaan laillisesti rajoittaa suhteellisuusperiaatetta noudattaen, Kiinniotosta ja asian selvittämisestä paikan päällä tunti ei kyllä tunnu kovin pitkältä ajalta. Jos aihe kiinnostaa niin Oikeuministeriö on julkaissut viime vuonna tehdyn selvityksen, joka löytyy netistä. Sen nimi on "Selvitys alle
15-vuotiaaseen lapseen kohdistettavista toimenpiteistä rikollisen teon johdosta". 

Vierailija
191/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä puhutan KIINNIOTOSTA mikä on selvästi vahvaa liioittelua, se ei ole kiinniottoa jos poliisit tuo kotiin sen vuoksi että itse ei ehkä selviydy järkytyksen tai muun häiriön vuoksi. 

Poliisin kanssa meillä muutenkin riittävästi, ei pidä lietsoa turhanpäiväiväistä. 

Vierailija
192/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvi tuohon kauppaan enää mennä. Kädetöntä touhua, ettei tuollaista osata sovitella kaupassa ilman poliisia.

Ihmettelen, että poliisi tulee. Tuo on poliisin resurssin väärinkäyttöä. 

Ennen vanhaan kassa useinkin antoi muovipussin kaupan päälle, jos unohtui ostaa ja tajusi vasta pakkausvaiheessa. 

Jep

Vierailija
193/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me Lidlissä emme hyväksy lapsia kauppaan, siksi vartijat seuraavat niitä.

Vierailija
194/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki varkaudet ilmoitetaan.

Onko miten vaikea lause ymmärtää?

Onko miten vaikea ymmärtää Varkauden tunnusmerkistö? Edellyttää tahallisuutta. Unohdus ei ole tahallista eikä Varkaus.

On poliisin asia selvittää, onko syytä epäillä rikoksesta, ei kauppiaan eikä vartijan. Tuomioistuin viime kädessä päätää onko syyllinen rikokseen. Onko miten vaikea ymmärtää? Näsäviisaus on vaikea laji:(

Vierailija
195/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auktoriteetti/viranomaispelko ei ole tervettä. Minä opetan lapselleni että kukaan ei ole sinun ylä-tai alapuolella. Kaikkia kohdellaan kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan ja siihen liittyy myös se että pidetään omia puolia jos täytyy. Ajatellaan itse ja järjettömiä sääntöjä ei tarvitse noudattaa vaikka kuka käskisi. Näin kasvaa ihminen joka puolustaa hyviä asioita eikä tee pahaa koska joku auktoriteetti käskee, kuten historiassa valitettavan monet tavankin kansalaiset ovat tehneet."

Just. Olet osa ongelmaa hyvin vahvasti. Tuollainen sössötys on sama kuin luottaisi että kyllä se ihminen 10 käskyä automaattisesti noudattaa. Tajuatko että teet lapsellesi elämästä järjettömän paikan? Vaikka kuinka itse toimisi aina oikein, silti sattuu ja tapahtuu. Noin kasvatettu ei osaa toimia missään tilanteessa ja on se, joka pahaa kohdatessaan (kyllä, sitä on maailmassa eikä sitä voi välttää), jähmettyy tai menee paniikkiin. 

Terve auktoriteettipelko on välttämätöntä, jotta oikeasti erottaa oikean väärästä ja kunnioittaa muita. 

Liiallinen auktoriteeteilla pelottelu lisää ansaitusti myös vastustusta sitä joka käyttää auktoriteettiaan turhan tiukasti pikkuasioista nillittämiseen.

Terve järki yleensä kertoo että meneekö kyykytyksen puolelle vai onko vain asian edellyttämää valvontaa ja toimintaa.

Siksi puhutaan terveestä pelosta, joka on synonyymi kunnioitukselle. 

Keneltä vaadit tevettä järkeä? Siltä lapselta, jolle on opetettu, että viranomainen ei tiedä sua paremmin ja varmasti on väärässä vai? Unen näit. 

Vierailija
196/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sun mielstä saa arvioida onko kyse nillityksestä? Tuossa toimittuin täysin oikein, lapsi ei vahingoittunut eikä mitään pahaa tapahtunut, oliko nillitystä ja turhaa? Ei ollut. 

Vierailija
197/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne vartijat tekijään isossa omenassa? Tappoi, joten kunnioita vartijoita....tai...

Vierailija
198/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo! järjettömintä tässä on toi 59 sentin hintanen muovipussi!

Vierailija
199/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kauhea mekastus asiasta jonka taustoja kukaan ei tiedä.

Mitä taustatietoa tarvitset, arvioidaksesi vartijan / Lidlin toimintaa ok:ksi? 

Vierailija
200/2676 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meilläkään S-marketissa peritä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi